Quote:
Originally Posted by Kutyuleee
egy hiba van ebben is, mint minden heki alapúban szinte. visszaseregnél itt is ugyanúgy eltudsz fokozni ha azonos hektáron ütsz alulról, vagy legalább 2sereggel, ugyanúgy meglesz a heki különbség...
|
Egy dolgot azért változtat: támadásra sarkallja az egymás mellettieket, és a mostaninál nem rosszabb feltételeket teremt az ütésváltáshoz, míg az egyszerűbb szimpla ütések esetét megoldja.
Nem mellesleg ha megfelelő mértékűre állítjuk a példám végén 20%-nak választott terület arányt, akkor elvileg nem okoz problémát. A pontszámítást pedig nem kellene szerintem átalakítani, mert alacsony területeken szépen működik minden, ezt az idilli állapotot kellene kiterjeszteni a 100k pontos rész rugalmas eltolásával.
Valamihez kötni kell a foglalás nagyságát módosító paramétert. Két lehetőséged van: ponthoz, vagy hektárhoz. Mindkét lehetőség lehet fix, vagy arányos. Ha fix ponthoz vagy hektárhoz kötöd a foglalás csökkentését, az ezt a méretet meghaladó országok esetén előbb-utóbb jelentkezik a 0 foglalás problémája, az értéket nagynak választva pedig azt érnénk csak el, hogy semmi jelentősége nem maradna.
A rugalmas érték megválasztásához érdemes megfontolni, hogy mi az a határ, ami fölött megengedhető a foglalás nullázása -ha egyáltalán megengedhető. Egy foglalás kb 13% pont különbséget jelent eredményül a vesztes szemszögéből. A fokozás jelenlegi korlátja kb 23%. Szélsőséges esetben, ha mindenki maximálisat fokoz, akkor a ponttávolság kb 15% lehet. Fél ország bebontásával kb 80% méretű ország mellé lehet lesüllyedni. Ezek alapján sávokat lehet húzni, hogy melyik ország mekkora volt/lesz, mekkora az arányuk... elkezdtem összeírni a lehetőségeket, de nagyon hosszú lett, inkább csak a lényeg: 2 ország között 15%-nál valamivel nagyobb differencia esetén célszerű engedni a nullázást, közelebb pedig nem (erőviszonyok alapján elvárható győzelem/védés/revans lehetősége összesítéséből kb ez jön ki). Javaslatom pedig kb erre a sávra helyezné ezeket az arányokat.