Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Általános beszélgetés Hódítós témákban (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Baráti országok - minek? (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=3106)

Remedy 08-03-2008 18:25

Baráti országok - minek?
 
Sziasztok!

Eloszor kezdenem magaval a sugoidezettel.

Baráti országok

Az országok egymáshoz való viszonyát sok tényező befolyásolja. Ha két ország egymással baráti viszonyban van, akkor a közöttük történő ártó akciók kevésbé hatékonyak.

A baráti viszony nem beállítható, ez a játék során automatikusan alakul ki, illetve szűnik meg. A közös szövetségben eltöltött idő például erősíti az országok közötti baráti viszonyt, valamint érvényesül "az ellenségem ellensége a barátom" elv is.

A baráti viszony egy folyamatosan változó érték, idővel elkopik, bizonyos körülmények (például közös szövetség) megléte mellett erősödik. Az egyes országok közötti baráti viszony nem publikus, és semmilyen módon nem tudható meg.

A baráti viszony nemcsak az egyes országok egyéni kapcsolataira, de a szövetségi csatákra is hatással van. Sikeres szövetségi támadás alkalmával a foglalt föld mennyiségét a résztvevő országok baráti viszonyainak átlaga is befolyásolja.




Na most. Azt teljesen megertem, hogy ha egy szoviben vagy vkivel, akkor ez azert van, hogy az esetleges jksz kezdemenyt elfojtsa.

De amugy nem latom ertelmet, plane a klancsatakat is belekeverni...
Es a sugo nagyon szukszavu, gondolom pl a klanmnt is erositi ezt a viszonyt.

De minek? Ha vkivel klanmntm van, az nem a baratom, csak ideiglenesen nem bantjuk egymast. Ha ugy dontunk, hogy harcolni szeretnenk, akkor mit tegyunk?

Tok jo, belefektetunk csomo penzt, idot, energiat, es 0 hekit utunk a masik klan tagjan, vagy az egesz klanon... Ertelme sincs belekezdeni se.

Ugy gondoltam, az egesz jatek a kiszamithatosag fele torekszik, nos, ez egy olyan dolog a hoditoban, ami abszolut nem az.

Persze azt is lehet mondani, hogy minek kotsz mnt vkivel, ha kesobb harcolni akarsz vele - nos azert, hogy ne kelljen arra kelned, hogy a szobeli mnt ellenere szepen bevertek...

Tudom, hogy sokan szeretnenek latni pl harcot a ket top klan kozott - szerintem ez emiatt a szabaly, es az informaciohiany miatt pl eselytelen.

Hallottam, hogy pl angolban 0 hekik lettek utve felbomlott klanmntk utan. Persze errol semmi infot nem lehet megtudni, benne van a sugoban is.

Szoval nem ertem ez az egesz mire jo, en csak azt latom, hogy rossz.

Ti mit gondoltok?

Zou 08-03-2008 19:00

Véleményem szerint az mnt fogalmával van a baj ebben az esetben. Az mnt-t nem szövetségként kellene értékelni, ahogy nem is az, hanem fegyverszünetnek. Valóban kár az mnt-s dolgokat belekeverni ebbe, főleg a baráti országok kategóriába. Egyébként láttam már olyat, hogy klánból kilépve az egyik tag 3 napon keresztűl tolizta a volt társát( természetesen amaz kitette a tolikat a piacra) ,majd feltételezhetően elfogyott a baráti ország státusz, mert úgy beverte, hogy csak úgy füstölgött....semmi korlátozás nem érvényesült. elég volt hozzá 3 napos folyamatos tolizás, előtte pedig kb. fél évig azonos klánban voltak. Természetesen bővebbet én sem tudok, ahogy senki nem tud ezekről a hátrányokról, ez csak tapasztalat.

Dus 08-03-2008 19:25

Quote:

Originally Posted by Remedy (Post 185364)
Sziasztok!

Eloszor kezdenem magaval a sugoidezettel.

Baráti országok

[...]

Szoval nem ertem ez az egesz mire jo, en csak azt latom, hogy rossz.

Ti mit gondoltok?

Szerintem teljesen jó, hgy van ilyen, de, hogy semmit nem tudunk, hogy mennyi ilyen és olyan mennyit módosít, tényleg baj...
Nekem az tetszene a legjobban, hogyha pontosan meg lenne, hogy x idő szövetség ennyit és ennyit módosít, meg y idő mnt is ennyit meg ennyit módosít...legalább lehetne vele számolni :)

Zounok 08-04-2008 05:45

Véleményem szerint az mnt fogalmával van a baj ebben az esetben. Az mnt-t nem szövetségként kellene értékelni, ahogy nem is az, hanem fegyverszünetnek. Valóban kár az mnt-s dolgokat belekeverni ebbe, fõleg a baráti országok kategóriába. Egyébként láttam már olyat, hogy klánból kilépve az egyik tag 3 napon keresztûl tolizta a volt társát( természetesen amaz kitette a tolikat a piacra) ,majd feltételezhetõen elfogyott a baráti ország státusz, mert úgy beverte, hogy csak úgy füstölgött....semmi korlátozás nem érvényesült. elég volt hozzá 3 napos folyamatos tolizás, elõtte pedig kb. fél évig azonos klánban voltak. Természetesen bõvebbet én sem tudok, ahogy senki nem tud ezekrõl a hátrányokról, ez csak tapasztalat.


Zou


Jééééééé, megtaláltam a régi, 2,5 évvel ezelőtti nickemet ide :)

tulip 08-04-2008 07:29

Úgy gondolom, a baráti viszony elsődleges célja, hogy a gerinctelen módon szerzett információ felhasználhatóságát csökkentse. Ebbe természetesen bele tartoznak a kláncsaták is.
Az MNT-ket sokan baráti viszony jelzésére is használják, egymással kommunikálnak esetleg más csatornákon keresztül is, ezért nem tartom jó ötletnek, hogy fegyverszünetnek lenne számolva, ez csökkentené a baráti viszony hatékonyságát.
Szerintem a kiszámlhatóságot teljesen el lehet felejteni, mert hogy ki melyik szöviből jött, kikkel háborúzott... információhiány miatt a képlet pontos ismeretében sem lehetne kiszámolni. De szerintem is rossz így.

1. ötlet: A játék, támadás előtt kiírhatna egy módosító %-ot, amellyel számol és akkor nem érne senkit se meglepetés. Ez talán megoldást jelenthetne a problémára.
2. ötlet: Mivel a baráti viszony az A csoportban érdekes, lehetne a hadüzenethez hasonlóan egy, a klánok közötti baráti viszony megszünését biztosító funkció. A klánvezér küldhetné a másik klánnak, pl. 72 órás "felkészülési idővel" és akkor a két klán tagországai között a letelte pillanatában minden baráti viszony-érték nullázódna. Ekkor ha egy klán költséges háborúra való felkészülésbe kezd, tudhatja, hogy nem beláthatatlan baráti viszonyon fog múlni a csata. És 72 óra elegendő ahhoz, hogy a baráti viszony hasznos része maradjon a játéknak.

Paliking 08-04-2008 09:39

1. szerintem az, hogy olyan orik között akik szöviben vagy klánban voltak van ilyen, az jó, de kiszámíthatónak kell lennie => kellene egy "baráti viszony számláló" ami mutatja, hogy egy adott orival szemben, hány százalékot csökken a foglalás mértéke. Szerintem ennek a szétválás után max. 1 héttel 0-nak kéne lennie, egy hét alatt mindenki át tudja építeni magát, ha akarja.
2. az, hogy az ellenségem ellensége a barátom, szerintem teljesen fölösleges. Csak azért, mert ütök vkit, akit az ellenségem is ütött, miét kéne kevesebb zsákmányt hoznom?
3. 1/A-ban klánszinten teljesen megszüntetném ezt, nekünk is van pár klánnal közös érdekből mnt-nk, de nem azért, mert később nem támadnám be, hanem azért, mert a pillanatnyi érdekünk ezt kívánja.

Északföld 08-10-2008 13:29

Quote:

Originally Posted by Remedy (Post 185364)
Sziasztok!

Eloszor kezdenem magaval a sugoidezettel.

Baráti országok

Az országok egymáshoz való viszonyát sok tényező befolyásolja. Ha két ország egymással baráti viszonyban van, akkor a közöttük történő ártó akciók kevésbé hatékonyak.

A baráti viszony nem beállítható, ez a játék során automatikusan alakul ki, illetve szűnik meg. A közös szövetségben eltöltött idő például erősíti az országok közötti baráti viszonyt, valamint érvényesül "az ellenségem ellensége a barátom" elv is.

A baráti viszony egy folyamatosan változó érték, idővel elkopik, bizonyos körülmények (például közös szövetség) megléte mellett erősödik. Az egyes országok közötti baráti viszony nem publikus, és semmilyen módon nem tudható meg.

A baráti viszony nemcsak az egyes országok egyéni kapcsolataira, de a szövetségi csatákra is hatással van. Sikeres szövetségi támadás alkalmával a foglalt föld mennyiségét a résztvevő országok baráti viszonyainak átlaga is befolyásolja.




Na most. Azt teljesen megertem, hogy ha egy szoviben vagy vkivel, akkor ez azert van, hogy az esetleges jksz kezdemenyt elfojtsa.

De amugy nem latom ertelmet, plane a klancsatakat is belekeverni...
Es a sugo nagyon szukszavu, gondolom pl a klanmnt is erositi ezt a viszonyt.

De minek? Ha vkivel klanmntm van, az nem a baratom, csak ideiglenesen nem bantjuk egymast. Ha ugy dontunk, hogy harcolni szeretnenk, akkor mit tegyunk?

Tok jo, belefektetunk csomo penzt, idot, energiat, es 0 hekit utunk a masik klan tagjan, vagy az egesz klanon... Ertelme sincs belekezdeni se.

Ugy gondoltam, az egesz jatek a kiszamithatosag fele torekszik, nos, ez egy olyan dolog a hoditoban, ami abszolut nem az.

Persze azt is lehet mondani, hogy minek kotsz mnt vkivel, ha kesobb harcolni akarsz vele - nos azert, hogy ne kelljen arra kelned, hogy a szobeli mnt ellenere szepen bevertek...

Tudom, hogy sokan szeretnenek latni pl harcot a ket top klan kozott - szerintem ez emiatt a szabaly, es az informaciohiany miatt pl eselytelen.

Hallottam, hogy pl angolban 0 hekik lettek utve felbomlott klanmntk utan. Persze errol semmi infot nem lehet megtudni, benne van a sugoban is.

Szoval nem ertem ez az egesz mire jo, en csak azt latom, hogy rossz.

Ti mit gondoltok?

Hát azt, hogy ha ez tényleg így van, akkor igencsak érdekes dolgoknak nézünk elébe. :D:D

Arwyl szelleme 08-10-2008 14:02

Az (ex)MNT-s országoknál fent áll ez a dolog egyáltalán? Nem csak a (ex)szövetségeseknél?

( Atihoz elsősorban )

Északföld 08-10-2008 18:55

Quote:

Originally Posted by Arwyl szelleme (Post 186077)
Az (ex)MNT-s országoknál fent áll ez a dolog egyáltalán? Nem csak a (ex)szövetségeseknél?

( Atihoz elsősorban )

Ezt mondjuk azért tényleg jó lenne tudni...

monro 08-14-2008 12:53

Quote:

Originally Posted by Arwyl szelleme (Post 186077)
Az (ex)MNT-s országoknál fent áll ez a dolog egyáltalán? Nem csak a (ex)szövetségeseknél?

( Atihoz elsősorban )

Sztem Ati nem véletlenül hallgat :D

Remi-Serg és a nagyklánosok próbáljátok ki, teszteljétek le. Ezt a két hetet már féllábon is kibírtok ha 2 évet el tudtatok lenni békében.


All times are GMT +1. The time now is 18:25.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu