Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Megbeszélések (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Személyiségek kiegyenlítése (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=645)

monro 07-27-2006 09:16

Személyiségek kiegyenlítése
 
Üdv Urak és Hölgyek!

Nem tudom csak nekem tűnik e úgy, hogy jelenleg a személyiségek választásakor nincs megfelelő egyenlőség a személyiségek nyujtotta előnyök között... Nos azért, hogy a személyiségválasztás valóban fejtörést okozzon és játékstílusunkhoz megfelelő személyiséget tudjunk választani úgy érzem javítani kellene több személyiséget is, hogy komoly alternatívái legyenek egymásnak.

Jelenleg a leginkább hasznos személyiség fajokra való tekintet nélkül a tudós ebben azt hiszem mindenki egyetért. Az aki 1 személyiséges orival játszik és nem akar hátrányba kerülni mindjárt az elején célszerű ha ezt választja.

Sztem ha picit módosítunk néhány személyiségen akkor ez az állapot megváltozna és érdekesebb játékok alakulnának ki.

Javaslataim:

tábornok:
jelenleg ez a személyiség szinte kizárólag az orkok számára nyújt megfelelő késztetést a választására, vagy azoknak akik már sokadik személyiségük miatt már mindegy mit választanak.

A tábornok előnyeit azzal az aprósággal egészíteném ki, hogy minden fajnál a +1 tábornok annyi támadóbónuszt adjon,mint az összes alaptábornoka együtt.

Ha így lenne akkor már más is hasznosan tudná kihasználni az előnyeit.
lássuk:

gnóm:
4 tábornok 6% bónusz +1 tábi még 6% összesen 12%

ember, törpe, elf, félelf, élőhalott, óriás:
5 tábornok 7% bónusz +1 tábi még 7% összesen 14%

ork:
7 tábornok 10% bónusz +1 tábi még 10% összesen 20%

Varázsló:
Jelenleg ez a személyiség alig nyujt némi előnyt fajtól függetlenül sajnos :(
Legyen a varázsló kiegészítése, hogy 1% helyett 2%-al nő a regenerálódása körönként alapesetben és a személyiség miatt 1%-al kevésbé is fáradjon. Ezzel egy komoly alternatívát adunk a tudós személyiséggel szemben azoknak akik varázslóorientált játékot szeretik.

Tolvaj:
Ez a személyiség majdnem jónak mondható, de még mindig kevésnek találom ha összehasonlítom a tudóssal. Éppen ezért az 1%-al nagyobb regenerálódás mellé kiegészíteném, hogy a tolvajai 20%-al nagyobb zsákmányt szereznek. Ártó tolvajakciókra a 20% többlet nem lenne érvényes csak a lopásokra.

Gazdálkodó:
Ezt a személyiséget annyival módosítanám, hogy 15%-ra növelném és a kiterjeszteném a kovácsműhelyekre a termelésbónuszát.

Harcos:
A 10% katonai eredménybónuszát 15%-ra növelném.

Túlélő:
A 30%-al kisebb emberek elleni sikerességet kiegészíteném a házainak a felgyujtására is amiben ugyancsak emberek laknak, valamint az éhezés miatti elvándorlás mértékét is csökkenteném nála 30%-al.

A kereskedő és vándor személyiségekhez nem nyulnék hozzá azok jelenleg is viszonylag jól kihasználhatónak tűnnek.

Láma 07-27-2006 09:28

Sztem direkt lett így megcsinálva, hogy az 1 személyiséges orik ne kerüljenek nagy hátrányba a többszemélyiségesekkel szemben.

Amúgy a kereskedő egy vicc sztem:P

aúú 07-27-2006 09:36

Quote:

Originally Posted by Láma
Sztem direkt lett így megcsinálva, hogy az 1 személyiséges orik ne kerüljenek nagy hátrányba a többszemélyiségesekkel szemben.

Legalábbis ne lényegesen nagy hátrányba, ami alapvetően eldönti a harc kimenetelét.

Monró, a javaslatoddal pontosan az a baj, hogy ha ezek így megváltoznának, akkor felborulna ez a kényes egyensúly... hisz gondold végig, egy 2 személyiséggel rendelkező tudós+varázsló, vagy egy tudós+tolvaj, esetleg egy tudós+tábornok ori mekkora előnyt kap az egy személyiséggel rendelkezővel szemben (főleg a tudós+tábornok óriás hadiori, mondjuk egy tolvaj fél-elfel szemben) és akkor még nem néztük, hogy mi van ha valakinek már 3,4 stb személyisége van...

aúú 07-27-2006 09:37

Amúgy az ötleteidből egyel talán egyet értek, a gazdálkodóval...

monro 07-27-2006 09:45

Quote:

Originally Posted by Láma
Sztem direkt lett így megcsinálva, hogy az 1 személyiséges orik ne kerüljenek nagy hátrányba a többszemélyiségesekkel szemben.

Amúgy a kereskedő egy vicc sztem:P


Ez csak akkor lenne igaz ha ugyanaz az ori egyszerre lenne, varis-tolis és sereges úgy, hogy közben termel is. A legtöbb személyiség értékei nem tekinthető összevonhatónak. Valamennyit egyértelműen nőne a többszemélyiséges orik előnye, de azt hiszem, hogy akik ilyennel játszanak meg is érdemlik. NEm kevés kitartás kell ahhoz, hogy egy orit többször körbevigyen valaki.

Mégvalami...
Ezzel talán rá lehetne kényszeríteni az 1A-s orikat is az önként távozásra, ha nem akarnak olyan országok ellen hadakozni akik a több személyiségük miatt esetleg nagyon megerősödtek már. Ez egy nagyon fontos szempont ;)

monro 07-27-2006 09:58

Quote:

Originally Posted by aúú
Legalábbis ne lényegesen nagy hátrányba, ami alapvetően eldönti a harc kimenetelét.

Monró, a javaslatoddal pontosan az a baj, hogy ha ezek így megváltoznának, akkor felborulna ez a kényes egyensúly... hisz gondold végig, egy 2 személyiséggel rendelkező tudós+varázsló, vagy egy tudós+tolvaj, esetleg egy tudós+tábornok ori mekkora előnyt kap az egy személyiséggel rendelkezővel szemben (főleg a tudós+tábornok óriás hadiori, mondjuk egy tolvaj fél-elfel szemben) és akkor még nem néztük, hogy mi van ha valakinek már 3,4 stb személyisége van...

Gondold ujra :) Sztem nem borul fel semmilyen egyensúly.

Ha valaki 1 személyiséggel tudós akkor egy 2 személyiséges ori annyival lesz jobb, hogy:

ha tábornok: nagyobb lesz az ütőereje (most is, csak most kizárólag az orkok használják)
ha harcos: többet tud foglalni 5%-al a mostanihoz képest
ha varázsló: ha most nem tudja ártózni akkor nem változtat rajta a módosítás sem, ha most ártózni tudja akkor ezután is tudja egész picit többször, de ugyanugy ki lesz téve a toliknak seregeknek.
ha tolvaj: ugyanaz mint a varinál

Mégtöbb személyiség esetén némileg nőhet valóban az előny ha mindkettő termel és a többszemélyiséges gazdálkodó mondjuk, de mint mondtam ez hatással lehet az évekig a topban maradni vágyók fellépésére személyiségszerzés céljából. Nem lesz olyan különbség ami tönkretenné az 1 személyiséges orik játékát.

aúú 07-27-2006 09:59

Quote:

Originally Posted by monro
Ez csak akkor lenne igaz ha ugyanaz az ori egyszerre lenne, varis-tolis és sereges úgy, hogy közben termel is. A legtöbb személyiség értékei nem tekinthető összevonhatónak. Valamennyit egyértelműen nőne a többszemélyiséges orik előnye, de azt hiszem, hogy akik ilyennel játszanak meg is érdemlik. NEm kevés kitartás kell ahhoz, hogy egy orit többször körbevigyen valaki.

Mégvalami...
Ezzel talán rá lehetne kényszeríteni az 1A-s orikat is az önként távozásra, ha nem akarnak olyan országok ellen hadakozni akik a több személyiségük miatt esetleg nagyon megerősödtek már. Ez egy nagyon fontos szempont ;)

Nana, azért egy tudós gazdálkodó óriás, vagy elf pld elég mókás tud ám lenni már most is, anélkül is, hogy ne éheztetne... vagy mint írtam, a tudós tábornok óriás a te verziódban elég dúrva lenne... 1,76985-ös szorzója lenne minden támadó akcióra a mostani 1,6767-es-el ellentétben, ami már az egyszemélyiséggel rendelkező tudós óriáshoz képest (1,661175) jelentős előny... hogy a 2%-os készülibe kerülő tolvajok felfedezését már ne is említsem... szóval hidd el, ezek jelentősen változtatnák a játékegyensúlyt...

Mint írtam, egyedül a gazdálkodó változtatásával értek egyet veled...

aúú 07-27-2006 10:05

Quote:

Originally Posted by monro
Gondold ujra :) Sztem nem borul fel semmilyen egyensúly.

Ha valaki 1 személyiséggel tudós akkor egy 2 személyiséges ori annyival lesz jobb, hogy:

ha tábornok: nagyobb lesz az ütőereje (most is, csak most kizárólag az orkok használják)
ha harcos: többet tud foglalni 5%-al a mostanihoz képest
ha varázsló: ha most nem tudja ártózni akkor nem változtat rajta a módosítás sem, ha most ártózni tudja akkor ezután is tudja egész picit többször, de ugyanugy ki lesz téve a toliknak seregeknek.
ha tolvaj: ugyanaz mint a varinál

Mégtöbb személyiség esetén némileg nőhet valóban az előny ha mindkettő termel és a többszemélyiséges gazdálkodó mondjuk, de mint mondtam ez hatással lehet az évekig a topban maradni vágyók fellépésére személyiségszerzés céljából. Nem lesz olyan különbség ami tönkretenné az 1 személyiséges orik játékát.

Hát, azért már most is lehet előnyre szert tenni a sok személyiséges orikkal, az egy személyiségesekkel szemben... a te verziódban a tudós tábornok elég dúrva lenne, meg a tudós varis is... számolj jobban utána!

monro 07-27-2006 10:07

Quote:

Originally Posted by aúú
Nana, azért egy tudós gazdálkodó óriás, vagy elf pld elég mókás tud ám lenni már most is, anélkül is, hogy ne éheztetne... vagy mint írtam, a tudós tábornok óriás a te verziódban elég dúrva lenne... 1,76985-ös szorzója lenne minden támadó akcióra a mostani 1,6767-es-el ellentétben, ami már az egyszemélyiséggel rendelkező tudós óriáshoz képest (1,661175) jelentős előny... hogy a 2%-os készülibe kerülő tolvajok felfedezését már ne is említsem... szóval hidd el, ezek jelentősen változtatnák a játékegyensúlyt...

Mint írtam, egyedül a gazdálkodó változtatásával értek egyet veled...

Az én verziómban a tudós-tábornok óriás még mindig sokkal gyengébb mint jelenleg a tudós-tábornok ork. Ezt próbáld megérteni, hogy a tábornok személyiség kihasználhatóságán próbálok segíteni? Szted jó, hogy csak 1 faj tudja kihasználni?

Milyen 2%-os tolikról beszélsz? A tolvaj személyiség annyival változna, hogy többet tud LOPNI a mostanihoz képest! Gyilkolni gyujtani nem fog jobban! Komolyan nem értem néha miért nem gondolod át mielött lereagálod :(

monro 07-27-2006 10:14

Quote:

Originally Posted by aúú
Hát, azért már most is lehet előnyre szert tenni a sok személyiséges orikkal, az egy személyiségesekkel szemben... a te verziódban a tudós tábornok elég dúrva lenne, meg a tudós varis is... számolj jobban utána!

CL...
Minek számoljak utánna?
A tudós-tábornok ork üt most a legnagyobbat mégsem ütbe egy elfet ha az ráépül. Az ork nem is erősödne így sem. A többi faj igen ha tábornok is lesz egyben, de még mindig meg sem közelíti az ork ütőerejét.

Tudós-varis
Mi lehet ma? Kapsz 5 rengetést aztán 8 kör mulva ujra 5-öt. Ha változna akkor 6 kör mulva kaphatnál ujra 5 rengést. De ehhez olyan varázslófölény kell ami nyilván legyengíti más területen az orit. Tehát tudsz sereggel vagy tolikkal addig mit tenni.

aúú 07-27-2006 10:15

Quote:

Originally Posted by monro
Az én verziómban a tudós-tábornok óriás még mindig sokkal gyengébb mint jelenleg a tudós-tábornok ork. Ezt próbáld megérteni, hogy a tábornok személyiség kihasználhatóságán próbálok segíteni? Szted jó, hogy csak 1 faj tudja kihasználni?(

Hát, azért a férőhelyét és a tolik elleni védelmét is figyelembe véve, az óriás nem gyengébb mint az ork, ezt te is tudod...:) Lehet, hogy nem támad annyira jól mint az ork, de így is a második legjobb a támadója a tudós óriásnak és emellett a második legjobb a védekezésben is...
Amúgy értem én, hogy mit szeretnél, csak így ebben a formában ez nem jó, ezért is beszélgetünk róla, hátha valakinek eszébe jut valami értelmesebb ötlet! :)

Quote:

Originally Posted by monro
Milyen 2%-os tolikról beszélsz? A tolvaj személyiség annyival változna, hogy többet tud LOPNI a mostanihoz képest! Gyilkolni gyujtani nem fog jobban! Komolyan nem értem néha miért nem gondolod át mielött lereagálod :(

Én speciel a tolvajok felfedése nevű variról beszéltem ami most 3% készülibe kerül alapban, ami a vari személyiség általad javasolt módosításával együtt 2% lenne és regennel megtámogatva símán lent lehet tartani egy tolis készülijét vele amellett is, hogy közben más ártókat is nyomsz neki...

A tolis személyiségben pedig a teki lopás erősödése lenne gáz, mivel így is secperc alatt óriási károkat lehet okozni a teki lopással, így meg még többet lehetne, hisz a nagyobb regeneráció és a nagyobb zsákmány együtt hatványozottan növelné a hatást...

monro 07-27-2006 10:19

Quote:

Originally Posted by aúú
Én speciel a tolvajok felfedése nevű variról beszéltem ami most 3% készülibe kerül alapban, ami a vari személyiség általad javasolt módosításával együtt 2% lenne és regennel megtámogatva símán lent lehet tartani egy tolis készülijét vele amellett is, hogy közben más ártókat is nyomsz neki...

A tolis személyiségben pedig a teki lopás erősödése lenne gáz, mivel így is secperc alatt óriási károkat lehet okozni a teki lopással, így meg még többet lehetne, hisz a nagyobb regeneráció és a nagyobb zsákmány együtt hatványozottan növelné a hatást...

Nos pont erről van szó. Kiegyenlített a dolog... Nem borulna fel egyensúly csak más lenne picit a játék. Egyébként a toliknál NEM ÍRTAM NAGYOBB REGENERÁLÓDÁST!!!

Láma 07-27-2006 10:25

Quote:

Originally Posted by monro
Nos pont erről van szó. Kiegyenlített a dolog... Nem borulna fel egyensúly csak más lenne picit a játék. Egyébként a toliknál NEM ÍRTAM NAGYOBB REGENERÁLÓDÁST!!!

a tolvaj személyiség mostani formájában nagyobb regenerálódást biztosit:D

Láma 07-27-2006 10:31

Az a baj Monro, hogy te 1/A ban gondolkozol. Lentebbi szinteken egyáltalán nem akkora előny egy tudós tábornok Ork, mert nagyondenagyon sebezhető. Viszont egy tudós tábornok Óriás a te verziódban nagyon brutális lenne.

Láma 07-27-2006 10:32

Amúgy a harcos személyiségnél csak pusztitásra, mészárlásra fosztátsra van 10%, a foglalásra +1 százalékpont van. Ha azt nem modosítod, akkor sok értelme nem lenne, de sztem ez is használható személyiség már most is, felesleges erősiteni.

monro 07-27-2006 10:54

Quote:

Originally Posted by Láma
Az a baj Monro, hogy te 1/A ban gondolkozol. Lentebbi szinteken egyáltalán nem akkora előny egy tudós tábornok Ork, mert nagyondenagyon sebezhető. Viszont egy tudós tábornok Óriás a te verziódban nagyon brutális lenne.

Ebben valóban igazad van :(
Ennek ellenére korántsem tartom jónak olyan személyiségek létezését amit csak 1 fajjal lehet kihasználni vagy olyanokét amiket csak azéért választasz, mert már nincs mit válassz. Lehethogy az 5leteimben vannak hibák, de ha közösen gondolkodunk a problémán biztosan ki tudunk találni optimális megoldást. Más is tehet javaslatokat ezért nyílt ez a topic.

aúú 07-27-2006 11:02

Quote:

Originally Posted by monro
Ebben valóban igazad van :(
Ennek ellenére korántsem tartom jónak olyan személyiségek létezését amit csak 1 fajjal lehet kihasználni vagy olyanokét amiket csak azéért választasz, mert már nincs mit válassz. Lehethogy az 5leteimben vannak hibák, de ha közösen gondolkodunk a problémán biztosan ki tudunk találni optimális megoldást. Más is tehet javaslatokat ezért nyílt ez a topic.

Igazából én is örülnék neki, ha a tábornok személyiséget a többi faj is ki tudná használni, hisz így nem ér valami sokat a nem ork fajoknak...

Colony 07-27-2006 11:07

Maga az alapötlet mindenképp tetszik, mert sok mindenkinek bántja a szemét a túdós személyiség egyértelmű előnye más személyiségekhez képest.
Kicsit "változatosabbá" "választhatóbbá" lehetne tenni a többit is.
Én úgy gondolom, hogy 1-2 személyiség egyértelműen faj specifikus.
Valahogy a többi fajnak is hasznát kéne látnia.


Ui: Viszont az ilyen mértékű növeléseknél figyelembe kell venni, ma már nem ritka a min. 3 személyiséggel rendelkező 4 fős szövetség! A fenti példáknál maradva az alábbi szövetség egy "normál" szövetséggel szemben 24 óra leforgása alatt, pusztítás szempontjából 5 a 4 ellen a felállás. A toli és a vari majdnem 1,5x többször léphetnének a hadik minden 7. mészár után kapnak egy bonusz mészárlást... szóval ez már "nem szinesítené" a játékot, hanem abszolút elönyt biztosítana.

Colony 07-27-2006 11:15

Quote:

Originally Posted by Colony
Maga az alapötlet mindenképp tetszik, mert sok mindenkinek bántja a szemét a túdós személyiség egyértelmű előnye más személyiségekhez képest.
Kicsit "változatosabbá" "választhatóbbá" lehetne tenni a többit is.
Én úgy gondolom, hogy 1-2 személyiség egyértelműen faj specifikus.
Valahogy a többi fajnak is hasznát kéne látnia.


Ui: Viszont az ilyen mértékű növeléseknél figyelembe kell venni, ma már nem ritka a min. 3 személyiséggel rendelkező 4 fős szövetség! A fenti példáknál maradva az alábbi szövetség egy "normál" szövetséggel szemben 24 óra leforgása alatt, pusztítás szempontjából 5 a 4 ellen a felállás. A toli és a vari majdnem 1,5x többször léphetnének a hadik minden 7. mészár után kapnak egy bonusz mészárlást... szóval ez már "nem szinesítené" a játékot, hanem abszolút elönyt biztosítana.

Igy visszaolvasva milyen sokat irtam a nagy semmiről.:D
Szóval arra gondoltam, hogy a személyiségeket nem "erössebbé" kéne tenni hanem mindenki számára használhatóvá, pl: mint feljebb a tábornok példa.

solven 07-27-2006 13:20

nekem a tábornokos és a gazdálkodós dolog tetszik

viszont a tolvaj és varázsló személyiségekkel kéne kezdeni valamit mert most tolvajt csak félelfnek éri meg választani, a többin nem változtat sokat, és a varit is csak azok választják, akik a sok személyiség miatt jobbat már nem tudnak, de ami itt le van írva (a varik +2% -a körönként, és a kvesebb fáradás, na meg a toliknál a +20% zsákmány kicsit durva

valahol viszont már felvetődött az ötlet, hogy a toli és vari személyiségek egy bizonyos bónuszt adjanak (tezsem azt + 10 vagy 20% toli- és varierő)

nekem ez tetszik, mert így szinte mindenki használhatná ezeket, és megéri ezt választani akkor is ha még csak 1 személyiséges az ori

és szerintem még a kereskedő személyiségen is kéne valamit változtani, mert most ha teszem azt a bank helyére könyvtárat teszünk, és tekit írunk piacra, akkor sokkal több hasznunk lehet belőle mint amennyi kamatot kap a bankokból a kereskedő személyiségű ori
(na meg mostmár egy drágakőbánya is több hasznot hoz egy banknál)

mert egy ban körönként max 7500 arany hasznot hoz, ez húsz kör alatt 150000 arany
egy könyvtár viszont 20 kör alatt megír 100 tekit, amit ha eladunk darabontént 2000 aranyért (ami szerintem nagyon nagyon olcsó) máris 200000 arany hasznot hoz

tehát szerintem is kellene valamit változtatni

Synkel 07-27-2006 14:22

A személyiségek ha jól tudom, arra lettek kitalálva, hogy színesebbé tegyék a játékot, nem arra, hogy érdemben befolyásolják. Erre pillanatnyilag kettő alkalmas, mégpedig a tudós és a kereskedő. Lehet, hogy a könyvtár többet termel a banknál, de a tekit el lehet lopni, míg kereskedőtől pénzt annyira nem szokás...

Szerintem jó ez így ahogy most van, bár a gazdálkodós ötlet nekem is tetszik. Én voltam egy személyiséggel tolvaj, és volt varisom egy személyiséggel varázsló. Ha a mindennapi életben annyira nem is látszik az előnye, háborúban nekünk mindig aranyat ért az a körönkénti plusz 1% készüli...

Képzeljétek magatok elé Fegyát és Tuvalut ezekkel a javasolt új személyiségekkel, ne adj Isten egy szöviben. Hát ember legyen a talpán, aki eséllyel akar indulni ellenük:) De ha nem vagyunk ennyire durvák, és "csak" 3 személyiséges szövit veszünk alapul, akkor is elképesztő előnyben lennének az egy személyiségesekkel szemben.

Ráadásul nem értek egyet azzal sem, hogy ha már olyan kitartóak, hogy összeszedtek annyi személyiséget, akkor meg is érdemlik ezt az előnyt, mert azt azért tudjuk, hogy személyiséget szerezni nem is olyan nehéz dolog még az olyanoknak sem, akik egy orival játszanak, azaz nem kerülhetik ki az A-t.

Senki 07-27-2006 18:20

nekem tettszenek ezek az ötletek. egy kettőnek a brutális erejétől megborzong a hátam, de végülis mindenki erősödik ennyivel, szóval nem hiszem hogy nagy gond lenne. nyilván változna a dolog, de így legalább érne valamit a többi személyiség.

mert én pl a varázslót 5.nek választanám 1/A-ba ahol pl eleve csak annyi varit tartanék hogy ne csökkenjen a készülim hosszú távon a 3-4 körökre feltett védelemnél... varisként is tudós lennék óriással. ezzel a módosítással talán már gondolkodnék azon, hogy melyik legyen.

tettszene a módosítás, bár nehezebbé tenné eleinte a játékot.

(apró módosítás de sokat változtat jó irányba szerintem. ez is olyan, mint erősíteni az ork seregét védelemnre picit, az ember seregét is erősíteni és a hullának is adni valami egyszerűbb védelmet, mert nagyon gyérek ezen a téren ezek a fajok, ha belevesszük hogy a tekiket vlahogy kevésbé lehetne meglovasítani, vagy nem lenne ekkora hazavágás egy ügyes kitekizés, akkor színesebb lenne a játék, mert egy-egy célra nagy biztonsággal megfelelne több faj is, nem csak egy... (azért is van zárójelben, mert offtopic téma, lehet hogy majd nyitok ennek is megbeszélést, ezt hagyjuk itt...))

director 07-27-2006 22:01

hm, részben tetszenek a dolgok, mondjuk elég nagy változásokat hozna.. ami persze nem feltétlenül baj:)
pár finomítás szerintem nem ártana: tolvaj személyiségnél a +20% zsákmány túl drasztikus félelffel:), legyen 10%.
túlélőnél is elég lenne a gyújtás elleni védelem, nem kell az elvándorlás elleni bónusz. azért ne tápoljuk túl az eredetileg gyenge személyiségeket:P többi oké.

-Fegya- 07-28-2006 08:14

Hát én biztos nem fogom támogatni semmilyen erősítését sem a személyiségeknek. Nem lenne sportszerű. De ha erősödnének a személyiségek, akkor ki fogom használni. :D

Arwyl szelleme 07-28-2006 08:16

Quote:

Originally Posted by monro
Üdv Urak és Hölgyek!

Nem tudom csak nekem tűnik e úgy, hogy jelenleg a személyiségek választásakor nincs megfelelő egyenlőség a személyiségek nyujtotta előnyök között... Nos azért, hogy a személyiségválasztás valóban fejtörést okozzon és játékstílusunkhoz megfelelő személyiséget tudjunk választani úgy érzem javítani kellene több személyiséget is, hogy komoly alternatívái legyenek egymásnak.

Jelenleg a leginkább hasznos személyiség fajokra való tekintet nélkül a tudós ebben azt hiszem mindenki egyetért. Az aki 1 személyiséges orival játszik és nem akar hátrányba kerülni mindjárt az elején célszerű ha ezt választja.

Sztem ha picit módosítunk néhány személyiségen akkor ez az állapot megváltozna és érdekesebb játékok alakulnának ki.

Javaslataim:

tábornok:
jelenleg ez a személyiség szinte kizárólag az orkok számára nyújt megfelelő késztetést a választására, vagy azoknak akik már sokadik személyiségük miatt már mindegy mit választanak.

A tábornok előnyeit azzal az aprósággal egészíteném ki, hogy minden fajnál a +1 tábornok annyi támadóbónuszt adjon,mint az összes alaptábornoka együtt.

Ha így lenne akkor már más is hasznosan tudná kihasználni az előnyeit.
lássuk:

gnóm:
4 tábornok 6% bónusz +1 tábi még 6% összesen 12%

ember, törpe, elf, félelf, élőhalott, óriás:
5 tábornok 7% bónusz +1 tábi még 7% összesen 14%

ork:
7 tábornok 10% bónusz +1 tábi még 10% összesen 20%

Varázsló:
Jelenleg ez a személyiség alig nyujt némi előnyt fajtól függetlenül sajnos :(
Legyen a varázsló kiegészítése, hogy 1% helyett 2%-al nő a regenerálódása körönként alapesetben és a személyiség miatt 1%-al kevésbé is fáradjon. Ezzel egy komoly alternatívát adunk a tudós személyiséggel szemben azoknak akik varázslóorientált játékot szeretik.

Tolvaj:
Ez a személyiség majdnem jónak mondható, de még mindig kevésnek találom ha összehasonlítom a tudóssal. Éppen ezért az 1%-al nagyobb regenerálódás mellé kiegészíteném, hogy a tolvajai 20%-al nagyobb zsákmányt szereznek. Ártó tolvajakciókra a 20% többlet nem lenne érvényes csak a lopásokra.

Gazdálkodó:
Ezt a személyiséget annyival módosítanám, hogy 15%-ra növelném és a kiterjeszteném a kovácsműhelyekre a termelésbónuszát.

Harcos:
A 10% katonai eredménybónuszát 15%-ra növelném.

Túlélő:
A 30%-al kisebb emberek elleni sikerességet kiegészíteném a házainak a felgyujtására is amiben ugyancsak emberek laknak, valamint az éhezés miatti elvándorlás mértékét is csökkenteném nála 30%-al.

A kereskedő és vándor személyiségekhez nem nyulnék hozzá azok jelenleg is viszonylag jól kihasználhatónak tűnnek.


3 személyiségget emelnék ki a többit jónak tartom:
Kereskedő: ez már említve is lett, nem írom le még1x; lényeg hogy növelni kellene a kamatot
Tolvaj: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a tolitudománytekije.
Varázsló: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a varitudománytekije.

Remedy 07-28-2006 08:33

Quote:

Originally Posted by Arwyl szelleme
3 személyiségget emelnék ki a többit jónak tartom:
Kereskedő: ez már említve is lett, nem írom le még1x; lényeg hogy növelni kellene a kamatot
Tolvaj: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a tolitudománytekije.
Varázsló: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a varitudománytekije.


most is lehet tobb neki... csak nem szamit... :) biztos az erte kapott bonuszt gondoltad! :D

Steve 07-28-2006 08:45

Quote:

Originally Posted by Arwyl szelleme
3 személyiségget emelnék ki a többit jónak tartom:
Kereskedő: ez már említve is lett, nem írom le még1x; lényeg hogy növelni kellene a kamatot
Tolvaj: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a tolitudománytekije.
Varázsló: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a varitudománytekije.

Akkor már ebből majdnem odáig is eljuthatnánk hogy a harcos a toli és a vari személyiségek a hozzá tartozó tekire kaphassanak +10% bónuszt:)

A kereskedő személyiség szerintem eleget hoz, lehet nem annyit mint a teki de mivel automatikusan működik és készpénzt pumpőál a játékba nem biztos hogy növelni kéne (most magam ellen beszéltem:D )

A tábornoikos ötlet kicsit tényleg húzós, mondjuk lehetne duplázás helyett másfélszeres is, ezzel ugyan kicsit gyengítve az orkot...

És hamár táp akkor a vándor személyiségnél kiegészíteném hogy ne hulljon annyi serege út közben:D

monro 07-28-2006 10:53

Quote:

Originally Posted by Arwyl szelleme
Tolvaj: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a tolitudománytekije.
Varázsló: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a varitudománytekije.


Arwyl másnak is írtam már a toli személyiségnek nem adtam +1%-ot a javaslatban csak több zsákmányt.

A varázslónál adtam de ki is fejtem miért!
A varázslatok LÉNYEGESEN TÖBB készülit emésztenek fel a toliakcióknál és magadra is fel kell tenni ugyanannyi készüliből a varikat, míg a tolvajoknál kizárólag akcióznod kell másra egyazon készültségesés mellett és regenerálódni. Nos emiatt a korántsem apró eltérés miatt gondoltam, hogy a varázsló személyiség adjon 2% bónusz reget, a tolvaj pedig maradjon 1% és több zsákmány.

Lehethogy én írtam félreérthetően de nem az első vagy aki nem azt olvassa amit le szerettem volna írni :(

solven 07-28-2006 10:57

Quote:

Originally Posted by Arwyl szelleme
3 személyiségget emelnék ki a többit jónak tartom:
Kereskedő: ez már említve is lett, nem írom le még1x; lényeg hogy növelni kellene a kamatot
Tolvaj: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a tolitudománytekije.
Varázsló: +1% regenerálódás maradjon (nem kell 2), de +10%-al több lehessen a varitudománytekije.

és mi lenne hogy ha nem 10%-al többre lehetne írni a tekit, hanem ezt megkapná bónuszba, mert egy gnóm toli pl 50% tekijéhez már így is kel 10650 teki, és ha 60% ot akarna fejleszteni, az már kb (a mostan tekirendszreből következtetve) 14650 teki, és ha mindemellett még tudós is akkor az már kb 16650 teki lenne, ami miatt magas hekin már nagyon sok könyvtárak kellene tartania hogy ne csökkenjen a %

Colony 07-28-2006 11:03

Quote:

Originally Posted by solven
és mi lenne hogy ha nem 10%-al többre lehetne írni a tekit, hanem ezt megkapná bónuszba, mert egy gnóm toli pl 50% tekijéhez már így is kel 10650 teki, és ha 60% ot akarna fejleszteni, az már kb (a mostan tekirendszreből következtetve) 14650 teki, és ha mindemellett még tudós is akkor az már kb 16650 teki lenne, ami miatt magas hekin már nagyon sok könyvtárak kellene tartania hogy ne csökkenjen a %


Anno nyitottam egy topicot ebben a témában.
Az akkori véleményemhez ragaszkodva szerintem elég lenne 5% és nem mint tekercsbonusz hanem egyébb bonuszként mint a fajik. Úgy mégis csak átmenet az 5% és a 10% tekercs bonusz között!

Ui.: Megjegyzem a topic az elvetett javaslatokba került:D

solven 07-28-2006 11:06

Quote:

Originally Posted by Colony
Anno nyitottam egy topicot ebben a témában.
Az akkori véleményemhez ragaszkodva szerintem elég lenne 5% és nem mint tekercsbonusz hanem egyébb bonuszként mint a fajik. Úgy mégis csak átmenet az 5% és a 10% tekercs bonusz között!

az 5% azért nem jó, mert akkor inkább választja a tudóst, ami mindenhez ad 5%ot, csak tekit kell írni

monro 07-28-2006 11:15

Azoknak akik tartanak a több személyiséges orik túlerejétől egy kis gondolatmenet ahogy én látom:

Nos sztem 3 olyan személyiség van ami ugymond összevonva erősíti az országot. A többi nem vonható össze vagy nem erősíti fel az orit.

Ezek a személyiségek

Hadiorinál:
tudós+tábornok+gazdálkodó (a gazdálkodó csak akkor ha nem tanyafree oriról beszélünk)

Varis orinál:
tudós+varázsló+gazdálkodó

Tolisoknál:
tudós+tolvaj+gazdálkodó

Nos ezek a személyiségek nyujtanak az országnak konkrét "erőfölényt" amik egymást is erősítik. Ha bármelyik személyiséget "hozzádobjuk" a fenti 3-hoz az már nem erősít az országon, mert nem keletkezik + helye, nem lesz nagyobb az ütőereje nem fog tudni jobban vagy többet ártózni vagy lopni.

Így a véleményem az, hogy a jelenlegi állapothoz képest valóban erősödne a többszemélyiséges ország, de korántsem olyan mértékben mint amitől páran tartanak. A 3. személyiség után az előnyük stagnálna. Nem sok különbség lenne egy 7 személyiséges orival való küzdelem és egy 3 személyiségessel való küzdelem között.

Mindenesetre az a véleményem, hogy a mostani személyiségek gyengék és ez rosszabb, mintha változtatunk picit és a 3 (vagy több) személyiséges orik előnyhöz jutnak. Továbbra is fenntartom, hogy MELLÉKHATÁSKÉNT elkezdenének a csoportok TOP orijai lefordulni, hogy a több személyiséges orikkal szemben ne legyenek túlzott hátrányba. És ez mindenképp a játék javára szolgálna.

Colony 07-28-2006 11:16

Quote:

Originally Posted by solven
az 5% azért nem jó, mert akkor inkább választja a tudóst, ami mindenhez ad 5%ot, csak tekit kell írni

Ha bármi is változna valaha a fent felsorolt ötletekből még mindig inkább választom a túdóst első személyiségnek. Mint már többen is megjegyeztük, hogy azt is figyelembe kell venni az ötleteknél, ezek az "überalles" személyiség elképzelések nagy elönyt adnak a kék számosoknak.

monro 07-28-2006 11:20

Quote:

Originally Posted by solven
és mi lenne hogy ha nem 10%-al többre lehetne írni a tekit, hanem ezt megkapná bónuszba, mert egy gnóm toli pl 50% tekijéhez már így is kel 10650 teki, és ha 60% ot akarna fejleszteni, az már kb (a mostan tekirendszreből következtetve) 14650 teki, és ha mindemellett még tudós is akkor az már kb 16650 teki lenne, ami miatt magas hekin már nagyon sok könyvtárak kellene tartania hogy ne csökkenjen a %


Szerintem a tekercsek mennyisége faji és nem személyiségi kérdés, bár a tudósnál valóban van tekibónusz. De mi lenne ha nem tekivel akarnánk javítani valamin végre? Valami olyasmit kellene "adni" amit nem lehet "elvenni".
Főleg ha már egyszer kukás topic lett a hasonló előd akkor ne kezdjük már ujra ebbe az irányba vinni a témát lécci.

monro 07-28-2006 11:24

Quote:

Originally Posted by Colony
Ha bármi is változna valaha a fent felsorolt ötletekből még mindig inkább választom a túdóst első személyiségnek. Mint már többen is megjegyeztük, hogy azt is figyelembe kell venni az ötleteknél, ezek az "überalles" személyiség elképzelések nagy elönyt adnak a kék számosoknak.


Egy törpével is?
Egy varis óriással is?
Egy hadi óriással vagy gnómmal is?
Egy tolis félelffel vagy emberrel is?

Sztem van még pár eset amikor nem a tudóst választanám elsőnek ha a javasolt módon lennének a személyiségek bónuszai.

solven 07-28-2006 11:24

Quote:

Originally Posted by monro
Szerintem a tekercsek mennyisége faji és nem személyiségi kérdés, bár a tudósnál valóban van tekibónusz. De mi lenne ha nem tekivel akarnánk javítani valamin végre? Valami olyasmit kellene "adni" amit nem lehet "elvenni".
Főleg ha már egyszer kukás topic lett a hasonló előd akkor ne kezdjük már ujra ebbe az irányba vinni a témát lécci.

éppen ezt írtam hogy ne tekercsben legen a dolog, hanem megkapná bónuszba, mindenféle teki és egyéb nélkül

monro 07-28-2006 11:25

Quote:

Originally Posted by solven
éppen ezt írtam hogy ne tekercsben legen a dolog, hanem megkapná bónuszba, mindenféle teki és egyéb nélkül

Bocs nem neked ment csak rosszat idéztem be :(

Harcosok 07-28-2006 11:28

Most is vannak jó személysiégek vándor+tudos ezek közül választ az ember elsöre ha tolis akkor eszébe juthat a túlélö(eszébe juthat)(félelf tolis)
Mert annak mi értelme lenne:
Van egy tolis beválasztja a tudos+tolvaj személysiget+gazdálkodo mivel pl 4. szinten kell pár tanya:)Azért már nagyon sokkal erösebb lenne
Mert a tolvaj személysiégre ezt mondtátok:+10%bonusz
Így is sokat érnek a személyiségek:)Mert pl egy hadis ork:gazdálkodó+tudos+tábornok+vándor+túlélö
Alig kell pár tanya szó szerint...20%tábornoki bonusz+5% tekibonuz+még megáll ugy,hogy ő 2kör alatt járja meg az utat te 3kör alatt (mondjuk az okos megy utána)és a varis+tolis is lényegesen kisebb kárt okoz

solven 07-28-2006 11:28

mindenesetre én támogatom a változtatást hogy melyik részeit azt már leírtam

meg csinálhatnál szavazást, hogy ki az aki nem akar változtatni, és még fel lehetne sorolni, külön külön a változtatásokat, és mindenki arra szevez amelyik tetszik neki

Colony 07-28-2006 11:29

Quote:

Originally Posted by monro
Szerintem a tekercsek mennyisége faji és nem személyiségi kérdés, bár a tudósnál valóban van tekibónusz. De mi lenne ha nem tekivel akarnánk javítani valamin végre? Valami olyasmit kellene "adni" amit nem lehet "elvenni".
Főleg ha már egyszer kukás topic lett a hasonló előd akkor ne kezdjük már ujra ebbe az irányba vinni a témát lécci.

Hát erre az elöző hozzászolásom miért ne lenne jó?

Quote:

Originally Posted by monro
Azoknak akik tartanak a több személyiséges orik túlerejétől egy kis gondolatmenet ahogy én látom:

Nos sztem 3 olyan személyiség van ami ugymond összevonva erősíti az országot. A többi nem vonható össze vagy nem erősíti fel az orit.

Ezek a személyiségek

Hadiorinál:
tudós+tábornok+gazdálkodó (a gazdálkodó csak akkor ha nem tanyafree oriról beszélünk)

Varis orinál:
tudós+varázsló+gazdálkodó

Tolisoknál:
tudós+tolvaj+gazdálkodó

Nos ezek a személyiségek nyujtanak az országnak konkrét "erőfölényt" amik egymást is erősítik. Ha bármelyik személyiséget "hozzádobjuk" a fenti 3-hoz az már nem erősít az országon, mert nem keletkezik + helye, nem lesz nagyobb az ütőereje nem fog tudni jobban vagy többet ártózni vagy lopni.

Azért ha hozzá vesszük még a vándort vagy a harcost jobban és többet többet tudnak ártozni.


All times are GMT +1. The time now is 10:19.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu