View Single Post
  #40  
Old 06-01-2006, 21:15
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Megpróbálom elmagyarázni még egyszer, hogy mi miatt indítottam ezt a topicot.

A hódító úgy működött, hogy minél nagyobb volt az országod, annál nehezebb körülmények között lehetett fejlődni. Egyre több katona kellett a felfedezéshez, egyre több teki kopott, egyre több nyersanyag kellett az építéshez.
Ezekre a nagyobb országokat sújtó fékekre azért volt szükség, hogy ne lehessen megszökni a mezőnytől, hogy a később indulóknak is legyen esélyük felzárkózni, hogy ne essen szét a mezőny.
Ezek a fékek most is jól működnek 1000 hektárig. 1000 hekiig senki sem kérdőjelezte meg jogosságukat.

Nagyobb országok esetén viszont ezek a fékek lehetetlenné tették a játékot. Ekkor került bevezetésre, hogy bizonyos hektárszám felett ne növekedjenek a paraméterek, hanem legyenek változatlanok. Ez azt eredményezte, hogy megszűntek a fékek, a nagy országok fejlődésének egyedüli korlátja, hogy csak a 4. helyig lehet felfedezni.
Ennek következtében fékek hiányában szétesett a mezőny. (Tudom, más okai is voltak a mezőny szétesésének, de ezen okok jó része már korrigálva lett.)

Úgy gondolom, hogy hiba volt megszűntetni a fékeket. Ha a fékek lehetetlenné tették a játékot, akkor enyhíteni kellett volna úgy, hogy a nagy országok is fejlődhessenek, de a kisebbek gyorsabban.

Most nézzük a felfedezést.
Szükséges katona: (terület / 100) ° 2 egy hektárhoz
200 hekin 4 katona
400 hekin 16 katona
600 hekin 36 katona
1200 hekin 144 katona
1500 hekin 225 katona

1500 heki felett mindig 225 katona kell a felfedezéshez, de nézzük meg, hogy az 1500 heki felett mit hozott ki ez a képlet:

3000 hekin 900 katona
6000 hekin 3600 katona
10000 hekin 10000 katona
50000 hekin 250000 katona
100000 hekin 1000000 katona
kéne egy hektár felfedezéséhez.

Ebből is látszik, hogy túl szigorú volt a képlet, bár a több százezer katona önmagában nem sokat mond.
Ezért megnéztem, hogy a napi képzésből hány hektárt lehet felfedezni. Feltételeztem, hogy az ország teljesen be van építve, a lakásteki 30%, annyi ház van, hogy minden épület működjön.

A napi maximális képzésből
200 hekin 20 hektár (10%-s max)
400 hekin 24 hektár
600 hekin 16 hektár
1200 hekin 8 hektár
1500 hekin 6 hektár
3000 hekin 13 hektár (ha a képlet érvényes lenne, akkor 3 hektár)
6000 hekin 26 hektár (1 hektár)
10000 hekin 43 hektár (0 hektár)
50000 hekin 216 hektár (0 hektár)
100000 hekin 433 hektár (0 hektár)
fedezhető fel.

Látható, hogy minél nagyobb az ország, annál inkább elhúzhat a mezőnytől 1500 heki felett.

Javaslatomat úgy próbáltam kialakítani, hogy 1500 hekiig lényegesen ne változzon a felfedezés, 1500 heki felett pedig továbbra is csökkenjen a napi maximális képzésből felfedezhető terület.

A javasolt képlet:
Szükséges katona: (terület / 60) ° 1.45 egy hektárhoz
(terület/60) az 1.45 hatványon

200 hekin 6 katona
400 hekin 16 katona
600 hekin 28 katona
1200 hekin 77 katona
1500 hekin 106 katona
3000 hekin 291 katona
6000 hekin 794 katona
10000 hekin 1666 katona
50000 hekin 17186 katona
100000 hekin 46955 katona
kell 1 heki felfedezéséhez

Így a napi maximális képzésből
200 hekin 20 hektár (10%-s max)
400 hekin 24 hektár
600 hekin 20 hektár
1200 hekin 15 hektár
1500 hekin 13 hektár
3000 hekin 10 hektár
6000 hekin 7 hektár
10000 hekin 5 hektár
50000 hekin 2 hektár
100000 hekin 2 hektár
fedezhető fel.

Ha ezt bevezetnénk, akkor minél nagyobb az ország, annál nehezebb felfedezéssel haladni, tehát bekerülne egy fék, ami akadályozná a mezőny szétesését.
Belátom, hogy ha már egyszer szétszakadt a mezőny, akkor ilyen változtatással lassabban lehet utolérni a legnagyobbakat. De ezen az alapon semmin sem lehetne változtatni. Ezen az alapon meg kellett volna hagyni a felvételes támadást, a túltöltést, 1 óriás ori klántámadását több kisebb orikból álló klán ellen, stb.

Na, ennyi.
Reply With Quote