Quote:
Originally Posted by Ati
Amit én látok, az az, hogy az új játékosok ma sokkal kevésbé maradnak meg hosszútávon, mint régen. (A regisztrációk száma gyakorlatilag egyenletes az utóbbi években, néha-néha megugorva egy-egy kampánykor.) Ennek okait én a vizualitás hiányára vezetem vissza -- lehet, hogy nem helyesen. Ezügyben elindultak a változtatások.
|
Előre elnézést kérek, nem olvastam el az összes hozzászólást a témában, de mint egykori és most nem aktív játékos, szeretnék hosszászólni.
A vizualizáció hiánya valóban problémát jelenthet, de bátrokodom megállapítani, hogy a mostani időkben az emberek tömegeinek olyan játékokra van szüksége, amiket (1) napi pár percben és (2) kevés szabály betanulása mellett lehet játszani, és (3) ennyi idő alatt is
sikereket lehet elérni benne.
A Hód ezekkel szemben (1) időt és (2) tudást igényel. Ezzel szerintem ki is zárhatjuk, hogy mainstreamet próbáljon célozni, mint mondjuk a Zynga. Első két kitétel kilőve kb.
Viszont ha nem is mainstream, még mindig ott van a harmadik kitétel, ami szvsz a legnagyobb okozója lehet a nagy lemorzsolódási rátának. Nevezetesen, hogy kevés a sikerélmény a kezdők számára. Három nap alatt, ha elolvassa is a szabályokat, tuti nem jegyzi meg, mert nem is tud mire asszociálni belőle (gyakorlás nélkül nem ragad meg, magolni meg nem szórakozás közben akar az ember). Három nap után pedig közel sem tud úgy játszani, hogy bármiféle sikerélmény érje. Akkor még nem is tudják az emberek, hogy mi a "szint".
Na, rizsázhatnék még, de nagyon röviden: egyfajta játékon belüli "életpályamodellel" lehetne erősíteni, hogy az újoncunkat több sikerélmény érje, jobban tudja elhelyezni magát a játékban stb stb, de a sikerélmény a lényeg. Fogni kell a kezét és elvezetni odáig míg már maga is helyt tud állni a nagy tudású játékosok ellen is. És ebben az érzés is fontos, míg nem tud sokmindent a játékos, egy-két szinte teljesen irreleváns dolog elérésével is sikerélményt érezhet.
Szinte mindenki aki itt van, így van itt, valami ismerőse "fogta a kezét" vagy a hőskorban kezdte, mikor még egyenlőbbek voltak az esélyek, a kivételek meg erősítik a szabályt. Esetleg már játékban talált mestert, de nem sokkal a kezdés után. A lényeg gondolom érthető. Ha ezt központilag is meg lehet oldani, akkor javítani lehet szvsz a maradási arányt.
Természetesen a megoldás biztosan nem egydimenziós, úgyhogy ennek a dimenziónak felvázolásával nem kizárólagos okoskodást akartam levezetni

"Röviden" ennyi
