Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Tesztelés (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Első napi tapasztalatok (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=3439)

Ati 04-15-2009 21:14

Első napi tapasztalatok
 
Egy gyors összegzés az első napról, most a részemről, aztán ha valakinek van még ilyen általános észrevétele, az is jöhet.

Az ellenfelek erejével szerintem nincs gond, a kezdeti haladással van egy picike.

Ezért holnap a mostani duplázódó tapasztalati pont szükségletet le fogom csökkenteni másfélszereződőre, így gyorsabban lehet majd haladni és többet lehet ugyanannyi idő alatt tanulni.

A varázslatok varázspont-szükséglete is túlzott sok esetben, holnap ezeket is át fogom nézni, és ahol indokolt, ott csökkenteni, hogy egy varázsló beállítottságú karakter is jobban tudjon érvényesülni.

Maradt pár nyitott kérdés. Egyik, hogy csata közben másik játékost is ütsz, amikor ő csak ott ácsorog, és nem csinál semmit. Ezt valaki tapasztalta még? A másik a térkép időnkénti szétesése. Ezt a ma esti frissítés remélhetőleg megoldja, de ha nem, akkor majd holnap kiveszem ezt a gyorsítót, ami ezt okozza... Nem szívesen venném ki, este után elválik, hogy okoz-e ez még gondot.

A csapatban harcolás azt hiszem tesztelve lett ma, és nem volt vele probléma, úgyhogy ezt a későbbi tesztelendők közül ebben a formában egyelőre kihúztam. :)

Holnap a fentieket megnézzük még, utána pedig remélem lesznek már annyira eltérőek a karakterek, hogy egy kis ember vs ember harc is beleférjen majd. :)

Hex 04-15-2009 21:17

Nekem összességében bejött a dolog eddig. Én bosszantó hibával (térképszétesés, más karakter ütése) nem tapasztaltam, lehet szerencsém volt. Csak az a gond, hogy mhelyről nem érem el. Remélem ez nem gond.
Élveztem a dolgot és ebből véleményem szerint egy nagyon jó kis játék kerekedhet :) a bölcs szövege az jó volt, főleg amikor úgy mentem vissza hogy nem volt meg a kellő egér farok :) eddig nálam 5ös :)

Amiket írtál, hogy mibe fogsz belenyúlni, meggondolni, azokat támogatom. A mágusommal nem tudtam varázsolni, persze ez az én hibám is volt :)

csabi 04-15-2009 21:29

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 207923)
Egy gyors összegzés az első napról, most a részemről, aztán ha valakinek van még ilyen általános észrevétele, az is jöhet.

Az ellenfelek erejével szerintem nincs gond, a kezdeti haladással van egy picike.

Ezért holnap a mostani duplázódó tapasztalati pont szükségletet le fogom csökkenteni másfélszereződőre, így gyorsabban lehet majd haladni és többet lehet ugyanannyi idő alatt tanulni.

A varázslatok varázspont-szükséglete is túlzott sok esetben, holnap ezeket is át fogom nézni, és ahol indokolt, ott csökkenteni, hogy egy varázsló beállítottságú karakter is jobban tudjon érvényesülni.

Maradt pár nyitott kérdés. Egyik, hogy csata közben másik játékost is ütsz, amikor ő csak ott ácsorog, és nem csinál semmit. Ezt valaki tapasztalta még? A másik a térkép időnkénti szétesése. Ezt a ma esti frissítés remélhetőleg megoldja, de ha nem, akkor majd holnap kiveszem ezt a gyorsítót, ami ezt okozza... Nem szívesen venném ki, este után elválik, hogy okoz-e ez még gondot.

A csapatban harcolás azt hiszem tesztelve lett ma, és nem volt vele probléma, úgyhogy ezt a későbbi tesztelendők közül ebben a formában egyelőre kihúztam. :)

Holnap a fentieket megnézzük még, utána pedig remélem lesznek már annyira eltérőek a karakterek, hogy egy kis ember vs ember harc is beleférjen majd. :)

igazából az első 1600 tp-t könnyű összegyüjteni, pláne ha küldetést csinál az ember.. :) onnan tényleg baromi nehéz fejlődni, mert a kutya-macska gyilokba elég nehéz belehalni egy hadis karakterrel, de minden más könnyedén megölhet talán a rókát lehet még csapni, így maradtam a házi kedvencek gyilkolásánál. a vadonban élő jószágokkal a baj, h sokat kell várni, amíg gyógyul az ember, így lassaban fejlődik.

csapat harcban viszont jó lenne, ha látnám, h a tagok mennyi ép-n vannak, akár a nevük mellett feltüntetve.. :) viszont tetszik benne nagyon, h kevesebb tp jár a bandázós támadásokért összeségében is. varihoz nem tudok hozzászólni, mert még nem indítottam a 3. karakterem.. majd talán ma éjszaka.. :)

Cassandra 04-15-2009 21:48

Első napi tapasztalat: Álmosan ne állj neki, mert begolyózol... Tapasztalat.:p

Ezen kívül a TP/szint aránynak ez a szintenként duplázódó érték tényleg sok... jó ötlet a csökkentés, de sztem magasabb szinten (nem tudom lesz-e határ és ha igen mennyi) irdatlan értékeket kell majd elérni még a másfélszeres szorzóval is.

Nem lehetne azt valahogy úgy, hogy ez a szorzó, pl 10 szintenként pl 0,05-el csökkenne?
Mondjuk így:
1-10 szint 1,5-ös,
11-20 szint 1,45-ös,
stb vagy nem ennyire dtasztikusan, de csökkenne...

Bár mondjuk ez nagyon előremutató dolog, mert azt, hogy az egyes ellenfelek a késöbbiekben mekkora TP-ot adnak majd, nem ismerjük.:)

Ezektől eltekintve érdekes kis játék lesz ez.:)

laci 04-15-2009 22:01

Nekem még az irányítással is voltak gondjaim. Lehet hogy valahogy jelölni kellene, meddig tart a karakterem "cselekvési körzete" (pl. egy kicsit sötétebbre árnyalni), és honnantól lesz mozgás a kattintásból, mert még másfél-két óra játék után is rendszeresen belezavarodtam a dologba, ha rutinból akartam mozogni és nem figyeltem oda minden egyes kattintásra.

Netán egy 4 irányú nyíllal megoldani a mozgást, ezekre kattintva irányítani a karaktert, a képernyőre meg csak akkor kattintanánk, ha az adott területen szándékoznánk valamit tenni.

Dus 04-15-2009 22:03

Kigészítés akezdő hsz-ehz: kivetted a gyorsító motort :)...vagyis :(

Dus 04-15-2009 22:16

Ha ne chaten írjam, akkor:
Írja ki valahol, hogy még mennyit bír a mostani felett a karaktered...
(azaz ha 50 a teherbírás, és 10 egységnyi foglalt,akkor írja valahol, hogy még 40 szabad)

Andrew 04-15-2009 22:18

Még nem tudtam nekiállni, de a szintlépésekhez én javasolnék egy DnD jellegű megoldást:
1 szint: 0-100
2 szint: 100-300
3 szint: 300-600
4 szint: 600-1000
5 szint: 1000-1500
6 szint: 1500-2100
7 szint: 2100-2800

Az elv szerintem érthető, a szorzókon pedig tetszőlegesen lehet változtatni - azért merem ezt javasolni, mert bevált rendszer. Persze semmiképp sem igaz, hogy nem lehet ennél jobbat csinálni :D De ennek megvan az az előnye is, hogy egyszerű.
Szorzós növekedést nem ajánlanám, mert az exponenciális függvény nagyon könnyen kicsúszhat az ember kezei közül - lásd Hódító, felfedezés :D

Ati 04-15-2009 22:28

Alapetően most nulla "táppal" halad mindenki. Mert nincs a piacon jobb fegyver, nincs apiacon jobb páncél, nem vagy klánban, aki ad jobb cuccokat. Amint ezek meglesznek, sokkal gyorsabban lehet haladni egy új karakternek.

Ezt figyelembevéve egy ilyen nagyon lapos szükséglet nagyon kevés lesz. Ha lesz komolyabb felszerelésed, atele vagy varázslatokkal, segítőkkel, körönként háromszor támadsz, akkor nem egereket fogsz ölni, az biztos. :)

laci 04-15-2009 22:29

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 207935)
Alapetően most nulla "táppal" halad mindenki. Mert nincs a piacon jobb fegyver, nincs apiacon jobb páncél, nem vagy klánban, aki ad jobb cuccokat.

Viszont volt 10k aranyam :)

Xeper 04-15-2009 23:58

Quote:

Originally Posted by laci (Post 207936)
Viszont volt 10k aranyam :)

kajára... :)

Én még javasolnám a támadandó monszta megfigyelhetőségéhez kiegészítésnek a szintjét kiírni -ne kelljen szörnyfajtánként egyszer meghalni, hogy megtudjuk támadható -e az adott karakterrel.

Az XP duplázás tényleg nagyon sok, érdemes szerintem olyan szorzóra beállítani, mint amilyen szorzókkal szintenként erősödik egy harci képesség (azaz mennyivel gyorsabb lehentelni egy szörnyet) +egy kicsi.

Ati 04-16-2009 00:08

Quote:

Originally Posted by Xeper (Post 207948)
Én még javasolnám a támadandó monszta megfigyelhetőségéhez kiegészítésnek a szintjét kiírni -ne kelljen szörnyfajtánként egyszer meghalni, hogy megtudjuk támadható -e az adott karakterrel.

Iggggen, ez a javaslat felvetődött chat-en is bent, hogy oké, hogy csatakor már látszik az életereje, de ha ezt előre tudom, akkor nem is kötök bele... :)

Ati 04-16-2009 08:25

Még mindig első napi tapasztalat, hogy a karakter helyi menüjének sugara többek szerint elég nagy... Azt hiszem ez is le le lesz szűkítve konkrétan a karakter körül levő jelzések közé.

Dus 04-16-2009 09:15

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 207964)
Még mindig első napi tapasztalat, hogy a karakter helyi menüjének sugara többek szerint elég nagy... Azt hiszem ez is le le lesz szűkítve konkrétan a karakter körül levő jelzések közé.

Szerintem bőven elég a karakter maga. Ha valaki cselekedni szeretne, úgyis tud figyelni arra, hogy a karakterre kattintson...
Én legalábbis mindig pontban a karakterre kattintok, ha cselekedni szeretnék... :)

Dus 04-16-2009 10:29

Szerintem olyat írjon ki a lények megvizsgálásánál, hogy erősebb, mint egy ... vagy gyengébb, mint egy ... és akkor van egy sorrend a lények között, és a közvetlenül mellette lévőhöz hasonlítani. Így csak egy hosszabb kutatómunka után lehet felállítani saját magunknak a lények erejének sorrendjét, de pl a pontos erősségüket csak harc után tudjuk meg, így elég jól el lehet majd dönteni, hogy melyiknek menjünk Neki, de simán Neki lehet még olyannak menni, ami lenyom...

A másik pedig, hogy szerintem legen a tanulható dolgoknál egy ilyen kis szöveges doboz, ha ráállunk a tanulni kívánt dologra, hogy az mire jó, mit lehet utána tanulni (pl.: bányászatnál és erdészetnél), mennyi varázspontba kerül a használása, stb. Tehát pár adatot, röviden, ami feltétlen fontos. Mert jóhogy én megtanulok egy olyan varázslatot, amit esélyem sincs használni (még a lecsökkentett varázspont szükségletek mellett is), mert fogalmam sincs, hogy az a varázslat mennyi VP-be kerül és mit csinál, stb. csakis a neve alapján tudok választani...
De akár az is lehet, hogy csak olyanokat tudunk megtanulni, amiket használni is tudunk. Tehát pl. a varázsnyilat meg szeretnénk tanulni, akkor írja ki, hogy ezt csak akkor tanulhatod meg, ha elég magas a varázspontod...

Ati 04-16-2009 10:36

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 207976)
Szerintem olyat írjon ki a lények megvizsgálásánál, hogy erősebb, mnt egy ... vagy gyengébb, mint egy ... és akkor van egy sorrend a lények között, és a közvetlenül melette lévőhöz hasonlítani.

Ez most még értelmezhetőnek tűnik, de később már nem lesz az. Egy tűzre sérülékeny, minden másra immunis karaktert 2-3 tűzzel kapcsolatos varázslattal legyőzöl, míg egy 500. szintű, full harcos karakter megsebezni se tudja, és emiatt meghal. Az egyik karakternek iszonyú könnyű ellenfél volt, a másik soha nem tudja önmaga legyőzni.

Vagy adott egy gonosz karakter, akit egy varázsló egyetlen varázslattal legyőz, míg a vaddisznót nem. A harcos a vaddisznóüval végez egy csapással, a gonosz ellenfél pedig a 3. csapás után kinyírja. Erősebb-e vajon ez az ellenfél, mint a vaddisznó? Valaki számára igen, valaki számára nem.

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 207976)
A másik pedig, hogy szerintem legen a tanulható dolgoknál egy ilyenkis szöveges doboz, ha ráállunk a tanulni kívánt dologra, hogy az mire jó, mit lehet utána tanulni (pl.: bányászatnál és erdészetnél), mennyi varázspontba kerül a hsználása, stb.

Ezek kézikönyvbe mennek majd. Mivel jelenleg ezeket nem teszteljük, ezért nem írtam még róla semmit.

laci 04-16-2009 10:42

És ha (más játékokból átvéve az ötletet) valahogy színekkel jelölnénk a szörnyek szintjét a sajátunkhoz képest? Tudjátok, mondjuk zöld az ami velünk nagyjából egy szintű, és egyre sötétebb, ahogy egyre nagyobb a különbség. Ami meg gyengébb nálunk, annak a jelzése egyre világosabb.

És ha van valami immunitása és/vagy érzékenysége, azt is jelezni lehetne kis ikonokkal.

Ati 04-16-2009 10:43

Quote:

Originally Posted by laci (Post 207979)
És ha (más játékokból átvéve az ötletet) valahogy színekkel jelölnénk a szörnyek szintjét a sajátunkhoz képest? Tudjátok, mondjuk zöld az ami velünk nagyjából egy szintű, és egyre sötétebb, ahogy egyre nagyobb a különbség. Ami meg gyengébb nálunk, annak a jelzése egyre világosabb.

És ha van valami immunitása és/vagy érzékenysége, azt is jelezni lehetne kis ikonokkal.

Dehogy jelezze, brrrrrrr..... Majd kitapasztalod, és onnantól tudod.

Annyi bővítés várható majd mindenképp, hogy ha tudsz észlelést, akkor már csata előtt fel tudd mérni az ellenfelet.

laci 04-16-2009 10:51

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 207980)
Dehogy jelezze, brrrrrrr..... Majd kitapasztalod, és onnantól tudod.

És az észlelés csak annyit fog mutatni, hogy mennyi az életpontja, vagy az esetleges extrákat is? Netán ha esetleg már kiismertem egy lényt, fel tudom jegyezni valahova játékon belül, vagy megmarad valahol hogy mire immunis, vagy mire érzékeny? Mert ahogy mondtad, elég sok lény lesz a játékban, elég macerás lesz minden ilyesmit észben tartani.

Ati 04-16-2009 10:55

Megvolt az újraindítás, néhány változtatással.

Ezek a következők:

  1. Az eddigi duplázódó szükségletek másfélszeresre csökkentek.
  2. Mivel eddig a duplázással lépkedett mindenki szintet, ezért a szükségletet mindenkinél a negyedére vettem, akinek 100 fölött volt.
  3. A varázslatok varázspontszüksége csökkentve lett, bár ezzel még teszt szintjénnem foglalkoztunk. Majd ma. Írom majd. Légyszi ne egyesével kérdezze meg mindenki külön. :)
  4. A helyi menü csak a 4 sarok által határolt mezőbe kattintva jön elő, ha mellé kattintasz, akkor az már mozgásnak számít. (Akinek nem, az még a régi klienssel van bent, töltse újra az oldalt.)
  5. Bekerült egy másfajta gyorsító a térképekhez, hogy ez fog-e bármi problémát okozni, az passz, majd kiderül.
Még mindig nyitott kérdés tehát:
  • Térképszétesést mostantól tapasztal-e valaki?
  • Tegnap volt egy olyan jelenség, hogy harc közben játékos karaktert is ütött. Ezzel találkozott-e valaki, ismételhető-e ez valamilyen módon?
És hamarosan rátérünk a következő két tesztelendő témára. Írom majd, hogy mik ezek.

Arra kérek mindenkit, hogy a kérdéseket, észrevételeket, problémákat, hibajelzéseket a FÓRUMRA írjátok, mert a benti cseten 10 perc után törlődik minden, és ez előtt is irtó hamar kifuthat, ha sok a beszélgetés. Ott tehát nem tudom ezt olvasni. Köszönöm.

Ati 04-16-2009 10:57

Quote:

Originally Posted by laci (Post 207981)
És az észlelés csak annyit fog mutatni, hogy mennyi az életpontja, vagy az esetleges extrákat is? Netán ha esetleg már kiismertem egy lényt, fel tudom jegyezni valahova játékon belül, vagy megmarad valahol hogy mire immunis, vagy mire érzékeny? Mert ahogy mondtad, elég sok lény lesz a játékban, elég macerás lesz minden ilyesmit észben tartani.

Sok lesz ugyan, de mindenkinek meglesznek a "kedvenc" szörnyei, amikre vissza fog járni, és a legtöbb másikkal nem fog foglalkozni.

Dus 04-16-2009 11:05

Tök jók lettek, Ati :)
Még olyat lehet talán, hogyha egy valamit nagyon sokszor használunk, akkor szépen lassan fejlődik. Pl.: ha sokat bányászunk, egyre gyorsabb lesz, de nagyon picivel. Ha egy varit sokat használunk, akkor sok-sok idő múlva mondjuk 1-el többet sebez, stb.

csabi 04-16-2009 11:10

Quote:

Originally Posted by Dus (Post 207985)
Tök jók lettek, Ati :)
Még olyat lehet talán, hogyha egy valamit nagyon sokszor használunk, akkor szépen lassan fejlődik. Pl.: ha sokat bányászunk, egyre gyorsabb lesz, de nagyon picivel. Ha egy varit sokat használunk, akkor sok-sok idő múlva mondjuk 1-el többet sebez, stb.

akkor a rúgásaim már 300felett sebeznének.. :D

Dus 04-16-2009 11:13

Quote:

Originally Posted by csabi (Post 207986)
akkor a rúgásaim már 300felett sebeznének.. :D

Áh, nem kell annyira drasztikusan nézni :)
Vagy picit fejlődne szintlépéskor...Az is lehet...

Rider Of Rohan 04-16-2009 11:25

kicsit kényelmesebb lenne ha egy ellenfél van akkor ne kelljen mindig kijelölni,hogy őt szeretném rúgni...tehát egyből lehetne célpont..

Ati 04-16-2009 11:31

Quote:

Originally Posted by Rider Of Rohan (Post 207988)
kicsit kényelmesebb lenne ha egy ellenfél van akkor ne kelljen mindig kijelölni,hogy őt szeretném rúgni...tehát egyből lehetne célpont..

Ez csak addig tűnik logikusnak, ameddig nem varázsló karakterrel játszol. Ha azzal játszol, és gyógyítani akarod magad a cata közben, akkor nagyon zavaró, hogy az első pár gyógyítást, ameddig rá nem jössz, hogy mi a bibi, az ellenfélre rakod saját magad helyett. :)

Rider Of Rohan 04-16-2009 11:50

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 207990)
Ez csak addig tűnik logikusnak, ameddig nem varázsló karakterrel játszol. Ha azzal játszol, és gyógyítani akarod magad a cata közben, akkor nagyon zavaró, hogy az első pár gyógyítást, ameddig rá nem jössz, hogy mi a bibi, az ellenfélre rakod saját magad helyett. :)

de ahogy nézem 2 részre van osztva...ellenfelek,többiek.és ha már kijelölted a célpontot,mert mondjuk támadó varázslatot indítasz először,utána se rákattintással,se alá kattintással nem tudod megszüntetni a kijelölést.tehát akkor is az ellent gyógyítod,nem magad.persze ha átmész a többiek menübe gondolom akkor mást kitudsz jelölni gyógyítani,de ha egymagad vagy akkor nem...

Ati 04-16-2009 20:50

Az ekső napon már túl vagyunk, már lassan a másodikon is, úgyhogy ezt a témát is zárom, hogy minél inkább egy helyen legyenek a beírások.


All times are GMT +1. The time now is 16:47.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu