Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Segítség (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Félelf kezdés (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=3509)

szurfark 06-05-2009 01:23

Félelf kezdés
 
Sziasztok.

Én ezzel a Hódító nevű játékkal még szinte az elsők közt kezdtem el játszani.....vagyis olyan tíz évvel ezelőtt, csináltam az első országomat....de az csak pár hónapig tartott..

Most meg újra eszembe jutott ez az egész...csináltam egy új országot! -már így felnőtt fejjel újra.

Azt kell hogy mondjam a Játék összetettsége elég komolyan megváltozott a tíz évvel ezelőttihez képest. -és sajnos emiatt néhány dolgot nem tudom hogyan csináljak...

Szeretném mások segítségét kérni, olyanokét akik már ügyesebbek ebben a játékban.

Félelf vagyok kereskedő személyiséggel.....(halkan jegyzem meg tíz éve még nem voltak személyiségek, csak símán fajok)

Földem 329 hektár

Szeretném ha leírnátok nekem minden hasznos tippet a félelf-kereskedő fajról....hogy hogyan is a legcélszerűbb ezzel játszani.
Milyen épület állományt kellene csinálni bányákat hogyan? könyvtárakat hogyan???, a hadsereget hogyan??? szövetséget?? játékstratégiák.......szóval minden érdekelne!!!!!

Kérlek benneteket lássatok el néhány hasznos tanácsal...

Előre is kössz.

Ati 06-05-2009 08:40

Hosszú idő után üdv újra itt! :)

Én leghasznosabbnak a startégiai kézikönyv végigolvasását javaslom, a feltett kérdések mindegyikére van ott válasz. A kézikönyvet eléred a címlapról a "Részletes útmutató" linkre kattintva. Ha nem akarod az egészet végigolvasni, akkor elég fajspecifikusan a félelfre vonatkozó részeket végignézni, bár mindenképp ajánlanám az egész végigfutását.

Jó játékot!

[HTPA]GeeForce 06-08-2009 09:57

Örülünk, hogy megtértél a Nyájhoz, elkóborolt jószág... :D

(10 éve fajok se voltak, a fajok is később kerültek be. :p Igaz, a személyiségek egy picit még később... :))

Tanácsom, hogy ha a következő szinten is félelf szeretnél lenni, ne legyél kereskedő. Mivel látom, hogy már nem 200 hektáron vagy, visszaszívom amit írtam máshol: ne törölj, és ne indulj újra.

Ha már kereskedő lettél, tarts 5 bankot, legalább lesz némi bevétele, így lehet az adó mértéke 0%.
(egyéb esetben egy félelfbe nem kell bank, mert a sok tolvaja, és a fajából adódó bónuszok miatt nem lehet lelopni, csak ha előtte kifilézik rendesen)

Bányát nem éri meg tartani, legalábbis az 5. szinten, ahol most lehetsz. Általában a nyersanyag beszerezhető a piacról, vagy ellopható mástól. (Félelfként inkább az utóbbit javaslom... :D)

Javaslom, hogy ugyanannyi őrtornyot tarts, mint barakkot, és csak íjászok legyenek benne. (Bár láttam hadis fél elfet, de nekem bántotta a szemem. szóval ez csak magánvélemény. egy félelf azért félelf, hogy lopkodjon!)

legyen sok templomod, és kocsmád. Kocsmából a legtöbb.
Előszeretettel lopkodhatod a magányos farkas elfeket, vagy a nem túl hadisnak felépített törpöket.
(mindkettőből egész jól lehet lopni tudománytekercset)

Célszerű messzebbi célpontoktól lopni, akik 10-12 körre vannak, mert a kicsi 5. szintü csoportokban az ilyen körtávolság általában nem párosul nagy pontérték-különbséggel, tehát az ebből adódó veszteség minimális, viszont 12 körre nem támadnak ki.
(az is igaz, hogy ha nagyon belemászol valaki lelki világába, az alád fog bontani... de általában ez nem történik meg)

könyvtárat szintén nem tartanék egy félelfben, mert csak a helyet foglalja. a harácsolt vagyonból lehet venni tekercset a piacon, de jobb, ha egyből tekercset lopsz másoktól. (lásd fentebb)

személyiségnek az alábbiakat javaslom egyelőre:
tudós (nagyobb védettség, nagyobb támadóerő)
tolvaj (napi többszöri lopási lehetősét - gyorsabb regenerálódás miatt)
esetleg túlélő (ártó akciók elleni nagyobb védelem - pontosabban a sikeres akciók kisebb kárt okoznak)

én ezeket választanám a félelfhez (csoporttól függően, hogy éppen mire van szükség leginkább)

Dus 06-08-2009 10:16

Quote:

Originally Posted by [HTPA]GeeForce (Post 214136)
Célszerű messzebbi célpontoktól lopni, akik 10-12 körre vannak, mert a kicsi 5. szintü csoportokban az ilyen körtávolság általában nem párosul nagy pontérték-különbséggel, tehát az ebből adódó veszteség minimális, viszont 12 körre nem támadnak ki.
(az is igaz, hogy ha nagyon belemászol valaki lelki világába, az alád fog bontani... de általában ez nem történik meg)

Azt azért vedd figyelembe, hogy 10-12 körre lévő országok, amiatt, hogy a helyezésbeli különbség nagy, akár 3-5 -szörös védőerőt kapnak ellene, simán bebukhatja még egy hadisnál is, aki tart egy kevés tolit is...

Max 4-6 körre ajánlom a lopkodást, ha meg bontanaka, hogy támadják, hát ő is bont :)

szurfark 06-11-2009 14:19

Sziasztok...
A multkori hsz-em egy részét törölte a moderátor. de nem tudom hogy miért.

Szóval:
Elolvastam azóta a Hódító kézikönyvet. Ott láttam is egy épület listát, és megpróbáltam annak mintájára felépíteni az országom.
Néhány mostani országadatom.
307 hektáron vagyok. Félelf-kereskedő
Ház:20%
Barakk:16%
Tanya:10%
Raktár:5%
Torony:12%
Kocsma:22%
Templom:6%
plusz még kettő bank, és néhány bánya(de ez utóbbi nem sok).

A kézikönyvben leírt épület lista az én országomban nem vált be teljesen. Egy két igazítást kellett rajta csinálnom. Pl a tanyák száma túl kevés volt,ezért az embereim volt hogy éheztek. Házakból is muszáj volt többet építenem egy kicsit, mert kevés volt az emberem, és nem tudtak mindent ellátni.
Időközben rájöttem hogy ezen problémákra megoldás ha minden tekercsből a maximumot tartom. De az még beletelik egy kis időbe mire beszerzek annyit. Épp ezért néhány "felesleges" épületet még muszály fenntartanom.
A könytáraknak nem éreztem szükségét, így olyanom nincs. Sokkal jobban haladok ha lopásból próbálom meg beszerezni a tekercseket.
A bányákra sincs szerintem túl nagy szükség, mert lopásokból vagy a piacról nagyrészt be tudom szerezni az anyagokat. de 3-4 bányát azért még fenntartok, mert néha van hogy rossz napom van lopások szempontjából.

A stratégiámat szerintem mindenképp a tolvajlásra kell alapoznom.
A hadseregnél meg legjobb a sok íjász, persze tornyokkal (hogy a védőérték növekedjen).

Seregem:
Íjász:1068
Elit:608
Varázsló:1152
Tolvaj:2725.

Arra jöttem rá hogy legcélszerűbb élőhalott országoktól rabolni. Ugyanis se varijuk, se tolvajuk nincsen.Így lebukástól soha nem kell tartani. Pénzük viszont általában sok van. Néha még tudomány tekercsük is. Attól meg nagyon nem kell félni hogy rájönnek hogy én voltam aki rabolt.
Még jobb dolog az mikor az élőhalott ország szövetségben van. Így a rá nyitott térkapun keresztül a szövetségeseit is könnyedén ki lehet rabolni.
és nem sok lehetőségük van arra hogy kiderítsék hogy ki volt.

nekem eddig beváltak ezek a trükkök.

A varázslóim számát akarom még fejleszteni, mert ilyen kevés varázslóval sok ártó dolognak vagyok kitéve.

Kérem aki el tud látni hasznos tippekkel az írja le nekem.

Tisztel Moderátor.
Szeretném ha ezt az üzenetemet nem moderálná meg úgy hogy szinte az egészet kitörli.
Előre is köszönöm.

Ati 06-11-2009 14:22

Quote:

Originally Posted by szurfark (Post 214654)
Sziasztok...
A multkori hsz-em egy részét törölte a moderátor. de nem tudom hogy miért.

Nem, nem törölte egy részét a moderátor, hanem a 2 darab, azonos értelemmel bíró, 1 soros üzenetedet összevonta, mert felesleges egymás után 2x ugyanazt külön üzenetben leírni.

szurfark 06-11-2009 22:25

Mit jelent az hogy valakinek több személyisége van???
Erről nem olvastam a Hódító kézikönyvben.

Légyszi írjátok le nekem hogy is van ez a több személyiséges dolog.

Andrew 06-11-2009 22:32

Quote:

Originally Posted by szurfark (Post 214785)
Mit jelent az hogy valakinek több személyisége van???
Erről nem olvastam a Hódító kézikönyvben.

Légyszi írjátok le nekem hogy is van ez a több személyiséges dolog.

Ha lefordulsz A-ból (vagy megfelelő feltételek mellett B-ből), akkor az általad választott 5-ös csoportban egy alap országgal indulhatsz neki újra, annyi különbséggel, hogy lesz egy (2) az országod neve mögött, és így két személyiséget választhatsz majd egyszerre.

Von 06-11-2009 22:32

Quote:

Originally Posted by szurfark (Post 214785)
Mit jelent az hogy valakinek több személyisége van???
Erről nem olvastam a Hódító kézikönyvben.

Légyszi írjátok le nekem hogy is van ez a több személyiséges dolog.

Teljesíteni kell a lépés követelményeit 1/A-szinten (top30% miegymás, arról biztos van szó a kézikönyvben), és akkor újrakezdheted az 5. szinten, két személyiséggel a játékot. Magyarul végig kell játszani, és ahányszor végigjátszod, annyi plusz személyiséget vehetsz fel, ezt jelzik a kis kék számok az országok nevei mellett. (Vagy 2/B-ből is lehet újrakezdeni 5ösön, plusz személyiséggel, de ebbe most nem megyek bele).
Félelffel például tudós mellé tudsz választani mondjuk tolvaj személyiséget. Azok úgy elég hasznosak, kicsit könnyítik a játékot.
Egyébként a félelffel kapcsolatban olvasd végig ezt:
http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=1618

tudom, hosszú, de megéri, szerintem itt tudsz a legtöbbet megtanulni a fajról és a taktikáról, amit igényel a játék egy félelffel ahhoz, hogy sikeres légy :)
remélem tudtam segíteni.
ha meg felmerül azzal a topikkal kapcsolatban kérdésed, még mindig meg tudod kérdezni vagy ott, vagy itt (inkább itt szerintem)

Princ 06-12-2009 04:10

Quote:

Originally Posted by szurfark (Post 214654)
Néhány mostani országadatom.
307 hektáron vagyok. Félelf-kereskedő

A kézikönyvben leírt épület lista az én országomban nem vált be teljesen. Egy két igazítást kellett rajta csinálnom. Pl a tanyák száma túl kevés volt,ezért az embereim volt hogy éheztek.

A varázslóim számát akarom még fejleszteni, mert ilyen kevés varázslóval sok ártó dolognak vagyok kitéve.

Mivel az országok területe döntően befolyásolja a pontjukat és a pontlistán e szerint vagyunk sorban, nagy általánosságban akkor érdemes újabb területeket szerezni, amikor már nem tudsz a tudományokban többet elérni és az oriba több hasznos épületet préselni. És azokba sem fér már senki, csak megy-megy a katonkaépzés a maximumon de nem tudsz vele mit csinálni, legfeljebb eladod. Na akkor érdemes új földek után nézni, szerintem.

A kézikönyv, mivel sok szerzője van, időnként még önmagán belül is tartalmaz ellentmondásokat, vagyis véleménykülönbségeket; nem szentírás. De ötleteket adni tökéletes. A tanyák száma direkt volt túl kevésre írva, mivel olcsó nyersanyag esetén a tanyák helyett is lehet még templomokat, kocsmákat építeni. Az gabonaigényt ilyenkor lopással/fosztással/piacról lehet pótolni, vagy hagyni kicsit éhezni a népet. Intézőben be lehet állítani mely épületekben dolgozzanak utolsó lehelletükig a hűséges dolgozók. :P

A templomok száma sztm is kevés még, de nem csak az ártózás miatt, azokat elkerülni a varisok miatt teljesen nem lehet. Hanem azért is mert magányosként a tekercsre jól lopható orikat gömbbel a leghatékonyabb felderíteni. Mert hát, 2k tolival néha fájdalmas lehet; aztán legfeljebb a pontlistabeli adatokból lehet még találgatni.
Hullákat tényleg könnyű lopni, de hozzájuk bárki befér (és mennek is), egy félelfnek ők szinte rangon aluli célpontok. Szerintem megéri többet kockáztatni a nagyobb zsákmány reményében. :)


All times are GMT +1. The time now is 07:17.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu