Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Hódító Kézikönyv (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=59)
-   -   23. 1/A taktikák (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=2105)

Ati 07-11-2007 12:56

23. 1/A taktikák
 
Még sose jártam az 1/A-ban... Mire számítsak? Hogy készüljek fel? Kikkel játszhatok? Más fajt kell ott választanom, mint eddig?

Artúr 07-17-2007 11:59

Az 1/A csoportban némileg eltérő játékszabályok érvényesek mint a normál csoportokban és ezek több szempontból is eltérő játékot eredményeznek. Ebben a csoportban ha sikeresek akarunk lenni valamivel több időt kell fordítanunk országunkra.

Az 1/A csoportban a legnagyobb érték a föld, ezért a hangsúly a katonai akciókon van, leginkább a földszerzésen. Éppen ezért felértékelődnek azon fajok, amelyek a földet könnyebben szerzik- és védik meg mint a többi faj.

Tolvaj és mágikus akciók is előfordulnak, de ezek a pontlistán felfelé haladva egyre ritkábbak és inkább az információszerzésre korlátozódnak. Ennek oka a pontértékek növekvő különbsége. A terület növekedésével a magadra ható varázslatok felrakásának esélye fokozatosan csökken. A többnyire hadi felépítés miatt akár 2-3 körre is nehéz varázslatot feltenni. Eltérés a normál csoportokhoz képest, hogy a szövetségek felmérése is varázslattal történik. Egy adott ország korábbi szövetségeit is varázslattal tudjuk megnézni.

A szövetségek (klánok) maximum 10 játékosból állhatnak, ezért támadás esetén nagyobb a valószínűsége, hogy valaki felfigyel a közeledő seregre. A jobb klánokban megoldott a 24 órás figyelés. Általánosságban elmondható, hogy az 1/A-ban erősebb csapatmunka szükséges a sikerhez mint az alsóbb csoportokban.
Aki nem akar társasággal játszani, egyéni klánt alapíthat. Azonban a magányos farkasok +40%-os katonai erő bónusza itt nem jár.

A klánraktár segítségével a szövetségesek körtávolságtól függetlenül, azonnal mozgathatnak egymás között nyersanyagokat, pénzt és tekercseket is. Ez lehetőséget ad arra, hogy a többi klántárs támogasson olyan extrém kiélezett országokat, amelyek szövetségi segítség nélkül életképtelenek lennének.

Sok játékos az előző csoportokban jelentős vagyont halmozott fel azért, hogy az 1/A csoportban könnyebben, kiélezettebb országgal játszhasson. Ezért készüljünk fel rá, hogy ellenfeleink komoly tartalékokkal rendelkezhetnek. Bevett gyakorlat a támadás előtt megvett lovasokkal kitámadni, majd a csata után íjászokkal feltölteni az országot. Az elitet az 1/A-ban ritkábban használják mint a normál csoportokban.

A felfedezéssel haladás a csoport felső felében drága és lassú. 2948 hektártól a szükséges katonák mennyisége a felfedezési arány növekedésével erősen növekszik. Ezért amikor csak lehetséges háborúval szerezzünk földet. A pontlista felső részében meglévő szakadékokat nehéz áthidalni ha nincs kit földért ütni és már magas a felfedezési arányunk.

Bár a többi csoportal ellentétben itt nem küldhetünk egymás segítésére seregeket, van taktikai előnye ha a szövetségesek közel vannak egymáshoz. Például egy támadásra felkészült, figyelő szövetséges ország sakkban tudja tartani a kitámadottat hazakísérni szándékozó országokat.
A klánpontlista és az egyéni pontlista is folyamatos figyelmet igényel. Bár a klántámadás csak 3 körrel később jelenik meg a szövetségi események között, ekkor is számíthatunk hazakísérő seregekre.

Az alkalmazható stratégia az 1/A-ban is több tényezőtől függ. (Mennyi tartalékunk van, milyen a klánunk összetétele, aktivitása, vérmérséklete stb.)

Ha nincsenek komoly tartalékaink de azért támadni is szeretnénk akkor jó módszer lehet, ha egy klántagot mentesítünk a termeléstől és kiélezzük támadásra. Ezalatt a klán többi tagja látja el élelemmel, pénzzel stb. Sikeres egyéni támadás(ok) után a tag visszaépül némi többlet termelésre. Majd újabb a pontlistán alul lévő klántag élezi ki országát, és ő szerez földet. Így lépésről lépésre tud haladni a klán. Ez a stratégia jó szervezést és bizalmat igényel.

Ha komoly tartalékaink, vagy bőkezű klánunk van, hamar felüthetjük magunkat a top 30%-ba. Ehez a stratégiához jó választás lehet egy kiélezett ork 70 % körüli barakk aránnyal.

Kizárólag felfedezéssel is lehet haladni de lassabb és a katona igénye egyre emelkedik. Ha ezt a stratégiát választjuk erős védelmet építsünk ki. Ilyen felépítéshez az elf a legjobb választás.

A normál csoportokban gyakran játszott fajok nem mindegyike tesz lehetővé sikeres játékot a legfelsőbb csoportban.
Javasolt fajok:
Ork – aktív támadójátékhoz.
Gnóm – Támadó vagy védekező játékhoz
Elf – Védekező játékra és gabonatermelésre
Törpe – Nyersanyag termelésre és támadó vagy védekező játékhoz
Óriás – Támadó vagy védekező játékhoz

Grabi 07-17-2007 14:35

talán az összes ilyen topic közül ez a leírás tetszik a legjobban. kezdőknek A-ra pont ilyen ismertető kell, gratulálok!

Remedy 07-17-2007 14:37

Nekem is tetszik, de az orias melle azt irnam, hogy felejtos :)

Serg 07-17-2007 18:12

Remy nagyot csalódnék ha ezt írnád ugyanis csak pár százalékkal kell több barakk az óriásba hogy az ork támadóerejével egyenlő legyen klántámadásnál és mivel neki jóval kevesebb vari elég a varázsláshoz egyáltalán nem felejtős, erre példa egy régi orim ami Óriás tudós volt és kb 120kör alatt 400k pontra jutott fel egyéni és klántámadásokkal

Remedy 07-17-2007 18:16

Quote:

Originally Posted by Serg (Post 110119)
Remy nagyot csalódnék ha ezt írnád ugyanis csak pár százalékkal kell több barakk az óriásba hogy az ork támadóerejével egyenlő legyen klántámadásnál és mivel neki jóval kevesebb vari elég a varázsláshoz egyáltalán nem felejtős, erre példa egy régi orim ami Óriás tudós volt és kb 120kör alatt 400k pontra jutott fel egyéni és klántámadásokkal

Jo, akkor nem felejtos, csak az egyeni izlesemnek tul bevedett, es kenyelmes, es akkor is kisebbet ut mint az ork - szerintem :)

Serg 07-17-2007 18:22

Én azt mondanám inkább hogy az óriással az 1A ban felmenni kicsit több tudást igényel talán mint orkkal,és ha olyan orit építesz ami hatékony akkor se nem kényelmes se nem bevédett:D

merlin 07-18-2007 00:03

Az orkkal gyorsan lehet haladni, csak ott is kell maradni.
Az óriásban lehet lehetőség, ha van elég készültség.
Az elfek csendben járják végig a rendet.
A törpök azok törpék.

A többi meg kihaló népség.

Ja a gnómok...., róluk semmit sem mondok.

Synkel 07-25-2007 20:24

Quote:

Originally Posted by merlin (Post 110155)

Ja a gnómok...., róluk semmit sem mondok.


Ha megengeded, mondok én:)

A gnóm szerintem nagyon ajánlható minden újonc A-snak aki játszani is szeretne, nem csak eltamagocsizni egy elffel, olykor lehiénázva valami kitámadott orit.
A tekercs- illetve toronybónuszai bármire alkalmassá teszik. Kitűnő hadi, de ugyanilyen jó toli és vari is lehet, ha arra van szükség.
Az A csoport elhadisodott stílusa miatt elsősorban hadinak szokás használni, ahol rendkívül nagy előnyt jelent neki az 50% lakáshelyzeti tekercs, ami verhetetlen seregelengedővé teszi.
A seregkoptatás viszont már egy másik téma, most nem térnék ki rá:)

Serg 07-26-2007 18:34

Quote:

Originally Posted by Synkel (Post 111954)
Ha megengeded, mondok én:)

A gnóm szerintem nagyon ajánlható minden újonc A-snak aki játszani is szeretne, nem csak eltamagocsizni egy elffel, olykor lehiénázva valami kitámadott orit.
A tekercs- illetve toronybónuszai bármire alkalmassá teszik. Kitűnő hadi, de ugyanilyen jó toli és vari is lehet, ha arra van szükség.
Az A csoport elhadisodott stílusa miatt elsősorban hadinak szokás használni, ahol rendkívül nagy előnyt jelent neki az 50% lakáshelyzeti tekercs, ami verhetetlen seregelengedővé teszi.
A seregkoptatás viszont már egy másik téma, most nem térnék ki rá:)

Én nem ajánlanám az ujoncoknak a gnómot az 1A ban illetve csakis akkor ha már játszott vele legalább egy-két szinten keresztül és tisztában van a gyengeségeivel is ,a seregelengedést meg nem biztos hogy ki tudja akár egyszer is próbálni mert nem olcsó mulatság. Szerintem egy ujoncnak jobb az óriás mert elég erős seregben varázslásban és a tolvajakciókra nem érzékeny.Faji bónusza (katonái 15% -al erősebbek és akár 1-2 kocsma is elég neki))kevesebb tekercsel is a gnómmal teszik egyenlővé sőt klántámadásban az ork fajjal is felveszi a versenyt:Itt egy tanyafree óriás éplistája:18%ház 1 raktár 9% templom 30 bank 2 kocsma 60%barakk és 10% torony ez nyilván csak akkor él meg ha a klán tudja etetni a klánraktárból és van neki helytartója,ha a varázslókat csak távolbanézésre használja + a faji és a védelem vari akkor akár 5% templom is elég esetlegesen a tornyokat bontva 19% templommal infókat is szerezhet lényeg az hogy mindig a célnak megfelelő legyen az éplista és ne akkor akarjatok átépülni amikor a nyers ára az egekbe szökik!

Synkel 07-26-2007 19:33

Asszem igazad van, egy újonc A-snak biztonságosabb az óriás. A gnómot azért szeretem, és dicsérem, mert az a legáltalánosabban mindenre használható faj. Szerintem:)

Serg 09-02-2007 02:45

Az 1A hoz és a klántámadáshoz tartozik és fontos:A foglalt földmennyiséget befolyásolja a csatában résztvevő két klán legnagyobb tagjainak területi aránya és a taglétszám. Ha a két szövetség közül az egyik szövetség legnagyobb tagja 3x akkora, vagy nagyobb, mint a másik szövetség legnagyobb tagja, akkor a foglalás mértéke nulla. 1,5x arányig a foglalás mértéke nem változik. 1,5x és 3x arány között a foglalt föld mennyisége 100%-ról egyenletesen csökken 0%-ra .A szövetségek taglétszámának különbsége minden egyes tag után 1%-ot csökkenti a foglalás mennyiségét, ha az eredeti foglalás 6%-os lenne, akkor e helyett 1 tagnyi különbség esetén 5%, 2 tagnyi különbség esetén 4%, 3 tagnyi esetén 3% stb. lesz a foglalás mértéke.

Reaktor 09-02-2007 08:39

Ha egy klán meg tudja oldani a folyamatos figyelést, ami 6-7 tagnál már könnyen megvalósítható, akkor nem kell folyamatosan az országban etetni a seregeket, ezáltal kevesebb termelőépülettel erősebb klán építhető.

Ennek azonban a veszélyei is megvannak.
Ha nem egy országot, hanem az egész klánt éri támadás akkor kp.-ből nehezebb reagálni.

Emellett ha az ellen felméri az egész klánt akkor láthatja, hogy elégtelen gabonatermelésnél az országok a seregeik zömét a piacon kénytelenek tartani.

Az épületlisták az A ban fontosabbá válnak mint a gömbök.
Lehet belőle fajt számolni, és sok esetben személyiségre tippelni.
Megmutatja egy ország maximális védelmi kapacitását.
A tapasztaltabb játékosok zömében olyan sereget küldenek támadni ami akkor is beüt, ha a célpont ország tele van íjjásszal.
Tehát vagy szembe kell támadni, vagy esetleg alábontással lehet védekezni (azzal sem mindíg)

Smooth Scroller 09-02-2007 09:24

erdekes, hogy az elfet mindenki csak vedekezesre tartja, fedezget es kajat termel. nos, most fordultam le az a-bol az elfemmel es 1 hekit sem fedeztem fel vele. vegig hadiztam - amig be nem jutottam a topba -, de ott is utottem meg, hogy ne a top30 aljan legyek, mert azonnal elkezdtek piszkalni, ugyhogy aztan a top19 kornyeken allig bebetonoztam magam es vartam. es meg ott is nemhogy kajat termeltem volna, hanem eheztettem a varakozos idoszak alatt is. igy 1szemelyes klanban tkp uthetetlen voltam klanszintem, megfogtam volna a 80% barakkos orkot. 1enileg persze tudott volna utni kevesebbel is alulrol 8 tabival, de ott mar eleg nyugis volt az elet.

szoval az elffel is lehet hadizni, csak kell neki 70% barakk, 0% torony. ugyanis az elfnek torony nelkul is nagyon eros a vedelme ennyi ijasszal. persze a sereg altalaban a piacon volt es kell hozza 2-2.5 mrd penz, hogy lehessen venni ha eppen muszaj. a 36 bank meg teljesen levedte a penzt, hiaba jottek lopni. vari meg annyi volt csak, hogy 3 koronkent eppen ki tudjam varazsolni a fantomsereget...

termeszetesen eleg extrem fejlesztes volt, de volt par ujraindulasi lehetosegem, igy gondoltam megprobalom. altalaban nem szamit senki tamado elfre, de persze akik kitekiztek - mert abbol jutott szepen -, azok lattak az eplistamat. ha nagyon ramszalltak 1 helyen akkor gyorsan feljebb kellett menekulni.

aztan a top19 kornyeken meg epitettem 18% tornyot, meghagytam 36% barakkot - ez kb akkora vedelem volt, mintha 25-26% tonryos elfem lett volna -, gondoltam ha vki kitamad akkor a 36% barakkba lehet annyi lovast venni, hogy mielott beut en is kiugorhassak ra esetleg a lovakkal. de nem volt ra szukseg.

persze korabban 0-10 kocsmam volt (nem %, hanem db...), igy az piszkalt tolival aki akart, dehat azt nem lehet, hogy ebbol is van epuletem, meg abbol is, mert akkor ugyan hogy jonne ki a 70% barakk? raadasul engem nem etetett senki, magamat kellett etetnem. ez meg akkor is draga dolog ha a sereg a piacon van, mert a varik es a lakossag is eszik. tanya nelkul meg ugye nem termelodik semmi. (hogy rohogtem, amikor ramrakta vki a szarazat is esz nelkul... :))

persze valojaban nem ajanlom senkinek - csak fanatikusoknak ;) - mert kb. 1:50 percenkent tavolozni kell - sereg hianyaban - vele. ez ejjelre is igy ertendo, szoval az naponta 24 tavolbalatas!

tehat korvaltas elott 3 perccel tavolbalatas, korvaltas utan 1 perccel tavolbalatas, lefekves azonnal, alvas kb. 1 ora 54 percig, felkeles, kovi kor vegen tavolozas, kor elejen tavolozas, lefekves, alvas 1 ora 54 percig, stb...

ez halal komoly. csak igy megy, kulonben szetvernek. igy lehetoleg surun kell utogetni, es minel elobb bejutni a topba, mert kulonben kikeszul tole az ember (vagy a csaladja). :)

a bebetonozasnal meg persze epitettem kocsmat is, meg is fogtam vele a probalkozokat szepen. a kajahianyom a varakozos ido alatt ugy -14000 volt koronkent, de nem jelentett akkora problemat, mert annyi tanyat epitettem, hogy 1 korig ehezett, es 1 korig kajalt az ori. igy meg kepzesre is futotta kozben, az ebbol szarmazo jovedelem meg pont befedte a kajaltatas koltsegeit.


mindezt csak azert irtam le, hogy igy is lehet. kisse meredek, de mukodott. persze senkinek nem garantalom, hogy maskor is mukodni fog, de nekem most sikerult. KEZDOKNEK, EPESZUEKNEK, NORMALIS SULIBA ES MUNKABA JAROKNAK SEMMIKEPPEN NEM AJANLOM! elotte kerdezze meg kezeloorvosat, gyogyszereszet. :D


ha megint eljutok az a-ba, akkor majd oriassal akarok majd lenni. "csakazertse" orkkal. :P

Eke 09-02-2007 16:18

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 108759)
Még sose jártam az 1/A-ban... Mire számítsak? Hogy készüljek fel? Kikkel játszhatok? Más fajt kell ott választanom, mint eddig?

Nahát Ati ,te sose jártál az Á-ban???:D:D:D
(bocs az off-ért)

Serg 10-21-2007 13:28

Fontos:A klánpontlista minden alkalommal csak a körváltáskor frissül és azon belül is legutoljára.Tehát ha a klán támadó serege 1 körös és a pontlistában alatta van a támadott klánnak akkor alulról fog beütni és ezen már nem tudsz változtatni se bontással se éhezéssel se egyébb praktikával.

Grabi 10-21-2007 13:44

csak lefordulással :D

-Fegya- 10-21-2007 13:50

Quote:

Originally Posted by Hüpike (Post 131269)
csak lefordulással :D

Se. Lyra ezért fordult le eredménytelenül.

Grabi 10-21-2007 13:52

miért őt megütötte a klánsereg? nem hiszem :)

-Fegya- 10-21-2007 13:56

Quote:

Originally Posted by Hüpike (Post 131272)
miért őt megütötte a klánsereg? nem hiszem :)

De a klánt alulról ütötték.
Ha a teljes klán lefordul, az tényleg segít. :D

Grabi 10-21-2007 13:57

hát a klánt nyílván alulrol ütötték, azt jól mondta serg, de ő megmenekült az ütéstől ;)


All times are GMT +1. The time now is 11:37.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu