Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Ötletek, javaslatok (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Kovácsolás? Javítás? A megoldás: FÉMMEGMUNKÁLÓ KFT! Az Ön partnere! (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=3640)

[HTPA]GeeForce 07-22-2009 09:51

Kovácsolás? Javítás? - lehessen javítani az elhasználódófélben lévő holmikat!
 
Quote:

Originally Posted by [HTPA]GeeForce (Post 219746)
Remek ötlet. Épp javasolni akartam egy ilyen lehetőséget, melyet indokolnék is.

Itt kifejthetem a véleményem, vagy nyissak neki új topicot?

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 219747)
Új topic inkább, ne folyjon minden egybe.

Többekben felmerült az ötlet, hogy lehessen megjavítani az elhasználódott felszereléseket.

Bennem ez úgy fogalmazódott meg, hogy ugye van a tárgyaknak "élettartama", amely automatikusan csökken.
Ez számomra úgy jön le, mintha "elhasználódna" az a bizonyos tárgy.
Ez független attól, hogy használod-e vagy sem, hiszen ha mondjuk használod a kardod, akkor kopik az éle, ha pedig csak bedobálod egy raktárba, megrozsdásodhat, stb...

Ez az egész nekem tetszik, mert ad egy kis realitást a játéknak a fantázián belül.

Az viszont nem tetszett benne, hogy ha van egy jó holmim, akkor az egy idő után menthetetlenül eltűnik... Egy jó kard nem porlad el fél év alatt. De az éle kicsorbulhat, stb...

Röviden: lehessen megjavítani a dolgokat, viszont a javítás kerüljön valamibe...

Javaslat új képzettségre:

Javítás

Alap feltételek:
- 10. karakterszint
- Alap Kovács képzettség
- 30-as Ügyesség
- meg persze a tárgy, amit meg akarsz javítani
- javítani csak a kovácsműhelyben lehessen, ahogy kovácsolni is csak ott lehet


(Magyarul egy 6-os szintű karakter ne akarja a nevét belegravírozni egy elf kardba... De a 10-es szint elég reális, viszonylag könnyű elérni, de azért már meg kell érte dolgozni.)

Természetesen egy javított holmi már nem az eredeti, így előkerül az a bizonyos élettartam dolog.
Minden egyes javításnál az EREDETI maximális élettartam 20%-kával csökkenjen az aktuális élettartam! (Nyilván, az első javítás előtt az aktuális maximum megegyezik az eredeti maximummal.)

Példa:
Van egy tárgyam, ami 100 napig jó.
Használom-használom, és mondjuk 1 nap múlva tönkremenne végérvényesen...
Ilyenkor nekiveselkedek, és megjavítom.
Az élettartama emelkedjen meg, de csak 80 napra!
Így újabb 80 napig használhatom gond nélkül...
Amikor újra tönkremenne, megjavítom megint.
Itt az eredeti élettartam 20%-kával csökken az aktuális maximum, tehát 60 nap lesz az új élettartama. És így tovább, egészen addig, amíg el nem éri az 20 napot.
Onnantól kezdve valóban elrágja az idő vasfoga a tárgyamat, hiszen az újabb javítással is csak 0 napra tudnád feljavítani (20 - 20 = 0), tehát a tárgy, amikor letelik a 20 nap, TÖNKREMEGY!


A fentiekkel azt is szimulálni tudom, hogy a javítások során azért nem lesz eredeti. Tehát egyre gyorsabban romlik el újra, egyre több időt kell rászánni arra, hogy jó állapotban tartsd a tárgyadat!

Ezzel a módszerrel nagyon sokáig tudnál használni egy tárgyat, de nem végtelen ideig!

Eredeti élettartam: 100 nap.
"Új módszeres" élettartam: 300 nap. (100+80+60+40+20)



Tehát összegezve:
2 tanulási lehetőségbe, és némi időbe kerül a dolog, viszont cserébe 3x annyi ideig tudsz használni egy tárgyat!

[HTPA]GeeForce 07-22-2009 09:54

Példa egy "180 napos" tárgyra:

180 nap
144 nap
108 nap
72 nap
36 nap
0 nap (tehát tönkremegy végleg)

A végeredmény 540 nap.

[HTPA]GeeForce 07-22-2009 09:56

Hozzáadtam egy szavazási lehetőséget is.

Kérek minden szavazót, hogy egy rövid indoklást írjon, ezzel is segítve a játék továbi fejlesztését! Köszönöm!

[HTPA]GeeForce 07-22-2009 10:11

Elképzeléseim szerint ez hasznos lehet klánoknak, akik tartanak 1-2 kovácsoló-javító karaktert, vagy több karakterrel játszó magányos harcosoknak.

Felmerülhet a pénzszerzési lehetőségek listáján is, hogy mondjuk 10.000 aranyért cserébe megjavítok valamit, de ellenérvként realizálódhat az is, hogy egy nagyon ritka, nehezen megszerezhető tárgyat odaadsz-e egy ismeretlen játékosnak...
Rizikós, lehet, hogy lelép vele.
De klánon belül, vagy csaját magadnál ilyen nem igazán fordulhat elő.

A fenti "képlettel" elég könnyen meghatározható az új élettartam, egyszerűen csak felszorzod 3-mal.
Tehát egyszerű kiszámítani, hogy ténylegesen mikor megy tönkre (mikor tűnik el, válik használhatatlanná).


All times are GMT +1. The time now is 21:38.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu