Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Hódító Kézikönyv (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=59)
-   -   08.02. Ork (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=2019)

Ati 07-11-2007 12:28

08.02. Ork
 
Milyen stratégiát lehet vele játszani? Mikre képes? Magányos, vagy szövetségi játék mellett jobb? Milyen egységeket célszerű tartania? Milyen épületeket célszerű tartania?

Artúr 07-12-2007 10:03

Eddig egyszer játszottam orkal ezért kiegészítések jöhetnek.

Kiknek ajánlom:
- Akiknek sok idejük van
- Akiknek van már némi tapasztalata
- Akik nehéz fokozaton szeretnének hadi országgal játszani
- Akik elviselik a veszteségeket is
- Akik inkább szövetségben játszanak; illetve bátor magányos farkasoknak
- Akik a kamikaze a taktikát szeretnék kipróbálni.
- Akik az 1/A csoportban aktív hadiországal akarnak játszani.

Stratégia: Egyértelműen hadi beállítottság, agresszív, támadó stratégiával. Íj/ló felállás a klasszikus de ij/elitel is játszhatunk. Az ork lovasok adják a hódító legnagyobb támadóerejét. A védekezésben a faji előnyök ellenére nem olyan erős.
Tolvajból éppen annyit tartsunk amennyivel nem lop át minden jött-ment. Varázslókkal ugyanez a helyzet, annyi kell, hogy a magunkra ható varázslatokat fel tudjuk tenni, és a többi hadis lehetőleg ne tudjon ártózni.
A faj nagy odafigyelést igényel. A tolvajlással lesz a legtöbb problémánk, tehát az állandó tekercslopásra és következményeire készüljünk fel anyagilag és lélekben is. Csak a legfontosabb tekercseket tartsuk magunknál és érdemes komoly tartalékokkal játszani, mert szükségünk lesz rá. Megéri a tekercsekel ügyeskedni a piacon. Csata idejére vegyük maximumra a szükséges tekercseket.
Tekercslopásnál azonnali megtorlást javasolnék, azonban az ügyesebb tolvajok alulról és 2-3 körnél távolabbról lopnak. Egy jó szövetség azért sokat segíthet a védelemben és a visszavágásban.
Mivel tanácsos készpénzt tartani országunkban ezért pár bankot is érdemes építenünk. 10-12 bank már elég jól véd. Felesleges katonai egységek eladásával elegendő pénzt kereshetünk az ország fenntartásához.
Sikeres taktika lehet az állandó távolbanézés és seregküldés a támadóval szemben. A nagy támadóerő miatt tapasztaltabb magányos farkasoknak az információ nélküli, „vakon” támadás is taktikai lehetőség. Katonai szempontból egy orknak csak egy jól felépített elf jelenthet akadályt.
Gyengéi: tekercslopás, nagyobb területen a földrengés és a gyújtogatás. Gyakori támadások esetén a teljeskrónika alapján támadók.
Az 1/A csoportban az ork az egyik legkedveltebb hadis faj. Extrém erős, kiélezett, támadó ország építhető ki belőle. Tanyák nélkül, akár 70% fölötti barakk arány is megvalósítható. A jó szövetség, és a tartalékok a legfelsőbb csoportban fokozottan ajánlottak.

Az orkhoz legjobban illeszkedő személyiségek: tábornok, harcos, tudós, kereskedő, (kisebb csoportokban: vándor).

Az épület arányokkal kicsit bajban vagyok, mert kezdőknek nem ajánlom a fajt, a tapasztaltabbak meg már tudják mit érdemes építeni. Ezért alternatívák jöhetnek.

Az általam kezdőknek, szövetségbe javasolt épületarányok:
Ház: 20%
Barakk: 38%
Torony: 10%
Tanya: 12%
Kocsma: 10%
Templom: 6%
Egyéb 4%

Redback 07-28-2007 08:44

Tekercsekből csak annyit tartsunk amennyi feltétlenül szükséges.Valaki azt csinálja, hogy ütés előtt behúzza a haditekiket majd ütés után visszarakja a piacra.

NorB 08-13-2007 12:39

ezt a fajt jellemzően profi, rengeteg játékidővel rendelkező játékosok játszák, ím egy éplista, ha komolyan gondolod:
Ház: 20%
Barakk: 50%
Torony: 10%
Kocsma: 10%
Templom: 5-6%
Raktár és bank: 4-5%

NorB 08-13-2007 12:43

javítás:
Az ork lovasok adják a hódító legnagyobb támadóerejét. A védekezésben szintén hatalmas erővel bír, amennyiben a főserege éppen támadást hajt végre. Ebből adódóan az ork csak akkor érzi elemében magát, ha folyamatosan foglal, pusztít, mészárol, az otthon üldögélést nem szíveli.

Redback 08-13-2007 13:22

Quote:

Originally Posted by NorB (Post 117284)
javítás:
Az ork lovasok adják a hódító legnagyobb támadóerejét. A védekezésben szintén hatalmas erővel bír, amennyiben a főserege éppen támadást hajt végre. Ebből adódóan az ork csak akkor érzi elemében magát, ha folyamatosan foglal, pusztít, mészárol, az otthon üldögélést nem szíveli.

Azt nem mondanám hogy védekezésben is hatalmas erővel bír, de mondjuk arra is kap bónuszt(csak ha a kint lévő seregének a tűmadóereje nagyobb mint, a bent lévő védekezője).

NorB 08-13-2007 14:04

Quote:

Originally Posted by Redback (Post 117298)
Azt nem mondanám hogy védekezésben is hatalmas erővel bír, de mondjuk arra is kap bónuszt(csak ha a kint lévő seregének a tűmadóereje nagyobb mint, a bent lévő védekezője).

az hatalmas védőerő, 1,3*1,45(tudósként)*1,2 = 2,262, megközelíti az elf védelmét, ha a tornyok fullon vannak
OFF: remélem, aki a témákhoz ír, az komoly gyakorlati tapasztalatokkal bír, vagy elfogadja a mások tapasztalatait
én minden szinten voltam már orkkal mf.ként is, szövisként is

Redback 08-13-2007 14:16

Quote:

Originally Posted by NorB (Post 117301)
az hatalmas védőerő, 1,3*1,45*1,2 = 2,262, megközelíti az elf védelmét, ha a tornyok fullon vannak
OFF: remélem, aki a témákhoz ír, az komoly gyakorlati tapasztalatokkal bír, vagy elfogadja a mások tapasztalatait
én minden szinten voltam már orkkal mf.ként is, szövisként is

mondjuk ez tényleg igaz..De sztem a tornyok %-át kihagytad
szal: 1,3*1,45*1,2*,1,2=2,7144

NorB 08-13-2007 14:23

Quote:

Originally Posted by Redback (Post 117303)
mondjuk ez tényleg igaz..De sztem a tornyok %-át kihagytad
szal: 1,3*1,45*1,2*,1,2=2,7144

???
a tornyok %-a maxon 1,3
a faji: 1,45 tudósként
az extra 1,2
ez az összes bónusz!

Burning 08-13-2007 14:25

Quote:

Originally Posted by NorB (Post 117308)
???
a tornyok %-a maxon 1,3
a faji: 1,45 tudósként
az extra 1,2
ez az összes bónusz!

na már csodálkoztam, hogy miért 1,45, tudóst nézünk? :)
ha a védelem szempontját (is) nézzük, akkor a tudós a hasznosabb, ha inkább a támadást, akkor viszont tábornok lennék:rolleyes:


All times are GMT +1. The time now is 03:20.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu