Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Általános beszélgetés Hódítós témákban (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=39)
-   -   támadó/védő vérfrissítés (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=3921)

D4rth 11-20-2009 11:58

Üdv hódítók!

Véleményem szerint ideje lenne már korszerűsíteni 2 alig használt egységet a játékban, nevezetesen a támadót és a védőt. Ezek változtatásával, ha megfelelő alternatívát nyújtanának a íjásszal és a lovassal szemben, jóval sokszínűbb lehetne a játék. Manapság ez a 2 egységtípus szinte csak az 5. szinten, és ott is a kezdő/tapasztalatlan játékosok országaiban fellelhető. Amint egy kicsit is ráérez valaki a játékra, nem használja már ezeket az egységeket.
Egy konkrét javaslattal is előállnék, bár hozzászólásom lényege inkább a változtatás szükségére való figyelemfelhívás mintsem ez a javaslat. A lényeg hogy további 2 használható egységgel tovább bővüljön a stratégiák tárháza.
A javaslatom - melyhez nem ragaszkodom csak egy ötlet - a következő lenne.: A támadónak a jelenlegi 4 helyett 8 támadópontja, és 1 védőpontja, a védőnek 8 védő valamint 1 támadópontja lenne és mindegyik dupla búzát fogyasztana. Így a védő jó alternatíva lenne a tornyosíjjal szemben, ami 0,2 búzáért és 2 férőhelyért (1 a barakkban + 1 a toronyban) 12 védőpontot ad, a védő pedig 0,4 búzáért és 1 férőhelyért 8 védőpontot adna. A támadó a lovasnak lenne alternatívája, azzal hogy ugyanannyi helyért de dupla búzafogyasztásért 2vel többet ütne, viszont a védelemben még gyengébb lenne. A képzési idő esetleg 20 kör lehetne mint a többinél, vagy az arany középút 15.
Végezetül még talán a védő és támadó neveket is valami frappánsabbra lehetne változtatni, de ez már a legkevesebb és csak formai kérdés lenne.

/ elnézést kérek mindenkitől hogy ebbe a fórumba írtam, de sajnos a fejlesztéseknél nem indíthatok újat /

Ati 11-23-2009 16:57

Quote:

Originally Posted by D4rth (Post 229783)
/ elnézést kérek mindenkitől hogy ebbe a fórumba írtam, de sajnos a fejlesztéseknél nem indíthatok újat /

Nagyon helyesen nem indíthatsz ott. Aki új javasattal áll elő, az legyen legalább annnyira aktív, hogy a javaslatával kapcsolatos témáknak utánaolvas először.

Pool 11-23-2009 17:16

Még a HT sem képez támadót/védőt, gondolom ennyire lényeges a két egység...
Már lassan nem is értem, miért van rá szükség, attól eltekintve, hogy A-ban jó dolog abból tartani rengeteget piacon, nem pakolnak alád, ha kell fokozni, simán eléred...
A párbajból is kiszorultak, mióta megváltozott a képzésidő...
Esetleg HV-n használhatják még őket...
Lovakat meg az ember nem védeni tart, hanem támadni, ne legyen már a lovastól jobb támadóegység...

Karvaly 11-23-2009 22:06

Abban igaza van a topicindítónak, hogy nincs sok értelme az említett egységeknek, azonban a felvetett lehetőséget nem érzem jónak. Mentségemre szóljon, hogy nekem sincs jobb ötletem helyettük :D

Padlócsempe 11-24-2009 12:57

Van rá ok, hogy miért ne kerüljenek ki a játékból ezek az egységek?

Ati 11-24-2009 12:59

Quote:

Originally Posted by Padlócsempe (Post 230093)
Van rá ok, hogy miért ne kerüljenek ki a játékból ezek az egységek?

Van: igen hasznosak stratégiai szempontból a rövidfordulós játékokon.

Egy stratégiailag fontos elemet nem veszünk ki a játékból csak azért, mert azt kevesen használják. Az ötödik szinten sem szüntetjük meg a tanyákat csak azért, mert a legtöbben piacról szerzik a gabonát, vagy más játékotsól fosztják/lopják.

Dus 11-24-2009 13:51

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 230094)
Van: igen hasznosak stratégiai szempontból a rövidfordulós játékokon.

Egy stratégiailag fontos elemet nem veszünk ki a játékból csak azért, mert azt kevesen használják. Az ötödik szinten sem szüntetjük meg a tanyákat csak azért, mert a legtöbben piacról szerzik a gabonát, vagy más játékotsól fosztják/lopják.

Azért egy tanya az 5. szinten kicsit más, mint a védő / támadó. :D

De amúgy tényleg lehet vele jókat csinálni, nem csak rövid fordulósban. Már Pool is írt ebbe a topicba hasznos dolgot róluk. De több mindenre is jó lehet, akkor is, ha marha ritka, és elképzelhetetlen dolgok ezek.


De az tény, hogy el tudnám képzelni, hogy támadó 7 támadó és 0 védőpont, míg védő 7 védőpont és 0 támadó...Ha belegondolok ez nem is olyan rossz... :)

Padlócsempe 11-24-2009 14:48

Még régebben a levlistán volt pedzegetve, hogy a támadónak legyen 7 támadóereje és a védőnek 7 védőereje.

Előnyei:
-A betonelfek is beverhetőek lennének, ha bevállalja valaki, hogy a védőereje csökken (ha utána nem cserél sereget), cserébe 17% támadóerőért.
-Az eddig (nagyrészt) értelmetlen egységek hasznosak lennének.
-A kezdők össze-vissza gyártanak, így legalább hasznos egységeket gyártanának.
-A védő és a támadó jelenleg a piacon való pénzátjátszásra szolgál, ami elvileg nem célja a piacnak, és az egységnek, így ez a probléma is megoldódna, mert telítődne ezekkel az egységekkel a piac.

Emellett a lovas és az íjász egység is hasznos maradhatna, hiszen a védő nem tud őrtoronyba vonulni, míg az íjász igen, a lovasnak pedig van 2 védőereje, ami (az 1/A-n kívül) sokszor hasznosabb, mint az a plusz egy támadóerő.
A betonelfeken pedig ez a javaslat nem erősít, mert nekik továbbra is jobban megéri tornyozott íjászokat tartani, mint védőket.

Hátránya valószínűleg a kláncsatákban jelentkezne.

De szerintem a legjobb az lenne, ha a normál játékból kikerülne ez a két egység :)

Ati 11-24-2009 14:57

Quote:

Originally Posted by Padlócsempe (Post 230111)
De szerintem a legjobb az lenne, ha a normál játékból kikerülne ez a két egység :)

Ha úgy érzed, hogy Te ezeket nem használod, mert nem tudod normál játékmenet mellett alkalmazni őket, akkor nem képzel ilyen egységeket. Nem hiszem , hogy létezésük bárkit is zavarna, amikor igen jó szolgálatot tesznek extrém esetben, tehát VAN létjogosultságuk.

Gabro 11-24-2009 16:19

Quote:

Originally Posted by Padlócsempe (Post 230111)

De szerintem a legjobb az lenne, ha a normál játékból kikerülne ez a két egység :)

Szerintem maradjanak, engem már mentett ki szorult helyzetből (kivették az íjakat és eliteket a placcról) pár védő...igaz utána alig tudtam +szabadulni tőlük, de megérte:D

vityu 11-24-2009 16:27

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 230112)
Ha úgy érzed, hogy Te ezeket nem használod, mert nem tudod normál játékmenet mellett alkalmazni őket, akkor nem képzel ilyen egységeket. Nem hiszem , hogy létezésük bárkit is zavarna, amikor igen jó szolgálatot tesznek extrém esetben, tehát VAN létjogosultságuk.

Azért remélem te is érzed, hogy valamilyen egység erősítésével, de valamilyen tulajdonságának lényeges rontásával véget érne a nyavalygás a betonelfek miatt. (A-ról beszélek) Egy minimális emeléssel egyéniben nem csak a 2szemes orkok, hanem pl egy 70%-os gnóm/törpe... Meg akkor valszeg egy ork klán klánban be tudná ütni az elf klánokat is. És azért itt is ki kell támadni rendesen, tehát a szembemenés lehetősége itt is adott!

Dynosaur 11-24-2009 16:34

Quote:

Originally Posted by Padlócsempe (Post 230111)
Még régebben a levlistán volt pedzegetve, hogy a támadónak legyen 7 támadóereje és a védőnek 7 védőereje.

De szerintem a legjobb az lenne, ha a normál játékból kikerülne ez a két egység :)

az első részével egyetértek a fennt említettek miatt is... ha már 0 az egyik értéke, akkor legyen nagyobb a másik... ténleg változatosabb, merészebb játékra késztethetné a játékosokat... :)

viszont nem kéne kivenni... ha nem kell, akkor ne gyárts... :p

Kutyuleee 11-24-2009 18:26

Quote:

Originally Posted by vityu (Post 230118)
Azért remélem te is érzed, hogy valamilyen egység erősítésével, de valamilyen tulajdonságának lényeges rontásával véget érne a nyavalygás a betonelfek miatt. (A-ról beszélek) Egy minimális emeléssel egyéniben nem csak a 2szemes orkok, hanem pl egy 70%-os gnóm/törpe... Meg akkor valszeg egy ork klán klánban be tudná ütni az elf klánokat is. És azért itt is ki kell támadni rendesen, tehát a szembemenés lehetősége itt is adott!

dehogy érne véget a nyavalygás. inkább igazán csak akkor kezdödne. tökéletesen kinyirná az elfet:) elösször megerösitettük a védelmét 10%-al és csökkentettük a toli-vari hatékonyságát, gyakorlatilag ártani nem tud. és ha ezekután erősitjük a támadásokat 16%-al akkor kijön az,hogy tulajdonképpen az elf gyengébb védelmet kapott, és már tolizni varizni sem tud. ugye papiron nem lenne gyengébb, de viszonyitva gyengülne többel mint amit pluszba kapott anno. ugye tök mind1 A-ban,hogy mennyit véd a ló meg a támadó, mert kb csak akkor van az országodba amikor kiküldöd őket támadni... és ott pedig csak a támadóerő számitana.

Az átalakitásukat én is támogatom, de semmiképpen se legyen erősebb egység,mint a lovas.

Dus 11-24-2009 19:31

Quote:

Originally Posted by Kutyuleee (Post 230162)
Az átalakitásukat én is támogatom, de semmiképpen se legyen erősebb egység,mint a lovas.

Nézd, nem logikus, hogy van egy egység, aminél van támadó ÉS védőerőben is erősebb egység, vagy valamelyikben ugyanolyan, és egy másikban erősebb...

Mivel a védőnek nincs semmi támadóereje, a támadónak meg smemi védője, teljesen logikusnak tűnik, hogy a saját ágán ő a legjobb. Úgy, mint ahogy az elithez képest a lovas és az íj.

Szerintem 7 támadópont támadónak, és 7 védőpont védőnek. Így logikus. Az elfek meg 28% helyett 30% toronyíjat tartanak maximum, vagy bevállalják, hogy néha beütik őket földre. Mert attól még, mert passzívan játszanak, őket is érheti támadás.

De ha nagy problémánk látjátok, simán lehet rá maluszokat alkalmazni. Pl. dupla kajafogasztás, vagy bármi...Nem nagy dolog, de mégis, ha több kaját eszik, több pénz megy el a támadásra...Bár ez nem sok, hisz ugye a föld a legnagyobb érték, mint tudjuk. :)


Viszont gondoljatok bele, hogy hogy kibővítené a stratégiai / taktikai arzenált. Most van hadiban ugye mindenféle felállás, amit tovább színesítene. Nekem minden esetre tetszene... :)

vityu 11-24-2009 20:11

Öööö, vajon mi lehet, ami az enyémben nem tetszett poolnak, de Dus üzenetében igen? Ugyanaz, csak más szemszögből nézi a dolgot...

Kutyuleee 11-24-2009 22:22

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 230190)
Nézd, nem logikus, hogy van egy egység, aminél van támadó ÉS védőerőben is erősebb egység, vagy valamelyikben ugyanolyan, és egy másikban erősebb...

Mivel a védőnek nincs semmi támadóereje, a támadónak meg smemi védője, teljesen logikusnak tűnik, hogy a saját ágán ő a legjobb. Úgy, mint ahogy az elithez képest a lovas és az íj.

Szerintem 7 támadópont támadónak, és 7 védőpont védőnek. Így logikus. Az elfek meg 28% helyett 30% toronyíjat tartanak maximum, vagy bevállalják, hogy néha beütik őket földre. Mert attól még, mert passzívan játszanak, őket is érheti támadás.

De ha nagy problémánk látjátok, simán lehet rá maluszokat alkalmazni. Pl. dupla kajafogasztás, vagy bármi...Nem nagy dolog, de mégis, ha több kaját eszik, több pénz megy el a támadásra...Bár ez nem sok, hisz ugye a föld a legnagyobb érték, mint tudjuk. :)


Viszont gondoljatok bele, hogy hogy kibővítené a stratégiai / taktikai arzenált. Most van hadiban ugye mindenféle felállás, amit tovább színesítene. Nekem minden esetre tetszene... :)

logikusnak logikus, de és itt a DE ami a lényeg, hogy teljesen felboritaná a játék erő egyensúlyát, ugyanis A-ban (és lentebb aki sereget cserél), olyan mértékben erősitené a támadó játékot ami nem jó. ismétlem az az 1 támadó pont azt jelentené, hogy 16,6%-al erősődne minden egyes ország támadóértéke, míg a védőké kisebb százalékban változhatna csak a tornyos ijjaktól függően. gyakorlatban ez azt eredményezné, hogy egy 30/30-as elfet ezekután egy ork (mind2 tudós, alulról ütve,7tábival, egyforma morálon) nem 76%barakkal ütne át, hanem ehez elég lenne 65%, ami mellett ha van még szabad barakkhely és torony, akkor az elf meg is van lőve ha nem face to face a harc, mert csak akkora sereggel tudna visszamenni, amivel csupasz popoval állna az esetleges klántagok felett...

ráadásul a támadásra hegyezett orknak, nem kéne innentől torony sem, sőt a legtöbbnek még a védelme is erősődne, mert 8%toronynál többet nem igazán látsz támadni készülő orkban, viszont a védő miatt ez a torony nyugodtan lehetne barakk, mert a védők védérték többlete kompenzálná az elveszitett toronybónuszt...

Kutyuleee 11-24-2009 22:29

ugyanakkora támadóerő az hülyeség lenne, 2között meg a törtszám olyan hülyén nézne ki. amúgy meg ha logikát keresel, gondolkozz el a képzési időn és a fegyverigényen. mind2 azt mutatja, hogy a támadó egy képzetlen tuskó aki tud ütni ugyan, de azt se tanulta ki annyira. kb mint a különbség a sorkatonaság, és a zsoldosok között:)

Tsobi 11-24-2009 22:40

A támadó és védő azért van, hogy ha valaki nagyon megszorul ilyen ill. olyan téren, akkor olcsóbban, kevesebb fegyverrel és rövidebb idő alatt tudjon értékelhető védelmet ill. hadakat felsorakoztatni.

Kuttyal maximálisan egyetértek, csak meg ne tudja. :)

Kutyuleee 11-24-2009 22:44

Quote:

Originally Posted by Tsobi (Post 230221)
A támadó és védő azért van, hogy ha valaki nagyon megszorul ilyen ill. olyan téren, akkor olcsóbban, kevesebb fegyverrel és rövidebb idő alatt tudjon értékelhető védelmet ill. hadakat felsorakoztatni.

Kuttyal maximálisan egyetértek, csak meg ne tudja. :)

mellé nyomtam, és nem árulom el senkinek sem nyugi;)

BoaSote 12-15-2009 12:20

talán másképp
 
Szerintem halott dolog, hogy emelni kéne a támadó/védőértékeket. Annyit eredményezne, hogy jobban ki lehetne élezni országokat. Szerény véleményem szerint, adhatnának olyat plusz, természetesen az értékeiken felül, ami nem annyira befolyásolja a játék menetét, de előnyt jelentenek. Pl. a védő kvázi rendőrként is funkcionál otthon és mondjuk, a népesség védő arány alapján a közbiztonság miatt magasabb lehetne a népesség(több kati képezhető stb). Békeidőben hasznos. A támadót is sokféle képen lehetne visszahozni a játékba, hogy érdemes legyen tartani, de ne legyen kötelező. Például, mint őrmesterek a saját mennyiségük 10%(?) át automatikusan továbbképzik a költségnélkül katonává. A védőerő nagyban csökken, ellenben nem kell annyi fegyo, és némi pénzt is meg lehet spórolni. (Szerintem ennek még marketingvonzata is lenne, hiszen aki nem VIP és mégis élvezhetne ilyen előnyt sokkal inkább fizetne elő, hiszen csak az első SMSt elküldeni a kétséges utána már betervezett kiadás:D ) Nekem ez az ötletem. Az, hogy megemelnénk az értékeiket, semmi nem változna aki megteheti azonnal aki nem minél gyorsabban próbálja lecserélni az egységeit táposabbakra. Inkább kapjanak valami tápot amiért egyes esetekben megérheti tartani, vagy lehet növelni az értékeiket is, akár 8 pontra is persze a másik értéke 0, akkor viszont csinálni kellene hozzá egy személyiséget és aki ezt választja cserében nem tarthat íjat, nem ad elhárítást a torony, nem lehet lova, sem elitje. Igenis aki bevállaja, hogy nulla a védőértéke üssönbe mindenkit, aki meg csak védőt tart mégsem lesz annyira erős, mint egy feltornyozott elf, viszont még a hadignomoknak is fejtörést okozhat, és olcsó. Persze biztos vannak olyan faktorok amikre nem gondolok, de végülis mindenki ötletel:)
BoaSorte

Chimaira 12-18-2009 22:45

Támadó-védő módosítás update
 
Szerintem is módosítani kellene a támadókat és védőket, de nem annyira, mint itt írják páran, csak épp egy picit.
6 védőérték a védőnek, 6 támadóérték a támadónak, és kész. Így egyik sem lesz erősebb, mint az íjászok és a lovasok, de mégsem lenne felesleges, mert egy fegyverből ki lehet képezni őket.
Ha összeadjuk a támadó és a védőértéket, akkor így jön ki a sor:
Támadó/Védő: 6 + 0 = 6, 1 fegyverért
Lovas/Íjász: 6 + 2 = 8, 2 fegyverért
Elit: 5 + 5 = 10, 3 fegyverért
Feldobná a játékot, ha megjelennének a támadók és a védők is az országokban, de nem jelentene lényeges változást a stratégiában, nem érné meg teljesen átállni az íjászokról és lovasokról, de pénzszűkében lenne valami alternatív megoldás.

Dynosaur 12-19-2009 13:21

Quote:

Originally Posted by Chimaira (Post 232804)
Szerintem is módosítani kellene a támadókat és védőket, de nem annyira, mint itt írják páran, csak épp egy picit.
6 védőérték a védőnek, 6 támadóérték a támadónak, és kész. Így egyik sem lesz erősebb, mint az íjászok és a lovasok, de mégsem lenne felesleges, mert egy fegyverből ki lehet képezni őket.
Ha összeadjuk a támadó és a védőértéket, akkor így jön ki a sor:
Támadó/Védő: 6 + 0 = 6, 1 fegyverért
Lovas/Íjász: 6 + 2 = 8, 2 fegyverért
Elit: 5 + 5 = 10, 3 fegyverért
Feldobná a játékot, ha megjelennének a támadók és a védők is az országokban, de nem jelentene lényeges változást a stratégiában, nem érné meg teljesen átállni az íjászokról és lovasokról, de pénzszűkében lenne valami alternatív megoldás.

Nem hiszem, hogy ha nem lenne nagyobb támadó/védő értéke, mint a pacinak/íjnak akkor aki eddig nem képzett támadót/védőt majd ez után fog képezni, mert olcsóbb. Ha elvégre az íj toronyba is mehet akkor megéri azt a +1 fegyvert, illetve a pacinak meg ott van az a 2pontja a védelemhez, ami azért több mint a semmi... ha netalán otthon kapja őket valaki akkor azért számítson bele a jónéhány ezer paci jónéhány ezer védőértéke is... :)
(Aki eddig képzett az majd megörül, és még többet képez... szóval hosszú távon nézve ő méggyengébb lesz.)

Még "pénzszűkében" is ráfizetés lenne, mivel ha képzek 1000 védőt, mert nincs több fegyverem, aztán kell majd képeznem 1000 íjászt a helyükre, aminek az eredménye 3000 fegyver. Míg ha egyből képzek 500 íjat, akik toronyba is mennek akkor védőértékben ugyanott vagyok.
Illetve támadót meg nem képzek pénzszűkében, maximum várok még egy napot, mire összejön annyi támadópont, hogy beüssem a célpontot. Vagy egyszerűen mást támadok... és már nem is vagyok pénzszűkében... :)

ha már módosítunk, akkor véleményem szerint legyen nagyobb az érték (mondjuk 7, vagy 6,5 :D)... :p

Chimaira 12-19-2009 13:53

És mi lenne, a 6-os támadó- vagy védőérték mellett a védőket +1 fegyverért tovább lehetne képezni íjásszá, a támadókat meg lovassá?
Úgy elég fontos szerepük lenne a nagyobb változásoknál, mint földfoglalás, fajváltás, vagy egy hosszabb tűzgolyózápor után, mert gyorsan és olcsón kiképezhető egységek.

Dynosaur 12-19-2009 16:32

Quote:

Originally Posted by Chimaira (Post 232853)
És mi lenne, a 6-os támadó- vagy védőérték mellett a védőket +1 fegyverért tovább lehetne képezni íjásszá, a támadókat meg lovassá?
Úgy elég fontos szerepük lenne a nagyobb változásoknál, mint földfoglalás, fajváltás, vagy egy hosszabb tűzgolyózápor után, mert gyorsan és olcsón kiképezhető egységek.

így már több értelme lenne... ;) de ha már tovább akarom képezni, akkor meg ne legyen ugyanolyan erős... szóval legyen inkább 5, vagy maradjon 4, és ha továbbképzem, akkor még erősebb lesz... :)

amúgy ez egy érdekes felvetés, hogy továbbképezhető legyen a védő, támadó... nem egy rossz ötlet, de ez már sok helyen sokmindent megvariál... pl párbajokon csinálnak védőket az első körben, hogy ne lehessen őket egyből beütni, aztán meg továbbképzi íjnak.

Nem kívánok jelenleg állást foglalni ellene, vagy mellette... még meg kell emésztenem... :D

Pool 10-21-2014 15:56

Nem akartam újat nyitni egy kérdésnek, ezért ide írok.
Van valami különleges oka, hogy a helytartóval nem lehet védőt és támadót képezni? Illetve, lenne-e rá lehetőség, hogy lehessen?
Jah, ez két kérdés :D
No, mindegy...

Ati 10-21-2014 16:12

Quote:

Originally Posted by Pool (Post 308079)
Nem akartam újat nyitni egy kérdésnek, ezért ide írok.
Van valami különleges oka, hogy a helytartóval nem lehet védőt és támadót képezni? Illetve, lenne-e rá lehetőség, hogy lehessen?
Jah, ez két kérdés :D
No, mindegy...

A védő és a támadó speciális esetekre van, amikor gyorsan kell reagálnod egy-egy helyzetre, és az erősebb egységek már nem jelentenének megoldást. Mint ilyen, nem a napi általános rutin része, amit a helytartó segíteni hivatott.

Pool 10-21-2014 17:15

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 308082)
A védő és a támadó speciális esetekre van, amikor gyorsan kell reagálnod egy-egy helyzetre, és az erősebb egységek már nem jelentenének megoldást. Mint ilyen, nem a napi általános rutin része, amit a helytartó segíteni hivatott.

Ezzel vitatkoznék, mert milliónyi ilyen egység található A piacán...
Elég lehetett leképezni HT nélkül...

none 10-21-2014 23:42

Quote:

Originally Posted by Pool (Post 308084)
Ezzel vitatkoznék, mert milliónyi ilyen egység található A piacán...
Elég lehetett leképezni HT nélkül...

Akiknek milliónyi védő/támadó van, azoknak pár millió férőhelye is van/volt.. Igazából nem olyan nehéz azt kiképezni, ha van miből és "hagyja a piac"..:)


All times are GMT +1. The time now is 18:27.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu