Legnagyobb problémát a fedezésben ott látom, hogy ha olcsó a fedezés, akkor nem fogja megérni kitámadni mikor már leküzdötte valaki a hatalmas szakadékot a legközelebbi országig, és inkább fedez tovább.
Mit szeretnénk elérni a fedezéssel?
-alsóbb régiók közeledhessenek a tophoz
-egy szakadék szélén álló ország se akadjon el
Valami olyan képletet kellene kidolgozni, ami figyelembe veszi a helyezésed (nem feltétlenül a pontlistásat, lehet pl egy külön lista a rendszerben, ami a földterület szerint rangsorol, így nehezebben játszható ki), valamint azt, hogy milyen közel van a legközelebbi üthető ország (ezt mindenképpen %osan kellene meghatározni, hogy ne kelljen mindig módosítgatni az értékeit).
Részletesen nem volt időm kidolgozni egy javaslatot, de valami olyasmi rendszerre gondoltam, ami által ha valaki előkelő helyen van, ÉS van is a közelében üthető ország, akkor a két hatás egymást erősítve (négyzetesen) kiadna egy a mostanihoz hasonló értéket (terület növekedtével és/vagy közeledő üthető ország esetén drasztikusan növekvő katona igény), míg ha csak az egyik igaz (nagy ország nagy szakadék szélén, vagy kis ország sűrű mezőnyben), akkor kevesebb, míg ha egyik negatív tényező sem teljesül (relatív kicsi ország távoli ellenfelekkel), akkor olcsó lehetne a fedezés.
Példa értékként mondok egy top20%-tól és egy 10% méretbeli különbségtől emelkedő skálát.
__________________
"A tanult szerencsét hívják tudásnak"
Eben a mondatba három hiba van.
Last edited by Xeper; 11-06-2007 at 23:33..
|