Quote:
Originally Posted by Reaktor
Felfedezni minden faj tud, és Te azt írtad, hogy "az egyetlen hektárszerzési módja az ütés" Pedig bizony tud felfedezni is.
|
Valóban, a fél-elf is tud hadizni, hiszen tarthat lovasokat, mégis nyugodt szívvel írnám, hogy a fél-elf nem tud ütni.
Néha a mondatok jelentéstartalma különbözik a szó szerinti értelmezésüktől, de ezt hadd ne kelljen magyarázni.
Quote:
Originally Posted by Reaktor
A Hódító mostani rendszerében a fajok katonai, és toli-vari ereje nem az országok méretétől függ.
100 katona az 200 Hektáron is 100 katona, meg 1000 hektáron is 100 katona.
Minden faj hadereje a tudománytekercsektől, faji sajátosságoktól, katonai moráltól, és a tábornokoktól függ.
Az egységek treületnövekedéssel lineárisan növekvő ereje idegen a rendszertől.
Vegyünk egy jó játékost, pl Vityut.
Ugyanúgy szembetalálkozhatsz vele az 5. szinten, mint a 2. szinten.
Az Ő orkja nem lesz gyengébb az 5. szinten, de ebben a rendszerben a Te hullád lényegesen gyengébb lenne.
|
Idézet a súgóból, az élőhalottra vonatkozóan:
"hadi ereje szintenként növekszik: a 4. szinten +10% támadó- és védőerővel rendelkezik, a 3. szinten +20%-kal, a 2. szinten +30%-kal, míg az első szinten +40%-kal."
Szóval nem csak az 'én' hullám lenne gyengébb ötödik szinten, hanem a jelenlegi rendszer is pontosan ilyen.
Már leírtam párszor, hogy ez nem (csak) azért van így, mert a játékosok egyre jobbak, nyilván ez is része, de sokkal nagyobb része, hogy az exponenciális függvény (gy.k.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Exponen...B6veked%C3%A9s) képes nagyon elszabadulni, így a felfedezés költségével összefüggésben a terület értéke egyre nagyobb lesz.
Szájbarágósan: Míg 200 hektáron 20 százaléknyi házzal egy gnóm naponta 300 katonát képezhet, azaz ha a szabályok engednék, akár egy napi katonatermeléséből 75 hektár földet tudna felfedezni, addig 1500 hektáron, napi 2250 katonát termelne, ami napi 10 hektárra elegendő.
Pedig 200 hektáron egy ütéssel kb. 14 hektárt ütnek le rólad, 1500 hektáron pedig 105 hektárt, azaz első esetben egyötöd nap alatt visszahozod az elveszett hektárokat, a második esetben 10,5 nap alatt.
Quote:
Originally Posted by Reaktor
A számítások is megnehezülnének.
Persze mindent le lehet írni képletekkel, de ez nem a SETI, hogy nehéz matekfeladatokat oldjunk meg. A bizonytalanságot azonban így sem lehet kiküszöbölni.
Mi van, ha a hullának beütés előtt bejön 10% felfedezése. Akkor hogyan számolhat a védő fél?
Vagy szembetámadás miatt veszít 6-10% földet azonos körben mint amikor a serege beüt, de az Ő seregbeütése előtt.
|
A támadóerő számításánál semennyivel nem lenne nehezebb számolni, ugyanúgy egy szorzás pluszba, és a jelenlegi szintenkénti hadibónusz is egyetlen szorzás többlet.
A szorzóérték meghatározása valóban ingadozhat pl. egy 10%-os fedezésnél, de ez 1000 hektáron is mindössze a tervezett hektárarányos bónusszal megegyező, azaz 2-3%, ellenben pl. azzal sem tudsz számolni, hogy az ellenfél alád bont, lerengetik, stb., viszont az 10% haderőkülönbséget jelent.
Azzal sem tudsz számolni minden esetben, hogy az ellenfél hány tábornokot küldött, holott az 20% különbséget is jelenthet, sőt, azzal sem, hogy az ellenfél szövetségének egy tagja elmegy szabadságra, vagy épp lejár az ellenfél szövetsége és magányos farkasra vált. Ezeknek épp annyi a valószínűsége, mint annak, hogy egy élőhalottnak épp beér 10%-nyi felfedezése, mikor megütöd, és azzal az 1-2-3% plusz erővel már nem tudod átütni.
Nem biztos, hogy a hektárarányos hadibónusz a legjobb megoldás, de sokkal jobbnak tartom a szintenkéntinél, és a fixnél is.