![]() |
Személyiségek - Avagy nincsen rózsa tövis nélkül.
Most, hogy jó pár év kihagyás után ismét Hód közelben vagyok, úgy hittem újból meg kell tanulnom a játékot, mert annyi minden megváltozott az eltelt évek alatt. Izgatottan jöttem vissza a mélyszabiról és vártam milyen újdonságokkal gazdagodott a játék. Kicsit keserű szájízzel tapasztaltam, hogy nem sok mindennel. Persze ezzel nem akarom sem a játékot sem a játék fejlesztőit (elsősorban Ati) munkáját bírálni, mert átnyálaztam a távollétemben végbevitt változtatásokat és nem tétlenkedett senki, csak... csak azt hittem teljesen más lesz. Valami drasztikusabbat vártam:) Pont ez a gondolatmenet, nem hagyott nyugodni és pont ennek az eredménye a lenti "szösszenet".
Célom nem a játék felforgatása -bár élvezném a káoszt:)- ,csak amolyan szellemi viaskodás a pro/contra-kal. Kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre, egy olyan "képzeletbeli Hódban" , ahol a személyiségek nem csak többet tudnak de áldozatokkal, lemondásokkal is járnak. Előre is bocsánat a banális vagy túlzó ötletekért, de több órányi súgó olvasás után már helyenként elvesztettem az objektív gondolkodásom. Kereskedő Előnyök: Minden pénzlopás fele annyi pénzt viszHátrányok: A katonák zsoldja 50%al magasabb.+ Minden bank 0,2%-al (de összesen maximum 30%-al) emeli a néped megtakarítás által félretehető pénz mennyiségét. Tehát az alap 15%-hoz minden 5. bank további 1%-ot ad. 1 bank +0,2 % 5 bank +1% 75 bank +30% 1000 bank +30% - Mivel ennek a pénzmennyiségnek az őriztetése is pénzbe kerül ezért a katonai egységek zsoldja 50%-al magasabb. Katonai egység Egy fő zsoldja Katona 0,5 arany 0,75 arany Védő 1 arany 1,5 arany Támadó 1 arany 1,5 arany Íjász 1 arany 1,5 arany Lovas 1 arany 1,5 arany Tolvaj 1 arany 1,5 arany Varázsló 1 arany 1,5 arany Elit 1,5 arany 2,25 arany Tolvaj Előnyök: A tolvajok készültsége 1%-kal többet regenerálódik körönként Hátrányok: A tolvajok ellen irányuló mágikus akciók 10%-al nagyobb veszteséget okoznak Varázsló Előnyök: A varázslók készültsége 1%-kal többet regenerálódik körönkéntHátrányok: A varázslók ellen irányuló tolvaj akciók 10%-al nagyobb veszteséget okoznak Harcos Előnyök: Minden földfoglalás 1%-al több földet hoz Hátrányok: A csatában és az úton elhulló katonák száma 20%-al magasabb Tábornok Előnyök: 1 tábornokkal többel rendelkezik, akit csatába küldhet Hátrányok: A tolvajok és a varázslók 5%-al gyengébbek Vándor Előnyök: Minden ország 1 körrel közelebb van hozzá (de minimum 2 körre) Hátrányok: A haderő 10%-kal több élelmet fogyaszt Gazdálkodó Előnyök:
Hátrányok: Az épületek fenntartási költsége duplája az átlagosnak (nem 10 hanem 20 arany) Tudós Előnyök: Minden tudománytekercset 10%-kal olcsóbban írhat Hátrányok: A tudománytekercsek nem 19, hanem 18 körönként kopnak Túlélő Előnyök: Minden, az emberei ellen irányuló tolvaj és mágikus akció 30%-kal kisebb hatásfokú. Ide tartozik a varázslók meggyilkolása, a katonák meggyilkolása, a tolvajok mérgezése, az emberrablás és a tűzgolyó Hátrányok:
Karavánmester Előnyök: A karavánmester kétszer annyi karavánt tud egyszerre kezelni Hátrányok: Karavánnal csak VIP tagok rendelkeznek ;P Építész Előnyök: Minden építés 20%-kal kevesebb nyersanyagot igényel Hátrányok: Az építés és bontás háromszor több aranyba kerül Stratéga Előnyök: Földfoglaló támadásokkor nem pusztul el egyetlen foglalt épület semHátrányok: Minden építés 10%-al több nyersanyagot igényel Kufár Előnyök: Naponta eggyel többször léphet be mindhárom piacraHátrányok: A hazafele tartó áruk (aminek a kintarthatóságát legalább egy alkalommal meghosszabbították) nagyobb eséllyel lesznek rablóbanda célpontjai A jutalomrendszer extrémebb változata: Ezt a két személyiséget csak az első és a második szintről való leforduláskor lehetne választani 8 személyiség ellenében. A választás végleges, vissza nem vonható se szintlépéseknél se később egy újabb fordulásnál. Tehát ha valaki 7 személyiséggel akar fordulni az már élhet a lehetőséggel, hisz az 5-ik szinten 8 személyiséggel rendelkezne. Ha valaki 8 személyiséggel rendelkezik fordulásnál, tehát 5-ik szinten 9 személyisége lenne, az 8 ellenében választhatja lentiek valamelyikét továbbá a fennmaradó 1-ért is választhat egy "hagyományosat". Több személyiségnél (9-10-11 stb.) értelem szerűen továbbiak is választhatók. Hódító Előnyök: 30% támadóerő többlet Hátrányok: Legalább 8 személyiségről le kell mondani Felfedező Előnyök: 30% védőerő többlet Hátrányok: Legalább 8 személyiségről le kell mondani *Igazság szerint ezt a témát a fejlesztések/megbeszélések részhez akartam nyitni mert inkább oda való, de sajnos a rendszer nem talált jogosultnak arra.* |
Csak 1. kérdés....
A szemek pont, hogy előnyt jelentenek, ezzel is díjazva a kitartó, többször forduló játékosokat... Miért legyen negatív hatása a kitartó, több éves, akár évtizedes játéknak? Akár engem is érinthetne ez a dolog, de különösebben nem mozgatott meg az írásod, csak úgy kérdezem... |
Quote:
|
Quote:
|
2
Quote:
Ez nem keresztes hadjárat akar lenni a sok szemes orikkal szemben, még csak azt sem mondom, hogy szükségszerű, pusztán egy fikció, egy "mi lenne ha". De kérdésedre már a topic címében is megleled a választ. :) Amúgy minden frissen regelt ország alapból választhat egy személyiséget, függetlenül attól, hogy mióta játszik, ilyen kontextusban, igenis elképzelhető, hogy személyiségének legyen hátránya is. Egy személyes megjegyzés: Magamból kiindulva (szemek nélkül) tudom, hogy van negatív hatása, több éves vagy akár évtizedes játék után. Ha jól emlékszem regisztrációkor felhívja a játék a figyelmet, hogy függőséget okoz. |
Quote:
Amúgy én úgy tapasztaltam nem egy esetben, hogy a sokszemesek -akikkel összeakadtam- nagy része -tisztelet a kivételnek- igencsak el vannak kényelmesedve. Megbújnak a kék számok mögött és biztonságban, védve érzik magukat. Aztán ha megtörtént a baj, úgy csipognak meg fenyegetőznek mint egy abszolút kezdő. Szóval a sok szám nem feltétlenül mindig előny. |
Quote:
Ez miért is baj? |
szerintem tökjó ötlet.
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
már megy vagy 5 éve min. sztem kurva nagy üzlet... ősztől tavaszig én is szoktam rajta játszani... pénzt nem költök rá, úgy is elvagyok, elrombolgatok másokat :) persze merészebb céljaim nem lehetnek, mert oda tényleg állandóan gépnél kell lenni és tolni az aranyat (pénzt) bele... de szórakozásnak sztem tök jó... Quote:
|
Quote:
A-ban az országok nagy része 1 szemes, elvétve vannak kékek... Így az nem vmi jó példa ide... sztem ott nem is lényeges a szem, csak a klánvagyon :) |
Szerintem vannak benne elgondolkodtató ötletek.
A szemek maluszai nem nagyon tetszenek, elég bonyolult ez a játék egy kezdőnek így is... Viszont az, hogy 8 szemet át lehessen váltani egy "szuper szemre" az megérne egy misét, abban látok fantáziát. |
Quote:
|
Quote:
Ha lesz 15 szemed, abból már 8-at lehet, hogy Te is átváltanál. |
Bevallom, hogy engem egy picit zavar ez a "dögöljön meg mindenki, aki régebbóta játszik, mint én" mentalitás.
Azzal, hogy valaki régóta játszik, nem lehet óriási előnyökhöz jutni a tapasztalaton felül. Azt pedig nem lehet úgysem elvenni. A több személyiség folyamatosan egyre nehezebb követelmények elé állít. Ne akarjunk valakit CSAK AZÉRT büntetni, mert egy fél évvel előbb kezdte a játékot. Ha más ok van rá, akkor halljuk, de nekem most simán az jött le, hogy de rossz, hogy más régebbóta játszik, adjunk már neki mégtöbb hátrányt. |
a hátrány egész jó ötlet, de kérdéses, hogy 3-4 személyiség után nem-e nagyon idegesítő hogy torlódnak a hátrányok...
ez a szuper nyolcas személyiség viszont szerintem nagyon rossz ötlet. az egy személyiségesek alapból hátránnyal kezdenek egy 9 vagy 10 személyiséges ellen, viszont egy ilyennel már röhögve mennek végig a kezdőkön |
szerintem ezek nem olyan óriási hátrányok.
de így talán felesleges is. nekem a 8szemes rész tetszik, de nem ilyen formában, mert ez nagyon durva előnyökhöz juttatja a sok szemeseket. én úgy módosítanám hogy +10% támadó v. védőerő, plussz 5% férőhely vagy ezt a részt ki is huznam. vagy legyen a katona kepzes ideje minimum 15 kör, vagy csak a tovabbkepzes legyen gyorsitva. esetleg hozza lehetne venni a tekercs iras gyorsitasat 15 korre. a foglalasnal, illetve minden egyeb tamadasnal en monjuk 5 vagy 10 %ra emelnem a bonuszt. a tobbit hagynam ekkor a ferohely bonuszt, es a gyorsitott kepzest kiveve (vagy tekercsek) majdhogynem minden összeszedhető egyeb szemelyisegekbol, pl tudos, harcos, tulelo... |
Quote:
De hogy elfogadhatóbb legye számukra is, élnék a módosítás lehetőségével. Példának a kereskedőt veszem, az sorban az első. Kereskedő v.1. - Fele annyi pénzt visznek tőle + kamatozik bank - Akinek ez kell ezt választja Kereskedő v.2. - Fele annyi pénzt visznek tőle + kamatozik bank + bankokként 0,2%-al (max 30%) emeli a félretehető pénzösszeget De! Emiatt a 50%-al több zsoldot fizetnek. - Akinek ez kell ezt választja Így senki sem veheti ezt az elért eredményei elleni támadásnak. Ez a "választás" opció a legegyszerűbb megoldás erre, igaz biztos van elegánsabb. Erről kellene inkább szólni a beszélgetésnek. |
Quote:
|
Olvasgattam... hát mit mondjak, jó nagy marhaságok :)
Nem tagadom, előny a sok szem, de ha csak 1 lenne se játszanánk/harcolnánk máshogy. Elsősorban a tapasztalat az előnyünk, nem az a néhány személyiségünk.... Ha indítanék egy új orit, a kezdők azzal se tudnának lépést tartani. Akkor nem mindegy van e sok szem vagy nincs? Amennyi előnye meg van, annyi akad hátrányba is. Pl. lassan fordul B-ből egy olyan szövetség ahol fordulás után lesz 10 és 9 szemes, vagyis az első hely kell mind a kettőnek. Érdekes lesz.... |
Quote:
de azért +30% támadóerő, +10% férőhely, 50%-al kevesebb veszteség azért erősen odacsap. |
Szerintem plusz 1 személyiség nem túl nagy előny.
Viszont 1 személyiséget megszerezni meg ehhez képest sokáig tart. szóval nincs értelme büntetni a plusz személyiségeket |
Quote:
hát ha még harcos-vándor-stratéga is hozzá... és még sorolhatnám... csak azért, hogy nőjön a hozzászólásaid száma, nem kell hülyeségeket írni... |
Quote:
Az nálam nem plusz 1 hanem inkább plusz 4. Az már elég nagy előny, de azért meg is kell szenvedni... Tehát ha van egy ork tábornokkal szemben egy ork tudós tábornok, akkor a kettő között van 5% haderő különbség, meg MINIMUM!! 208 nap játék... ( és ugye ahoz, hogy 208 nap alatt tudj PLUSZ1 személyiséget szerezni, vannak előfeltételek, mint A-ban egy top30-as ország) Ezt beleszámolva, szerintem nem túl nagy előny. Sokkal nagyobb előny a tapasztalat szerzés, ami a PLUSZ1 előny megszerzésével jár... De lehet, hogy tényleg én vagyok a " hülye " , mert nem látom, hogy az az 5% milyen sokat is jelent... |
Quote:
Amúgy szerintem Ati 15. számú beírása pont ugyanarról szól, mint amit én írtam: hogy 1 plusz egy személyiséget megszerezvén nagyobb előny a tapasztalat megszerzése, mint az, hogy lehetek mondjuk pluszban harcos is a tudóson felül... Kérdem én, melyik ori az életképesebb, egy ork vándor 45% barakkal, vagy egy ork tudós-tábornok 25% barakkal és 20% piaccal???? Javarészt nem a személyiségen múlik a játék sikeressége... |
szerintem hagyd békén a megszerzett személyiségeimet.
|
Quote:
10%al több föld? Ez milyen szem? Ati, bevezettél egy új szemet megint? Illene minket is tájékoztatni erről, nem csak marcusd urat :D |
All times are GMT +1. The time now is 23:52. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu