![]() |
08.05. Gnóm
Milyen stratégiát lehet vele játszani? Mikre képes? Magányos, vagy szövetségi játék mellett jobb? Milyen egységeket célszerű tartania? Milyen épületeket célszerű tartania?
|
A gnóm faji sajátságai miatt minden tudományterületen 50%-os fejlettséget érhet el. Faji varázslata miatt a tekercslopások ellen teljesen védett, viszont tekercseket csak gnómtól lophat. Tudományos fejlettsége miatt igen univerzális faj, az aktuális igényeknek megfelelően átépíthető és használható. Varázsló országként nem ajánlom, mert az ellenfél tolvajai nagyon hamar, nagy számban képesek leölni a gnóm varázslókat.
Tolvajnak olyan csoportokban ajánlom, ahol a nyersanyag árak magasabbak a tekercsáraknál. Így a lopott nyersanyag árából tekercseket véve, biztonságban tudható a vagyon a könyvtárkulcs védelme alatt. Hadis országként kíválóan beválik, a legtöbb gnóm fajú ország ilyen jellegű. Mivel igen univerzális nem csak szövetségben kiélezve, hanem magányos farkasként is viszonylag könnyen játszható, kicsit több kihívást rejt magában, mint az óriás faj. Személyiségként a tudóst és a kereskedőt ajánlom, kis csoportokban esetleg a vándort. Faji előnye még, hogy az őrtonyok területből elfoglalt százalékának háromszorosával (max. 30%) nő az ország védelme. Faji hátránya viszont, hogy a raktárak kapacitása 10%-al kevesebb, ezért erre figyelni kell az ország kiélezésekor. Magányos farkasként kellő számú tolvaj és varázsló mellett íjászokat és eliteket érdemes tartania. Szövetségben tolvajként használva színtén íjászokat, esetleg eliteket, hadisként íjászokat és a többi taggal összhangban támadó egységeket. Gnóm hadis tudós személyiséggel 200 hektár (inkább szövetségbe ajánlanám) Ház: 34 db - 2550 ember Barakk: 95 db - 5700 egység Templom: 10 db - 1500 varázsló Kocsma: 10 db - 600 tolvaj Tanya: 26 db - 2015 gabona/kör Őrtorony: 20 db - 1200 íjász (+30% toronybónusz) Raktár: 5 db Fogyasztott gabona/kör: 2070 Gabona hiány/kör: 55 |
Quote:
én úgy játszom, hogy: Ház: 17% Barakk: 40-45% Tanya: 8-13% Kocsma: 10% Templom: 10% Torony: 10% Egyéb: 1-2% |
Javítani:
Hadis országként kíválóan beválik, a legtöbb gnóm fajú ország ilyen jellegű. helyett: Hadis országként kíválóan beválik, építhető belőle támadó, védekező hadis egyaránt, de sokan használják tolvajlásra is, és ritka esetekben a legjobb varázsló is lehet. |
na, akkor én írok egy ép.listet mf-nek:)
hadiként ilyesmit Ház: 18% 94% foglalkoztatottság Raktár: 2% Tanya: 15% Barakk: 37% Őrtorony: 10% Templom: 10% Kocsma: 9% a barakkokba elitet tennék, mert ha otthon vannak akkor, elég nagy sereg kell, hogy átüsse, viszont tud vele támadni...ajánlott mf-ként a több templom és kocsma, mivel információk terén csak magadra számíthatsz. ha szövetségben játszol jobban éleződhetsz... toliként ilyesmit ház: 17% 100% foglalkoztatottság raktár: 3% tanya: 15% (tolvajként könnyebb éheztetős országot tartani, mivel legtöbbször összetudjuk lopni a szükséges gabona mennyiséget) barakk: 10% őrtorony: 10% templom: 15% kocsma: 30% a templomok aránya lejjebb tolható valamelyest, és akkor azok helyére tehetünk pár barkkot elitekkel, hogy az üres országokat megüssük és hadi-variként Ház: 18% 94% foglalkoztatottság Raktár: 1% Tanya: 16% Barakk: 30% Őrtorony: 10% Templom: 17% Kocsma: 9% a csoport és környező országokhoz, viszont lehet alakítni az orit, tehát lehet kicsit kevesebb tolit is tartani, és akkor még barakknak. |
Quote:
ha vip az oritok, és a szövieiteké is, akkor lehet még jobban élezni, de nekem ez is tetszik:) |
Quote:
Az épületlista pedig 200 hektárra készült ajánlatként kezdők részére. |
Quote:
az ép.listában, viszont egyetértek norbbal, annyiban, hogy %-ban jobb megadni, bár aki kijárta az általánost, annak tudnia kell, hogy 200 hekin 34 ház, az hány %:) |
Quote:
és az hogy a gnóm legjobb varis is lehet, olyan bizony van, de odaírtam, hogy ritka (gyengébbek kedvéért a gnómnak több helye van, mint az óriásnak, a varik csak picit gyengébbek, A-csoportban, ahol nem számít sem kaja, sem varigyilok, sem semmi egyéb, a gnóm a hatalmas varis, de ez valóban speciális eset) |
Quote:
|
Quote:
Igen, A-ban megfelelő körülmények között a legjobb varis, sőt a legjobb tolis is, szintén a férőhely és a tudománytekercsek miatt. Lentebbi csoportokban véleményem szerint leginkább ahdisnak alkalmazható, bár 3-dik és 2-dik szinten már tolisnak is elsőrangú. Ott tekercset lopni egyébként is problémás, ami jelentősen csökkenti a gnóm ebbéli hátrányát. Felmérni, gyújtani, gyilkolni vagy nyersit lopni első osztályú, ráaádsul a hagyományos tolis fajokkal szemben magas hekin is meg tudja magát védeni. |
csak hogy ne offoljam tovább az óriást !!:D
véleményem szerint(gyakorlatban tesztelve!!!) a gnóm mint faj kiválóan alkalmas az 1A-ban történő játékra!!nagyon sokoldalú könnyen átépíthető igény szerint varisabb tolisabb felállásra!!sőtt akár 1személyes klánként önellátóan is megállja a helyét!! |
Quote:
Aki tapasztalt 1/A-ban egy átlagos klánbeli gnóm éplistát is megadhatna. :) Nem te voltál az offmanó :D |
res 0 0%
Ház 17% Barakk 55% Kovácsműhely 0% Tanya 0% Könyvtár 0% Raktár 0 % Fatelep 0% Kőbánya 0% Fémbánya 0% Agyagbánya 0% Drágakőbánya 0% Őrtorony 10% Kocsma 9% Templom 9% Kórház 0% Piac 0% Bank 1% ez egy meglehetősen kényelmes aránylag biztonságos inkább csak hiénázós gnóm amit klánrakiból etetnek:)a százalékok nem tizedes pontosságúak:Dfelfelé haladásnál érdemes egyre jobban élezni barakkra,de ha valaki 1500 heki környékén lép ott még bőven megél vele!! |
1500hekire, inkább mondanék egy 14% templomot, 48-50% barakkal. Ezzel szépen lehet haladni felfele.
2500ig mindenképp. |
Quote:
Hát igen a "herélt" elf bevezetése egészen új dimenziókat nyitott meg az A történetében.Különös hatással a kishekis gnómkra akiket a sok elf mind tud lopni ha 2-3-4-5% kocsmája van a gnómnak. Szóval így biztonságos lett a gnóm lennt is elf tolik nem gyújtsják orkok kevés tolival játszanak fél-elf ember nincs csak pár darab. |
All times are GMT +1. The time now is 19:45. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu