Én annyit tudok neked segíteni, hogy rávilágítok egy tipikus matávos (vagy miez.. thome) hibára:
Teszemazt előfizetsz egy 8 Mb-es internetcsomagra. Kijön a mókus, kitelepíti a modemet, belővi a telefonkábelt, stb... Nagyon baba!
Aztán fogja a téhóm, és úgy gondolja, hogy "megduplázza" a sávszélességet. (Többször csinált már ilyet.)
2 eset szokott ilyenkor előfordulni:
1. nincsenek felkészülve, és összeomlik a rendszerük... (bár ez 2002-2005 köztt volt jellemző, ma már nem annyira)
2. ez lesz az igazán érdekes, ugyanis nálam pontosan ez a helyzet! Magának a telefonvonalnak (pontosabban: a telefonkábelnek!) van önálló "sávszélesség-maximuma", vagyis egész egyszerűen fizikailag alkalmatlan ekkora adatmennyiség továbbítására.
A laksáom 20 évvel ezelőtt épült, azóta a matáv egyszer sem fejlesztett az utcában.
Nálam minden egyes sávszélesség-duplázásnál töredékére esik vissza a sávszélességem.
Konkrét pálda: nekem a telefonhálózatom 4 Mb-ig bírja el az internetet.
Eleinte 3 Mb-es netem volt, azt felduplázták 6 Mb-re. No, nekem onnantól kezdve 1 Mb-es netem lett... HÓnapokig(!!!!!!!!!) könyörögtem A thómnak, és az invitelnek is, hogy csökkentsék(!!!!!!!!) le a sávszélességemet 3 Mb-re! Nem tartok igényt az ingyenes duplázásra! Levelet írtam, telefonáltam, mindent csináltam, tényleg csak térden nem csúszkáltam... Biztos hülyének néztek, mert minden ember inkább a duplázásért rimánkodna.
Most jön a vicc: NEM VOLTAK HAJLANDÓAK(!!) lecsökkenteni a sávszélességemet a szerződésembe foglalt 3 Mb-re.... Azt mondták, hogy nekem jár a 6 Mb-it, örüljek neki... Fel se fogták, hogy miről beszélek. Naponta tettem hibabejelentést, meg panaszt a letöltési sebességre. A Modemet legalább 3x cserélték ki 1 hónap alatt, stb....
Már kezdtem feladni a reményt, amikor a szerelő látva, hogy mindent megtettem, véletlenül elkottyantotta, hogy (mint fentebb írtam) az a gond, hogy a telefonvonalam nem bírja a 6 Mb-et, mondjam fel a szerződésem, és kössek másikat....
Még egy vicc: nem volt más választásom, mert tényleg nem csökkentettesk sávszélességet...
Felmondtam a 3 Mb-es szerződésemet, és kötöttem egy 4 Mb-est. (A szerelő tanácsára, mert bemérte, és az a max, ami bejön.)
Ez 2007-2008 környékén volt.
Tökéletesen ment a 4 Mb, és azt hittem, örökre megoldódtak a gondjaim...
Nem.
3 nappal ezelőtt észrevettem, hogy lassú a netem, sokat vacakol, stb...
Rendszeresen mérem a sebességet az utóbbi napokban, 1,85 Mb.... (A T-Home hivatalos méréstesztjén is, külföldi speedtest-oldalakon is, stb...)
Betelefonáltam az Invitel hibabejelentőjére. Közölték, hogy a T-home sávszélességet emelt........................
Ezeket a mocskokat villanyoszlopra kéne húzni.... Fizetem a pénzt a 4 Mb-re, és kapom az 1,85-öt..... A múltkori még durvább volt, ott a 3 Mb-re fizettem, és 1 jött. Fél évig fizettem +2 Mb-nyi sávszélességért jogtalanul. Írtam panaszlevelet a fogyasztóvédelmi felügyeletnek is, visszaírták, hogy az ÉN hibámból nem tudom a szolgáltatást igénybe venni, úgyhogy az Invitel jogosan számláz, én meg nem kapok vissza egy fillért sem...
Fogalmam sincs, hogy ezt hogy gondolták... Hogy feltöröm a betont a T-home központtól a lakásomig, és kézzel lefektetek új kábelt? Vagy mi?.. A telefonkábel NEM az enyém. Az a T-home tulajdona, és ha hozzá merek nyúlni, úgy megbüntet, hogy ingem-gatyám rámegy..... Besz@rás!
És mivel most már nem először járok ebben a cipőben, én javaslom, hogy informálódj ezzel kapcsolatban.
Lehet, hogy mondjuk a te telefonkábeled mondjuk újabb, és mondjuk 12 Mb-ig bírja, de rádupláztak a 8-ra, és a 16 Mb-et már nem bírja fizikailag a rendszered, ezért vacakol, lassul le...
Sok szerencsét.
__________________
ஜ۩۞۩ஜ
~~~ SHUT UP AND ENJOY THE HARDCORE ~~~
ஜ۩۞۩ஜ
|