Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Hódító Kézikönyv (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=59)
-   -   08.05. Gnóm (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=2022)

Ati 07-11-2007 12:29

08.05. Gnóm
 
Milyen stratégiát lehet vele játszani? Mikre képes? Magányos, vagy szövetségi játék mellett jobb? Milyen egységeket célszerű tartania? Milyen épületeket célszerű tartania?

tdomo 07-12-2007 08:06

A gnóm faji sajátságai miatt minden tudományterületen 50%-os fejlettséget érhet el. Faji varázslata miatt a tekercslopások ellen teljesen védett, viszont tekercseket csak gnómtól lophat. Tudományos fejlettsége miatt igen univerzális faj, az aktuális igényeknek megfelelően átépíthető és használható. Varázsló országként nem ajánlom, mert az ellenfél tolvajai nagyon hamar, nagy számban képesek leölni a gnóm varázslókat.
Tolvajnak olyan csoportokban ajánlom, ahol a nyersanyag árak magasabbak a tekercsáraknál. Így a lopott nyersanyag árából tekercseket véve, biztonságban tudható a vagyon a könyvtárkulcs védelme alatt.
Hadis országként kíválóan beválik, a legtöbb gnóm fajú ország ilyen jellegű.
Mivel igen univerzális nem csak szövetségben kiélezve, hanem magányos farkasként is viszonylag könnyen játszható, kicsit több kihívást rejt magában, mint az óriás faj.
Személyiségként a tudóst és a kereskedőt ajánlom, kis csoportokban esetleg a vándort.
Faji előnye még, hogy az őrtonyok területből elfoglalt százalékának háromszorosával (max. 30%) nő az ország védelme. Faji hátránya viszont, hogy a raktárak kapacitása 10%-al kevesebb, ezért erre figyelni kell az ország kiélezésekor.
Magányos farkasként kellő számú tolvaj és varázsló mellett íjászokat és eliteket érdemes tartania. Szövetségben tolvajként használva színtén íjászokat, esetleg eliteket, hadisként íjászokat és a többi taggal összhangban támadó egységeket.

Gnóm hadis tudós személyiséggel 200 hektár (inkább szövetségbe ajánlanám)
Ház: 34 db - 2550 ember
Barakk: 95 db - 5700 egység
Templom: 10 db - 1500 varázsló
Kocsma: 10 db - 600 tolvaj
Tanya: 26 db - 2015 gabona/kör
Őrtorony: 20 db - 1200 íjász (+30% toronybónusz)
Raktár: 5 db

Fogyasztott gabona/kör: 2070
Gabona hiány/kör: 55

NorB 08-13-2007 14:35

Quote:

Originally Posted by tdomo (Post 109024)
A gnóm faji sajátságai miatt minden tudományterületen 50%-os fejlettséget érhet el. Faji varázslata miatt a tekercslopások ellen teljesen védett, viszont tekercseket csak gnómtól lophat. Tudományos fejlettsége miatt igen univerzális faj, az aktuális igényeknek megfelelően átépíthető és használható. Varázsló országként nem ajánlom, mert az ellenfél tolvajai nagyon hamar, nagy számban képesek leölni a gnóm varázslókat.
Tolvajnak olyan csoportokban ajánlom, ahol a nyersanyag árak magasabbak a tekercsáraknál. Így a lopott nyersanyag árából tekercseket véve, biztonságban tudható a vagyon a könyvtárkulcs védelme alatt.
Hadis országként kíválóan beválik, a legtöbb gnóm fajú ország ilyen jellegű.
Mivel igen univerzális nem csak szövetségben kiélezve, hanem magányos farkasként is viszonylag könnyen játszható, kicsit több kihívást rejt magában, mint az óriás faj.
Személyiségként a tudóst és a kereskedőt ajánlom, kis csoportokban esetleg a vándort.
Faji előnye még, hogy az őrtonyok területből elfoglalt százalékának háromszorosával (max. 30%) nő az ország védelme. Faji hátránya viszont, hogy a raktárak kapacitása 10%-al kevesebb, ezért erre figyelni kell az ország kiélezésekor.
Magányos farkasként kellő számú tolvaj és varázsló mellett íjászokat és eliteket érdemes tartania. Szövetségben tolvajként használva színtén íjászokat, esetleg eliteket, hadisként íjászokat és a többi taggal összhangban támadó egységeket.

Gnóm hadis tudós személyiséggel (inkább szövetségbe ajánlanám)
Ház: 34 db - 2550 ember
Barakk: 95 db - 5700 egység
Templom: 10 db - 1500 varázsló
Kocsma: 10 db - 600 tolvaj
Tanya: 26 db - 2015 gabona/kör
Őrtorony: 20 db - 1200 íjász (+30% toronybónusz)
Raktár: 5 db

Fogyasztott gabona/kör: 2070
Gabona hiány/kör: 55

az éplistát írd át %-ra!

én úgy játszom, hogy:
Ház: 17%
Barakk: 40-45%
Tanya: 8-13%
Kocsma: 10%
Templom: 10%
Torony: 10%
Egyéb: 1-2%

NorB 08-13-2007 14:41

Javítani:
Hadis országként kíválóan beválik, a legtöbb gnóm fajú ország ilyen jellegű.

helyett: Hadis országként kíválóan beválik, építhető belőle támadó, védekező hadis egyaránt, de sokan használják tolvajlásra is, és ritka esetekben a legjobb varázsló is lehet.

Burning 08-13-2007 14:47

na, akkor én írok egy ép.listet mf-nek:)
hadiként ilyesmit
Ház: 18% 94% foglalkoztatottság
Raktár: 2%
Tanya: 15%
Barakk: 37%
Őrtorony: 10%
Templom: 10%
Kocsma: 9%

a barakkokba elitet tennék, mert ha otthon vannak akkor, elég nagy sereg kell, hogy átüsse, viszont tud vele támadni...ajánlott mf-ként a több templom és kocsma, mivel információk terén csak magadra számíthatsz. ha szövetségben játszol jobban éleződhetsz...

toliként ilyesmit
ház: 17% 100% foglalkoztatottság
raktár: 3%
tanya: 15% (tolvajként könnyebb éheztetős országot tartani, mivel legtöbbször összetudjuk lopni a szükséges gabona mennyiséget)
barakk: 10%
őrtorony: 10%
templom: 15%
kocsma: 30%

a templomok aránya lejjebb tolható valamelyest, és akkor azok helyére tehetünk pár barkkot elitekkel, hogy az üres országokat megüssük

és hadi-variként
Ház: 18% 94% foglalkoztatottság
Raktár: 1%
Tanya: 16%
Barakk: 30%
Őrtorony: 10%
Templom: 17%
Kocsma: 9%

a csoport és környező országokhoz, viszont lehet alakítni az orit, tehát lehet kicsit kevesebb tolit is tartani, és akkor még barakknak.

Burning 08-13-2007 14:49

Quote:

Originally Posted by NorB (Post 117318)
az éplistát írd át %-ra!

én úgy játszom, hogy:
Ház: 17%
Barakk: 40-45%
Tanya: 8-13%
Kocsma: 10%
Templom: 10%
Torony: 10%
Egyéb: 1-2%

szöviben egy ilyesmit én is eltudok képzelni:)
ha vip az oritok, és a szövieiteké is, akkor lehet még jobban élezni, de nekem ez is tetszik:)

tdomo 08-13-2007 16:21

Quote:

Originally Posted by NorB (Post 117320)
ritka esetekben a legjobb varázsló is lehet.

Ezzel azért vitatkoznék, de tolvajnak tényleg egészen jól alkalmazható.
Az épületlista pedig 200 hektárra készült ajánlatként kezdők részére.

Burning 08-13-2007 18:13

Quote:

Originally Posted by tdomo (Post 117338)
Ezzel azért vitatkoznék, de tolvajnak tényleg egészen jól alkalmazható.
Az épületlista pedig 200 hektárra készült ajánlatként kezdők részére.

a teljesen varival én is vitatkoznék, de hadi-varinak megállja a helyét:)
az ép.listában, viszont egyetértek norbbal, annyiban, hogy %-ban jobb megadni, bár aki kijárta az általánost, annak tudnia kell, hogy 200 hekin 34 ház, az hány %:)

NorB 08-13-2007 19:03

Quote:

Originally Posted by tdomo (Post 117338)
Ezzel azért vitatkoznék, de tolvajnak tényleg egészen jól alkalmazható.
Az épületlista pedig 200 hektárra készült ajánlatként kezdők részére.

na, az az éplista tipikusan nem kezdőknek való :)

és az hogy a gnóm legjobb varis is lehet, olyan bizony van, de odaírtam, hogy ritka

(gyengébbek kedvéért a gnómnak több helye van, mint az óriásnak, a varik csak picit gyengébbek, A-csoportban, ahol nem számít sem kaja, sem varigyilok, sem semmi egyéb, a gnóm a hatalmas varis, de ez valóban speciális eset)

tdomo 08-13-2007 19:42

Quote:

Originally Posted by NorB (Post 117373)
na, az az éplista tipikusan nem kezdőknek való :)

és az hogy a gnóm legjobb varis is lehet, olyan bizony van, de odaírtam, hogy ritka

(gyengébbek kedvéért a gnómnak több helye van, mint az óriásnak, a varik csak picit gyengébbek, A-csoportban, ahol nem számít sem kaja, sem varigyilok, sem semmi egyéb, a gnóm a hatalmas varis, de ez valóban speciális eset)

A varázslókat illetően egy háborúban gnómoknál eszméletlen mennyiségű hullik. A-ban még nem jártam, ezért ilyen szituációban nem gondolkoztam, ebben lehet igazad van. :)

Synkel 08-20-2007 12:36

Quote:

Originally Posted by tdomo (Post 117383)
A varázslókat illetően egy háborúban gnómoknál eszméletlen mennyiségű hullik. A-ban még nem jártam, ezért ilyen szituációban nem gondolkoztam, ebben lehet igazad van. :)


Igen, A-ban megfelelő körülmények között a legjobb varis, sőt a legjobb tolis is, szintén a férőhely és a tudománytekercsek miatt.
Lentebbi csoportokban véleményem szerint leginkább ahdisnak alkalmazható, bár 3-dik és 2-dik szinten már tolisnak is elsőrangú. Ott tekercset lopni egyébként is problémás, ami jelentősen csökkenti a gnóm ebbéli hátrányát. Felmérni, gyújtani, gyilkolni vagy nyersit lopni első osztályú, ráaádsul a hagyományos tolis fajokkal szemben magas hekin is meg tudja magát védeni.

Killer 09-12-2007 13:12

csak hogy ne offoljam tovább az óriást !!:D
véleményem szerint(gyakorlatban tesztelve!!!) a gnóm mint faj kiválóan alkalmas az 1A-ban történő játékra!!nagyon sokoldalú könnyen átépíthető igény szerint varisabb tolisabb felállásra!!sőtt akár 1személyes klánként önellátóan is megállja a helyét!!

Kubbi 09-12-2007 13:19

Quote:

Originally Posted by taszi (Post 124161)
csak hogy ne offoljam tovább az óriást !!:D
véleményem szerint(gyakorlatban tesztelve!!!) a gnóm mint faj kiválóan alkalmas az 1A-ban történő játékra!!nagyon sokoldalú könnyen átépíthető igény szerint varisabb tolisabb felállásra!!sőtt akár 1személyes klánként önellátóan is megállja a helyét!!

Főleg, hogy ez elf megszünt gyujtogatni.
Aki tapasztalt 1/A-ban egy átlagos klánbeli gnóm éplistát is megadhatna. :)

Nem te voltál az offmanó :D

Killer 09-12-2007 13:35

res 0 0%
Ház 17%
Barakk 55%
Kovácsműhely 0%
Tanya 0%
Könyvtár 0%
Raktár 0 %
Fatelep 0%
Kőbánya 0%
Fémbánya 0%
Agyagbánya 0%
Drágakőbánya 0%
Őrtorony 10%
Kocsma 9%
Templom 9%
Kórház 0%
Piac 0%
Bank 1%
ez egy meglehetősen kényelmes aránylag biztonságos inkább csak hiénázós gnóm amit klánrakiból etetnek:)a százalékok nem tizedes pontosságúak:Dfelfelé haladásnál érdemes egyre jobban élezni barakkra,de ha valaki 1500 heki környékén lép ott még bőven megél vele!!

Valezius 09-12-2007 17:08

1500hekire, inkább mondanék egy 14% templomot, 48-50% barakkal. Ezzel szépen lehet haladni felfele.
2500ig mindenképp.

Sikoly 09-12-2007 20:41

Quote:

Originally Posted by Kubbi (Post 124164)
Főleg, hogy ez elf megszünt gyujtogatni.
Aki tapasztalt 1/A-ban egy átlagos klánbeli gnóm éplistát is megadhatna. :)

Nem te voltál az offmanó :D



Hát igen a "herélt" elf bevezetése egészen új dimenziókat nyitott meg az A történetében.Különös hatással a kishekis gnómkra akiket a sok elf mind tud lopni ha 2-3-4-5% kocsmája van a gnómnak.
Szóval így biztonságos lett a gnóm lennt is elf tolik nem gyújtsják orkok kevés tolival játszanak fél-elf ember nincs csak pár darab.


All times are GMT +1. The time now is 19:45.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu