![]() |
Szmogriadó
Ma 11 órától ugye szmogriadó van Budapesten. Elvileg ma be se tehetném oda a lábam autóval. Hajnalban megnéztem a netet, nincs szmogriadó, lehet autózni, elmentem vidékre. Ezek szerint a hazajövetellel máris szabályt szegtem?! Gonosz és törvénysértő módon haza mertem jönni?!
Ez nonszensz. Tudom, most még igazából nincs törvényi felhatalmazása senkinek arra, hogy büntessen is, no de ha már lenne? Ezentúl nem mehetek el a fővárosból úgy, hogy biztosra tudom, hogy aznap még haza is mehetek?! |
Én most hallgattam éppen a rádióba, hogy aki úton van hazafelé (Pestnek) arra nem vonatkozik a "szabály".
Amúgy pedig tényleg nonszensz. Továbbá nagyon különösnek tartom, hogy páros vagy páratlan rendszám alapján hozznak tiltásokat. Bár nem büntetnek csak figyelmeztetnek, mondja a hír, de "éles helyzetben" azért kíváncsi lennék én is, hogy a hatóság ezt hogyan kezelné le. Jelenleg Debrecen is a határértéken van, de az biztos, hogy ha nálunk is hasonló rendeletet hoznak én állok elébe még a büntetésnek is... Van akinek munkaeszköze az autó, van akinek előjegyzés alapján pld. szakrendelésre kell mennie vagy vinni pld. az édesanyját..ilyen esetben is megbüntettne?...Igazad van Ati, ez tényleg nonszensz... |
Amúgy annyit tennék még hozzá, hogy mifelénk (itt Pércsen, falun) nagyon sokan még hagyományos módon tüzelnek. Mondanom sem kell, hogy ilyenkor az összes létező szemetet ami éghető azt dobálják a kazánba, cserépkályhába. No ennek aztán tényleg van környezet szennyező hatása ami igen csak jó pár autó káros kibocsájtásával felér.
No most próbálja meg valaki ezt elmagyarázni a 70 éves bácsikának, hogy rombolja a környezetét ezáltal. Reménytelen...vagy tüzel vagy meg fagy... |
A napokban biztos ki fog ez kristályosodni... Eddig azt mondtam, hogy mi van, ha nem olvasok újságot (valóban nem járatok semmi napilapot), nem nézek tévét (tényleg nincs tévém), nem hallgatok rádiót (ez nem igaz, de amint elkezdenek szövegelni, kapcsolok át valahova, ahol zene van, ha ilyen nincs, akkor cd). Oké, a netet nem tagadhatnám le igaz szívvel... :D Ott el tudom olvasni, ha szmogriadó van. De álmodni se mertem volna, hogy ez így napközben fog működni, hogy na akkor mostantól... Gondoltam, hogy legalább egy nappal előre ezt kihirdetik...
A mai tökéletes példa volt arra, hogy bizony halvány fogalmam se lehetett a szmogriadóról. A telepatikus úton felém közvetített információ nem jutott el hozzám, valamit elrontottak. :D A boncolgatásokból azt már sikerült megtudnom, hogy ha vidékről megyek haza pestre, akkor hazamehetek. Vajon mi a helyzet, ha eleve pesten vagyok? Persze honnan tudják, hogy vidékről jöttem-e, vagy csak innen a sarokról? De teszemazt olyan irányból jövök, ahol nem lehet elhagyni a várost, úgyhogy biztosan pesten belül voltam. Ilyenkor vajon hazamehetek? Egy parkolóházból kijöhetek 11 óra után is kocsival, hogy hazamehessek, vagy másnapig fizetni kell a parkolási díjat + a haza és visszaút költségeit? Ha vidékről jöttem fel pestre, akkor vajon elhagyhatom a fővárost, hogy vidékre hazamehessek? Valahogy ez egy elég elkapkodott döntésnek tűnik, amit gyorsan be is vezettek, el is rendelték, csak épp senki nem tud semmit róla. :( |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Egy zseni volt, aki kitalálta, Kínától az USAig mindenhol működik. |
Quote:
Kérdezem főként azért, mert a mostani helyzet kialakulásában nagy szerepe van a "gázválságnak", mert ugye rengeteg gyár áttért olajra, ami sokkal környezetszennyezőbb. No de miért kellett áttérniük? Mert gázválság van. Nincs elég gáz. Ja hogy 3 országnak is mi adunk... Akkor mégsincs akkora válság? Félreértés ne essék, semmi bajom, azzal, hogy adunk nekik, mert igenis adjunk, ha megtehetjük, akkor ez a minimum, hogy segítünk másokon. De vajon megtehetjük-e? Azt javaslod, hogy menjen Tsyl taxival. Egy olyan 5 évvel ezelőtti tarifávakl számolva ha én valamit el akarok intézni a városban, akkor az oda-vissza minimum 10ezer forint a taxira. Szerintem az 5 év alatt nem csökkentek a tarifák. Ha ezt összevetjük a szogriadó okával, a gázválsággal, akkor egyszerű matekkal megállapítható, hogy egy napi városbeli ügyintézésért egy fél havi gázszámlával megegyező összeget kell fizetni. A takarékosabb embereknél egy teljes havit. Ezek szerint teljesen normálisnak gondolod, hogy egy fél, vagy teljes havi gázszámlát fizessenek sokan pluszban, azért,mert igazából mi olyan jól állunk gáz terén? (Jah, hogy már hallottunk ilyet, hogy "hú de jól állunk", és akkor is kiderült, hogy mégse, de jó szlogen volt... No de ez már a politika téma, amit nem akarok idekeverni, még ha a mostani helyzetnek nyilvánvaló politikai okai vannak is.) |
Quote:
|
Bármilyen furcsa a szmogról nem tehet se a kormány se Orbán Viktor de még a gázválság sem. Sajnos ehhez is olyan a magyar emberek hozzáállása mint mindenhez csak kifogáskeresés és a kibúvók megtalálása. Az senkit se érdekel hány ember fullad meg a portól és hányan kapnak tüdőrákot de én nehogymár ne mehessek a wc-re is autóval. Európa normálisabb felén az emberek ilyenkor önként leteszik az autóikat.
|
Quote:
|
Quote:
Kár puffogni, megfulladni is lehet :) Az is más kérdés hogy London eléggé más felépítésű város mint koszgombóc... |
Quote:
|
Quote:
De ne úgy, hogy "1 perce szogriadó van, Te nem tudtál róla, 30ezer forint lesz." Ez nonszensz. Eleve furán néztem ezt az egész szogriadó-mizériát, de meg nem fordult volna a fejemben, hogy ez ilyen "na akkor mostantól" jelleggel lesz, hogy az embernek esélye sincs tudni róla. Ha most véletlenül betértem volna egy hipermarketbe, mert valamit vennem kell, akkor szabályszegő lennék, mert az égvilágon senki, semmilyen módon nem jelezte, hogy biza én oda nem mehetek, max haza. Felőlem iszonyú szigorú korlátozás is lehet, ha az embernek esélye van arra, hogy életszerű helyzetben arról tudjon. A mostani állapot szerint nincs. |
Azért a szmog, vagyis a londoni típusú szmog, nem gyerekjáték! (A másik se, de az télen nem veszélyeztet.)
Örülnék, ha értelmes rendeletet hoznának ezzel kapcsolatban, pl szmogriadó alatt teljesen ingyenes tömegközlekedés használatának lehetőségét. Ez nem jó, amit most kitaláltak, de ha a gyerekekre gondoltok, akiknek ezt az ótvar szennyet kell belélegezniük, amiben ugye kénessav és kénsav is van, nem beszélve egy kis koromról, plusz akkor bónuszként a mindig megtalálható nehézfémek (egy kis ólom, kadmium, arzén), és akkor még lehetne sorolni, hogy mi is van még ott... Ezt kell nektek, és a gyerekeiteknek, a csecsemőknek belélegezni.... Ebbe bele kell gondolni, és nem a rendszert hibáztatni. Hibás, ezt nem vitatom. Vajon mennyivel kevesebb szennyezőanyagot juttat a környezetbe az a busz, ami elvisz 100embert, mint ha azok kocsiba ülnének, és úgy mennének. Természetesen az 50 autó, és akkor szerintem keveset mondtam... ha egy busz fogyasztása teszem fel 30liter, egy kocsinak meg 8, akkor 50kocsinak 400! Az bőven több, mint 10x-es mennyiség.... És akkor ugye volt Londonban (innen kapta a nevét, ugye) az a híres nevezetes szmog, amikor asszem 3 nap alatt 4000!!! ember halt meg, köztük rengeteg kis gyerek, és idős ember.... Ok, ilyen nem lesz, de érzitek remélem, hogy nem vicc a szmog, és nem is a bolygó kapitányában játékosabbra rajzolt szmog. Ez veszélyes, és durván komoly dolog! |
Quote:
És definiáld kérlek azt, hogy "szabály". Én ezt egy valamilyen módon elérhető információrendszernek tudom csak elképzelni. Könyvek, közlöny stb. Ha rossz irányból behajtasz egy egyirányú utcába, mert ellopták a behajtani tilos táblát, akkor vajon kinek lesz igaza, ha azt mondod, hogy esélyed nem volt tudni, hogy ez az utca egyirányú, mert nem volt kint tábla? A mai nap mennyivel volt több esélye egy normális hétvégi napot, otthonától távol eltöltő embereknek tudni, hogy szmogriadó van? |
Quote:
Te hogy vezetsz be a játékban új szabályokat? Kihírdeted és aki éppen nyaral stb az hogy is szoktad mondani? Így járt:) |
Quote:
A javaslat: vegyél napijegyet. Kérdem én: ha elindul valaki dolgozni autóval, majd a város határában bemondják a rádióban, hogy MOSTANTÓL szmogriadó van, akkor mit tud tenni? Leteszi az autót a város határában. Tiszta sor. Ja, hogy nincs parkoló... Tegyük fel, hogy van. Nincs, de legyünk optimisták. Ott felszáll az első tömegközlekedési eszközre. Ja hogy ilyen a legtöbb bevezető úton nincs... Tegyük fel mégis, hogy van. Nincs, de ismét legyünk optimisták. Mi történik ekkor? Jegyet nem tud venni, mert nincs pénztár minden bevezető út elején, tehát kénytelen felszállni a buszra, esetleg elgyalogolni a legközelebbi pénztárig, ami tegyük fel, hogy 10km-en belül van, jó kondiban 2 óra gyaloglással odaér. Megteszi? Tippelek, hogy nem. Marad az, hogy felszáll a buszra. A BKV hivatalos álláspontja szerint kötelességed előre gondoskodni a jegyről, mielőtt felszállsz, az nem kifogás, hogy nem volt hol venned. Vagyis előre gondoskodnod kell a napijegyről. Úgy, hogy valamikor, egyszercsak, miközben úton vagy, bejelentik, hogy na mostantól szmogriadó van. Életszerű helyzetben erre mekkora esélyt látsz? Én semekkorát. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Megyek és leöblítem a sok port néhány páratlanszámú korsó sörrel:)
|
Quote:
Nincs olyan autós, akihez ne jutott volna el a hír? Ja bocs. Akkor biztos nem autóztam ma. Vagy már megint a fránya telepatikus-vevőmmel volt a gond. :) Még szerencse, hogy olyannal voltam ma, akivel már eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha valaki nem tudna erről. Váltig állította, hogy ilyen nem lehet, minden embertől elvárható, hogy valamilyen formában hírekhez jusson. Mit ad isten, hazajöttünk, és nem tudott róla, hogy szabályszegtünk. Én továbbra is azt gondolom, hogy ha reggel, utazás előtt direkt tájékozódik az ember, mert tudja, hogy tájékoztatási fokozatban van a szmogriadó, és megállapítja, hogy nincs továbbra sem teljes riadó, akkor nem normális dolog, hogy egyszercsak bejelentik, anélkül, hogy arról életszerű helyzetben a lakosság jelentős részének esélye legyen tudni. Aki valahova el akart menni, az 11 előtt már valószínüleg elment, hiszen korán sötétedik, ha bármit szeretne csinálni, akkor ennél előbb kell indulni. Ha elment valahova, 11-nél előbb szinte biztos, hogy nem ért haza, hiszen ahhoz nagyon-nagyon-nagyon korán kellett volna kelnie. Ha egy család elmegy piknikezni, akkor a családi beszélgetések helyett kötelező rádiót hallgatni, és mindenkinek csöndben maradni, hátha épp most rendelik el a szmogriadót? :) Ez lenne egy életszerű helyzet? Én kétlem. |
Quote:
|
Én kicsit megalkudva a helyzettel tovább lépnék. Ha a korlátozás miatt a nagy többség a tömegközlekedést kényszerülne igénybe venni, akkor azon valaki elgondolkozott már, hogy milyen káosz alakulna ki? A reggeli minuszban lenne e zökkenőmentes busz,villamos közlekedés, ami ezt a rengeteg embert eltudná szállítani? A magyar toleranciát ismerve, mindenki taposná a másikat, hogy feljusson a járműre, időben érkezzen a munkahelyére, időben vigye a csemetét bölcsődébe, óvódába, iskolába...mindenhol ideges emberek, síró gyerekek...mentőautó...magam részéről, én ezt a sötét oldalt is látni vélem.
|
Quote:
|
Ez nem sötét oldal, ez a valós helyzet. Anno a BKV azt nyilatkozta, hogy nincs annyi járművük, hogy a megemelkedett forgalmat kezelni tudják. Most 10%-kal gyakoribb felszíni közlekedést igérnek.
Ez nyilván 2 dolgot jelent: 1, 10% mire elég? Ezt nem tudni. 2, Aki eddig megszokta, hogy mikor jön reggel a busz, az most néz majd nagyokat, hogy miért tök máskor jön. Nem az fogja érdekelni, hogy sűrűbb, hanem az, hogy máskor jön. És persze tömegnyomor is van rajta. Most ezek nyilván még nem fognak jelentkezni, mert minimális változás lesz szerintem. Megjegyzem, hogy pénteken voltam bent a belvárosban hivatalos ügyeket intézni (havonta egyszer had menjek már be, köszi :)), és feltűnően kevés autó volt az utakon. Lehet, hogy az emberek mégis foglalkoztak azzal, hogy figyelmeztetés van. És lehet, hogy ha mégis romlott a levegő minősége, akkor az most, jelen pillanatban mégsem az autóktól van. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
A taxik nem szennyezik a levegőt? Egyébként meg a többség nem fog BKV-ra szállni szerintem.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Sokan mondták már, hogy demagóg vagyok, valami alapja biztos van, de most már tényleg szeretném ezt a kérdést tisztán látni, úgyhogy ez nem csak kötöszködés, még ha annak tűnik is. Az nem megoldás, hogy legyen nálam állandóan jegy, már próbáltam, elfogy, máshol marad, nem mindig ugyanazzal a táskával megyek, nem működik. Ráadásul mi a fenének vegyek jegyet, amikor alapból úgyse használom. Bérletet szintén nem veszek azért, hogy havonta 2x bemenjek a városba. Megoldás lehetne a napijegy mobiltelefonnal történő vásárlása, ilyenkor amikor odaértem a buszmegállóhoz, veszek egyet telefonnal. De ezen mégcsak nem is gondolkoznak, csak 1 órás jegyen. 1 óra elett nem érek el a város egyik feléből a másikba tömegközlekedéssel. Az meg megint nonszensz, hogy azt figyelgessem, hogy mikor járt le az egy óra, hogy azonnal tudjak venni egy másikat is. |
Quote:
|
Hmm, ide írtam valamit, ami visszavonva. Úgy látszik, hogy több e-mail címre is szétküldi a budapesti infós cím a leveleket, és ezek egyike nem működött csak.
No akkor első pozitívum, hogy megírtam hova akarok menni, és válaszoltak, hogy hol parkolhatok a város határában, és onnan hol kapok jegyet, hogyan jutok tovább. |
"Szegeden péntekig ingyenes a tömegközlekedés."
|
Quote:
1 busz ide vagy oda meg nem megterhelő :P |
Quote:
Az, hogy egy jófej ellenőrt fogtál ki, szerencséd. Az általam legutóbb hallott hivatalos álláspont szerint ilyenkor jár a büntetés. |
Quote:
A másik, hogy sokat segít, ha nem várod meg, míg odaér pont hozzád az ellenőr, hanem Te mész hozzá szólni, mikor az előtted lévő 1-2-3 személyt ellenőrzi ;) Közben Te is módosítottál: Ha meg nem jófej az elelnőr, egyszerúen leszarod :P |
All times are GMT +1. The time now is 12:37. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu