View Single Post
  #7  
Old 05-22-2008, 17:09
KPeti999 KPeti999 is offline
Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 182
Activity: 0%
Longevity: 89%
Default

A hulla messze a legkevésbé játszható faj az összes közül ez tény. Nem jó semmire, bárki bármit akarna vele kezdeni, azt egy másik fajjal játszva könnyebben eltudja érni.
Van aki hadizni próbál vele, de már millióan leírták hogy még kiélezetten is alig tud másokat beütni, vagy védekezni. Van aki kereskedni próbál vele, pedig jobban járna ha törpöt vagy gnómot választana helyette. Sőt még olyan is van aki kezdőknek ajánlgatja, merthogy a hullákból egy kezdő könnyebben tud kiélezett orit felépíteni, mert hogy nem kell hozzá annyi tapasztalat. Ha egy kezdő elkezdene egy hullával játszani, valszeg egy életre megunná a hódot, mivel ritka unalmas, semmit se lehet vele kezdeni. Más fajokkal szinte már védelem alatt izgalmasabb a játék mint egy hullával élesben. Na tömören ez a véleményem a mostani hulláról.

Szerintem ha a hullán erősíteni akarunk, akkor hadilag kell felturbozni. Nem kell új varázslatokat, meg még mutánsabb levegőben terjedő vírusokat kitalálni neki.
Vegyük például az orkot. Jelenleg az orkból lehet adott hekin a legtöbb támadópontot kisajtolni adott hekin. A többi fajhoz képest az orknak van a legtöbb támadóbonusza, de ezért cserébe komoly vari és toli maluszokat is kapott ajándékba.
Jelenleg egy kiélezett ork messze erősebb egy kiélezett hullánál és ebbe bele van számolva mindkét faj összes előnye és hátránya. A hulla hiába koplal, ez az előnye nem ér fel az ork előnyeivel.
Na megpróbálom kifejteni mire akarok kilyukadni:
Vannak ugye hadilag erős, átlagos és gyenge fajok.
Az erős fajok, például az ork, nagyon jó hadisok de másban, mintpéldául a varázslás, tolizás, komoly hátrányai vannak.A hadilag átlagos fajok mindenhez értenek, de semmihez sem kiemelkedően.A hadilag gyenge fajok pedig inkább tolizásban jeleskednek. Egy orknak egy átlagso fajhoz képest több hadibónja van, ebből következően több vari-toli-malusza is.
Ebből kiindulva az lenne a logikus, ha a hulla, mivel hogy egyáltalán nem tud se varizni se tolizni, ezért az előzőek alapján egy kiélezett hullának erősebb hadisnak kéne lennie, de legalább olyan erősnek mint egy kiélezett orknak.

Ez alsó csoportokba durva lenne az igaz, de felsőbb szinteken, pl Aban, egy szövi megfontolná hogy egy orkot vesznek be a csapatba akinek x nagyságú hadereje van, vagy egy hullát az eddig megszokott hátrányaival, de mondjuk 1,1x nagyságú haderővel. Ez ugyanolyan döntés lenne a játékosok számára mint pl.:
-íj/paci vagy íj/elit felállásba nyomja-e
-mf vagy szövetségbe érdemes e játszani
-tanyafree legyek vagy ne
...ezekbe is megvan a bennük rejlő kockázat, és mindenki maga dönti el hogy él e ezekkel a lehetőségekkel.

Itt szeretném hangsúlyozni, hogy Valezius ötletét támogatom, némi finomítással.

Így alsó csopiban maradna a hulla kb a régiben, csak kicsit erősődne, felsőbb szinteken pedig komoly döntéshelyzetek születnének és színesedne a játék!
Így a hulla, mint faj, méltó helyet foglalhatna el a fajok súgóban és nem csak dísz maradna...
Reply With Quote