Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Általános beszélgetés Hódítós témákban (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Felfedezés - Földfoglalás (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=757)

-Fegya- 08-15-2006 22:03

Felfedezés - Földfoglalás
 
Miért van az, hogy a földterület növekedésével egyre kevesebb a csata? Szerintem érdemes lenne megbeszélni. Csináltam egy ábrát:

http://fegya2.tar.hu/hodito/a3.jpg

Tapasztalatom szerint körülbelül 600-800 hektárig még elég sok csata van. Utána egyre kevesebb.
Vajon nem az ennek az oka, hogy kevesebb hektáron 1-2 napi kiképzett katonából felfedezve pótolható egy csata földvesztesége, feljebb pedig felfedezéssel (a képzésből) több napig tart a veszteség pótlása?

Mi a véleményetek?
Mi befolyásolja a játékosokat, hogy egyre kevesebbet csatáznak?

Cece 08-15-2006 23:15

Kezdjük azzal, hogy a témát amit felvetettél nagyon jó!
Szerintem nagyban közrejátszik a kockázat növekedése.
Megpróbálom értehtően levázolni a gondolataimat.
Ahogy növekszenek az orik, egyre nehezebb sikeres támadást indítani úgy, hogy esetleg meg is tudd védeni magad. Itt alaposan szét kell választani az A-csoportot a többitől.
Az A-ban például nagy hektárszámon kiküldesz egy nagyob sereget jó védelemmel rendelkező országra. Mi történik ... az otthon maradt védelmed a körülötted lévő hadis orikkal szemben csekély. Annyira, hogy akár többször is betámadhatnak többen. Nah ilyenkor a veszteségek eget rengetőek és pillanatok allatt milliárdokat és hatalmas földterületet veszíthetsz, nem beszélve arról, hogy mennyi idő kellett, hogy addig eljuss. Megfigyeléseim alapján sokan inkább a biztosabb pontlistafigyelős/teljes krónikázós módszert választják mint a kockázatot. Ezért sokan ahelyett, hogy ütnének inkább kivárnak, akár napokat ... heteket, vagy fedeznek.
A többi csopiban, kissebb hekiszámon más a helyzet a szövetségesi segítségek illetve az alacsonyabb veszteségek miatt is.
Áhhh... ezen már én is sokat filóztam magammal, de valahogy nem tudom írásba foglalni a gondolataimat. Talán, ha kicsit többen véleményt nyilvánítanak ez ügyben :)

exair 08-16-2006 00:12

egyreszt sokkal kevesebb a lama ori fentebb, mig ez az 5os csopikban kb 50-50 addig 3as szint felett mar 95-5 lesz a tapasztaltabbak javara az elony, es a tapasztaltabb oriknak altalaban eros szovijeik vannak, meg ottvan a csendben fedezgeto betonelf, akit szinte lehetetlen beutni, szerintem ezert lesz kevesebb a csatazas, na meg ott mar senki sem akar bukni sok hekit..

Steve 08-16-2006 08:19

Még pár ok ami szerintem közbe játszik: a kis két hetes orid nem félted annyira mint a honapok, évek óta dédelgetettet. 2hektárt veszteni vagy 200at az nem ugyanaz a fíling... és persze az elején még mindenki próbálgatja hogy milyen jó a támadás de feljebb az ellen már védekezni is tud:) Ja és ne feledjük hogy fentebbi csopikban eléggé tulsúlyos a betonozott orik aránya... /pl elit ijászos oriások nem éppen a legkeresettebb célpontok.../

Colony 08-16-2006 08:32

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 28835)

Tapasztalatom szerint körülbelül 600-800 hektárig még elég sok csata van. Utána egyre kevesebb.
Vajon nem az ennek az oka, hogy kevesebb hektáron 1-2 napi kiképzett katonából felfedezve pótolható egy csata földvesztesége, feljebb pedig felfedezéssel (a képzésből) több napig tart a veszteség pótlása?

Mi a véleményetek?
Mi befolyásolja a játékosokat, hogy egyre kevesebbet csatáznak?

Maga az állításod ellentmondásos mivel az ok okozatnál arra utalsz, hogy feljebb több csata van, mivel több nap pótolni a földet???

Például egy többszöri tapasztalat 2 szinten.
Azért ott már nem egyszerű szövetségek vannak, igy elég komoly ellen felekre lehet találni.
Ha a 4 tagú szövetségünkből valaki kimegy földet foglalni kb.70-100 hektár.
Alapjáraton mindenkit magával vissz, de igy is legalább egy 50-70 hektárra kerül a szövetségtől ami ott már 4-6 kör távolságot jelenthet.
(Persze a másik hadis utána tudna menni mert kettőjük között biztos akad 2 körös célpont (vándor rulez:D )).
Ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy nagyon nehéz egybe tartani a szövit (2 körön belül). Egy-egy földfoglalást nagyon megkell szervezni, ha elsődleges érdeked a szövetség összetartása. Ha a teljes krónikában meglátsz egy tök üres kitámadó országot és a szövi felének 3 körre van, akkor legtöbbször csak fosztani megyünk a morálért:cool:
Nem ragozom már tovább a témát csak ez is szokott korlátozni a földszerzésben. Nem lehet csak úgy hirtelen felindulásból földet foglalni, mert egy-két napig védtelenné teheti a szövetséget. Nem a célpontok nehézsége a probléma, hanem a széthúzás.

Természetesen lehet lefelé is támadni a hadiknak, hogy a többieket "huzzák" fel, de legtöbb esetben nem esik messze az áldozat igy 90% esély egy bájos szövi háborúra.:D
Persze rengeteg féle módon áthídalható az általam említett probléma, csak azt akartam érzékeltetni nálunk ezért csökkenek az egyéni támadások. Nagyon sok lehetőségről kell lemondani a szövetség érdekében.

Colony 08-16-2006 08:46

Nagy általánosággban elmondható, hogy lejebb nincs sok veszteni valód fentebb viszont nem nagyon ugrálnak az emberek.
Aztán ötös szinten még egy tolis vagy varis ország is felütheti magát párszáz íjásszal 400 hektárig:D

Ui: Jó a grafikon;)

[Qpe_] 08-16-2006 09:02

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 28835)
Mi befolyásolja a játékosokat, hogy egyre kevesebbet csatáznak?

Szerintem leginkabb a tornyos ijaszok. Egyszeru a keplet: adott hektaron boven vedi a tornyos ijaszsereg az ugyanannyi helyen elfero lovasokat. Es itt felborult az egyensuly. 1-1-ben nem tudod beverni az ijaszost, szovitamadas eseten meg a masik szovi szetkap ha kitamadsz. Csak azert nem szuntek meg meg 100%-osan a tamadas-kezdemenyezesek, mert nem tuti hogy visszakisernek.
En vagy kivennem a tornyokat, vagy kompenzalnam valamivel tamadas-oldalon.

Massza Rex 08-16-2006 11:06

Colony leírta a nagyját.

A távolság (a szövi széthúzódik)
A komoly ellenfelek (nagy esély egy szöviháborúra - hatalamas veszteségek mindkétoldalt - tartalékok felélése)
A bele fektetet több hónapnyi energia kockáztatása (100 heki veszteséggel nem csak a föld megy, de sok épületek is, így azokat újra építeni (fedezés esetén) ismerve a drága nyersi árakat elég komoly beruházás.))

Ezeket összevetve kockázat mentesebb és akár "olcsóbb" is a fedezés. Ráadásul jól programozható, tehát a szövi kis figyelmmel nem távolodik 2 körnél messzebb egymástól.

Kb ezek miatt egyre kevesebb a támadás, illetve a háborúk.

5 szinten bele mentünk 2 teljes szövetség elleni harcba is, mert erősnek hittük magunkat, mert nem voltak nagyok a veszteségek, mert a tekiírásból és lopásból lehetet pótolni mind az élőállomány, mind az épületek veszteségeit...szinte csak a 9 körre kellett várni, a katikat is piacról vettük 1000 számra...

2. szinten ez elég bajos és időigényes...
Még egy beton Mf feltörése is elgondolkodtató, hisz többen bámulják a krónikát, mint kisebb hekiken...

Senki 08-16-2006 11:25

azért a beton orik ellen lenne megoldás..... pl ha megtámogatnánk a nem tekivédős fajokat (meg nem lenne irreálisan nevetséges védőereje az orknak úgy mindenmásra... mert azzal be elhet nyomni elfeket is :D csak egy elf azonnal tönkretesz egy orkot ha megtalálja...) mert itt az a baj, hogy midnenki biztonsági játékot játtszik, mert nehezen lehet orit építeni és kevés olyan faj van amit nem lehet pillanatok alatt szétkapni... pl egy MF elfet nem mindenki kezd el feltörni, vagy egy 4es óriás hadivari elit+toronyíjas szövit se kezdenek el kostolgatni... és ezért szinte mindenki elkezd ilyen felállásban játtszani, mert félti a többhetes munkáját...

(én pl most a napokban dolgozgatok egy új hadi faj ötletén ami nagyobbat tud ütni egy gnómnál de szétszedhető, de nem olyan könnyen, mint ahogy egy ork, vagy egy gnóm pusztul ki. (itt a gnómnál csak a tekit nem lehet elszedni ha nem hülye, mert valljuk be a piacon teki tologatás azért rendelkezik egyfajta lassúsággal, nem tudsz percek alatt cserélgetni vele...).. de lehet hogy csak az orkot gyúrom át és bocsátom közszemlére mit számolgattam, és remélem Atinak is tetszik majd... mert szerintem túl egysíkúvá kezd begubózódni a játék... bevédett orik, és egyre kevesebb ütés egyre inkább óriás dominál, mellette néhány MF elf és egy kettő gnóm hadi... mást feljebb nem találni... (A- az egész más, azt most hagyjuk :D) ezen akarok változtatni... de ha nagyon ráérek akkor elkezdek agyalni a tekis részen is, mert önmagában a fajok tulajdonságai nem lennének rosszak egy pörgősebb játékhoz, de ez a tekidolog úgy meglövi mindet amelyik nem tudja védeni és nem tolis akar lenni, hogy látható az eredmény...)

Senki 08-16-2006 11:27

Ati mielőtt bemorognál hogy amin agyalok az az óriás, kérlek hogy ne tedd, amíg nem látod azt amit kihoztam.... ;):rolleyes: :D :cool:

Ati 08-16-2006 12:27

Quote:

Originally Posted by Senki (Post 28869)
Ati mielőtt bemorognál hogy amin agyalok az az óriás, kérlek hogy ne tedd, amíg nem látod azt amit kihoztam.... ;):rolleyes: :D :cool:


Hmm? Az általános beszélgetésekbe nem szoktam bemorogni, csak a megbeszélésekbe. :D (Max néha... ;))

Massza Rex 08-16-2006 13:46

A teki dominancia kiiktatásával a játékstílus nem változna, max kicsit több fajú ori lenne a 2.ben...

Az elf továbbra is beton lenne, mert ez a faji előnye, a gnóm továbbra is ott lenne, mert 50% lakiteki elég korrekt, az óriás is maradna, mert erős kati erős vari kevés toli kombináció ütős, max kicsit több ork és törpe lenne...

De ettől még a több ork is csak megfontoltan támadna, mert a rengetés 5-7 körröl is megtalálja, hiába a +30% támadó és esetleg vándor bonusz...:p

Mivel az egész rendszer (kis túlzással) % alapú, ezért minél nagyobb az alap annál nagyobb az eredmény...sok épület = sok katona, de sok épület = sok épület pusztul rengetésnél...

Szal nem abban látom a problémát, hogy csak 1-3 faj "népszerű" ezen a szinten, hanem a már leírt dolgokban. (távolság, szöviháború, nagy kockázat, lassú és drága utánpótlás, bevételek lassú növekedése, stb)

Massza Rex 08-16-2006 13:56

Bár nem ebbe a topikba való de bedobom.

Szerintem csak a laki teki a probléma, a többi teljesen jó.

Ha mindenkinek ua méretű a barakkja, temploma, kocsmája, akkor csak az ori felépítése dönt az egyes utakban elért erejéről, illetve kis mértékben a faji és egyéb tekik...(tehát toliban pl 5-10% jobb, stb)

Így ha valakit ki is tekiznek, attól nem pusztul meg azonnal, csak gyengébb lesz egy ideig, ami ráadásul nem is látszik azonnal (pl egy gömbböl) tehát csak az tudja, aki ép lopott.

Máris játszható minden faj rendesen, hisz nem fog a sereg 30-40-50% elmenni naponta kétszer, csak mert egy tolinak volt 5 unalmas perce ránk...:mad:

Kaja teki hiányból való éhezés az maradhatna szerintem, hisz kivédhető némi raktárral, piaccal, illetve, hogy több tanyát tartasz a kelleténél...:D

Leszögezem, hogy nekem tetszik a hód, elfogadom a szabályait, tehát ez van, ezt kell megszokni, de ha több nem tekivédős fajt akarunk(akartok) látni magasabb hekin, akkor lehet, hogy érdemes belepiszkálni a laki tekibe...

Ha meg nincs változás, akkor mindenki döntse el amikor fajt választ, hogy mit vállal be. Én jelenleg maradok óriás, mert nem szeretem a nagy veszteségeket, csak a szolidakat...:o

BeeLord 08-16-2006 22:50

Quote:

Originally Posted by Massza Rex (Post 28894)
Bár nem ebbe a topikba való de bedobom.

Szerintem csak a laki teki a probléma, a többi teljesen jó.

Ha mindenkinek ua méretű a barakkja, temploma, kocsmája, akkor csak az ori felépítése dönt az egyes utakban elért erejéről, illetve kis mértékben a faji és egyéb tekik...(tehát toliban pl 5-10% jobb, stb)

Így ha valakit ki is tekiznek, attól nem pusztul meg azonnal, csak gyengébb lesz egy ideig, ami ráadásul nem is látszik azonnal (pl egy gömbböl) tehát csak az tudja, aki ép lopott.

Máris játszható minden faj rendesen, hisz nem fog a sereg 30-40-50% elmenni naponta kétszer, csak mert egy tolinak volt 5 unalmas perce ránk...:mad:

Kaja teki hiányból való éhezés az maradhatna szerintem, hisz kivédhető némi raktárral, piaccal, illetve, hogy több tanyát tartasz a kelleténél...:D

Leszögezem, hogy nekem tetszik a hód, elfogadom a szabályait, tehát ez van, ezt kell megszokni, de ha több nem tekivédős fajt akarunk(akartok) látni magasabb hekin, akkor lehet, hogy érdemes belepiszkálni a laki tekibe...

Ha meg nincs változás, akkor mindenki döntse el amikor fajt választ, hogy mit vállal be. Én jelenleg maradok óriás, mert nem szeretem a nagy veszteségeket, csak a szolidakat...:o

Szépen elkanyarodott a beszélgetés, az origi témától, de csak válaszolnék erre. Mégpedig egy kérdéssel, hogy nem lenne-e értelme indítani egy teszt oldalt, ahol pár országgal kipróbálásra kerülne a hódító maximum 10-15% lakáshelyzeti bónusszal? Ne adj isten a többi tekercs hatásfokát se lenne hülyeség csökkenteni. De ha jól emlékszem erről volt is már szó a megbeszélések között...

Az eredeti felvetéshez meg annyit, hogy valóban biztonságosabb, megnyugtatóbb felfedezgetéssel haladni előre. Persze ez még nem lenne akkora hatással az emberre, de a több heti/hónapnyi munka miatt, amit az országra kell fordítani, bizony komolyan meggondolandó minden egyes támadás. Továbbá tény, hogy egyre feljebb haladva egyre kevesebb noob-t találni, és nő a profik aránya. És egy-egy támadásnak remek kis szöviháborúk lesznek az eredményei, amit nem biztos, hogy érdemes megkockáztatni pár hektár miatt. Ugyanakkor 5.-4. szinten még nyugodtan megy az üsd-vágd-nemanyád, az még nem annyira megrázó. És ezekkel a sorokkal nem sok újdonságot írtam le, de egyet értek az előttem írókkal.

Synkel 08-17-2006 09:20

Jó a teki így ahogy van. Mihez kezdene a gnóm 50% teki nélkül? Egyik pilllanatról a másikra játszhatatlanná válna egy elég elterjedt faj, ugyanakkor kétségkívül megerősödne a hulla:)

Senki 08-17-2006 12:03

Quote:

Originally Posted by Synkel (Post 28975)
Jó a teki így ahogy van. Mihez kezdene a gnóm 50% teki nélkül? Egyik pilllanatról a másikra játszhatatlanná válna egy elég elterjedt faj, ugyanakkor kétségkívül megerősödne a hulla:)

mi a bajod azzal, hogy egy hihetetlen-ngyen-hektár-bazár faj végre reális lesz? persze le kellene szabályozni a seregbónuszait picit így is, könyörgöm. ha a gnóm max enne 20-25% teki stb, akkor mindjárt nem halnnál bele egy egy lopásba. pláne hogy a 25%hoz kellene ugyanúgy 12650 darab teki pláne hogy értelem szerűen a többi faj tekimaxait is arányosan csökkentjük és picit tompítjuk a faji %okat is (hangsúlyozom, hogy azt csak picit) akkor máris
színesebb lehet a játék mert nem lenne akkora öngyilkosság hadisnak menni olyan fajjal amit akármikor legyengíthetnek akár 12 körről is...
persze, lehet tartani tekit kint a piacon, de ha jön sereg 3kor akkor nem lesz ott a hadügyi hogy majd támadáshoz beteszed stb... gondolom ezzel azért mindenki egyetért.

Massza Rex 08-17-2006 12:20

Synkel: a hullát nem a tekik teszik tönkre, hanem a gyújtás meg rengetés (magas hekin)...
A gnóm 50% lakiteki nélkül is jó, főleg ha a többire megmarad.

Egyébként meg Senkinek (sincs:D ) van igaza, hisz ha belegondolsz mindössze annyi a kérdés, hogy ép 30, 35, 40, 45, 50, 55 az adott bónusz...

Tehát a gnóm mágia 50% sem olyan húha, főleg mivel az óriás 40% mágia + varázslói erősebbek 10% gyak erősebb...

Tehát ha kisebbek lennének a teki % akkor jobban érvényesülnének a faji képességek. Többet érne az ork 30%...

Szerintem az alaptémát kiveséztük, nagyjából minden okot beírtunk a támadások csökkenésére.

Synkel 08-17-2006 12:27

Quote:

Originally Posted by Massza Rex (Post 28988)
Synkel: a hullát nem a tekik teszik tönkre, hanem a gyújtás meg rengetés (magas hekin)...
A gnóm 50% lakiteki nélkül is jó, főleg ha a többire megmarad.


A hullát lehet gyújtani és rengetni. Orkot, törpét meg rendesen bántja emellett a vihar és a szárazság is, ami a hullára nem ér semmit... Gnómot pedig tuti nem indítanék, ha elveszne az 50% lakitekije, mert elég gagyi faj lenne nélküle.

Massza Rex 08-17-2006 12:41

Azért aggódni még kár szegény gnómért, hisz csak beszélgetünk...:)

Quote:

A hullát lehet gyújtani és rengetni. Orkot, törpét meg rendesen bántja emellett a vihar és a szárazság is,
Ez igaz, de mindkét fajnál ott a térkapú felderítés, ami elég fontos, hogy kire is induljon a haderő...:)
A nem élőholt fajoknál kevesebb ház kell, ergo a házgyújtás is kisebb hatásfokú, a varázslatok ellen meg lehet védekezni megfelelő számú varival.

Ehh, mind1, szerintem a lakitekiben van a kisördög, ha az nem lenne, vagy jóval kisebb lenne, akkor lenne itt fajok háborúja...

Addig meg óriás rulz!!! :cool:

Senki 08-17-2006 13:01

ez sok lesz, de azt hiszem érdemes elolvasni ...
 
Quote:

Originally Posted by Massza Rex (Post 28988)
Szerintem az alaptémát kiveséztük, nagyjából minden okot beírtunk a támadások csökkenésére.

nemhiszem hogy a tekik miatt nincs támadás, de a játékstílusok tehát a varisabb hadi óriás a középre belőtt mindenes MF elf aki rejti az egységeit (és a 35% barrakkos hadis gnóm ami már jónak számit?! :confused: ) ez nonszensz... lent még megy a háború mert csak a tekilopás állandó erejű minden szinten, a többi a földterülettel változik és 4.-5. szinten még megy a dúlás mert nem okoz horribilisnek tűnő károkat. (csak az A-t megjárt 400-500 hekis ütéseket átélt veteránok nem halnak meg egy 70 hekis földvesztés okozta sokktól :p), csak feljebb félnek, a B felé meg bevédenek és egyéb utakon akarnak kárt okozni, mert a sereggel való támadás kétélű, hiszen amíg megy rontást hozni az ellenre a sereg addig nem védi semmi az orit, míg ha le tudsz rengetni valakit akkor az biztosan nem renget vissza... így a tisztán hadik egyre inkább kiszorulóban vannak, és minden féle varisabb tolisabb valami jelenik meg aszerint hogy gnóm agy óriás-e az illető, amik persze már egymást nem tudják beverni sereggel csak segítséggel/átépüléssel.... (A-ban meg megint borul a dolog a közös raktár és a benne tárolható tekercsek miatt... ott színes megint ajáték mert van ork törpe is... igaz éppen tolis nincs és tisztán varis se nagyon, de az csak a kis létszám és nagy különbségek miatt van többnyire, persze még a termelő törpe és a klánraki létének is köszönhető - ugyanis egy-egy felmérés után át lehet épülni az ütéshez könnybben mint máshol...)
igazából tehát az alacsonyabb tekercshangsúly nem oldja meg azt a problémát hogy mernek-e akarnak-e ütni a játékosok, hisz ez csak vérmérsékelt kérdése, csak egyenrangúvá teszi a félvaris hadi óriással, a stabilan nagy erejű de törékeny, kevéssé szívós mindenre jól használható gnóm mal és az MFek kedvenc ezköze a titkolózó elffel a földfoglaló orkot, (hiszen másra nem jó, hiába a tekire bevédett (ezért az alapnál konstansan másfélszer erősebb) gnóm nem tudja lopni, egy óriás meg azért nem mert esetleg nem tart annyi tolit (hiszen azon spórolhat, mialatt bevédett tekire szintén) de egy (átlagban) MF elf bármior ha megláthatja a tisztán hadi orkot (hiszen ha nem az akkor nicns értelme annak a fajnak) akkor azt hazavágja akár akaratlanul is kiütve az orkot egypillanat alatt egy szöviháborúban egy kellemetlenül sikerült időzítéssel) a számos seregű erős törpéket (akik ráadásul kevés kovács és bányával is önellátóak) (ne tévesszen meg senkit a 25% malusz a varikra. feltenni azokat.. a varierejük nem kissebb, tehát ha ugyan bénán is teszi fel a varijait, átütni attól még nagy erő kell hozzá, mintha más 30% varitekis fajt akarnánk beártózni) és újra értelmes lehet az ember és a félelf is mint tolis, mert lesz kit lopni, mert nem csak a levédett tekijű fajok lesznek ileltve a lelophatod-ha-mersz-kockáztatni-hogy-ő-lop-le-téged elf lesz a játékban. ez talán segítene anynit hogy esélyesebb lesz pár meglévő játékstílushoz kialakított faj is...

(mert Ati ugyan azt mondta hogy minden stílushoz van faj, (amikor új faj ötletet kérdeztem meg, hogy van-e értelme megmutatni másnak is), de azt meg én nem állítanám hogy jelen körülmények között fentebb is életképes a legtöbb faj. persze nem játtszahatlan és jól lehet vele játtszani, de ahoz kell egyfajta elvetemültség, annyi szabadidő és sok tapasztalat, ami azért valljuk meg nem a legszélesebb réteg itt a játékosok között, hiszen nem sok családos ember pattan ki 3-kor az ágyból mert a tekiket kell rakosgatni, nehogy szétkapják az orkom, aztán rághatja a körmét munkában ha nem kómás, hogy túlélt-e az országa maddig ikor hazaér és megint minden körváltást figyelhet...
és azt hiszem nem lehet azért erre az a válasz, hogy akkor ne orkkal menjen... mert persze hogy a világ nem fair, meg nem a vágyaink szerint működik, de azért a hódítóban lehetne megadni mindenkinek egyenlő esély a nyerésre a saját stílusával... pláne hogy ez a játék főleg a hódításról és háborúrólszól, nem arról, hogy hogyan sunnyogjunk fedezve jól bevédve rengetve a veszélyesebb hadikat, felfele a pontlistán, pláne nem akkor, ha szívünk vágya az lenne hogy orkkal vagy törpével menjünk büszke seregekkel csatába, de mivel van egy erős hátránya ezeknek a fajoknak és ezáltal az általuk képviselt hozzájuk való játékstílusnak, ezért inkább választjuk a pötyörögve felfedezgetős utat.... (jó, én nem, de én egyetemista vagyok, nem téma az éjjel felkelés, sokszor tanulok a gép előtt, én itt tudok lenni hajnali 2-4ig éppen majd 8kor benézek és alszok 13 óráig, de ezt nem olyan sokan tudják megtenni, vagy akarják megtenni egy játék miatt... és mivel ők vannak töbebn nem hiszem hogy nekik kellene ahoz akalmazkodni hogy én hajnalban lehúzom az éjjelre őrizetlen maradt orkot tekire majd ártózok egyet rajta és miután hazavágtam reggel arra lép be az áldozat hogy éppen az orra eltőt gázolt keresztül rajta egy sereg, úgy legyengítve, amit csak kevés fajjal nem lehet megtenni... (a gnómot csak a mészár és a gyilok szedi le, az óriást meg csak a sereg... a többiből ki lehet szedni a tekit egy virrasztással, ha van. ha nicns akkor meg már mehet a sereg...) )

UI: remélem nem kavarodtam el nagyon és még érthető hoy szerintem hol van itt a probléma a sok mellékvágány ellenére is.... :rolleyes:

Senki 08-17-2006 13:10

Synkel: ha levisszük a gnóm összes maxát 20% az nem jelenti azt hogy a többi faj tekivel elérhető maxai maradnaka helyükön... akkor az alap a 12% lenne mindenből durván, érthető ez nem? és a tudós se 5%ot adna hanem 3%ot vagy ilyesmi... ezt kell kiszámolni hogy a rendszer életképes maradjon és a darabszámok magasan tartásával és a %ok tompításával elérhető lenne egyfajta reális gyengülés egy komolyabb tekilelopás esetén is (persze ezekhez a faji bónuszokat hozzá kell finomítani)

- nekem az se fájna ha fix faji bónusszá válna a lakáshelyzeti tekercs pl, és kikerülne a játékból mint tudomány... az is legalább félsiker a kitekzhető fajok oldalán, mert enyhül a kár. (mert aki nem vip és 3kor kitekizi egy fanatikus egyetemista annak a kára is óriási a lelépő sereg miatt, mindez akár csak koszos 50millányi tekercs elhozásából szülhet több 100 milliós kárt, ami nem reális szerintem... és akkor nem beszéltem, hogy a megmaradó kevesebb sereg még annál is sokkal gyengébb, mint ugyanennyi full tekis sereg lehet... )

monro 08-17-2006 17:17

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 28835)
Mi a véleményetek?
Mi befolyásolja a játékosokat, hogy egyre kevesebbet csatáznak?

Leegyszerűsítve:

1. a majré a lehetséges veszteségtől.
2. a majré a bonyodalmaktól


Lényegében az nem igaz, hogy lenti szinteken több a csata, mint feljebb. Sztem a csaták száma a nagyszámok törvénye alapján ott a legtöbb ahol a csoportlétszám a legmagasabb.Viszont mindenki tisztában van vele, hogy kezdő játékosok országaira bátrabban támad bárki. Éppen ezért statisztikailag valószínűleg az 5-ös szinten lenne a legnagyobb támadási hajlandóság azonos csoportlétszámok alapján. Mit tegyünk ez ellen? Sztem tanítsuk meg őket minél hamarabb országot építeni ahelyett, hogy moráljavításkét porig romboljuk vagy lemészároljuk őket.

Másrészről a kérdésed felveti megintegy régebbi témát a felfedezések drágítását. Én a magam részéről a drágítást nem a katonai egységek számában tenném hanem aranyban és csak 2500 heki felett. Onnantól aki felfedezne annak is maradna 225 katona 1 heki de már nem 22500 aranyért hanem 10,20,100x-osáért.

A felfedezéshez még...
Felmerült bennem a súgó, hogy a kiküldött katonák lefokozódnak a végén és lakosok lesznek. De ez nem így van. Ha így lenne minden felfedezés után megugrana a népesség. Szóval ha már ez van a súgóban akkor a felfedező katonáknak vagy barakhely kellene vagy házhely. Érdemes lenne egy "mi lenne a következménye, ha..." topicot nyitni és az ilyen apróságokat kitárgyalni.

És végül egy olyan javaslat ami picit talán kockázatossá tenné a felfedezést is a háborúhoz felzárkóztatva...

Amíg felfedeznek a katonáid:

1. vagy legyen számukra hely a barakokban, ha nincs ----> 2.
2. minden 1 napi saját képzésen túli kiküldött 1000 katona csökkentse a katonai morált körönként mondjuk 1%-al.

monro 08-17-2006 17:24

Quote:

Originally Posted by [Qpe_] (Post 28858)
Szerintem leginkabb a tornyos ijaszok. Egyszeru a keplet: adott hektaron boven vedi a tornyos ijaszsereg az ugyanannyi helyen elfero lovasokat. Es itt felborult az egyensuly. 1-1-ben nem tudod beverni az ijaszost, szovitamadas eseten meg a masik szovi szetkap ha kitamadsz. Csak azert nem szuntek meg meg 100%-osan a tamadas-kezdemenyezesek, mert nem tuti hogy visszakisernek.
En vagy kivennem a tornyokat, vagy kompenzalnam valamivel tamadas-oldalon.

Kompenzálva van, csak talán kevés... Van felfelébónuszod 10% és tábornokbónuszod ami mondjuk a példa kedvéért 7%. A különbség 13%, de Te vagy az agresszor, rá tudsz készülni egy orira amíg ő mitsemsejtve termelget. Ettől függetlenül a "mi lenne a következménye, ha..." elnevezésű topic következő témája lehetne a toronyvédelem maximumának 20%-ra csökkentése mondjuk :D

Synkel 08-17-2006 18:35

Monro, bocsi, de én Senkire reagálnék:)
Szép hosszú hsz-ed volt, végigrágtam magam rajta, és nem mondom, hogy nem volt érdemes, de alapvető problémám van az egésszel. Te orkmániákus vagy, amit tisztelek benned. De ne úgy akarj orkot játszani, hogy a többi fajt hozzá gyengíted, mert akkor mindenki ork lesz. Vedd el a tekiket, az ork támadóbónusza máris értékesebb lesz bárminél ,illetve az elf védőbónusza. Komolyan gondolod, hogy egy elfet 25% tekivel be bír verni egy gnóm? És 15- 20% tekivel bármi más?
És igen, B-ben 35% barakk elég kényelmesen egy gnómnak. Akkor toli is vari is bőven van annyi, hogy a hadisokon átférjek vele, a varisok fognak ártózni, és a tolisok lopni, de azokat meg ütöm sereggel. És elmondanám ,hogy B-ben már a tolisok sincsenek annyira élezve mint 200 hekin pl, azaz 12% gnóm kocsmán keresztül kevés aki 6 körről még átlop...
Volt még pár dolog amit írni akartam, de kiment a fejemből ,legfeljebb majd hozzászerkesztem:)

solven 08-17-2006 20:13

Quote:

Originally Posted by monro (Post 29008)
Leegyszerűsítve:

Viszont mindenki tisztában van vele, hogy kezdő játékosok országaira bátrabban támad bárki. Éppen ezért statisztikailag valószínűleg az 5-ös szinten lenne a legnagyobb támadási hajlandóság azonos csoportlétszámok alapján. Mit tegyünk ez ellen? Sztem tanítsuk meg őket minél hamarabb országot építeni ahelyett, hogy moráljavításkét porig romboljuk vagy lemészároljuk őket.

És mi lenne, ha ezeket a kezdő orikat tápolnánk fel egy kicsit? Tehát ha regisztrálok egy orit, akkor mire kijönne a védelem alól, ne legyen könnyebb átmenni rajta, mint egy olyan orin, ami valamennyire már ki van építve.

Ez alatt persze nem azt értem, hogy pakoljunk tele egy frissen regisztrált orit tornyos ijjászokkal, (mert valamennyire alakíthatónak is kell lennie annak az orinak), hanem mondjuk növelni lehetne a regisztrációnál kapott arany mennyiségét, és mondjuk 10 barakk helyett lehetne kicsit több, mondjuk 20 (mert annyit mindenki épít, akárminek is készül(tolis, varis, termelő, vegyes, a hadis meg pláne)) és lehetne kicsit több katona amit kezdésnek kapunk, mondjuk leglább kétszer annyi mint most (és akkor még lenne hely azoknak a katonáknak, akiknak a képzését általában mindenki egyből elkezdi).

Továbbá hamár van egy pemplomunk, és egy kocsmánk, akkor azokat is minden gond nélkül fel lehetne tölteni (a hullák mondjuk úgyis lefokozzák ezeket, de az nem kerül pénzbe).

monro 08-17-2006 20:58

Quote:

Originally Posted by solven (Post 29018)
És mi lenne, ha ezeket a kezdő orikat tápolnánk fel egy kicsit? Tehát ha regisztrálok egy orit, akkor mire kijönne a védelem alól, ne legyen könnyebb átmenni rajta, mint egy olyan orin, ami valamennyire már ki van építve.

Ezzel a kezdők nem lennének kisegítve, mert fogalmuk sincs hogyan kell kiépíteni egy orit. Hiába adsz nekik 100 millát ha elköltik védőre és nem húznak fel bankot, nem képeznek védelmet stb-stb... A kezdőket meg kell tanítani jáccani. Persze be lehet őket verni, de ha morál miatt mész, felesleges rombolni ott ahol 1000-2000 az építőanyag, mészárolni ahol 50K a katona stb-stb... Elég néha 1-2 ződ amiben leírom, hogy mik a legfontosabb lépések a kezdetekkor vagy felhívod a figyelmét a külső fórum olvasására. Mindezeket ha nem kioktatóan és lekezelően teszed akkor ezek az emberek megmaradnak a hódítóban és jó játékosok lehetnek. Sztem nem kell ehhez megváltoztatni az indulás feltételeit.

solven 08-17-2006 21:13

Quote:

Originally Posted by monro (Post 29024)
Ezzel a kezdők nem lennének kisegítve, mert fogalmuk sincs hogyan kell kiépíteni egy orit. Hiába adsz nekik 100 millát ha elköltik védőre és nem húznak fel bankot, nem képeznek védelmet stb-stb... A kezdőket meg kell tanítani jáccani. Persze be lehet őket verni, de ha morál miatt mész, felesleges rombolni ott ahol 1000-2000 az építőanyag, mészárolni ahol 50K a katona stb-stb... Elég néha 1-2 ződ amiben leírom, hogy mik a legfontosabb lépések a kezdetekkor vagy felhívod a figyelmét a külső fórum olvasására. Mindezeket ha nem kioktatóan és lekezelően teszed akkor ezek az emberek megmaradnak a hódítóban és jó játékosok lehetnek. Sztem nem kell ehhez megváltoztatni az indulás feltételeit.

Mondjuk ebben igazad van.
Nem tudom most ven.e ilyen, de esetleg akkor meg le lehetne íni, hogy hogyan érdemes elkezdeni, és hogy ez ne csak itt legyen meg (mert már írta valaki) hanem a hódítón belül lehetne egy ilyen súgópont, mert ha valaki Életében először regel, akkor biztos vagyok benne, hogy nem az lesz az első dolga, hogy ide feljön, és elkezdi bogarászni a topicokat, hogy akkor mit érdemes csinálni...

És ha már van ilyen, akkor mégegyszer bocs, már rég olvastam a súgót... :o :(

Senki 08-17-2006 21:46

Quote:

Originally Posted by Synkel (Post 29010)
Szép hosszú hsz-ed volt, végigrágtam magam rajta, és nem mondom, hogy nem volt érdemes, de alapvető problémám van az egésszel. Te orkmániákus vagy, amit tisztelek benned. De ne úgy akarj orkot játszani, hogy a többi fajt hozzá gyengíted, mert akkor mindenki ork lesz. Vedd el a tekiket, az ork támadóbónusza máris értékesebb lesz bárminél ,illetve az elf védőbónusza. Komolyan gondolod, hogy egy elfet 25% tekivel be bír verni egy gnóm? És 15- 20% tekivel bármi más?
És igen, B-ben 35% barakk elég kényelmesen egy gnómnak. Akkor toli is vari is bőven van annyi, hogy a hadisokon átférjek vele, a varisok fognak ártózni, és a tolisok lopni, de azokat meg ütöm sereggel. És elmondanám ,hogy B-ben már a tolisok sincsenek annyira élezve mint 200 hekin pl, azaz 12% gnóm kocsmán keresztül kevés aki 6 körről még átlop...
Volt még pár dolog amit írni akartam, de kiment a fejemből ,legfeljebb majd hozzászerkesztem:)

nem egészen erről van szó.... köszönöm hogy elolvastad, de a figyelmesség nem volt tökéletes :) -> a faji bónuszok is hozzá finomodnának az egészhez... itt csak a tekik hangsúlyosságát akarom csökkenteni, hogy legalább a fajok színesedjenek ha már a bevédéses mentalitáson nem nagyon lehet változtatni. mindenki nyerni akar, és mindenki olcsón akarja ezt megúszni... max a védekezést lehet tompítani. igazából a tekik fontosságának csökkentése a lehetőseg megteremtené egy sokfélébb módszerekkel dolgozó háborúk lehetőségét, de nem sokat segítene a hajlandóságon....
(amúgy ha annyira ragaszkodnék az orkhoz, akkor mindenhol az lennék, és nem gnóm... :rolleyes: csak azt hozom fel példának hogy amennyire 'rettegett' faj annyira nem ez jön itt kia hódítón belül róla.... és egy elit íjas hadit nem versz be 35% barakkal... :) )

Steve 08-18-2006 07:38

ez már nagyon off, de: hogyha ennyire a kezdőket akarjátok segíteni akkor mér nem lehetne a kezdőknek egy külön ötös csopi ahonnan nem lehetne feljebb jutni és tényleg csak a kezdést tanítaná meg sok külső segítséggel? /máltai szeretetszolgálatos játékosok, leírások ilyesmikre gondoltam/
Oda valszeg nem regelne minden tapasztalt másokat szétszedni akaró játékos mert nincs út feljebb...

Colony 08-18-2006 07:48

Quote:

Originally Posted by Steve (Post 29043)
ez már nagyon off, de: hogyha ennyire a kezdőket akarjátok segíteni akkor mér nem lehetne a kezdőknek egy külön ötös csopi ahonnan nem lehetne feljebb jutni és tényleg csak a kezdést tanítaná meg sok külső segítséggel? /máltai szeretetszolgálatos játékosok, leírások ilyesmikre gondoltam/
Oda valszeg nem regelne minden tapasztalt másokat szétszedni akaró játékos mert nincs út feljebb...

Öööö...na jó én nem bántanám őket! De lenne egy igazi dühöngő ahol kitombolhatnád magad:D
A kezdők pénzének emelését nem támogatom, mert csak "elvennénk" tőlük:rolleyes:
Visszakanyarodva eredeti témához: a felfedezés költségét valamilyen módon (és terület arányosan) én is növeltetném!

Steve 08-18-2006 07:54

Quote:

Originally Posted by Colony (Post 29044)
Öööö...na jó én nem bántanám őket! De lenne egy igazi dühöngő ahol kitombolhatnád magad:D

Hogyha olyan kitétel lenne hogyha ott van orrid akkor máshol nem lehet vagy anarh akkor nem;)
Bocsi az offért befejeztem:)

monro 08-18-2006 08:38

Quote:

Originally Posted by Steve (Post 29043)
ez már nagyon off, de: hogyha ennyire a kezdőket akarjátok segíteni akkor mér nem lehetne a kezdőknek egy külön ötös csopi ahonnan nem lehetne feljebb jutni és tényleg csak a kezdést tanítaná meg sok külső segítséggel? /máltai szeretetszolgálatos játékosok, leírások ilyesmikre gondoltam/
Oda valszeg nem regelne minden tapasztalt másokat szétszedni akaró játékos mert nincs út feljebb...


Ja és akkor egymástól aztán jó alaposan megtanulnának játszani :)
Egyébként meg "utam során" rengeteg olyan játékossal beszéltem vagy voltam szöviben akik oda is reggelnének "csak úgy" emberbaráti szeretetből és azért, hogy az egojukat kielégítsék. Elég kicsinyes dolgokat láttam ugy, hogy közben volt olyan csopi ahol felém EGYETLEN TÁMADÁS SEM indult!!! Picit fura, hogy végig lehet menni egy csoporton harc nélkül, közben a "nagymenők" a csontkezdőkön izmozzák a moráljukat.

Alba 08-18-2006 10:03

Szerintem sem baj nincsen ezzel a mostani rendszerrel...
Egyszerűen sok az alamuszi magat feltő jatekos.De ők is elobb utobb nekiallnak hadakozni mert csak ugy izgalmas a jatek ha porogsz...

A fedezés is kell mert vannak olyan fajok amikkel hadakozni eleg nehez. Ember elf felek varis orik eleg nehezen közlekednének felfelé...
Amugy meg nincsen min gondolkozni hogy kibe kötsz bele egszeruen menni kell.:D

Massza Rex 08-19-2006 07:35

Szép elmélet, kérdés gyakorlatban hogyan és meddig tudod alkalmazni 2. szinten...:eek:

Aki sokat csapkodja magakörül a vizet, hamar köré gyűlnek a (krónikás) cápák...:o

-Fegya- 08-21-2006 09:15

Szerintem el kéne gondolkodni azon, hogy mi lenne, ha a napi képzésből jóval többet lehetne felfedezni kb. 800 hektár fölött. Most 1400-1600 hektáros ország a napi képzésből 8 hektárt tud felfedezni, 1 fölfelé támadással pedig több, mint 100 hektárt tud szerezni.
Eddig mindig azon gondolkodtunk, hogy nehezítsük a felfedezést, hogy több csata legyen. Ennek az lett a következménye, hogy a nehezen felfedezett földet a többség mindenképpen meg akarja tartani, tehát igen erős védelmet épít ki, ami ellen nehéz csatázni.
Ha a napi képzésből több földet lehetne felfedezni, akkor
-csökkenne egy vesztes csata jelentősége, hiszen elég könnyű lenne pótolni a veszteséget
-a szövik nem hadis tagjai könnyebben együtt tudnának maradni a hadis tagokkal, mert nem kéne olyan irdatlanul sok katona a hadissal történő lépéstartáshoz.
-a szövik hadis tagjai többször támadhatnának földre, hisz a nem hadis tagok könnyebben tudnának melléjük zárkózni.

Többen írták, hogy az is az oka a kevesebb csatának, hogy a magasabb szinteken több a jó játékos. Ez biztos igaz, de amikor még nem lett megemelve a felvihető maximális föld, akkor még a 3G-ben sokkal több csata volt. Nem hiszem, hogy akkor kevesebb volt a jó játékos a 3G-ben...

Szóval nem tartom lehetetlennek, hogy ha a napi képzésből többet lehetne felfedezni, akkor több lenne a csata a földért a magasabb szinteken.

Még valamit. Ha a napi képzésből jóval több földet lehetne felfedezni, akkor is úgy kéne a paramétereket belőni, hogy jóval drágább legyen a felfedezés, mint a háborúval szerzett föld.

Ez természetesen nem javaslat, hanem csak megbeszélés. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Colony 08-21-2006 10:04

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 29206)
Szerintem el kéne gondolkodni azon, hogy mi lenne, ha a napi képzésből jóval többet lehetne felfedezni kb. 800 hektár fölött. Most 1400-1600 hektáros ország a napi képzésből 8 hektárt tud felfedezni, 1 fölfelé támadással pedig több, mint 100 hektárt tud szerezni.
Eddig mindig azon gondolkodtunk, hogy nehezítsük a felfedezést, hogy több csata legyen. Ennek az lett a következménye, hogy a nehezen felfedezett földet a többség mindenképpen meg akarja tartani, tehát igen erős védelmet épít ki, ami ellen nehéz csatázni.
Ha a napi képzésből több földet lehetne felfedezni, akkor
-csökkenne egy vesztes csata jelentősége, hiszen elég könnyű lenne pótolni a veszteséget
-a szövik nem hadis tagjai könnyebben együtt tudnának maradni a hadis tagokkal, mert nem kéne olyan irdatlanul sok katona a hadissal történő lépéstartáshoz.
-a szövik hadis tagjai többször támadhatnának földre, hisz a nem hadis tagok könnyebben tudnának melléjük zárkózni.

Többen írták, hogy az is az oka a kevesebb csatának, hogy a magasabb szinteken több a jó játékos. Ez biztos igaz, de amikor még nem lett megemelve a felvihető maximális föld, akkor még a 3G-ben sokkal több csata volt. Nem hiszem, hogy akkor kevesebb volt a jó játékos a 3G-ben...

Szóval nem tartom lehetetlennek, hogy ha a napi képzésből többet lehetne felfedezni, akkor több lenne a csata a földért a magasabb szinteken.

Még valamit. Ha a napi képzésből jóval több földet lehetne felfedezni, akkor is úgy kéne a paramétereket belőni, hogy jóval drágább legyen a felfedezés, mint a háborúval szerzett föld.

Ez természetesen nem javaslat, hanem csak megbeszélés. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.


Érdekes egy teoria.
Jelenleg mindenki félti a földjét ezért bevédi magát! Ha csökkentenénk a felfedezés költségét akkor még a maradék hadis is átmenne felfedezősbe. Na jó ez nem teljesen igaz (mindig lesznek kivételek;) ), de a játékosok nagy része elég kényelmes és kényelmesebbnek fogja találni a felfedezést.
Elég kétélű a dolog, de szerintem hosszabb távon jobban csökkentené a támadó játékot. A továbbvihető hektárszám emelésétől is mindenki azt várta nőni fog a földszerzések száma, de szerintem ez visszafelé sült el. Úgy gondolom itt is ez történne.

[Qpe_] 08-21-2006 11:34

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 29206)
...a nehezen felfedezett földet a többség mindenképpen meg akarja tartani, tehát igen erős védelmet épít ki, ami ellen nehéz csatázni.
Ha a napi képzésből több földet lehetne felfedezni, akkor
-csökkenne egy vesztes csata jelentősége, hiszen elég könnyű lenne pótolni a veszteséget
-a szövik nem hadis tagjai könnyebben együtt tudnának maradni a hadis tagokkal, mert nem kéne olyan irdatlanul sok katona a hadissal történő lépéstartáshoz.
-a szövik hadis tagjai többször támadhatnának földre, hisz a nem hadis tagok könnyebben tudnának melléjük zárkózni.
...
Szóval nem tartom lehetetlennek, hogy ha a napi képzésből többet lehetne felfedezni, akkor több lenne a csata a földért a magasabb szinteken.

Még valamit. Ha a napi képzésből jóval több földet lehetne felfedezni, akkor is úgy kéne a paramétereket belőni, hogy jóval drágább legyen a felfedezés, mint a háborúval szerzett föld.

Ott a pont.
Annyit modositanek, hogy szerintem a felfedezesnek hasonlo koltsegunek kene lennie, mint a csatanak. A fentebbi okok miatt ez is a tobb csatat segitene elo, nem a kevesebbet.
Szerintem.:)

Colony 08-21-2006 11:47

Quote:

Originally Posted by [Qpe_] (Post 29222)
Ott a pont.
Annyit modositanek, hogy szerintem a felfedezesnek hasonlo koltsegunek kene lennie, mint a csatanak. A fentebbi okok miatt ez is a tobb csatat segitene elo, nem a kevesebbet.
Szerintem.:)

Ha ugyanakkora vagy hasonló költséggel rendelkeznének, miért küldeném ki a seregem 4 körre? Azért, hogy közbe bárki beüthessen? Biztonságosabb ha bent maradok és megvárom a felfedezést!

Ui: Azt azért hozzáteszem ennyire azért nem rombolnám a játék élményem, ezt csak ugy általánoságban írtam!

[Qpe_] 08-21-2006 11:56

Quote:

Originally Posted by Colony (Post 29225)
Ha ugyanakkora vagy hasonló költséggel rendelkeznének, miért küldeném ki a seregem 4 körre? Azért, hogy közbe bárki beüthessen? Biztonságosabb ha bent maradok és megvárom a felfedezést!

Ui: Azt azért hozzáteszem ennyire azért nem rombolnám a játék élményem, ezt csak ugy általánoságban írtam!

En abbol indulok ki, hogy aki nem akar harcolni, az nem harcolt eddig se, nem fog ezutan sem. Ha kenyszeriteni akarod oket, akkor majd jol nemfognak jatszani, es kisebb letszamuak lesznek a csoportok, valamint egysikubb lesz a jatekstilus-repertoar. De aki a vesztesegek miatt nem erolteti a harcot, az konnyebben megkockaztatja, ha azt latja, hogy konnyen tudja potolni. Tobben kifejtettuk tobbfelekepp megfogalmazva, hogy a jatekosok nagyresze majres, ezert vedekezik inkabb. Ha nincs mitol majrezni, fognak tamadni. Ha nem igy lenne, nem ezzel a jatekkal jatszananak, hanem tevet nevelgetnenek.:) Ha nem ilyen alaphozzaallasbol indulunk ki, akkor az egesz fejleszteses erolkodes ugyis ertelmetlen. Gondold vegig.:)

Massza Rex 08-21-2006 12:24

Az a baj, hogy egy 100 heki veszteség elég sokrétű sorcsapás...

Oda a föld, ergo vagy foglalni vagy fedezni kell
Oda az épület, újra kell őket húzni, ami nem kevés pénz, főleg ha magasak a nyersi árak.
IDő, idő, idő veszteség...

Ehhez képest, ha 10x emelik is a felfedezés árát még mindig jobban megéri, max több bevételi forrást kell összehozni, vagy kicsit többen várni míg befolyik a lé...(esetleg még többet kell harcáolcsni és tartalékolni lentebbi szinteken:p )

Hmmm, nehéz úgy. Már a 3. szinten is alig alig van csata, de a 2. szinten még nem volt benne részem, pedig 700 köre már ott vagyok. Igen én sem kezdeményeztem támadást, de Mf-ként nem is biztos, hogy jól járnék vele...:o

Lehet azért van, hogy feljutva az A-ba legyen elég harc utáni sóvárgás...:)


All times are GMT +1. The time now is 14:10.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu