View Single Post
  #40  
Old 02-14-2008, 12:38
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Kutyuleee: "de a fejlesztésekben te hol látsz ilyen témát, ahol ezzel foglalkoznának??? azt hittem könnyebben belátod, hogy nincs erre szükség, a mostani pontlista és körtávolságok rendszere jó!!!"

Én ismét abból indulnék ki, hogy van egy probléma, amire megoldásokat lehet keresni. Amit én kipécéztem, az az, hogy a pontlista szétszakadozik, ezért nem lehet bármelyik csoport bármelyik területén ugyanolyan intenzitással játszani. (Szerintem ez nem jó, bár nyilván van, akinek jól jön.)
Erre egyébként van más topic is, pl. a szabin lévő orik kihagyása a pontlistából (lényegében ugyanaz a negatívum: nincs támadható ország a közelben, jelenleg megfontolás alatt). De pl. a felfedezős topic is a távolságok egyszerűbb, harc nélküli áthidalásáról szól. Szóval nem mondanám, hogy a probléma, amivel elkezdtem játszani, nem létezik.

Valamint, minden megoldási javaslatnak ezzel a problémával kapcsolatban is vannak előnyei és hátrányai. De elmondok egy történetet, hátha ismerős.
Volt egy olyan helyzet, hogy olcsón lehetett fedezni. Többen felismerték, hogy ez nem jó, ezért a felfedezés szigorítva lett. A probléma megoldva, de a szituáció, ami előállt, már abnormális. (Ez alatt azt értem, hogy a jelenlegi szabályokkal valószínűleg nem jött volna létre.) Nincs olyan automatikus folyamat a játékban, ami ezt az abnormalitást helyrehozná.

A fenti példához kapcsolódóan az itt tárgyalt ötlettel az abnormális helyzet nehezebben alakult volna ki, és idővel automatikusan csillapodik.

Igen, vannak negatívumai, mint eddig bármilyen változtatásnak. (És ez alapján lehetett volna akármire ráfogni, hogy nincs értelme.)

Stev: "Mert ami 1-2embernek nem tetszik, az még nem valószínű hogy rosszul működik!"
Az, hogy a játék egyes szakaszaiban a távolságok miatt nem lehet a hagyományos módon csatázni, nem csak 1-2 embernek nem tetszik. (Pl. ezért nem kell minden orival A-ból fordulni, vagy ezért is van fokozott morálromlás a csoportban dekkolóknak, stb.)

Princ: "az a közeledési % mikor mennyi, hogy épp 0,987 vagy 0,960 stb, arra nem lenne egyszerű rálátásunk... És az ilyen titkos tényezők számának szaporítása ... szintén nem cél"
Ennek a közeledési %-nak sokkal kevésbé drasztikus a hatása, és ráadásul kiszámíthatóbb. Először is, egy napon belül szinte nem is látszik a változás, ha nagyjából reális távolságok vannak, tehát a hatása ekkor elhanyagolható (hiszen pont ez a cél, hogy csak ott működjön, ahol nem "optimális" a sűrűség). És kiszámítható, mert ha tudjuk, hogy a rendszer pl. min. 20 országot akar 2 körös távba hozni, és éppen csak 10 van, akkor tudom, hogy közeledés várható. De a közeledés üteme olyan lassú, hogy mire nekem tényleg bejönne 20 ori a képbe (napok, hetek), addigra már jó esetben mindenki elmozdult. Tehát normál (mozgalmas) esetben nem azokat az orikat érinti a közeledés, akik a közeledés kezdetén ott voltak. A rendszer észleli, hogy ritka a lista, és közbelép, de a lista adott szakaszán az orik cserélődni fognak, változhat a sűrűség is, stb. Tehát ha egy ország csatázik, fejlődik, mozog a pontlistán, gyakorlatilag semmit nem fog észrevenni. Csak az állóvizeket kavarja meg...

Kutyulee: "az elérhetetlen orik nagy része a fedezéshez, meg a 100k pontos védelemhez, de sok helyen a "nem teljesen szabályos" játékra vezethetők vissza"
Bármilyen hiba vagy lehetőség miatt tud eltávolodni, ha el lehet érni más eszközzel, hogy e pillanattól ne tudjon exponenciálisan távolodni (védetten fejlődni/termelni), akkor már érdemes erre rámenni.

Synkel: "akár 100 800 hekis ori is lehet az 1700-as közelében, az se befolyásol semmit. Úgy veri be őket, hogy esélyük sincs kitámadás alatt se leszedni onnan"
Igen, ez egy gyenge pont (szerintem eddig az egyetlen). És erre írtuk már többen, hogy nem feltétlenül kell, hogy megérje a nagynak támadni. Ha mégis megteszi, és többet veszít (aranyra számolva), mint amit nyer, akkor az a csoportnak jó, mert lassul a távolodása (vagy éppen már közeledik). Továbbra is tartom: a békében/védetten fejlődéssel tud egy ország legjobban elhúzni, főleg, ha a többinek csatáznia kell. Akkor inkább a nagy is csatázzon, és akkor idővel lesz, aki utol tudja érni (még akkor is, ha közben a nagy 100 kicsit beüt).
"A másik, ami miatt az elméleted nem igazán áll meg: ha tényleg lenne 20-50 ori akik tényleg üldözik az elhúzott élbolyt, azok egymást beverve kényelmesen el is jutnak a bolyhoz"
A gyakorlat bizonyítja, hogy gyakran nem így történik. Ennek okát (a JKSZ-en kívül) a védett termelés előnyében látom, ahogy előbb írtam.

Kutyulee: "van több fajta védelem a giga orik ellen"
...és a sok védelem között elvész az ütés lehetősége is.

Ne értsetek félre, nem gondolom, hogy bármi konkrét esélye van egy kis orinak a duplaakorrát pár sereggel megsemmisíteni. Viszont a csoport szempontjából egészen más, ha minden ország harckészültségben van, vagy ha néhányan védett helyen vannak. Igen, a piacra is bezavar idővel.
Reply With Quote