![]() |
Piaccal kapcsolatos ötlet, felvetés.
Félelfes topicban született ötlet, jómagam ellenzem, de egy témát megér.
Az, hogyha már 2 faj alaból nem tud megélni, de ezt nyugodtan lehet számolni 3-4nek is talán már a játék 'hibájának' nevezhető és talán az egész szükségelne egy elég jelentős módosítást... Az ötlet a következő: A-n kívül minden portékának maximum x%-át lehessen kitenni egyszerre a piacra, ha az egy bizonyos mennyiségnél nagyobb. A példa kedvéért legyen 20%. Ez vonatkozna seregre, tekercsre, nyersre, tehát mindenre. 1) A legnagyobb változás érzékelhetően a seregcserélésben lenne, de a 200 hekis gnóm mocsáron is változtatna talán. Szerintem ha nem lehetne fullba sereget cserélni, az izgalmasabbá tenné a játékot. Olyan éplista és taktika kéne, mindenki saját ízlése szerint, amivel nehezen üthető, de befér máshoz a 20% seregcsere szabadsággal. Több taktikázást igényelne és nehezebb lenne megtalálni az ideális egyensúlyt. (Kedvezne a varis országoknak, esetleg a hadi orikban is megérné több varit tartani, hogy a 20%nak nagyobb legyen az értéke) 2) A felest és az embert ez oly módon érintené, hogy egy jól kiépített védelmen nem jönne be akárki, mivel mindenki egyensúlyozna a védekezés és támadás közti vonalon. 'gy indirekt mód erősödne a védelme és nem érnék akkora veszteségek. + Az esetleges bentmaradó javakat el tudja lopni. 3) Mivel nem lehetne fullba kirakni a cuccokat piacra, ezért minden szöviben jól jönne egy tolvaj, akihez át lehet karavánolni, mert ott van a legnagyobb biztonságban. 4) (Megoldódna egyesek sérelme, akik azért siránkoznak, hogy a piac nem raktár) Mint fentebb írtam ez elég radikális elgondolás, de az A-t nem érintené, ez egy újabb kiváltsága lenne annak a csoportnak, hogy ott fullba cserélhető minden. +1 A hulla több helyre beférne és kevesebb ellentámadást kapna. |
Jómagam azért vétózom ezt mivel így csak kp-ban lehet tartalékot tárolni.
(Ugye egységben és nyersben nem lehet, a kopás miatt pedig tekiben sem.) Készpénzben tartalékolni a teljes vagyonomat pedig némileg orosz rulettnek érzem. Sok heti munka mehet fuccsba 1 éjszaka alatt úgy, hogy az ellen nem tudok védekezni. Mert aludni muszáj néha.... De ettől függetlenül megéri megbeszélni a dolgot, még ha ez a javaslat életképtelen is, talán a vita közben sikerül valami más megoldást találni. |
rég volt ilyen életképtelen felvetés. ez úgy hülyeség ahogy van.
|
Quote:
Én sem tartom jó ötletnek, de vettem a fáradtságot és leírtam, hogy miért. Öröm lenne a javából ha te is megtennéd. |
ez már ott megbukott, hogy olyan változás úgy sem lesz bevezetve, amiben benne van: kivétel az A ban. az árak az egekbe szöknének, játékosok tömege hagyná abba a játékot mert nehogy már amit hónapok munkájával összeloptak termeltek egy döntés miatta elveszítsék. pl az én 1 milla pacimból B ben hirtelen lenne 10k.. (nincs 1 milla pacom de van akinek van mert láttam kint pár napja a piacon ez csak egy példa). de megnézném az illető fejét.. nem ismerem az országaidat de 1 szemmel még fel lehet kúszni a top30 aljáig de később egyre magasabbra kell és ott már nem elég 100 milla. meg mi van ha csatába kerülök és le kell bontanom a templomok felét? akkor még azt is elbukom? szerintem itt nem azt kell megvitatni miért nem, mert arra számtalan értelmes válasz van. én a miértjére nem találok egyet sem a felsoroltjaid közül.
|
Quote:
Abban teljesen igazad van, hogy a piacon lévő több millió egység nagy gond. Abból a szempontból is, hogy az mekkora értéket képvisel, ami jelenleg foszthatatlan/lophatatlan formában van jelen. "A piac nem raktár", mégis több millió egységet lehet ott biztonságosan tárolni. Szóval még is csak raktár. Ez így nincs jól. Szerény véleményem szerint többet árt, mint használ. Mert bár biztonságban van a pénzed, ami jelentős taktikai mozgásteret ad, de még többet elvesz. Vagy szerinted az jól van, hogy teljes biztonságban meg tudod termelni a forduláshoz szükséges vagyonod, majd a játék egésze alatt kvázi sérthetetlenül tudod tárolni? |
Quote:
|
Quote:
Viszont akkor amit nem értek. Ha szerinted normális dolog az, hogy a vagyonomat nem lehet ellopni, akkor mire valók a tolvajok? Miért teszi ki a játék jelentős részét a lopás, ha valójában nem lehet lopni*. És mi értelme van egy izgalmas stratégiai játékot olyan szintre lebutítani, ahol többet ér az, hogy hány hónapig írok tekercset, majd rohanok az újabb szemért, mint az ügyesség-aktivitás-és még sorolhatnám. Rengeteg sokkal egyszerűbb, szürkébb játék van a hódítónál. Biztos, hogy le akarunk süllyedni ezek közé? Mert jelenleg masszívan oda tartunk. *Két faj a nyolcból, csak a haszonszerző tolvajakciók miatt van. Az ember és a félelf, ez a fajok 25%-a. |
Quote:
és ha azt mered állítani, hogy ez a játék egyszerű és buta akkor nem sok igazi harcban lehetett részed. annyi összetevője van, hogy meg sem tudnánk számolni. |
Quote:
|
Quote:
Egyébként azzal, hogy az én játéktudásom vonod kétségbe, nem a saját érveid támasztod alá, csupán azt bizonyítod, hogy másba már nem tudsz belekötni. |
Quote:
Annyi összetevő van, ami a hatalmas tartalékkal és az inaktív csoportokkal kb meg is van ölve.. :) |
Quote:
|
Quote:
Amíg nincs meg a diagnózis, felesleges gyógymódot keresgélni. |
Quote:
2 faji vari véd teljesen/szinte teljesen a tekercslopástól(KK,szieszta*), az egyetlen termelő fajnak is van fajivarija a nyersek védelmére(raktárkulcs), pénzt pedig egyáltalán nem lehet lopni. A távolság függvényében drasztikusan csökken a haszonszerző tolvajakciók hatékonysága. Rengeteg az inaktív/kezdő ori, akiktől nincs mit lopni. Aktív, dörzsölt játékos pedig nem hagyja, hogy lopjanak tőle. Nincs középréteg, akinek már van vagyona, de még nem tud teljesen vigyázni rá. Útközben szinte semmit nem kell termelni, mert lophatatlanul meg tudod termelni a vagyonod 200 hekin -szinte 0 energiabefektetéssel-, majd lophatatlanul is tudod tárolni. Amit egy feles/ember el tud lopni, azt egy hadi-toli gnóm/törpe, de még ork is el tud. Soroljam még, vagy veszed a fáradtságot és vissza olvasol a többi témában? *A szieszta minden tolvaj akciótól olyan védelmet ad, ami szinte teljesen megköti a tolvaj kezét. u.i.:Ezekért cserébe a tolvajok ingyenföld kategóriába esnek, lefoszthatók, Mf-ként életképtelenek, termelni képtelenek. De ezeket te is tudod, csak szándékosan nem veszed észre a nyilvánvalót. |
Quote:
felesleges lenne a kötekedés mivel te magad is leírtad, hogy nem támogatod az ötletet és nem látsz benne fantáziát.. ha beszélgetni szeretnél valamiről nyugodtan nyiss egy csevegős témát nem kell ezért hülyeségeket kitalálni. |
Quote:
(Eközben a gnóm és a törpe hadis faj, tehát messze hasznosabb a két tolis fajnál, miközben MF-ként is életképesebbek.) A félelf és ember arra lennének, hogy lopjanak. Az, hogy a tolikat infószerzésre skatulyázzák be eléggé sértő, de sajnos nagyon is tükrözi, hogy mivé satnyultak. |
Nah bocsi mindenkitől, csak most kerültem elő. Eredetileg enyém a javaslat. Úgyhogy srry Rast, hogy téged értek támadások helyettem:)
A javaslat lényegét kifejtettem a félelfes topicba, de bemásolom. Rast mondta, hogy az A-t nem lehet külön csoportként kezelni, erre volt a következő a válaszom: Nem lenne ettől külön csoport az A, csak nagyobb érték lenne oda kerülni A javaslatom nem pénzbenttartás stb miatt született, hanem ahogy leírtad, jobban kijönne a fajok előnye és hátránya. És minden szövi tartana egy tolit, mert benne el tudnák raktározni a javakat, tehát máris életképes fajokká válnának. A meglátásom, hogy valószínűleg visszatérne a klasszikus 2 hadi 1 vari 1 toli felállás, egy támadóbb és egy deffenzívebb hadival pl ork és gnóm, és a fő bevételi forrás ismét a tolik feltörése lenne, ami újfent hasznossá tenné az óriást is, a varik miatt pedig az embert is. Nem látom azt, hogy ebből bármely faj sérülne, csak egy megszokott játszási irányzat. Szerintem sokkal kiélezettebbé válna a játék és többet számítana a tudás és az aktivitás, mint jelenleg. * Én megértem, hogy elsőre sokatoknak nem tetszik, mert megszokottá vált egy játékmenet, amelyben minden a pénzről és a tartalékról szól. De próbáljatok meg kissé elvonatkoztatni ettől, és akkor meglátszanak a felvetés előnyei is. Ne azt nézzétek, hogy jelenleg mennyi tartalék van a piacon és azért megdolgoztatok, tegyük fel az szépen becsorog kpben egy esetleges váltás esetén(én optimista:D). Hangsúlyosabbak lennének a különbségek úgy fajok, mint játékstílus, mint tudás közt. Nem lenne ennyire pénzcentrikus és lassú a játék mint most. Ugyanakkor, ha van érdembeli lopás is, az csak színesíti és dinamikusabbá teszi az egész folyamatot, mert az anyagok és a tőkék nem állomásoznak 1 helyen, hanem folyamatos körforgásban vannak,stb. |
az alapötlet teljes képtelenség, mégpedig azért, mert bár Ati időnként behivatkozza ide-oda, hogy "a piac nem raktár", azért ő is és mindenki tudja, hogy az a javából. a gyakorlatban az az elsődleges funkciója, a kereskedés a másodlagos.
|
amúgy ehhez a rétestészta tolvajok nem tudnak lopni... hoz hozzászólva:
varis tud pénzt csinálni? nem életképes játékost le lehet fosztani? nem mert valaki biztos távolozik ennyi :) tolvajjal pont annyira tudok belelopni más tekijébe mint ráfosztani.. gnómon kívűl bárkiből ki lehet szedni a tartalékot ha tekiben van. egység tartalék sérthetetlen? gondoltam majd a HT kiteszi a párszázezer varit a törpémből, mert hogy nincs háború. erre valahonnan jön egy tűzgolyó és leölt 5500at. szerinted örültem? (az tény, hogy röhögtem) semmi nem sérthetetlen, a piacozáshoz nagyon sok mindent kell beáldozni hogy ott raktározd, és úgy sem lesz 100%-s. elcsorgatnak. belevesznek. megkaravnak. kevesebb napi piacod lesz. stb. |
Többek közt ezért is született a javaslatom. Nézzétek meg amiket beírtok, min. egyszer szerepel, hogy 'tartalék'. Tartalékolunk 200 hekin, tartalékot őrzünk felfele, ha valakit leütsz, már jön a sírás, hogy jajj a tartalék, légyszi ne üss stb. Szerintem egy HÓDÍTÓ nevű játéknak nem Simsnek kéne lennie, hogy gyűjtsük a tartalékot.
Figyeljetek meg egy akármilyen világszinten is elterjedt stratégiai játékot. Ha tartalékod van lényegében halott vagy, mert azt jelenti nem öltél eleget a fejlesztésekbe vagy a seregbe a másikhoz képest. Egy háború nem abból kéne álljon, hogy nem támadod be a másikat, mert kitudja, hogy ő 200 hekin hány ezerrel írt több tekit mint te. Emiatt van kevés akció jelenleg. Amit javasoltam az lényegében felszámolná ezt a simsezésre hajazó játékstílust, tudom, hogy nagyrészt ezért nem tetszik a többségnek, tudom azt is, hogy így kevésbé lenne kényelmes, de cserébe dinamikus lenne, izgalmas és eseménydús. (Talán több kezdőt is fogna meg.) Úgy gondolom nem potyára kéne legyen a különböző fajoknak bánya, tanya, stb erőssége és malusza, hogy elenyésző mennyiségbe jöjjön ki. Ennek a tartalékolási játéknak a felszámolása azt jelentené, hogy folyamatosan kell az ember valamennyi bányát, tanyát, stb tartson(vagy egy ebben erős szövist) ami méginkább kihozná a fajok közti különbségeket. Sajnálom, hogy ennyire ellenszenves a felvetés, de szerintem így lenne a 'normális' vagy 'reálisabb', nem pedig úgy, hogy a megtermelt tartalékból továbbá ne kelljen se bányákat, esetenként se tanyát tartani. |
az egy másik játék ahol nem tudsz igazán tartalékot képezni...
hódban viszont cafattá vernek ha nincs tartalékod, ha termelős az orid akkor még inkább. ha három rombit 700 milla beépíteni akkor miről is beszélsz, hogy ne legyen tartalék? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
a földet sosem vettem értéknek. emellett simán keresztbe lehet menni őrá vagy a szövijére. illetve a hadi akció esetén ugye 3 órára üthető az ori könnyen aki kitámad.. B meg pl már teli van hiénákkal... szóval azért kockázatos a hadiakció. tolizás meg? max az bánt aki rájön hogy te loptad.. |
Quote:
A földet meg nem tekinted értéknek, közben pont azért vannak 'kitaszítva' a tolik a magasabb szintekről mert a föld a legnagyobb érték... Tolisként nincs kockázat? Áhh, a folyamatos alacsony védelem végül is egyáltalán nem kockázat. Nem is tudom, hogy képzeltem.* *Ha elegendő védelmed/támadó egységed van, akkor már nem tolis vagy, hanem hadi-toli, csak, hogy tisztázzuk a fogalmakat. |
Quote:
Mf elfet is lehet piszkálni tekire, azok is szeretik ha játszhatnak... és tök mind1 belép-e :) Persze szövist ésszel piszkálj, úgy ha neked is van hozzá megfelelő szövid. Kézikönyvet nem fogok írni, de azért lehet ügyeskedni bőven, csak akarni kéne... Ha valami értelmes éplistád van akkor 30-35% barakk 10% torony simán elfér a toli mellé... azzal pedig meg lehet magad védeni ha kell. De aki tolival és varival is sebezhetetlen akar lenni az ne sírjon ha a lovak mennek át rajta |
Quote:
Az elfeknek egyébként van a rossz szokásuk, hogy tartanak tolit. Szóval ha neked 35% barakkod van, az életben nem lopod át. Vagy annyi varid van, hogy még egy kósza gnóm is befed. De igazán mutathatnál egy olyan félelfet amiben 35% barakk van, 10% torony, nem TF, átlop egy MF védekezős elfet, és tart annyi varit, hogy ne fedjék be csak a varisabb orik. Aztán pedig magyarázd el, hogy ez a feles mért is életképesebb egy gnómnál, vagy egy törpénél. Várom az éplistádat, természetesen ne 200 hekire, hanem mondjuk 600-ra, 1000-re. |
Quote:
|
Összes barakk: 19600 ( 19600 szabad)
Őrtorony: 5600 ( 0 íjász , 5600 szabad) Egyéb barakk: 14000 ( 0 katona , 0 lovas , 0 elit , 14000 szabad) Templom: 11200 ( 11200 varázsló , 0 szabad) Kocsma: 9520 ( 9520 tolvaj , 0 szabad) Épületek: Hektár: 1000 Üres: 0 (0%) Ház: 170 (17%) Barakk: 350 (35%) Őrtorony: 100 (10%) Templom: 80 (8%) Kocsma: 170 (17%) Tanya: 105 (10,5%) Könyvtár: 0 (0%) Kovácsműhely: 0 (0%) Fatelep: 0 (0%) Kőbánya: 0 (0%) Agyagbánya: 0 (0%) Fémbánya: 0 (0%) Drágakőbánya: 0 (0%) Kórház: 0 (0%) Piac: 0 (0%) Bank: 10 (1%) Raktár: 15 (1,5%) Tudós félelf 1000 heki, kaja nullszaldós, sereget annyit raksz be amennyit etetni akarsz. EDIT: ha a támadó malusz, és a kajamalusz eltűnne cserébe néhány roppant hasznos bónusz elvesztéséért pl a rúna vagy bánya... akkor szerintem tökéletes tolis faj lenne amivel meg is védheted magad jobbára. nem egy elf szinten, viszont tolizni sokkal jobb ugye |
Quote:
mellesleg fél év alatt én végigforgok amíg te tekit írsz... mellesleg #2: nem egy ilyen ork javait csoportosítottam már át magamhoz aztán valahogy lilák lettek... |
Quote:
Közben ami még beugrott, ezt egy 14-14%os gnóm végig fedheti úgy, hogy a végén még be is fér tolvajokkal. Szóval nem te leszel az aki körönként lopdos, hanem pont téged fognak ezzel körönként lopni(nyilván nem a gnóm fog tekire lopni, de ha ezt az orit begyújtja, megnézheted magad félelfként). |
Quote:
a belilult ork aztán, mikor kijött védettség alól csak köszönt neked, és kész? vagy esetleg szarrá mészárolt. |
Quote:
ez egy szövis orifelépítés. természetesen lehet ellene kreálni orikat. az az elf ami befedi még nem fogja belopni, ha igen akkor elég vékony hadis. gnóm fed azt megnézem hosszabb távon. és mit lop egy gnóm? tekit nem, pénzt nem, ... nyersit? :) amúgy az a gnóm se fog az életbe beférni a 14-14es gnóm amúgy elég életképtelennek hangzik, erősen mf tamagocsis felépítés az ori teljesen életképes egy szövibe szerintem ilyen felépítéssel, bár nem erős, ezért kell erősíteni rajta. viszont a piacos témához ennek már semmi köze :) és az semmit nem erősít egy éjjel semmiképp nem borítják meg ezt az orit legalábbis ha én irányítom. max sereggel lehet beverni |
Quote:
Az elf nem is fogja lelopni, de te sem fogsz 1 elfet sem lelopni(Viszont ő tud tartani 21% toronyíjat, amit azért nem piskóta átütni ha MF, főleg hiénás közegben). Ilyen félelfet tartani oltári hiba, és szerintem soha nem is játszottál ilyennel. Ha info+ártó kell egy kis hadi résszel is, akkor messze jobb a gnóm. Ha lopni akarsz, akkor meg egy törpe is jobb, ami szintén sokkal nagyobbat üt, és nyugis helyen termelni is tud. Egyszerűen semmire sem jó amit bemutattál. Főleg, hogy ha a célpontod egy kicsit is távolabb van, akkor a helyezés miatti védelem miatt csak a 4-5% kocsmás tagokhoz férsz be, ahhoz meg megint nem kell félelf. Életképtelen az egész. |
Quote:
|
Quote:
Annyira élvezem mikor azt magyarázzák, hogy mekkora jó hadi-toli a félelf. Öröm ezt olyanok szájából hallani akik elvileg tapasztalt játékosok. |
Quote:
|
All times are GMT +1. The time now is 08:42. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu