Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Szavazás (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Felfedezés módosítása (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=989)

Ati 11-02-2006 11:50

Felfedezés módosítása
 
Sziasztok!

Ennek az üzenetnek a második felében megtalálható, hogy mik azok a javaslatok, amik versenyben maradtak a több, mint félezer üzenet végére, ezekre lehet szavazni.

A szavazás menete:

EBBE a témába írd meg, hogy melyik variációt szeretnéd (kérek mindenkit, hogy legyen teljesen egyértelmű!), és hogy MIÉRT. Minimum 2-3 soros indoklást írj, hogy MIÉRT azt választottad, amit. Ha ez kimarad, vagy értelmetlen, esetleg szemmel látható, hogy nem olvastad el, hogy miről is van szó, úgy a szavazat érvénytelen lesz. Ha másik témába írod, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha olyan variációt írsz, ami a fenti listában nem szerepel, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha egyszerre több variációra szavazol, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha olyan valaki szavaz, akiről eddig mégcsak nem is hallottunk, és nem vett részt a téma kitárgyalásában, a szavazat szintén érvénytelen lesz.

Saját felvetésre természetesen szavazhatsz. :)

Az üzeneted nem fog megjelenni, emiatt ne aggódj, ez a téma moderált. A beírásokat csak a szavazás lezártával fogom megjelentetni, akkor az érvényes szavazatokat összeszámoljuk.

A szavazás 2006. november 7. 24:00-ig tart, az eddig beérkezett szavazatokat fogom összesíteni, remélhetőleg valamikor november 8-án.

A szavazás eredménye csak egy információ arra vonatkozóan, hogy mit szeretnétek, nem biztos, hogy ez be is fog kerülni a Hódítóba!

A következő javaslatok maradtak a téma kitárgyalásának végén, ezek közül lehet választani:

A felfedezés pénzigényét egyik javaslat sem tartalmazza, az egységesen a most használt képlet szerint történik, nem megállva a mostani maximumnál.


1. verzió:

A felfedezett és foglalt földterületek aránya számolva van.
A felfedezés katonaigénye:
5000 heki mimimum 500 katona
10000 heki mimimum 1000 katona
15000 heki mimimum 2000 katona
20000 heki mimimum 3000 katona

és ez felszorozva, az országodhoz képest eddig felfedeztt terület százalákának a duplájával.

ha ez elsőre túl bonyolult akkot számokkal:

ha a területed 10%-át fedezted eddig fel, akkor 20% al növekszik a szökséges katonaigény
ha 50%-át fedezted akkor 100%-al több katona kell
ha 80% át fedezted, akkor 160% al lesz több a katonaigény.


2. verzió:

A katonaigény az előző verziónál kicsit bonyolultabb, különös tekintettel a 3. pontra.

1. Az első 2000 heki felfedezése 5000 hektár alatt 225 katona/heki. Ha valaki 5000 heki alatt nem használta fel a 2000 heki "alapfelfedezést" akkor a katonaigénye ennek a területhez tartozó minimumigényre növekszik.

2. Ha 2000 hekit már felfedezett valaki akkor és csak akkor! a Wand által javasolt terület/felfedezett terület arányos katonaigénynövekedés kiegészítve a területhez tartozó minimum katonaigénnyel. A minimum katonaigényt kizárólag 5000 hektáranként növelném. A két határérték között konstans érték lenne. A határérték alatt induló felfedezés a határértékig az alacsonyabb katonaigénnyel számolódna a határérték fölött pedig a nagyobb határhoz tartozóval.

3. A felfedezés menüpontban kiiratjuk az összterület és a felfedezett terület arányát. Ha valakit földre ütnek akkor a felfedezett területből is vesztene a nyilvántartott arányszám alapján. Az elvesztett felfedezés egy "gyüjtőbe" kerülne ahonnan a célzott felfedezés módjára kedvezőbben "az eredetileg kifizetett áron" tudna felfedezést indítani.


3. verzió:

1000 hektárig a felfedezés képlete ugyanaz, mint eddig. 1000 heki felett a felfedezés emberigényének képlete terület/10, de ez csak az alap. a képletben szereplő terület a következőkkel egészül ki:
- építés alatt álló terület +1/db;
- üres terület +2/db;
- limit feletti felfedezés +2/db.
Az első kettő a mostani képletben is kb így szerepel (másképp van fogalmazva, de pont így növeli a látszó területet), a limit feletti felfedezés szorul még magyarázatra. A limit az a határ, ami alatt maradva az ország területe, az addigi felfedezés még külön nem drágítja a további felfedezéseket, ez vagy 1000 Ha, vagy az adott csoport top30%-án álló ország területe (pontosabban, a kettő közül a nagyobb), az e fölött felfedezéssel szerzett terület számít bele a limit feletti felfedezésbe.
A limit feletti felfedezés csökken, ha az ország területet veszít (foglaltak tőlle, vagy az A-ban, a klánszabályok miatt, földet ad le), illetve szintlépéskor nullázódik. Ez utóbbin nincs mit magyarázni, de az előzőn igen, mégpedig a mértékét. Erre két szempont van:
a: a limit feletti felfedezés csökken a foglalás/földleadás arányában;
b: a limit feletti terület nem lehet nagyobb, mint az ország területe - a limit mérete. Értelemszerűen, nem lehet kisebb 0-nál sem.
Hogy ezek mit jelentenek, példa:
az ország területe 1200 heki, a limit 1000 heki, és épp most vernek le rólla 60 hekit (ez 5%-os veszteség), így 1140 hekije marad.
'A' eset: 100 heki volt a limit feletti felfedezés.
Eredetileg a felfedezés emberigénye: (1200+2*100)/10=140 fő.
Az ütés után, az 'a' módosítás után a limit feletti felfedezése 95 ha, ami a 'b' módosítás után marad 95 ha. Ekkor a felfedezés emberigénye (1140+2*95)/10=133 fő. Ha visszaüti az elvesztett területet, a felfedezési igény (1200+2*95)/10=139 fő, ha visszafedezi magát, akkor (1200+2*155)/10=151 fő.
'B' eset: 200 heki volt a limit feletti felfedezés.
Eredetileg a felfedezés emberigénye: (1200+2*200)/10=160 fő.
Az ütés után, az 'a' módosítás után a limit feletti felfedezése 190 ha, ami a 'b' módosítás után már csak 140 ha. Ekkor a felfedezés emberigénye (1140+2*140)/10=142 fő.Ha visszaüti az elvesztett területet, a felfedezési igény (1200+2*140)/10=148 fő, ha visszafedezi magát, akkor (1200+2*200)/10=160 fő.


4. verzió:

Felfedezéshez szükséges katonák száma:
0-1500 hekiig (terület/100)^2 katona
1500-2948 hekiig 225 katona
2948 heki felett: (terület/100)^1.6 katona*(1+fedezési arány*2)

Így 100k heki elérése szinte lehetetlen fedezéssel, annyira emelkedik az exponenciális görbe, a mostani top országok még akár tudnának fedezni, de eléggé sokban lenne nekik, alacsonyabb hekiken pedig marad a régi.

Synkel 11-02-2006 13:58

4. verizó


Azért erre teszem a voksot, mert egyszerű, könnyen elmagyarázható nem csak egyetemi tanároknak is, ráadásul talán a legjobban szolgálja az eredeti célt, azaz a top további fedezéses távolodása erősen lelassul, az üldözők pedig kapnak esélyt felzárkózni. Nyilván nem egy-két nap alatt, de akkor is szerintem ez a legjobb:)

laci 11-02-2006 14:00

4. verzió


Ezzel nagyrészt maradna az, ami eddig is volt, aminek nagy előnye az, hogy aki csak az 1A topjának alját szeretné megcsipni, és minél gyorsabban fordulni, eljut addig, aki meg tovább akar menni, az meg harcoljon.
Másrészt számomra ennek a képlete a legegyszerűbb, és szvsz nem mellékes szempont, hogy ha felfedezek, jobban átlássam, mennyit és mennyiért fedezhetek fel.

monro 11-02-2006 15:29

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 40174)
Sziasztok!

Ennek az üzenetnek a második felében megtalálható, hogy mik azok a javaslatok, amik versenyben maradtak a több, mint félezer üzenet végére, ezekre lehet szavazni.

A 2. verzió-ra szavazok, mert az összes verzió gyakorlatilag ugyanazzal a képlettel számol, de ebben a változatban a katonaigény növekedése 5000 hektáranként sávosan nő ami nem növeli tovább a felfedezés katonaigényét és lehetőséget teremt az "elfoglalt-leadott" földben lévő felfedezéshányad eredeti áron történő visszafedezésére.

Georgio 11-03-2006 15:39

Szavazat
 
A 2. verziot tamogatom!

Indoklasom: a felfedezes javaslat topicot figyelve ez tunik legjobb megoldasnak, ezzel a javaslattal a legegyszerubb kikuszobolni a felvetett problemat, es megoldast nyujt az eddig felvetett megkerulesi modokra! Valamint igazabol csak magas hekin es nagy mennyisegu felfedezesnel valtja ki a hatasat, az atlagos felfedezesekre nincs hatassal, valamint az igazan jatszani akarokat csekely mertekben sulytja!

Életfa#2 11-03-2006 17:31

A magam részéről szavazok a 3. verzióra.

A Miért-re a magyarázat az, ha a felfedezés képletében bárhol is megáll egy szinten az emberigény, ugyanakkor az sem jó, ha a képlet deriváltfüggvénye is folyamatosan nő. (Mivel nem várhatom, hogy mindenki tudja, mi az a deriváltfüggvény, így emberibben fogalmazva, a terület növekedésével az emberigény egyre nagyobb mértékben nő.)

TDK 11-04-2006 21:10

a legtöbb javaslat figyelembe veszi az addig felfedezett területet. ezzel lehet az a gond, hogy pont nem az a-ban erösiti a csatározást, hanem lejjebb, ahol könnyebb ütéssel földet szerezni, jonéhány csoportban. igy taktika lesz pénzt termelni alul, átépülni kiélezett hadira, gyorsan felütni magad 2400-ig, lépni, és fajt váltani, majd fedezni.
ezért inkább azt kéne figyelni, hogy adott szinten mennyit fedeztél fel, mint, hogy összesen

TDK 11-04-2006 21:34

a 3-as javaslatot támogatom, mert nemcsak neheziti a felfedezést, de figyelembe is veszi, hogy korábban mennyit fedeztem fel. ugyanakkor viszont, azzal, hogy szintlépéskor nulláz, nem teszi lehetetlenné, egy felfedezös faj számára, hogy személyiségeket gyüjtsön, ha nehezebb lesz már megszerezni öket

Cyby_ 11-05-2006 14:50

Én a 2. javaslatra adom le a voksom,mert a 2k hekis alap fedezés marad szintenként értelmezésem szerint,és az majd en melég 1/A-ba ha pl elsö fordulásnak nézzük.Másik érv,h lehet befolyásolni a fedezési arányt és igy a katona költséget csökkenteni.A3.hoz képest nekem egyértelmübb és jobban követhető!A másik kettö nagyon sok lenne szvsz

McLoad 11-05-2006 18:55

3a-ra szavazok ezek közül. Mert lineárisan növekszik. Mondjuk szerintem kéne egy c verzió is mert valaki 100 hekit fedezz és 100üt majd leütik 60hekivel akkor csak 70fedezése marad nem 95...

hulla 11-05-2006 19:08

üdv mindenkinek:)

a 4. verzió maga a tökély, sztem is így lenne a legjobb mert így nem hatalmasodna el mégjobban a top, így is túl nagy már, és ez nem csak anarchban értendő, lehet h nehezebb lessz eléniük így is a kissebb oriknak a topot, /legalábbis fedezéssel/, de nem lessz lehetetlen így sem, akinek meg nemtetszik a dolog az ütögessen és ne felfedezzen, ennyi

lacqa 11-06-2006 06:10

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 40174)
...

EBBE a témába írd meg, hogy melyik variációt szeretnéd (kérek mindenkit, hogy legyen teljesen egyértelmű!), és hogy MIÉRT. Minimum 2-3 soros indoklást írj, hogy MIÉRT azt választottad, amit.

...

3. verzió:

1000 hektárig a felfedezés képlete ugyanaz, mint eddig. 1000 heki felett a felfedezés emberigényének képlete terület/10, de ez csak az alap. a képletben szereplő terület a következőkkel egészül ki:
- építés alatt álló terület +1/db;
- üres terület +2/db;
- limit feletti felfedezés +2/db.
Az első kettő a mostani képletben is kb így szerepel (másképp van fogalmazva, de pont így növeli a látszó területet), a limit feletti felfedezés szorul még magyarázatra. A limit az a határ, ami alatt maradva az ország területe, az addigi felfedezés még külön nem drágítja a további felfedezéseket, ez vagy 1000 Ha, vagy az adott csoport top30%-án álló ország területe (pontosabban, a kettő közül a nagyobb), az e fölött felfedezéssel szerzett terület számít bele a limit feletti felfedezésbe.
A limit feletti felfedezés csökken, ha az ország területet veszít (foglaltak tőlle, vagy az A-ban, a klánszabályok miatt, földet ad le), illetve szintlépéskor nullázódik. Ez utóbbin nincs mit magyarázni, de az előzőn igen, mégpedig a mértékét. Erre két szempont van:
a: a limit feletti felfedezés csökken a foglalás/földleadás arányában;
b: a limit feletti terület nem lehet nagyobb, mint az ország területe - a limit mérete. Értelemszerűen, nem lehet kisebb 0-nál sem.
Hogy ezek mit jelentenek, példa:
az ország területe 1200 heki, a limit 1000 heki, és épp most vernek le rólla 60 hekit (ez 5%-os veszteség), így 1140 hekije marad.
'A' eset: 100 heki volt a limit feletti felfedezés.
Eredetileg a felfedezés emberigénye: (1200+2*100)/10=140 fő.
Az ütés után, az 'a' módosítás után a limit feletti felfedezése 95 ha, ami a 'b' módosítás után marad 95 ha. Ekkor a felfedezés emberigénye (1140+2*95)/10=133 fő. Ha visszaüti az elvesztett területet, a felfedezési igény (1200+2*95)/10=139 fő, ha visszafedezi magát, akkor (1200+2*155)/10=151 fő.
'B' eset: 200 heki volt a limit feletti felfedezés.
Eredetileg a felfedezés emberigénye: (1200+2*200)/10=160 fő.
Az ütés után, az 'a' módosítás után a limit feletti felfedezése 190 ha, ami a 'b' módosítás után már csak 140 ha. Ekkor a felfedezés emberigénye (1140+2*140)/10=142 fő.Ha visszaüti az elvesztett területet, a felfedezési igény (1200+2*140)/10=148 fő, ha visszafedezi magát, akkor (1200+2*200)/10=160 fő.


4. verzió:

Felfedezéshez szükséges katonák száma:
0-1500 hekiig (terület/100)^2 katona
1500-2948 hekiig 225 katona
2948 heki felett: (terület/100)^1.6 katona*(1+fedezési arány*2)

Így 100k heki elérése szinte lehetetlen fedezéssel, annyira emelkedik az exponenciális görbe, a mostani top országok még akár tudnának fedezni, de eléggé sokban lenne nekik, alacsonyabb hekiken pedig marad a régi.

az alapcélokat mind a négy javaslat megvalósítja, azonban a 3. és 4. javaslat sokkal inkább képletszerű, folyamatos függvényt mutat, míg az első kettőben nem szimpatikus az 5000 hektáronkénti ugrás, és közötte konstans alapigény.

a kettő közül azért választottam az elsőt (azaz a 3. számú javaslatot), mert az igénynövekedés lineáris, és így kevésbbé progresszív mint a 4. exponenciális növekedése, másrészt figyelembe veszi a csoprt esetleges változásait (top30%).

wand 11-06-2006 14:33

Én az 1-es verzióra szavazok.

lévén baromi nagy külömbségek nincsenek a számokat tekintve a javaslatok között, de akáárhogy is nézem a 3-as és a 4-es számolása túl bonyolult
(bocs Xep, de a X az1.6-on-hoz már át kell kapcsolnom tudományosra a számológépet, ezenkívül se 10 évesek se 60 évesek ránézve a képletre azt se fogják tudni mit jelent)

a 2-essel az a gondom, hogyha csak az első 4000 hekit fedezem, majd 10k-n levernek rólam 2000 hekit, akkor miért fedezhetnék fel 800 hekit 225 katonáért, amikor a gazdasági jellemzői az orinak ezt már nem kivánják meg.

vereslaszlo 11-07-2006 01:06

1-es verzió, egyszerű célratörő és még nem okozza a 12 kör feletti támadások elszaporodását.
Ennél drasztikusabb megoldás esetén a távoli támadások költsége kevesebb lenne, ami védhetetlen távoli támadásokba torkollana,..

Békés 11-07-2006 10:42

Sziasztok:)

Akkor az én szavazatom a 3-as verziót támogatja.

Indoklás:

Igaz kicsit bonyolult, főleg ha vki nem akar belemélyedni az 1/A rejtelmeibe.
De azok az országok akik "csak" felfedezni szeretnének vagy klán érdekből "csak" azt tudják/törp,elf/ megtehetik drágábban./Igaz őket támogatja a klán vagyona is./
Amennyiben leverik rajta a földet és vissza üti evvel csökkentheti a költségeit.
Egyben valamennyire rákényszerülhet a támadásra is, igy nőhet a csaták száma.

Xeper 11-07-2006 12:11

A 4. verzióra szavazok.

Az első javaslattal csak az irányszámokban értek egyet, ezt bővítve javasoltam a 4. verziót, mert szerintem nem jó túl nagy ugrásokkal dolgozni.
A második javaslattól annyiban tér el, hogy a képlet mindenkire érvényes, de egy kevés fedezéssel haladó országot úgysem érdekli hogy mennyibe kerül, alacsony hektáron nem nagyon tér el az eddigi (olcsó) fedezéstől, nagy hektáron meg úgyis mindenkinek bejönne már a drágítás -amit célszerű folyamatosra állítani.
A harmadik javaslattól kis területeken nem nagyon tér el, nagyobb területeken viszont szerintem érdemes exponenciálisan gondolkozni, így megelőzve azt, hogy az egekbe ugorjon a top (hacsak nem ütéssel -de akkor csakis azzal érdemes egy bizonyos szint felett)
Folyamatos, exponenciális, kulcsméreteken többek igényének/javaslatának megfelelő számokat ad -->4-es :)

Ati 11-07-2006 12:13

Szavazok már én is... :)

A 4-es verzióra szavazok. Ez a legegyszerűbb, legérthetőbb, ez követi leginkább ugyanazt a logikát, amit a felfedezés eddig is követett. A lépcsőzetes ugrásoknak nem annyira vagyok híve, egyik pillanatról a másikra emelkedik a szükséges igény, egy teljesen mesterségesen állított korláthoz viszonyatva. Ebben a verzióban nincsenek lépcsők, tudod, hogy ha most felfedezel, akkor a következő mindenképp drágább lesz. Ahogy ezt már megszokta mindenki a kisebb hektárokon.

Láma 11-07-2006 16:01

Nekem a 4 verzió közül a 2. a legszimpatikusabb. Sztem egyértelműen jobb mint az 1. mert nem lenne igazásgos, hogy ha valakit leütöttek, akkor annak drágább a felfedezés, mint annak aki még csak most érkezett. A 3. variácó sztem túl van bonyolítva, a legtöbb játékosnak "nem venné be a gyomra", de persze magamból idnulok ki. A 4. verzó jó lenne, mert nekem jobban tetszik a folytonosság, viszont ha jól értelmezem, ott nincs megemlítve az, hogy ha valakit leütnek, akkor arányosan veszít a fedezett földből is, ezért jobb sztem a 2. verzió.

Szecsa 11-07-2006 16:17

Szavazas
 
üdvözlet :)

Nos, en a 4. verzióra, Xeper javaslatara adnam le a voksomat, mivel egyreszt ez alapozodik legjobban a felfedezes es az utes kozotti kulonbsegre a vegen szereplo ()-s taggal. Nem mindegy, hogy valaki az ures helyeken fedezett ahol nem volt kit utni es ez a jelenlegi teruletenek mondjuk a 30% (1+0,3*2)=1,6 vagy aki eddig csak fedezve jott fel (1+1*2)=3 szorzo van a vegen.
Ugy gondolom, hogy aki eleg kitarto es nem fedezve szeretne mindenkeppen eljutni 1/A-ig es annak csucsaig, hanem gondolkodva klan es egyeni tamadasokon, annak is ez egy jo keplet a ritka mezonyben valo fedezgeteskor, ahol klanutessel se lenne olcsobb tamadni.
A cel mindenkeppen a TOP elszakadasanak meggatolasa felfedezessel es az, hogy hirtelen NE jelenjenek meg 1 milla pontos orik, akik lathatoan 225 katiert vegig fedeztek a 3/4 a csoportot.

Gondolom, anarchista csoportban is bejon a fedezgetes.
Jelen pillanatban a 2/D csoportot erintene a legjobban, igy javaslom arra is Xeper javaslatat, mivel az akadalyozza meg a legjobban a giga orik kialakulasat, mivel azoknak tenyleg semmi ertelme nincs az egvilagon.
Persze, aki fordulni akar es adott esetben 20k hekiig kell felmennie, az minden bizonnyal utesre lesz raszorulva, hiszen tobb ezer katonaert nem fog fedezni o sem, hiaba van par taporija a szinten, igy utesre kenyszerul jobb bizonnyal vagy felmegy -a meg csak tervben levo- 1/... szintre.

Szecsa

Deni 11-07-2006 19:57

2. verzióra szavazok, mert szerintem az újításnak ezeket kell tartalmaznia:

- sávos katonaigény növekedés
- fedezés és ütéssel fogalás arányának figyelembe vétele
- földvesztés esetén, a fedezett területből való vesztés figyelembe vétele

Ati 11-08-2006 07:32

Sziasztok!

Fent láthatüak a beérkezett szavazatok.

Egy olyan szavazat van, amit nem igazán tudok elfogadni, ez TDK szavazata, de szerencsére a szavazás anélkül a szavazat nélkül is eldől, úgyhogy akár hozzá is számolhatjuk a többihez.

Összesítve ennyi szavazat érkezett:

1. verzióra: 2 szavazat
2. verzióra: 5 szavazat
3. verzióra: 5 szavazat
4. verzióra: 6 szavazat


Ezek alapján a 4. verzió nyerte a szavazást:

Quote:

Felfedezéshez szükséges katonák száma:
0-1500 hekiig (terület/100)^2 katona
1500-2948 hekiig 225 katona
2948 heki felett: (terület/100)^1.6 katona*(1+fedezési arány*2)

Így 100k heki elérése szinte lehetetlen fedezéssel, annyira emelkedik az exponenciális görbe, a mostani top országok még akár tudnának fedezni, de eléggé sokban lenne nekik, alacsonyabb hekiken pedig marad a régi.
Köszönöm mindenkinek a részvételt, hamarosan megyünk tovább.


All times are GMT +1. The time now is 02:38.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu