Azt hiszem különbséget kellene tenni.
Az iskolai verselemzéseknek azon kívül, hogy visszaadjuk a megszerzett tudást és a tanár leszűrhesse mekkora adatmennyiséget fogadtunk magunkba van még egy feladata. Az amit Elme is feszegetett, vagyishogy nem mindegy milyen ütemben, és és milyen formába öntve kapjuk az adott irodalmi művet. Ezeket a dolgokat viszont meg kell tanulnunk észrevenni és ahhaz a legjobb gyakorlás a verselemzés. Tetszik, nem tetszik az iskolába elvileg tanulni járunk (gondolják a pedagőgösök... ).
Más az amikor felnőtt fejjel olvasunk értelmezünk, vagy csak a hangulata miatt élvezünk egy verset. Ám minél kevesebbszer próbáltuk ifjúkorunkban megérteni, értelmezni és élvezni a verseket annál kissebb az esély, hogy felnőtkorben értékelni tudjuk.
Off: Elme, grat a zöld kockádhoz!
