Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Tesztelés (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=67)
-   -   6. TESZT: Klán alapok (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=3457)

Ati 04-27-2009 16:39

6. TESZT: Klán alapok
 
Eljött a klánok ideje. :)

A mostani teszt a klánok alapfunkciói körül fog zajlani.

Konkrétan:

  • Klánalapítás.
  • Klánba belépés.
  • Klán pénzügyeinek intézése.
  • Városalapítás.
  • Város bővítése.
  • Építés.
  • Termelés.
  • Seregek állomásoztatása (város védelme).
A tanuláshoz szükséges pontok száma megint le lett véve, úgyhogy mindenki tanulhat építést. Legalább egy karakterrel tegyétek ezt meg, hogy tudjatok majd a városban épületeket felhúzni.

Előszor mindenki alapítson egy klánt. Ebbe lépjen be a saját karaktereivel. A klánba belépés, kilépés tesztelhető. Klánoszlatás, új klán alapítása stb.

Vegyétek be a saját karaktereiteket, dobjátok ki őket, utasítsátok el stb.

A klán pénzügyeit nézegessétek. Tegyetek be a klánraktárba pénzt. Nézzétek meg, hogy fogy-e rendesen. Ha minuszban vagytok, akkor kamatozik is, egyre több fog fogyni.

Alapítsatok várost. Most még nagyjából mindegy, hogy milyen rendszer szerint, de célszerű lesz később egymástól minél távolabb alapítani, mert ha az egyik várost megtámadják a banditák, akkor a körülötte levőket is meg fogják, úgyhogy célszerű minél nehezebben megközelíthető helyen, minél nagyobb biztonságban tudni a várost.

Városalapítás után nekiláthattok építkezni... Ha bővítetek, akkor északon, keleten és nyugaton fog a váro bővülni, a falak felhúzásánál ezt vegyétek figyelembe.

Van pár olyan épület, aminek jelenleg nincs sok funkciója, de mindenképp érdemes barakkot tartani, a falakat felhúzni, valamint a termelő épületeket és ültetvényeket csinálni. Most látom, hogy az ültetvényeket nem neveztem még el, ez majd hamarosan... ;)

Készíthettek kenyeret, amit a saját kereskedelmi posztotokon eladhattok, készíthettek bort, tarthattok állatokat, és gonosz módon le is vághatjátok őket. (Szegény malacka... :p) Próbálgassátok a különböző épületeket.

A barakkokba célszerű seregeket tenni. Lépj a barakkba, és az egység kiválasztása után katt az "Állomásoztat" menüre. Ekkor tőled elkerül, a barakkba bekerül.

Jelenleg nem fogja támadás érni a városokat, hogy nyugiban lehessen tesztelni az alapokat, de hamarosan ez is lesz, ez a funkció már létezik!

Teszteljétek azt is, hogy egymás városában mit tudtok, és mit nem tudtok csinálni.

A klánokhoz kapcsolódó tesztek lesznek majd az ostrom elleni védekezés, illetve a klánháború. A rövid hét (3 napos hétvége) miatt nem tudom, hogy meddig fogunk eljutni. Nem örülök most ennek a hosszú-hétvégének ilyen szempontból. Majd meglátjuk.

Ati 04-27-2009 16:44

A teszt érdekében minden karakter kapott 3 millió aranyat.

BimmBimm 04-27-2009 17:06

Klánoszlatásnál a klánvagyon elveszik? vagy megmarad az utolsó tagnál?

Ati 04-27-2009 17:12

Quote:

Originally Posted by bimmbimm (Post 209512)
Klánoszlatásnál a klánvagyon elveszik? vagy megmarad az utolsó tagnál?

Olyankor elveszik.

Dus 04-27-2009 17:50

Ati, az erőd alatti NY-K irányú úttól 1-el É-ra próbálok város alapítani, de mindenhol azt írja, hogy ide nem alapíthatok :(
Miért?? :confused:

Ati 04-27-2009 17:52

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209518)
Ati, az erőd alatti NY-K irányú úttól 1-el É-ra próbálok város alapítani, de mindenhol azt írja, hogy ide nem alapíthatok :(
Miért?? :confused:

Aha, látom mi a baj, ezek szerint én beletrafáltam a helyes mezőbe, amikor alapítottam... :) Nemsokára kibővítem, addig a mezőn próbálkozz máshol. Nem minden mezőkockán engedi, mindjárt kibővítem mindegyikre.

Dus 04-27-2009 17:54

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 209519)
Aha, látom mi a baj, ezek szerint én beletrafáltam a helyes mezőbe, amikor alapítottam... :) Nemsokára kibővítem, addig a mezőn próbálkozz máshol. Nem minden mezőkockán engedi, mindjárt kibővítem mindegyikre.

oks, köszi, inkább megvárom :)
Ha kibővítetted, szólj légyszi :)

Ati 04-27-2009 17:55

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209520)
oks, köszi, inkább megvárom :)
Ha kibővítetted, szólj légyszi :)

Jobb, ha keresel, mert ahhoz kell majd egy újraindítás, azt meg pár egyéb módosítással együtt szeretném csak. Egyet odébbmész, próba. Egyet doébbmész, próba. Pár lépés után menni fog az.

Dus 04-27-2009 18:06

Segíteni lehet az építésben a klán társnak??

Ati 04-27-2009 18:07

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209522)
Segíteni lehet az építésben a klán társnak??

Nem, de egyszerre több karakter is építhet (külön épületeket).

Dus 04-27-2009 18:11

Kár...


Mitől függ, hogy vízszintes vagy függőleges lesz-e a fal pl?? :)

Ati 04-27-2009 18:13

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209524)
Kár...


Mitől függ, hogy vízszintes vagy függőleges lesz-e a fal pl?? :)

Attól, hogy hol van mellette másik faldarab.

Dus 04-27-2009 18:19

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 209525)
Attól, hogy hol van mellette másik faldarab.

Ahha...cseles :)
Tehát csak szépen logikusan érdemes felhúzni, a közepére nem :)

Ati 04-27-2009 18:21

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209526)
Ahha...cseles :)
Tehát csak szépen logikusan érdemes felhúzni, a közepére nem :)

A közepére is tehetsz. Ha később melléépítesz, akkor a munkások a meglevő faldarabbal egybeépítik, és jól fog állni. Nem véletlen kellett kitanulni az építés mesterségét! :D

Dus 04-27-2009 18:24

Az adó, az kiket adóztat meg??
Klántagokat??
És az a pénzük X%-a naponta, vagy hogy van ez?? :)

BimmBimm 04-27-2009 18:27

az őrtornyot a fal részeként kell építeni vagy külön?

Dus 04-27-2009 18:27

H bővítem a klánváros terültetét, azonnal frissül abban a karakterben, ahonnan bővítettem. Viszont a többi kariban nem. Csak akkor ha arébb lépek és vissza :)

Ati 04-27-2009 18:29

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209528)
Az adó, az kiket adóztat meg??
Klántagokat??
És az a pénzük X%-a naponta, vagy hogy van ez?? :)

Az adó a városon belüli kereskedelmi poszt(ok)on történő eladásokra vonatkozik.

Ati 04-27-2009 18:30

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209531)
H bővítem a klánváros terültetét, azonnal frissül abban a karakterben, ahonnan bővítettem. Viszont a többi kariban nem. Csak akkor ha arébb lépek és vissza :)

Igen. Ezen nem is hiszem, hogy változtatva lesz.

Ati 04-27-2009 18:30

Quote:

Originally Posted by bimmbimm (Post 209530)
az őrtornyot a fal részeként kell építeni vagy külön?

Külön. Jelenleg nincs használatban, a teszt végére majd lesz.

Dus 04-27-2009 18:31

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 209534)
Külön. Jelenleg nincs használatban, a teszt végére majd lesz.

Jó de a részét képezi vagy külön van?? :D
Mert kéne tudni, hogy mégis mire számítsunk...legyen-e lyukas a várfal egy torony miatt, vagy a sarkokba rakjuk pl?? :)

Ati 04-27-2009 18:32

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209535)
Jó de a részét képezi vagy külön van?? :D
Mert kéne tudni, hogy mégis mire számítsunk...legyen-e lyukas a várfal egy torony miatt, vagy a sarkokba rakjuk pl?? :)

Erre vonatkozott a "külön" szó az elején. :) A fal az egybefüggő, abban van egy kapu a bejáratnál, és mással a fal nem függ össze.

[HTPA]GeeForce 04-27-2009 18:34

Építhető épületek között "Kapu" lesz?
Mármint ha körbehúzom a mostani területet városfallal, majd később bővítenék... Akkor kéne rá egy kapu, hogy a bővített területre ki tudjak menni. (Mint az eredeti városban, a belváros és a külváros közötti kapu, a temető felett.)

Dus 04-27-2009 18:39

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 209537)
Erre vonatkozott a "külön" szó az elején. :) A fal az egybefüggő, abban van egy kapu a bejáratnál, és mással a fal nem függ össze.

Ehh, bocsi :(

Ati 04-27-2009 18:40

Quote:

Originally Posted by [HTPA]GeeForce (Post 209538)
Építhető épületek között "Kapu" lesz?
Mármint ha körbehúzom a mostani területet városfallal, majd később bővítenék... Akkor kéne rá egy kapu, hogy a bővített területre ki tudjak menni. (Mint az eredeti városban, a belváros és a külváros közötti kapu, a temető felett.)

Nincs tervezve kapu, de bontani tudsz, cisnálsz a falban egy lyukat, és máris át tudsz menni. (Felírva magamnak, hogy ilyenkor is átépítsék a mellette lévő falmaradványokat, mert most még marad minden a régiben, és csúnyácska...)

Phoenix 04-27-2009 18:43

Építés közben felül frissül folyamatosan, hogy az építés hány %-on áll, de a helyi menüs részben is van % kiírva, de ott nem frissül. Az azért van, hogyha félbehagyjuk, akkor tudjuk mennyin áll?

Dus 04-27-2009 18:44

Quote:

Originally Posted by Phoenix (Post 209542)
Építés közben felül frissül folyamatosan, hogy az építés hány %-on áll, de a helyi menüs részben is van % kiírva, de ott nem frissül. Az azért van, hogyha félbehagyjuk, akkor tudjuk mennyin áll?

A helyi menü csak kattintásra frissül :)

Ati 04-27-2009 18:49

Quote:

Originally Posted by Phoenix (Post 209542)
Építés közben felül frissül folyamatosan, hogy az építés hány %-on áll, de a helyi menüs részben is van % kiírva, de ott nem frissül. Az azért van, hogyha félbehagyjuk, akkor tudjuk mennyin áll?

Félbehagyáshoz is segítség, de arra is, ha más épít oda (klántárs). Ekkor a térképen nincs ott az épület, mert még nincs kész, de a helyi menüben látod, hogy ott valami már épül. (Azt is látod, hogy mi, és hol tart.)

Dus 04-27-2009 18:51

Ati, azért elég vicces, hogy keresztül tudok menni a falon. :)
Legyen inkább olyan kapu, ami csak klántárs és olyan kapu, amin mindenki átmehet, mert így kcisit fura szerintem :D

Dus 04-27-2009 18:56

Egy olyan helyre szerettem volna építeni, ahol még nem csináltam semmit, csak elkezdtem toborozni, de kiírja, hogy itt már folyik egy építés. Pedig nem! :)

Ezek után arréb megyek, elkezdek ott is toborozni, hogy az előző megszakadjon. Vissza megyek és máris enged építeni...

Ati 04-27-2009 18:56

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209545)
Ati, azért elég vicces, hogy keresztül tudok menni a falon. :)
Legyen inkább olyan kapu, ami csak klántárs és olyan kapu, amin mindenki átmehet, mert így kcisit fura szerintem :D

Szükség esetén a falakat le is kell bontani. Ha nem tudod felépítés után őket soha többet megközelíteni, akkor minden felépített fal örökéletű, ami igencsak furcsak városképeket eredményez hosszútávon.

[HTPA]GeeForce 04-27-2009 18:57

A városkapumtól balra lévő négyzeten nem tudok építeni. Azt írja ki, hogy már folyamatban van az építés, de egyik karakteremmel sem építettem oda semmit...

Nem is jelzi a helyi menüben, hogy félbe lenne ott hagyva bármi is. :( Mit rontottam el?

Ati 04-27-2009 19:00

Quote:

Originally Posted by [HTPA]GeeForce (Post 209548)
A városkapumtól balra lévő négyzeten nem tudok építeni. Azt írja ki, hogy már folyamatban van az építés, de egyik karakteremmel sem építettem oda semmit...

Nem is jelzi a helyi menüben, hogy félbe lenne ott hagyva bármi is. :( Mit rontottam el?

Valamit elkezdtél ott. Toborozni például?

BimmBimm 04-27-2009 19:00

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 209547)
Szükség esetén a falakat le is kell bontani. Ha nem tudod felépítés után őket soha többet megközelíteni, akkor minden felépített fal örökéletű, ami igencsak furcsak városképeket eredményez hosszútávon.

És nem lehetne úgy csinálni mint a folyónál az ivást, ha melléálsz akkor tudod bontani?

Padlócsempe 04-27-2009 19:08

Klánt alapítani, klánba belépni, onnan kilépni, klánból kirúgni, jelentkezést visszautasítani, klánt bontani, klánba pénzt berakni, pénzzel mínuszba menni, várost alapítani probléma nélkül sikerült. A többi tesztelés alatt :)

Dus 04-27-2009 19:10

Quote:

Originally Posted by [HTPA]GeeForce (Post 209548)
A városkapumtól balra lévő négyzeten nem tudok építeni. Azt írja ki, hogy már folyamatban van az építés, de egyik karakteremmel sem építettem oda semmit...

Nem is jelzi a helyi menüben, hogy félbe lenne ott hagyva bármi is. :( Mit rontottam el?

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 209550)
Valamit elkezdtél ott. Toborozni például?

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209546)
Egy olyan helyre szerettem volna építeni, ahol még nem csináltam semmit, csak elkezdtem toborozni, de kiírja, hogy itt már folyik egy építés. Pedig nem! :)

Ezek után arréb megyek, elkezdek ott is toborozni, hogy az előző megszakadjon. Vissza megyek és máris enged építeni...

Igen, előszőr kezdett toborozni szerintem, Nekem sem működött így :)

Ati 04-27-2009 19:18

Quote:

Originally Posted by bimmbimm (Post 209551)
És nem lehetne úgy csinálni mint a folyónál az ivást, ha melléálsz akkor tudod bontani?

Tényleg akkora probléma, hogy a Ti karakteretek fel tud mászni a falra, míg más klánok karakterei nem? :eek:

Dus 04-27-2009 19:24

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 209555)
Tényleg akkora probléma, hogy a Ti karakteretek fel tud mászni a falra, míg más klánok karakterei nem? :eek:

Nem probléma, csak nagyon furcsa :D

Ati 04-27-2009 19:30

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 209556)
Nem probléma, csak nagyon furcsa :D

Én ezt nem gondoltam ennyire kritikusnak, de ha ez a reakció, akkor ez a reakció, felírom újragondolásra a falon való átmászkálást. :)

Redback 04-27-2009 19:48

Amikor elkezdek építeni valamit, és utána visszaugrik az itt végezhető részre, akkor üres a rész, mint a tanulásnál volt régebben.


All times are GMT +1. The time now is 03:38.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu