View Single Post
  #82  
Old 03-31-2006, 22:33
Csokibácsi Csokibácsi is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,442
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Gondolom már sokan láttatok Top Fuel dragstereket

http://www.morganlucas.com/Morgan-01-3.jpg
http://www.toddpaton.com/images/2004_spec.jpg
http://www.nhraonline.com/2003/gallery/pow/photo01.jpg

Érdekességként néhány info róluk:

- az 1/4 mérföldes távot kb: 4,5 sec. alatt teszik meg, ezalatt 500km/h fölé gyorsulnak (durván 4,5g-s átlaggyorsulás, 8g-s gyorsulás az indulás pillanatában, fékezőernyőkkel pedig -6g körüli a lassulás megállásnál)
- 8200cm3 (500cui) V8-as motorjuk 7-8000Le (erősebb, mint az első 4 sor az F1-ben), az üzemanyag nitrometán, max. fordulat ~9500rpm
- padlógáznál a motor egy másodperc alatt 6 liter üzemanyagot éget el (jó kis fogyasztás )
- a kompresszor meghajtásához nem lenne elég egy gyári Hemi motor ereje (~400Le)
- majdnem 1500 liter levegőt sűrít a kompresszor a hengerekbe másodpercenként, a levegő-üzemanyag keverék aránya 1,7:1, az égési hő 3000 celsius
- a gázadás után nem sokkal elégnek a gyertyák elektródjai, ezután a motor öngyulladással jár tovább, a felizzott szelepek robbantják be a keveréket (leállítani az üzemanyag elzárásával lehet)
- ha nincs szikra a gázadás pillanatában, akkor vagy lerepül a hengerfej vagy szétrobban a motor
- a főtengely az 1/4 mérföld alatt kb. 600-at fordul, terhelés alatt pedig 20 fokot csavarodik
- a hátsó légterelőre a szögtől függően 2-4 tonna leszorítóerő jut
- a felfelé áramló kipufogógáz is durván 230 kilógramm leszorítóerőt jelent
__________________
Sorry, this account has been suspended
Reply With Quote