Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Megbeszélések (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=35)
-   -   10 lakos érjen 1 pontot (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=4192)

Padlócsempe 05-09-2010 18:13

10 lakos érjen 1 pontot
 
Jelenleg minden 5 ember ér egy pontot. Az volna a javaslatom, hogy minden 10 ember érjen egy pontot.
Ez változtat az elfokozódott egységekkel teli 1. helyen lévő országok értékén, és módosít az elfokozáson és ráfokozáson is, valamint rengeteg más dolgot is befolyásol. Ezért nyitottam neki egy külön témát.

Nem hiszem, hogy fel tudok sorolni mindent, amit befolyásol, de említek egy-két dolgot:

- Kétszer annyi emberbe fog kerülni ugyanannyi érték fokozása, így ritkulhatnak az irreális távolságból történő ráfokozások és a 0-ra való elfokozások is.
- Az elfokozódott egységek miatt első helyen, nehezen megelőzhető országok lejjebb esnének a pontlistán.
- Szűkülne a fokozási mozgástér.
- Változnának a körtávok.

Remedy 05-09-2010 18:27

Quote:

Originally Posted by Padlócsempe (Post 251384)
Jelenleg minden 5 ember ér egy pontot. Az volna a javaslatom, hogy minden 10 ember érjen egy pontot.
Ez változtat az elfokozódott egységekkel teli 1. helyen lévő országok értékén, és módosít az elfokozáson és ráfokozáson is, valamint rengeteg más dolgot is befolyásol. Ezért nyitottam neki egy külön témát.

Nem hiszem, hogy fel tudok sorolni mindent, amit befolyásol, de említek egy-két dolgot:

- Kétszer annyi emberbe fog kerülni ugyanannyi érték fokozása, így ritkulhatnak az irreális távolságból történő ráfokozások és a 0-ra való elfokozások is.
- Az elfokozódott egységek miatt első helyen, nehezen megelőzhető országok lejjebb esnének a pontlistán.
- Szűkülne a fokozási mozgástér.
- Változnának a körtávok.

Nekem foleg azert nem tetszik ez, mert az elfokozott orszagokra nem nyujt megoldast, vagy nagyon keveset, hiszen a sajat embereim is ugyanugy
kevesebbet fognak erni, valamint (epp most nyilt errol egy segitsegkero topic, pedig ez meg be sincs vezetve) egyszeruen horribilis osszegekert lehet majd B-ben visszatamadni, ha bevernek foldre. Azert ezt nem szeretnem, hogy jon egy sereg, nem keresztbe akarok menni, hanem kiserni, es nem tudom, mert nem tudok annyit fokozni, mert nincs annyi penzem... :)

Valamint mondjuk egy 10k hektaros orszag legyen mondjuk 472k ponton 123 ezer emberrel, 58 ezer pontot tud fokozni az eddigi 116 helyett. Azert ez marhanagy valtoztatas lenne... Nem vagyok benne biztos hogy jo lenne barmire is. :) (Mielott azzal vadoltok, hogy onzo vagyok, asszem, meg sosem fokoztam el sajat orszagot...) :)


Szamoljuk B-ben.

Egy Mf harcos 2400 on bever egy szovitagot, O felmegy 200 hekit, a szovitag lemegy. A pontkulonbseg kozottuk 19.000 pont lesz. Ha nem vandor, akkor 15k pontot kellene fokozni hogy kiserhesse. A javaslattal csak 12.600 pontot tudna fokozni, azt is horribilis aron. (es feleslegesen, hiszen 2 korre sem tud kerulni)
Szerintem ez igy semmikep nem jo. Nehogy mar 1.5 milliardba keruljon egy visszatamadas, es ha jol csinaljak, vissza se tudjak menni... :)

Szoval fontos lenne legalabb a visszafokozasokat nem ellehetetleniteni...

Padlócsempe 05-09-2010 18:42

Szerintem igenis komoly megoldást jelentene az első helyre fokozódott orikra:

Jelenleg 2/B-ben a maximálisan elérhető pont egy szabis ori számára 2400*45 + 2400*70/5 = 141.600
ennek bevezetésével: 124.800

A jelenlegi rendszerben megelőzni egy ilyen elfokozódott országot normális felépítésű országgal 3000 hektárral lehet, ezek után pedig 2700 hektárral. 10%-os különbség.

Azt pedig nem tartom bajnak, hogy egy 10k-s ország nem tud egy nála 25%-al nagyobb országra fokozni, csak 12,5%-as nagyobbra.

A B-s 2400 hekis ütés problémásabb, de csak emiatt ne legyen elvetve a javaslat.

Remedy 05-09-2010 19:01

Quote:

Originally Posted by Padlócsempe (Post 251391)
Szerintem igenis komoly megoldást jelentene az első helyre fokozódott orikra:

Jelenleg 2/B-ben a maximálisan elérhető pont egy szabis ori számára 2400*45 + 2400*70/5 = 141.600
ennek bevezetésével: 124.800

A jelenlegi rendszerben megelőzni egy ilyen elfokozódott országot normális felépítésű országgal 3000 hektárral lehet, ezek után pedig 2700 hektárral. 10%-os különbség.

Azt pedig nem tartom bajnak, hogy egy 10k-s ország nem tud egy nála 25%-al nagyobb országra fokozni, csak 12,5%-as nagyobbra.

A B-s 2400 hekis ütés problémásabb, de csak emiatt ne legyen elvetve a javaslat.

Nem muszaj elvetni, de akkor finomitva legyen rajta. (hogy azert visszakiserni lehessen, kicsit nagyobb mozgasterrel (gondoljunk ilyenekre hogy beutes elott lerengetik/legyujtjak az orszagot, ergo ne tudjak megakadalyozni a kiserest, maradjon boven mozgaster)

De a szabis elfokozott orszagokra tenyleg csak minimalis konnyitest jelentene szerintem.

Pontosan amugy mi is a javaslat plusz oldala szerinted?

Padlócsempe 05-09-2010 19:09

Quote:

Originally Posted by Remedy (Post 251393)
Pontosan amugy mi is a javaslat plusz oldala szerinted?

Ez tűnik a legelfogadhatóbb, Ati által talán legkevésbé ellenzett, működő javaslat az elfokozódott országok által kreált probléma és az irreális ráfokozások és az elfokozások ellen.

[HTPA]GeeForce 05-09-2010 23:02

Az elfokozott országokra az lenne a megoldás, hogy a játék nem rendeltetésszerű használata miatt anarchista csoportokba átkerülnek. (Mert az szerintem nem rendeltetésszerű, hogy felfokozom magam a top1 helyre, és évente 1x bejövök 5 percre, azonosítani, meg visszaszabizni....)

Így nem kéne "kényszermegoldásként" egy rakás taktikai elemet tönkretenni egy taktikai-stratégiai játékban ennek a kérdésnek az orvoslására.

richardka 05-10-2010 07:21

Quote:

Originally Posted by Padlócsempe (Post 251384)
Jelenleg minden 5 ember ér egy pontot. Az volna a javaslatom, hogy minden 10 ember érjen egy pontot.
Ez változtat az elfokozódott egységekkel teli 1. helyen lévő országok értékén, és módosít az elfokozáson és ráfokozáson is, valamint rengeteg más dolgot is befolyásol. Ezért nyitottam neki egy külön témát.

Nem hiszem, hogy fel tudok sorolni mindent, amit befolyásol, de említek egy-két dolgot:

- Kétszer annyi emberbe fog kerülni ugyanannyi érték fokozása, így ritkulhatnak az irreális távolságból történő ráfokozások és a 0-ra való elfokozások is.
- Az elfokozódott egységek miatt első helyen, nehezen megelőzhető országok lejjebb esnének a pontlistán.
- Szűkülne a fokozási mozgástér.
- Változnának a körtávok.

nem igazán támogatom az ilyen modositást
ha valaki az első helyen van a befokozás miatt és ez a legnagyobb gond akkor át kell tenni anarchba, mondjuk ahogy emlitette is valaki játék nem rendeltetésszerü használat miatt

a rállások miatt meg dupla annyiba kerülni, ez nem tetszik

bár azt nem értem miért változna lényegesen a körtáv mert a javaslat szerint mindenkinek feleződne a pont az emberek után

csabi 05-10-2010 07:28

Quote:

Originally Posted by richardka (Post 251424)
nem igazán támogatom az ilyen modositást
ha valaki az első helyen van a befokozás miatt és ez a legnagyobb gond akkor át kell tenni anarchba, mondjuk ahogy emlitette is valaki játék nem rendeltetésszerü használat miatt

a rállások miatt meg dupla annyiba kerülni, ez nem tetszik

bár azt nem értem miért változna lényegesen a körtáv mert a javaslat szerint mindenkinek feleződne a pont az emberek után

ha valami sürgős és halaszthatatlan dolog miatt szabira kell tennem az országom, akkor nem elég, hogy az egységekben tartott tartalékom elfokozódik, még anarchba is kerülök? :eek:

[HTPA]GeeForce 05-10-2010 08:30

Quote:

Originally Posted by csabi (Post 251427)
ha valami sürgős és halaszthatatlan dolog miatt szabira kell tennem az országom, akkor nem elég, hogy az egységekben tartott tartalékom elfokozódik, még anarchba is kerülök? :eek:

Ha 2 éve "sürgősen szabadságon vagy", akkor IGEN..............

csabi 05-10-2010 08:36

Quote:

Originally Posted by [HTPA]GeeForce (Post 251431)
Ha 2 éve "sürgősen szabadságon vagy", akkor IGEN..............

ha egy sok szemesnek 2 év nem elég, hogy megelőzzön egy elfokozott országot, akkor azért ne engem rakjanak anarchba.. :)


All times are GMT +1. The time now is 20:07.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu