Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Általános beszélgetés Hódítós témákban (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Földszerzés - kicsit máshogy (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=4331)

SGB 09-03-2010 07:28

Földszerzés - kicsit máshogy
 
Nos, a témát direkt nem a megbeszélések közé nyitottam, mert nem valószínű, hogy valaha is lenne bármi ilyesmi, inkább csak azért nyitom, hogy kicsit elmélkedjünk a dolgon, hogy mi lenne ha...

Szóval tény, hogy egyre jobban fogynak a tolis és varis országok, már alacsony szinten is csak elvétve találkozni velük, ennek egyesek örülnek (orkok, törpék :) ), mások már kevésbé (akik ezt a játékstílust szerették). A legsűrűbben a következő indokot lehet olvasni: "a föld a legértékesebb jelenleg, főleg magasabb szinteken, tehát azok a fajok (és országfelépítések) vannak előnyben, amik könnyen tudnak földet szerezni, és azt megtartani".

Szóval elmélkedjünk kicsit, hogy mi lenne, ha toli és variakcióval is lehetne földet szerezni.
Az tény hogy alapjaiban forgatná fel az egész mostani játékot, ezért sem tartom valószínűnek, hogy bármi is megvalósulna belőle.
De azért várom másoktól is az esetleges ötleteket, ki hogyan képzelné el a dolgot.

Én kb. ilyesmire gondoltam:
-készültségnek 100% kell lennie
-30-50%-nyi készültséget fogyasztana
-kb annyi földet hozna mint egy átlagos földszerzés
-földfoglalásnál tényleg sokkal nagyobb legyen a támadó varázslók/tolvajok ereje a sikerességhez, hogy tényleg arra az egy dologra kelljen valakinek specializálódnia, hogy így tudjon haladni

Merengő 09-03-2010 08:25

Quote:

Originally Posted by SGB (Post 262629)
Szóval tény, hogy egyre jobban fogynak a tolis és varis országok, már alacsony szinten is csak elvétve találkozni velük, ennek egyesek örülnek (orkok, törpék :) ), mások már kevésbé (akik ezt a játékstílust szerették).

itt elakadtam. akik ezt a játékstílust kedvelik még most is játszhatnak vele nem?

Merengő 09-03-2010 08:27

Quote:

Originally Posted by SGB (Post 262629)
Én kb. ilyesmire gondoltam:
-készültségnek 100% kell lennie
-30-50%-nyi készültséget fogyasztana
-kb annyi földet hozna mint egy átlagos földszerzés
-földfoglalásnál tényleg sokkal nagyobb legyen a támadó varázslók/tolvajok ereje a sikerességhez, hogy tényleg arra az egy dologra kelljen valakinek specializálódnia, hogy így tudjon haladni

és ezt hogyan gondoltad? védhetetlen vari varázslatok, hogy hopp Merengő rakott rád egy földszerzést két kör múlva ér be? és védeni nem tudod mert ha több a varija, akkor jópár kör mire tudnál építeni.. vagy variszövi segítség? ez teljesen kiszámíthatatlan lenne :)

Tsobi 09-03-2010 08:36

Quote:

Originally Posted by tisztelet63 (Post 262633)
itt elakadtam. akik ezt a játékstílust kedvelik még most is játszhatnak vele nem?

Pontosan. Ezért lett bevezetve a földszerzés arányainak állíthatósága, hogy egy szövi együtt tudjon haladni, ne legyen az, hogy aki legtöbbet üt elszakad a többiektől vagy aki egyáltalán nem üt, attól.

Rob 09-03-2010 09:00

nekem se tetszik. a jó játék lényege, hogy bele tudod magad élni kicsit a környezetbe, a hangulatba. az meg hogy a varázslók levarázsolják a földjeidet olyan szinten életidegen, hogy rontaná a játék fílingjét. úgy vélem, semmi gond a jelenlegi felállással. a legnagyobb érték a föld, a hadisok a játék főszereplői, a varázslók és a tolvajok statisztálnak a sikerhez.

SGB 09-03-2010 09:28

Az tény hogy amit írtam még nem túl kiforrott, de szerintem színesítene a játékon. Viszont úgy látom ezt mások nem éppen így gondolják. :)

Ati 09-03-2010 09:31

Quote:

Originally Posted by SGB (Post 262637)
szerintem színesítene a játékon

A katonákkal is lehessen varázsolni, és a tolvajokkal is lehessen felfedezni, ehessenek agyagot is, ne csak gabonát, és a drágakővel is lehessen védekezni.

Ezek is szinesítik a játékot, csakhát talán mégse kéne.

Remedy 09-03-2010 09:32

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 262638)
A katonákkal is lehessen varázsolni, és a tolvajokkal is lehessen felfedezni, ehessenek agyagot is, ne csak gabonát, és a drágakővel is lehessen védekezni.

Ezek is szinesítik a játékot, csakhát talán mégse kéne.

NA! Csak igy tovabb, lassan Monro es Pool otleteinek a szinvonalan leszunk. :)

Amugy egyiket mar meg is valositottad, a tolvajokkal lehet felfedezni... :)

SGB 09-03-2010 09:45

Remy, Ati, reszkessetek, mert megreformálok mindenkit. :D

Ati 09-03-2010 09:53

Quote:

Originally Posted by SGB (Post 262640)
Remy, Ati, reszkessetek, mert megreformálok mindenkit. :D

Egy szinten túl az a bajom a "színesítéssel", hogy átláthatatlan és bonyolult lesz tőle minden. Játszottam én is játékkal, ahol válasszak fajt, alfajt, speciaálizálódjak, majd képezzel valamit a 300 fajta egység közül. Pfff, hát egyikről se tudom, hogy mi az, úgyhogy találomra képezgethetek, csak ennek mi értelme? Legyen világos és egsértelmű, hogy mi mire való, mivel mit lehet csinálni. És azt lehessen, ami tőle "elvárható".

SGB 09-03-2010 10:16

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 262641)
Egy szinten túl az a bajom a "színesítéssel", hogy átláthatatlan és bonyolult lesz tőle minden. Játszottam én is játékkal, ahol válasszak fajt, alfajt, speciaálizálódjak, majd képezzel valamit a 300 fajta egység közül. Pfff, hát egyikről se tudom, hogy mi az, úgyhogy találomra képezgethetek, csak ennek mi értelme? Legyen világos és egsértelmű, hogy mi mire való, mivel mit lehet csinálni. És azt lehessen, ami tőle "elvárható".

Igen, ez mondjuk tényleg érthető. Mondjuk a hód már most sem egy nagyon egyszerű játék. :D

Valezius 09-03-2010 11:26

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 262641)
Egy szinten túl az a bajom a "színesítéssel", hogy átláthatatlan és bonyolult lesz tőle minden. Játszottam én is játékkal, ahol válasszak fajt, alfajt, speciaálizálódjak, majd képezzel valamit a 300 fajta egység közül. Pfff, hát egyikről se tudom, hogy mi az, úgyhogy találomra képezgethetek, csak ennek mi értelme? Legyen világos és egsértelmű, hogy mi mire való, mivel mit lehet csinálni. És azt lehessen, ami tőle "elvárható".

Szerintem sokan, akik elkezdenek hódozni találomra építkeznek és képezgetnek. (Oké, amikor én kezdtem nem volt még kézikönyves segítség.)
Aztán később megmondják neki, mi a jó, vagy rájön magától.

Nem érzem az érdemi különbséget a hód és a bonyolultabb játék között ezen a szinten.
Hódban előbb rá lehet jönni, hogy mi mire való, mert nincs annyi féle dolog, mint a bonyolultban. De azt is meg lehet érteni. Utána meg már emberfüggő, van aki a nagyobb változatosságot szereti, van aki nem.

Ati 09-03-2010 11:37

Quote:

Originally Posted by Valezius (Post 262648)
Szerintem sokan, akik elkezdenek hódozni találomra építkeznek és képezgetnek. (Oké, amikor én kezdtem nem volt még kézikönyves segítség.)
Aztán később megmondják neki, mi a jó, vagy rájön magától.

Nem érzem az érdemi különbséget a hód és a bonyolultabb játék között ezen a szinten.
Hódban előbb rá lehet jönni, hogy mi mire való, mert nincs annyi féle dolog, mint a bonyolultban. De azt is meg lehet érteni. Utána meg már emberfüggő, van aki a nagyobb változatosságot szereti, van aki nem.

A "nagyobb változatosság" az abban nyilvánul meg, hogy 100 a támadóértéke és 100 a védőértéke, vagy 101 a támadóértéke és 99 a védőértéke. Most komolyan, van ennek valami gyakorlati haszna? Szerintem nincs. Azon túl, hogy zavaróan sok a választási lehetőség, ennek szerintem semmi értelme. Azok számára sem, akik a változatosságot szeretik.

Hex 09-03-2010 11:50

Hát én nem igazán tartom ezt jó ötletnek. Általában normálban egy kocsmás óriással, anarchban meg egy kocsmás orkkal vagyok.

Nem szeretnék reggel normálban úgy ébredni 1100 hekin pl. hogy hajnali háromkor tolvajokkal egy szövetség "lefoszt" rólam akár 300 hekit is. Teljesen megölnénk ezzel a hadis orikat, mivel mindenki több tolvajt és varázslót tartana szerintem, mint eddig és akkor elkezdődne a tamagocsi már az alsóbb szinteken is. szvsz

-Fegya- 09-13-2010 08:07

Quote:

Originally Posted by Remedy (Post 262639)
NA! Csak igy tovabb, lassan Monro es Pool otleteinek a szinvonalan leszunk. :)

Kéne valamit ötletelnem, mert már nem vagyok Remy kedvencei között! :)

Pool 09-13-2010 10:49

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 263795)
Kéne valamit ötletelnem, mert már nem vagyok Remy kedvencei között! :)

Épp eleget tettél sztem, az A-s fedezéssel "megoldottad", hogy szinte lehetetlen legyen utolérni azokat a nagy orikat, akik előtte haladtak úgy.
Tiszteletem azon kivételeknek, akik sokat ütve vannak nagy értéken...
Sztem csak olvasgass inkább...

-Fegya- 09-13-2010 11:06

Quote:

Originally Posted by LiverPool (Post 263802)
Épp eleget tettél sztem, az A-s fedezéssel "megoldottad", hogy szinte lehetetlen legyen utolérni azokat a nagy orikat, akik előtte haladtak úgy.
Tiszteletem azon kivételeknek, akik sokat ütve vannak nagy értéken...
Sztem csak olvasgass inkább...

Inkább Te olvasd el a felfedezésről szóló topicot.

-Fegya- 09-13-2010 11:11

Quote:

Originally Posted by LiverPool (Post 263802)
Épp eleget tettél sztem, az A-s fedezéssel "megoldottad", hogy szinte lehetetlen legyen utolérni azokat a nagy orikat, akik előtte haladtak úgy.
Tiszteletem azon kivételeknek, akik sokat ütve vannak nagy értéken...
Sztem csak olvasgass inkább...

Egyébként én a beírásomat poénnak szántam, de Te kötelességednek érzed, hogy cikizzél!

Tsobi 09-13-2010 11:11

Quote:

Originally Posted by LiverPool (Post 263802)
Épp eleget tettél sztem, az A-s fedezéssel "megoldottad", hogy szinte lehetetlen legyen utolérni azokat a nagy orikat, akik előtte haladtak úgy.
Tiszteletem azon kivételeknek, akik sokat ütve vannak nagy értéken...
Sztem csak olvasgass inkább...

Ezzel kapcsolatban szerintem nincs igazad.. az utóbbi években a hatalmas szakadékok megszűntek és akik anno 1M pont fölé kerültek fedezéssel, mára elérhető közelségben vannak a top klánok számos tagja számára.

Xeper 09-13-2010 13:51

Quote:

Originally Posted by LiverPool (Post 263802)
Épp eleget tettél sztem, az A-s fedezéssel "megoldottad", hogy szinte lehetetlen legyen utolérni azokat a nagy orikat, akik előtte haladtak úgy.
Tiszteletem azon kivételeknek, akik sokat ütve vannak nagy értéken...
Sztem csak olvasgass inkább...

A jelenlegi fedezési képletet Wand és Monró irányszámai alapján én javasoltam. Szerintem elég nagy magasságokig teljesen jól működik. Nem mellékesen megjegyezném, hogy ha a mostani magasságotokban is csak fedezéssel sikerül haladni, akkor nem tűnik reális elvárásnak a legnagyobbak elérése -kivéve ha csak földet akartok felvinni nekik :) A legnagyobbak többsége ugyanis harccal jutott fel.


All times are GMT +1. The time now is 22:54.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu