![]() |
1/A felpörgetése.
Több helyen van szó az A-ban lakozó viszonyokról ("bunkermocsár"), és hogy ezt hogyan lehetne feloldani... fedezés könnyítése, majdnem mindent beütő hadis személyiség...
A dolog feloldására, vagy legalább enyhítésére jöhetnének ide javaslatok. Bár én nem vagyok A-s "lakos", a külső fórumon viszont folyamatosan találkozok a betonelfek problémájával. Szerintem a gond alapja a fordulási rendszer, sokan az 1. szint felső 25-30%-ában bebetonozzák magukat, és B-ből fordulgatnak. Esetleg megoldást jelenhetne a B-ből való forulás nehezítése (a több eltöltött idő mellett szigorúbb top%-ok pl.) és/vagy az A-ból való fordulás könnyítése (alacsonyabb top%, esetleg nem helyezés, hanem terület alapján vett határ). |
Quote:
|
Esetleg megoldás lehetne, hogy nem az A-s követelményeket piszkáljuk, hanem emelünk a lentebbi csoportok max hekijein (az A szempontjából lenne könnyítés, nyilván ez felforgatná a lenti csoportokat nagyon).
Ha mondjuk (csak hasból mondok egy számot) B-ből 4000 hekin lehetne lépni, mindjárt nem lenne annyira durva az A-s jelenleg kb 7300 heki körüli top30as határ. Ezt a javaslatot nem gondoltam át részletekben, csak hirtelen beugrott és beírtam :) |
Quote:
|
Quote:
Amit mondtam, annak az a lényege, hogy csökkentené a határt, ezáltal talán a felfedezgetős orik arányát. Hiszen ha jól gondolom sokan azért is választanak elfet mondjuk, mert alaphangon 5000 hekit kell haladni, és azt hadissal neccesebb bevállalni. Lehet, hogyha 3000 hekit kellene csak, az sem segítene. Mindenesetre az óriási különbséget talán mindentől függetlenül is lehetne mérsékelni. ui: akinek van fordulóképes bebunkerezett országa, azt szerintem - akárhogy is ragozzuk - csak akkor fogja lefordítani onnan, ha könnyen üthetővé válik hirtelen a bunker helyett. Vagy akkor, ha egy következő orijával lényegesen könnyebb A top30ba bejutni, mint eddig volt. Hosszútávon pedig a lentebbi csopik max hekijének emelése az A top30ba bejutáson könnyítene. Szóval az nem igaz, hogy semmilyen hatással nem lenne egy max heki emelés az A-s bunkerekre |
Quote:
ha 4k hekiről lehetne lépni nekem az nem lenne rossz, de ez egyáltalán nem oldaná meg a problémát..:) |
Quote:
|
Akkor sem jó a 4000 hekis dolog, mert az A tophatár folyamatosan emelkedik...
De ha az A-ban fedezett / foglalt föld arányában növelnénk a fedezés költségét, talán lenne némi ösztönzés. És mondjuk maximalizálnánk dupla árban (pl. ha csak fedezett még, ne végtelenszer annyi legyen :D)... Így ha fedezget szinte, vagy csak, akkor jóval drágább lenne. :) Bár a felfedezés így is nagyon drága, de szerintem azt is lehet, hogy ezzel akár felezni a fedezés árát. Bár ez erősen hajaz a kedvezményes fedezéses dologra... De ezzel talán ki lehetne lőni a másik témát is a felfedezés könnyítéséről. Tehát ha 2* vagy többször annyit fedez valaki A-ban (csak ott), akkor 2*-es szorzó az árra. Ha fele annyit fedezett, vagy kevesebbet, mint ütött, akkor 0,5 a szorzó az árra, ha pedig a kettő között, akkor ugyebár a fedezett föld / foglalt föld aránnyal szoroznánk be. |
Quote:
|
Quote:
Nem tudom, miert akarjatok ennyire kiirtani azokat a jatekosokat, kik szeretik a hoditot, de nem tudnak minden ejjel gephez jonni, mert van mas dolguk is. Miert akarjatok ennyire As ejszakazasra, es "barmikor megyek ha kell" aktivitasra kenyszeriteni az osszes jatekost? |
Quote:
Nem is értem miről beszélsz, amit írtam a max lépőhekik emeléséről, egyáltalán nem biztos, hogy aktivitásra kényszerítené a játékosokat, hiszen mint írtam, lehet a B is betonozódna tőle. Csupán arról lenne szó, hogy közelebb hozzuk a fordulások nehézségi szintjét. ui: ahogy írtam, ez az ötlet csak úgy eszembe jutott, nem biztos, hogy jó lenne vagy segítene, de biztos tudjuk értékelni pontosan, ha átgondoljuk a hatásait. Nem volt olyan szándékom, hogy ártsak akárkinek is vele :) |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
De hogy pontosan a témáról, az 1/A felpörgetéséről írjak:
Megpróbálom levezetni, mi miért van, meglátjuk mi sül ki belőle :) Miért nem pörög az 1/A? Mert nagyon sok a passzív játékos, ami betonelfek formájában testesül meg. Miért játszik valaki betonelffel/miért passzív? Mert nincs ideje, de kötelező felmenni top30ba, ha fordulni, azaz haladni akar. Azzal, hogy nincs ideje, a Hódító, mint játék, nem tud mit kezdeni, nem tudja befolyásolni. Azt viszont, hogy tudjon haladni, a Hódító is tudja befolyásolni. Következtetésképpen ezen úgy lehet változtatni, ha megkönnyítjük a haladást. Szóval az egyetlen megoldás az 1/A felpörgetésére, ha azoknak, akik csak a fordulóképesség/haladás miatt játszanak, és nem azért, mert szeretik az 1/A-t, nem tesszük kötelezővé az A-t, vagy lényegesen csökkentjük az A-ban a követelményeket. Nem? Máshogy nem lehet megoldani, csak ha azok játszanak A-ban, akik direkt ott is akarnak játszani, mert mondjuk magasra törnek és topklán akarnak lenni vagy valami. Ha marad a top30as fordulási kritérium, akkor maradnak az elfek. Ha meg az elfek üthetőségén könnyítünk, akkor lehet, hogy mozgalmasabb lesz A, de aki nem ér rá, utálni fogja ezért, ráadásul nem tud haladni, következtetésképp kb abbahagyja a játékot. Ezek az érvek alapján az A felpörgetésének egyetlen reális, egy játékosnak sem ártó módszere az, hogy sokat könnyítünk az A-s fordulási kritériumokon. Nincs igazam? Lehet vitatkozni, nem biztos, hogy számításba vettem minden fontos dolgot :) ui: szóval a két lehetőség, hogy könnyítünk az A-s forduláson, így kevesebb lesz a "kényszerelf", vagy nem könnyítünk, akkor viszont bele kell törődni, hogy maradnak a "kényszerelfek" :) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Na meg azt is, hogy hogyan lehet orvosolni ezt, vagy ha nem kell, akkor miért nem kell :) |
Quote:
Orvosolni fogalmam sincs hogy lehetne.... :D |
Quote:
Quote:
|
Quote:
A dugót ugye az hozza létre, hogy aki fordulni szeretne, az legtöbbször a B-ből teszi, és egy fix követelménynek (top30%) eleget tevő országot tart a teljesülés határán. Ez önmagában nem jelentene problémát, ha egy átlagos fajeloszlással történne, de többnyire passzív országok kerülnek oda pusztán a követelmény miatt -ezért természetesen elf lesz az illető. Elffel nem sokat lehet tenni újabban, csak fedezni, őket pedig sokkal ritkábban ütik be, mint a többi játékost. Tehát van egy normális mezőnyünk (aktív játékosok), illetve egy kényszerűen fedező elf massza a mindenkori 30% határa felett. A két csoport elég ritkán avatkozik egymás játékába sereges szempontból, ezért a súlypont idővel egyre feljebb kúszik. Ezt az emelkedő tendenciát két módon lehetne megakadályozni: -nem kellene A-ba kényszeríteni játékosokat fix követelménnyel, hogy cserébe B-ből fordulhassanak -az elfeket nem kellene figyelembe venni a top30% számításakor a csoportméretbe A második mód eléggé extrémül hangzik, gyakorlati oldalról el is vetném. Az elsőt több módon is meg lehet valósítani: -ha B-ből akar valaki fordulni, akkor az A-ban is teljesíteni kelljen a (lefordítani kívánt ország!) személyiség számának megfelelő top%-ot egy másik saját országgal -ne kelljen A-s ország a forduláshoz Ha a kötelező A-s ország számára emelkedne a követelmény, mindenki megfontolná a fajválasztást, illetve dinamikusabban kellene kicsit játszani, mert nem lenne elég a 30% -->idővel kiszűrődnének a gyengébb játékosok, a pusztán ácsorgó országok elszóródnának, kevesebb lenne az elf. Ha az A-s ország kötelezettségét törölnénk el, akkor a B-ben mindenképpen egy A-s nehézségnek megfelelő követelménynövekményt kellene teljesíteni. Ha valaki 1 országgal játszik, akkor a B-ben el kell töltenie 1000 kört, ezekből 336 kör top%-ban, aztán 1000 kör A-ban, közben feljebb haladni a top felé, és a topban 336 kört eltölteni. Ebből kiindulva tehát ha B-ből szeretnél fordulni, akkor 2000 kör alapvető. Ezen felül ugye kétszeres topba bekerülési teljesítmény kellene: erre azt javasolnám, hogy ha A-s ország nélkül akar valaki fordulni (avagy különválasztjuk az A-s létet a többi csoporttól), akkor a B-ben a személyiségeinek száma+1 alapján kelljen teljesíteni a B top%-ot. Az A-ból így kikerülnének a bunkerek, vagy mozgásra bírnánk őket. Ha kikerülnek, úgy a pontlistával is kellene valamit kezdeni a ritkulás miatt, de ennek mértékét előre én megtippelni sem tudom. |
Quote:
|
Quote:
Ez nem veletlen lett eltorolve A-bol, es eleg csak a 30%.. Egy 9-es a budos eletben nem fordulna... Nemtudom, hogy a "bunkerproblema" (ami nem is problema) miatt miert akarjatok az egesz fordulasi rendszert megreformalni.... |
Quote:
9 szemesnek: vagy B-ből fordul top1-el, vagy megy A-ba, és onnan fordul top30%-al. |
Quote:
Alapvetően nekem sem probléma, de kb az erős orkokat leszámítva mindenkinek fedeznie kell a sűrűjében, ez nem egy jó helyzet. Kiegészülve azzal, hogy ez az elf massza tolja fel folyamatosan a top alsó határát, idővel komoly gondot okozhat, egy ilyen átfogó nagy változtatási hullámban ezeket is lehetne tesztelni, hogy hosszú távon se legyen probléma. |
Quote:
Tele van az A olyan játékosokkal, akik igazából egyáltalán nem szeretnek A-ban játszani, ez akárhonnan nézem problémának tűnik. Az egyik banda azért nem szeret ott játszani, mert nem játszhatja amit szeretne, de muszáj ott lenni, a másik banda meg azért, a muszájból játszók miatt nem tud haladni, ráadásul a muszájból játszók tolják fel a tophatárt. Cáfolj meg, de szerintem nem arról beszélünk mi (legalábbis én), hogy az a baj, hogy valaki deffelősen játszik, hanem az a baj amiért deffelősen játszik, és ami miatt a többiek játéka is nehézzé válik. És pont az "amiérten" szerintem lehetne változtatni, és van létjogosultsága a témának. |
Quote:
"-ha B-ből akar valaki fordulni, akkor az A-ban is teljesíteni kelljen a (lefordítani kívánt ország!) személyiség számának megfelelő top%-ot egy másik saját országgal" En erre irtam, amit. :) Xepi: masodik otlet: En nem feltetlen ereznem jonak, hogy kimaradhasson az A. :) De kivancsi vagyok masok velemenyere is... :) |
Quote:
Az, hogy kimarad az A, kétségtelen megoldaná a kényszerből ott játszók problémáját, viszont nevetségesen könnyűvé tenné a kis kék számok megszerzését, éppen ezért bár megoldásnak megoldás, jónak viszont nem jó. Nem akarom offolni a témát, én viszont meg kíváncsi lennék mások véleményére a lentebbi csopik max hekijének emeléséről. Talán, de nem vagyok benne biztos, nagyobb lenne a forgás A-ban, ha nem alsóhangon plusz 5000 hekit kellene szerezni, amit utána nyilván senki nem dob el szívesen. ui: nem is az 5000 heki fejezi jól ki a dolgot, hanem, hogy az alsó 4 csoportban megszerezhető max hekinél is több mint dupla annyit kell összeszedni A-ban ahhoz, hogy top30as legyen valaki. Így fellépésnél a top30 alja láthatatlan messzeségben van, felfelé haladásnál a normálisnál is jobban félti a nehezen összekuporgatott hekijét, és esze ágában sincs lefordulni, vagy kockáztatni, ha egyszer elér oda végre. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Csak a B emelése megint nem jó, tehát a többi szint lépéshatárát is emelni kellene... akkor viszont sokkal, mivel a B tetejét 4K hekire fel lehetne vinni simán... 800-1600-2200... és már így is nagyok az ugrások... 800 hekinél magasabbra vinni az 5. szint felső határát pedig nem biztos, hogy okos döntés lenne... /poén on: nincs mese, kell egy 6. szint :D /poén off |
Quote:
Az A kihagyása, de +1 (+2?) személyiséges követelmény teljesítése elég hamar 'kellemes' követelménnyé válik, rendes verseny alakulna ki a B-ben (kék 3 van már bőven, 97 top8%-os helyen már tolonganának rendesen :) ) |
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
Bár egy próbát lehet, hogy megérne, és pl. 4-3 váltásnál jobb is lenne a nagyobb különbség(3G-ben 1400 heki felett már csak 1 szövi van most) Mondjuk 1000-2000-3000-4000 heki? Vagy eltolva, 900-1800-2800-4000? |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Főleg, mint ahogy te is írtad: még az 1700-as határ sincs kihasználva a 3-as szinten, nemhogy a 2800-as :eek: Egyetértek Xepivel, miszerint ez pontosan addig jelentene megoldást, ameddig az 1/A top30 határa fel nem csúszik mondjuk 10 ezer hektárra. Nem látok megoldást arra, hogy eltűnjenek a bunker országok, főleg hogy közben azokra is figyelemmel kell lenni, akiknek nincs olyan sok idejük a játékra. Inkább azt gondolom, hogy nem is olyan hatalmas ez a probléma, mint amilyennek leírjátok, mert a bunker országok ellenére is meg lehet csinálni a követelményeket 1/A-ban. Off: Alg, miből gondolod, hogy G-ben az egy szövi? :p |
Quote:
Off: ööö... pontlistából:P;) De akkor pontosítok: egy szövire való országmennyiség;) |
Quote:
Én le is írtam, hogy miért feszegetem, és továbbra is tartom, hogy amiért én feszegetem pl, annak van létjogosultsága. Igazából nem a követelményeken, hanem a játszhatóságon filozofálunk. |
Quote:
Ha már az a kérdés, hogy miért nem pörög az 1/A, arra csak meg tudom erősíteni a szóbeszédet, hogy a sok szürke ori miatt :) |
Nem volt régen egy olyan javaslat, hogy ne a csoport 30%-áig kelljen fölmászni, hanem egy fix hektárig? Bár ez azt is eredményezhetné, hogy azon a fix hektáron szaporodnának meg nagyon a bunkerek, de legalább nem vinnék följebb a határt, és egy ütéssel túljuthatnának rajta azok, akik nem fedezni, hanem pörgősen játszani szeretnének - esetleg a faltörő szemivel egy őket is megmozgathatnák egy picit.
Esetleg kékszámtól is függővé lehetne tenni ezt a fix hektárt, teszem azt alapból mondjuk 5k heki (teljesen hasra ütés szerűen, ne ebbe kössetek bele), és minden további személyiséghez +500. Másik mód ennek a fix határnak a széthúzására, hogy az előző 4 csoportban a legmagasabb elért terület + valahány ezer hektár, pl 4k. Így nem mindenki egy helyen tartana bunkert, eloszlanának a mezőnyben, és talán jobban is lehetne haladni, közben azért mégis meg kellene dolgozni a fordulásért - és nem lenne sokkal nehezebb megszerezni most az első kék számot, mind mondjuk 4 évvel ezelőtt. Nagy hülyeség? :D indoklást is, ha lehet :p |
Quote:
De ez sem jó megoldás, mert nem véletlen lett bevezetve, hogy ne lehessen A-s ori nélkül csak úgy fordulgatni. Kelljen megdolgozni a kék számért, főleg, hogy az 1/A ugyanolyan szerves része kell legyen a játéknak, mint a többi csoport. Azaz jó megoldást nem látok :( Segíts magadon, Isten is megsegít alapon válaszd az ork tábornokot, üss nappal, full közeli sereggel, és máris pörgős, izgalmas lesz a játék :D |
All times are GMT +1. The time now is 00:48. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu