Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Hódító Kézikönyv (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=59)
-   -   08.04. Törpe (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=2021)

Ati 07-11-2007 12:28

08.04. Törpe
 
Milyen stratégiát lehet vele játszani? Mikre képes? Magányos, vagy szövetségi játék mellett jobb? Milyen egységeket célszerű tartania? Milyen épületeket célszerű tartania?

Burning 07-12-2007 19:29

Stratégia:
ajánlott, ha termelni szeretnénk, vagy egy kicsit több kihívással kecsegtető hadissal prbálkoznánk:)
a törpe sokszor a szövetség ellátója lehet a képzésekhez, építkezésekhez, és ha éppen nem kell a szöviknek nyersi vagy fegyó eladhatja a piacon...ha drága a csopiban a nyersi és a fegyver, akkor sok pénzt hozhat.
játszhatjuk hadiként is...mivel minden raktár kapacitása 150%, így épületeket spórolhatunk meg, ez főleg éheztetős ország tartásánál számít. a törpének 20%-al több a férőhelye, amit a 30% lakitekivel szorozni kell(!), tehát a férőhelye 1.56, szóval a legnagyobb.
mivel az az alap katonák továbbképzése csak 10 kör, ezért az egységeinket gyorsabban, 30 kör alatt beképezhetjük, vagy pótolhatjuk emberből, ez az elhulló seregek pólásánál, vagy a gyorsabb piacra termelésnél lehet jelentős. a tekercsek nagyobb amortizálódása miatt csak a %-okhoz szükséges mennyiségű tekercset tartsuk benn az orinkban, illetve ha van nem feltétlenül szükséges tekercsfajta, akkor azt vagy akkor vegyük be, amikor kell (haditekit, táamdás előtt stb.), vagy tartsuk a piacon tartalékként.
a tolvajok jobban fáradnak, ezért jobban be kell osztani a készültségünket, és hasznos lehet a regenerálódás varázslat is...a készültség hiányának elsősorban a magányos farkasoknál van jelentősége.
a törpét szövetségbe ajánlom, mert kell neki egy jó vari és egy hadi is jól jön mellé segítőtársnak. nem ajánlom kezdőknek sem idegbajosoknak, mert különös figyelmet igényel és számítanunk kell rá, hogy folyamatosan tekizhetik, vagy lophatják a rakikat. a tekikre semmilyen védelme nincsen, ezért nem árt ráhagyni...ezért igaz, hogy 2,6k lónak van hely, de csak 2,4k-2,5k-t szabad tartani, mert eldezertálhatnak, és tanyából is mindig többet tartsunk, mint amennyi kell.
felállásnak, azoknak, akik ritkán lépnek be az íj/elitet ajánlom, akik gyakran, és szeretnek támadni, azoknak mindenképp íj/pacit, akik termelnek, azoknak akár full íjat akik pedig gyakran, de inkább biztosra mennek azoknak az íj/elit/pacit tudom ajánlani. ha mf-ként játszunk mégis és termelünk jó lehet a full íj is
személyiségnek a harcost, tudóst, kislétszámú csopikban vándort* ajánlom (*ha esetleg full íjas fedezgetős termelős orink van, és úgyse ütünk ez nem nyújt különösebb előnyt)

különleges varázslat: különleges varázslata a raktárkulcs, amely segít megóvni a raktárakat. míg ez a varázslat hat az országodra minden a raktárak ellen irányuló tolvaj akció csak fele annyi nyersanyagot visz. figyelni kell, hogy ha valakinek helytartója van és azzal teteti fel a varázslatot, akkor a körváltás utánn felteendő varázslatokhoz tegye!

a törpe leginkább hadiként játszható, ezért erre mutatok egy ép.listát

föld: 200
ház: 33 17% 2574 lakos, 97% foglalkozottság
barakk: 48 24% 1747 ló/elit
tanya: 35 17% 2240 gabona/kör
templom: 25 13% 3900 varázsló
kocsma: 17 9% 1061tolvaj
őrtorony: 20 10% 1248 íjász
raktár: 8 4%
bányák/kovács: 15 8%

ez picit termel is, de a bányákat és a rakikból is átlehet építeni párat, ha jobban maxolva akarjuk játszani:

föld: 200
ház: 33 17% 2574 lakos, 97% foglalkozottság
barakk: 63 33% 2683 ló/elit
tanya: 37 18% 2435 gabona/kör
templom: 25 13% 3900 varázsló
kocsma: 20 10% 1248tolvaj
őrtorony: 20 10% 1248 íjász
raktár: 2 1%

sasa 07-12-2007 21:31

Quote:

Originally Posted by Burning (Post 109212)
- a varázslói 25%-al gyengébbek, ezért többet kell tartson

súgó: a varázslók 25%-kal gyengébbek (ez a hátrány mások által kezdeményezett mágikus akció kivédésekor nem jelentkezik)

Burning 07-13-2007 09:31

Quote:

Originally Posted by sasa (Post 109229)
súgó: a varázslók 25%-kal gyengébbek (ez a hátrány mások által kezdeményezett mágikus akció kivédésekor nem jelentkezik)

ismerem a súgót és ezt a részt is, hol itt a baj??
gyengébbek a varijai, többet kell tartson. lehet, hogy ez védésben nem mutatkozik, de ha ő ártózik akkor igen, és ezért több kell. nem sokkal, hiszen 25%-ot nem lehet kompenzálni, de egy kicsivel több kell.

Valezius 07-13-2007 12:05

Quote:

Originally Posted by Burning (Post 109290)
ismerem a súgót és ezt a részt is, hol itt a baj??
gyengébbek a varijai, többet kell tartson. lehet, hogy ez védésben nem mutatkozik, de ha ő ártózik akkor igen, és ezért több kell. nem sokkal, hiszen 25%-ot nem lehet kompenzálni, de egy kicsivel több kell.

Egy törpe ne akarjon ártózni, kivéve rövid játékban, ott meg vagy kompenzálja teljesen, vagy ne akarjon ártózni :)

Burning 07-13-2007 13:57

Quote:

Originally Posted by Valezius (Post 109366)
Egy törpe ne akarjon ártózni, kivéve rövid játékban, ott meg vagy kompenzálja teljesen, vagy ne akarjon átózni :)

egy törpe nem vari, de abban egyet kell értened, hogy tegyük fel egy 10% templomos orkot, lehet 11-12%-al nem ártóz be, de 13-14%-al már igen és ez nem jelentős különbség, csak egy kicsivel több, de elég. én még mindig kiállok mellette, hogy egy picivel több kell, 1-2%. ha többet tart, akkor a védelme magasabb a többi nem varisnál, beártózni is betudja az apraját. természetesen, ha nem tart többet is eléldegél, mert védelem szempontjából ugyanannyija van...

NorB 08-13-2007 21:39

Quote:

Originally Posted by Burning (Post 109390)
egy törpe nem vari, de abban egyet kell értened, hogy tegyük fel egy 10% templomos orkot, lehet 11-12%-al nem ártóz be, de 13-14%-al már igen és ez nem jelentős különbség, csak egy kicsivel több, de elég. én még mindig kiállok mellette, hogy egy picivel több kell, 1-2%. ha többet tart, akkor a védelme magasabb a többi nem varisnál, beártózni is betudja az apraját. természetesen, ha nem tart többet is eléldegél, mert védelem szempontjából ugyanannyija van...

100 templom ork, 13000 vari 16900-et véd orkból, 22600-at törpéből az 145 törpe templom, vagyis másfélszer annyi templom is határeset
a másfélszer annyi pedig nem kicsivel több, hanem másfélszer annyi :)

de ez nem érdekes, viszont az eredetit kicsit át kéne írnod, hogy több legyen a szöveg, ne a súgót idézd, szöveget írj

Burning 08-14-2007 08:02

Quote:

Originally Posted by NorB (Post 117420)
100 templom ork, 13000 vari 16900-et véd orkból, 22600-at törpéből az 145 törpe templom, vagyis másfélszer annyi templom is határeset
a másfélszer annyi pedig nem kicsivel több, hanem másfélszer annyi :)

de ez nem érdekes, viszont az eredetit kicsit át kéne írnod, hogy több legyen a szöveg, ne a súgót idézd, szöveget írj

1000 hekin a 10% templomba 13k vari fér, a törpének a 15% templomba 23400itt az 5%, ami nem sok:):)
én a 12-13 helyett javasoltam 13-14-et, ezek szerint 1 %-al több kell:o

írhattam volna teljes egészében szöveget, de lehet a kezdő nem érti hogy miért spórolhatunk meg épületet, ha nem írom mellé, hogy azért mert 1,5* annyi a kapacitása a raktárnak. ettől függetlenül átírhatnám, de nem tartom szükségesnek

Redback 08-14-2007 08:07

A hódítóba a törpének vagy a legnagyobb férőhelybómusza tekikkel együtt.
1,2(faji bónusz)*1,3(lakitekik)=1,56.

Burning 08-14-2007 08:09

Quote:

Originally Posted by Redback (Post 117460)
A hódítóba a törpének vagy a legnagyobb férőhelybómusza tekikkel együtt.
1,2(faji bónusz)*1,3(lakitekik)=1,56.

a törpének 20%-al több a férőhelye, amit a 30% lakitekivel szorozni kell, tehát a férőhelye 1.56, tehát a legnagyobb, sok katonai egység és ember fér az épületekbe
saját szövegem:)
ha már súgót idézek nem hiszem, hogy kihagytam volna valamit, max azon gondolkodom, hogy mit írhatnék, szöveget tanácsot, hogy NorB-nak eleget tegyek:)

NorB 08-14-2007 13:29

Quote:

Originally Posted by Burning (Post 117462)
a törpének 20%-al több a férőhelye, amit a 30% lakitekivel szorozni kell, tehát a férőhelye 1.56, tehát a legnagyobb, sok katonai egység és ember fér az épületekbe
saját szövegem:)
ha már súgót idézek nem hiszem, hogy kihagytam volna valamit, max azon gondolkodom, hogy mit írhatnék, szöveget tanácsot, hogy NorB-nak eleget tegyek:)

mindenképpen egy hosszabb szöveges résszel kéne kezdeni (úgy bontva, ahogy Ati kéri), aztán a súgók, meg éplisták

Burning 08-14-2007 19:35

ok, majd igyekszem átírni:)

Synkel 08-15-2007 16:59

Quote:

Originally Posted by NorB (Post 117512)
mindenképpen egy hosszabb szöveges résszel kéne kezdeni (úgy bontva, ahogy Ati kéri), aztán a súgók, meg éplisták


Ugyan ez tök off lesz, de amit én hiányolok ebből az egész kézikönyvből, az a régi nagyok jelenléte. Serg és Reaktor úgy emlékszem több bejegyzést is magáénak mondhat, de a többiek... Egy törpös topicban én pl szívesen olvasnék Monrotól, illetve Wandtól ahelyett, hogy télleg súgó-idézeteket böngésszek, vagy olyanok bejegyzéseit, akiknek szemlátomást fogalmuk sincs, milyen tanácsokkal kellene egy kezdőt ellátni a törpét illetően.

NorB 08-15-2007 18:04

Quote:

Originally Posted by Synkel (Post 117914)
Ugyan ez tök off lesz, de amit én hiányolok ebből az egész kézikönyvből, az a régi nagyok jelenléte. Serg és Reaktor úgy emlékszem több bejegyzést is magáénak mondhat, de a többiek... Egy törpös topicban én pl szívesen olvasnék Monrotól, illetve Wandtól ahelyett, hogy télleg súgó-idézeteket böngésszek, vagy olyanok bejegyzéseit, akiknek szemlátomást fogalmuk sincs, milyen tanácsokkal kellene egy kezdőt ellátni a törpét illetően.

hát ebben sok az igazság, de ahogy elnézem akikapjamarja alapon ment a dolog

és bizony az írók többsége nemhogy nem "nagy öreg", de nagyjából a kezdő és az amatőr szint között mozog
és azért azt is meg kell jegyezni, hogy ez írásmű, és bizony a "nagy öreg"-ek jórésze messze nem mozog olyan biztos talajon a bölcsészet, mint a Hódító terén :)

Burning 08-24-2007 20:35

módosítottam, a szövegemet, de gondolom megint kihagytam dolgokat, szóval írjátok, amit ti tudtok és én kihagytam:o

Serg 09-01-2007 23:12

Bár én nem vagyok igazán törpés,de néhány gondolat:A törpét csak is a sok szabadidővel rendelkező tapasztaltabb játékosoknak ajánlanám tanyafree kivitelben és szövisként.Egy mf törpére ha rászáll egy jó szövi 99% ban a törpe huzza a rövidebbet még akkor is ha jelentős károkat tud okozni.(Anno volt egy 3+1 körös mf törpém nagyon kemény kis törpe volt,de hoszabb távon nagyon komoly anyagi költségekkel járt egy-egy háború magasabb szinteken.)Akik komoly pénzt akarnak gyüjteni azoknak is ajánlom mert ha sikeresen piaci árukban tartja a pénzét egy egy szinten milliárdokat halmozhat fel(ezért jó ha szöviben van mert meg tudják védeni)És még valami a rövidfordulós játékok hétvégi ,viphétvégi szinte verhetetlen résztvevője a sokoldalúsága miatt.

monro 09-06-2007 19:41

Quote:

Originally Posted by Synkel (Post 117914)
Ugyan ez tök off lesz, de amit én hiányolok ebből az egész kézikönyvből, az a régi nagyok jelenléte. Serg és Reaktor úgy emlékszem több bejegyzést is magáénak mondhat, de a többiek... Egy törpös topicban én pl szívesen olvasnék Monrotól, illetve Wandtól ahelyett, hogy télleg súgó-idézeteket böngésszek, vagy olyanok bejegyzéseit, akiknek szemlátomást fogalmuk sincs, milyen tanácsokkal kellene egy kezdőt ellátni a törpét illetően.

Serg kérésére és ha már megneveztél Synk akkor hozzászólok, de az a véleményem, hogy bármely faj célravezető stratégiáját csak 50%-ban határozzák meg a faji adottságai. A másik 50%-ot a csoport környezeti viszonyai és a piacok alapján kell meghatározni. Éppen ezért csak általánosságokat tudnék írni amik a faji adottság miatt egyértelműek,de pld egy 1A-s törpe is teljesen másképp néz ki 500K ponton, mint 150K-n. És akkor még nem is beszéltünk más csopiról ahol pld 10 arany 1 kő vagy egy másikról ahol 9000 arany. Remélem értitek miért nehéz leírni az "abszolút okosságot" kizárólag a faj ismeretében. De megígérem, hogy összeszedem a gondolataimat és megpróbálok egy kis összefoglalást írni törpi ügyben nemsokára.

Synkel 09-06-2007 21:45

Quote:

Originally Posted by monro (Post 123270)
Serg kérésére és ha már megneveztél Synk akkor hozzászólok, de az a véleményem, hogy bármely faj célravezető stratégiáját csak 50%-ban határozzák meg a faji adottságai. A másik 50%-ot a csoport környezeti viszonyai és a piacok alapján kell meghatározni. Éppen ezért csak általánosságokat tudnék írni amik a faji adottság miatt egyértelműek,de pld egy 1A-s törpe is teljesen másképp néz ki 500K ponton, mint 150K-n. És akkor még nem is beszéltünk más csopiról ahol pld 10 arany 1 kő vagy egy másikról ahol 9000 arany. Remélem értitek miért nehéz leírni az "abszolút okosságot" kizárólag a faj ismeretében. De megígérem, hogy összeszedem a gondolataimat és megpróbálok egy kis összefoglalást írni törpi ügyben nemsokára.


Na végre:)
Úgy csináld, hogy most is van egy törpim, és szívesen tanulok:)

Remedy 09-06-2007 22:12

En nem sokat jatszottam torpevel, de szerintem tobb felallas is lehetseges. Leginkabb pedig idegrendszer kell, szerintem, akik eloszor torpevel jatszanak, nagyon nehezen viselik el a folyamatos kitekizest. De ha termelo az a torpe, gondoljunk arra, hogy seperc alatt visszatermeljuk azt a tekit, es nem is tartsunk benn sokfelet, csak a legszuksegesebbeket. A tolvajokat tobbfelekeppen buntethetjuk meg: vagy a szovijeink segitsegevel, vagy, ha mfek vagyunk, a seregunkkel. A legidegesitobb talan egy hadis mf termelo topicseknek, ha folyamatosan lentrol sok korrol tekizik ki. Ilyenkor tobb megoldas is van, vagy feljebb utjuk magunkat, vagy diplomaciazunk. :) Vagy mindketto :) Egy dolog nem jarhato: ha tolival akarjuk megvednei a tekijeinket, az nem vezet semmi jora. De a torpenek hatalmas elonyei vannak, a gyorsitott kepzes, a sok-sok termeles, a nagy raki.... Torpevel en szigoruan csak tf orit ajanlok. Mfkent kicsit idegorlo, es sok szabadidot igenyel, de jo taktikaval rengeteg penzt lehet vele keresni. Es szerintem egy jo jatekos, egy jol felepitett torpevel egyszeruen "aranyat" er egy szoviben. :)

monro 09-07-2007 21:46

Remy jól látja a dolgokat :)

Szóval... A törpe a gazdasági vénával megáldott harcosoknak való faj akik elfogadják,hogy nem fognak eszméletlen sebesen fejlődni, de általuk másoknak erre megadhatják a lehetőséget és közben nem kell hagyniuk, hogy átgázoljon rajtuk bárki.

Törpe az 1A-ban:

A jelenlegi felfedezési szabályozás miatt sajnos megnehezedett a törpök bányatalálási esélye ha meg is akarja védeni. Ha nagyobb költségvetés áll a törpe mögött akkor a felfedezése picit más.

Felfedezés:
Nagyobb, gazdagabb klán tagjaként érdemes kevés bányával felmenni addig amíg csak van üthető ellenfél és csak miután az ori megnőtt és a mezőny kevésbé sűrű akkor nekiállni a bányák összefedezésének. 2947 hekinél mindenesetre csináljon mindenki egy fullos felfedezést irányítottan, mert ez a határ amikor még 225 katonáért fedezhet. Kisebb klán tagjaként a felfedezés javarészét érdemes 2947 hekiig maximalizálni, DE ilyenkor nagyon figyeljünk, hogy a barakok száma ne csökkenjen 45% alá és a tornyoké 5% alá, hogy képes legyél a visszatámadásra ha ugy alakul! Kisklán tagjaként ha látod, hogy nagy a klánlétszám különbsége egy támadásnál akkor tudod, hogy keveset visz el az ellenfél így néha akkor jár jobban a törp ha nem támad vissza csak megpróbál alábontani a támadónak. Ellenkező esetben számíthatsz tolikra-varikra amik több kárt tesznek benned, mintha hagytad volna leverni rólad azt a 20-30 hekit ami tulajdonképpen a még olcsó fedezés miatt jó is lehet számodra.

Bányák:
Minden felfedezést irányítottan érdemes elindítani és a lekisebb találási arányú bányához igazítani a többit. Igen ez azt jelenti, hogy amiből több van azt érdemes lebontani. Én mindig ugy építettem a törpéket az 1A-ban, hogy a bányáinak a száma közel azonos mindenből kivéve a fém és a drágakőbányát. Természetesen ha egy másik 1A-ban ezek hiánycikkek akkor ezekből is érdemes többet megtartani. A fémbányák számát pedig az ellátott országok fegyverszükséglete alapján érdemes beállítani. Ha egy teljes klánt egy törpe lát el fegyverrel akkor annyi fémbányát tarts meg amennyi fegyvert le kell gyártanod. És végül: bányát nem bont egy vérbeli törpi csak ha ezen nagyon sok föld elvesztése múlik! Elöbb bontom le az összes házamat, mint 2% bányát!

Tanyák:
Egy 1A-s törpének ha vigyázni aka magára nincs tanyája egy sem.

Épületlistáról:
A bányák után a legfontosabb épületei a barakok és a tornyok. Templom csak annyi amennyi a védelem és a vérszomj felrakásához szükséges. A kocsmák számát nagyban befolyásolja a környezete és nem a lopások miatt! A kocsma kizárólag morálfenntartó tényező a törpinek az 1A-ban. Ha olyan helyen vagy ahol sokan vannak lőtávolban akkor a seregek javarésze benn van a barakokban ezért a kocsmák száma itt picit több. Amikor a környezete megengedi akkor a seregek javarésze piacolható így a kocsmák száma is csökkenhet picit. És még egy apróság azoknak akik nem most kezdenek ismerkedni a játékkal... A bányák és a tornyok száma egy törpe esetében közel ugyanannyi ezért megoldható, hogy a szükségesnél kevesebb házzal üzemeltesd az országodat. Békeidőszakban a tornyok vannak alul az intézőben és a bányák termelnek, támadás védésekor pedig felcseréled őket és védekezel. Ezzel is tudsz spórolni 1-2% helyet más épület számára, sőt jól jöhet az emberhiány seregelengedéses hadműveletek esetén is.

Egy picit általános éplista az 1A-s törpnek:

16% ház
42-47% barakk
10-15% torony
15-18% bánya
2-3% kovács
5% templom
5% kocsma
15 db bank

monro 09-08-2007 09:21

Törpe az alsóbb szinteken

Azoknak való akik nagyon sokat vannak gép elött és hamar le tudják reagálni ha valami történik. Szeretnek gazdagok lenni a játékban és ezért nagyobb tűrőképességgel vannak az attrocitások irányába.

A törpe felépítése alapjaiban nem különbözik az MF-nél vagy a szövis törpinél. Inkább játéktechnikai különbségek vannak. Egy MF törpének sokkal többet kell tűrnie a környezete sokszor értelmetlen agresszióit. Ha MF vagy akkor ezeket jegyezd meg, de nem kell mindenre "ugrani", mert alsó szinteke csúnyán el lehet bánni egy MF törpivel ha valami szövi ezt szakszerűen csinálja!

Szövi vagy MF?

Szövis törp:
Mint minden más fajjal, csak akkor lépj szövetségbe ha valamit nyersz ezzel. Csak komplett szövetségbe érdemes belépni és oda is csak akkor ha a szövi odafigyel egymásra. A törpe tolikkal varikkal erősen sebezhető általában ezért ha szövetségben játszol akkor a szövetség feladata, hogy megvédjen a mágikus és toliakciók ellen azzal, hogy válaszlépéseket tesz. HA a szövi ellenére magadra hagyottnak érzed magad (varis-tolis ori nem segít pld) akkor ki kell lépni.

MF törp:
Én a magam részéről ezt jobban szeretem csinálni annak ellenére, hogy kevesebb a mozgástere a hadműveletek terén mégis remekül játszható ha elfogadod, hogy sok piros eseményed lesz naponta és ezen nem piszkálod fel magad. Nem kell megvédened magad minden tolis oritól, sőt sokszor semmit sem érdemes tennia lopások ellen. Egyedüli teendőd a térkapuk, lopások és ártók feljegyzése. Cserébe gazdagabb leszel, mint egy komplett szövetség akár és bármikor tudsz felfelé haladni a pontlistában.


Általános éplista és stratégia

Egy törpe ország akkor van jó kezekben ha hadi irányultságú. Az 1A-s törpével ellentétben lejjebb érdemes egy picit több kocsmát és templomot tartani, de nem kell versenyezni ebben egy szövetség tolisaival és varisaival. El kell fogadni,hogy ezeken a területeken gyenge vagy, DE tudd, hogy ha kell rögtön meg tudod csapni valamelyiket akár 2 sereggel is MF-ként. Ehhez evidensen sok barakk kell. A tornyok száma itt kevesebb, mint az 1A-ban hiszen itt nem kell annyira vigyázni a földedre, mert olcsóbb jóval a felfedezése. Tehát a törpi MF szépen haladgat akár fedezéssel akár ütéssel. Az új helyen ahová megérkezik, míg beépítettlen területe van addig nem reagál a környezete agresszióira. Persze érdemes akkor elindulni ütni vagy felfedezni ha elötte a piacon már megvannak az uj terület benépesítéséhez szükséges katonai egységek. Most egy jól működtethető éplistát teszek ide ami szinte mindenki ellen esélyt biztosít a sikeres túlélésedre:

16-18% ház
45-48% barakk
5-6% torony
6-7% tanya
6-12% bánya-kovács
6-7% templom
7-8% kocsma
15 db bank

A barakok száma a sarkalatos. Minél több a barakod annál kevésbé leszel kivánatos célpont és annál jobban tudsz megtorolni ha ugy alakul.

FONTOS: ha megteheted, mert a piaci viszonyok rendezettek és átláthatóak akkor NE TARTS otthon minden egységedet ha viszonylag sokat vagy gép elött. Hagy lássanak törékenynek és gyengének. Legtöbbször a játékosok zöme arra sem veszi a fáradságot, hogy éplistát készítsen. Használjuk ki ezt a hibájukat!

Mit tegyél ha piszkálnak?

Ki piszkál?:
Arra, hogy ki piszkál, viszonylag egyszerűen rájöhetsz ha figyeled. A hírnévpontok az MF törpe vakvezető kutyái. Minden belépésedkor lemásolod a pontlistát 2-8körig magad elött és után aztán elküldöd magadnak üzenetben. Ha piszkál valaki akkor változni fog a hírnévpontja ugyhogy az esetek 90%-ában 3-4 alkalom után biztosan tudni fogod, hogy ki az.

Mit tegyek?:
A legfontosabb, hogy gyüjts infót! Nagyon árulkodó egy ország hírnévpontja. Akinek a hírnévpontja nagyon magas és mínuszos arról erősen sejtehtő,hogy tolis ori így itt ezzel az egységgel nem érdemes próbálkozni. Viszont a haladásunkban és infószerzésben elsősorban a tolvajainkra leszük utalva, hiszen gömbözni nem nagyon érdemes a mi fajunkkal és éplistánkkal. Viszont 7-8% kocsmával általában a szövik 2 tagját is fel tudjuk majd mérni. Használjuk a ránk nyitott térkapukat infószerzésre! Nyilván nem ugyanoda megyünk majd rajta ahonnan minket loptak, hanem céltudatosan keressük meg a környékünkkön, hogy hová tudunk bemenni. Az sem baj ha bebukunk valahová, mert az is infó. Természetesen nem lopkodni akarunk, hanem szövit felmérni és éplistát szerezni. A varis orikhoz mindig beférünk majd és általában ezeket akár 2 sereggel is be lehet verni ha nagyon el kell majd mennünk a környékről. MF-ként ha már nagyon durván bántanak akkor érdemes lovakat venni és egy szövetség varisát leütni 2 sereggel földre.

Bányák
Itt lejjebb közelsem annyira fontos épület, mint az 1A-ban, de azért itt is vigyázzunk rá. Mindenesetre lényegesen kevesebb is elég belőlük. Én mivel az MF játékot játszottam inkább 1-2% bányát tartottam meg fajtánként ami bőven elég magadra és a piacra is jut. A megtermelt hasznot a katonai piacokon érdemes befektetni,hiszen a katonai egységeket nem tudják ellopni és ha nem vagy itt a HT kiteszi a feleslegest.

Haladás a pontlistában

Optimális esetben amikor csak lopkodnak, de nem kapsz ártókat akkor tudsz pénzt termelni. Maradj ott amíg csak érdemes vagy el nem üldöz valaki. Csak akkor érdemes uj felfedezést vagy foglalást elindítani amikor annyival több katonai egységed van a piacon, hogy be tudod majd egyből népesíteni velük az új földterület épületeit. Utad során viszont szinte biztosan lesz olyan pont ahol ugy érzed, hogy nem maradhatsz, mert ha ottrekedsz akkor tönkretesznek tolikkal varikkal. Ha nagyon nekedestek akkor fedezz fel amekkorát csak lehet vagy keresd meg egy szövetség varisát és üsd le. Ha lehet 2 sereggel ez általában belefér. (természetesen nem minden esetben)

Tekercsek

Fontos, hogy a tekercseidet NEM kell pótolni a lopások miatt, sőt már a védelem alól kijövet magad is kiteheted a piacra őket csak 1000 db-okat hagyj benn (kivéve a lakástekit). Ezzel azt éred el, hogy a környezeted megszokja, hogy csóró vagy és nem érdemes tőled lopni. Persze ez a módszer is inkább azoknak lehet fegyver akik sokat vannak gépnél. És végül ide még... lehetőleg NE tekiben tartsd a pénzed, mert az kopik és lopható ha visszajön a piacról.

Pénz és a tartalékod tárolása

Egy MF törpi a 4 szint után ha nem túl kezdő akkor gazdag. A pénz viszont vonzó másoknak ezért érdemes befektetni. Ha sokat vagy a gép elött akkor ez nagyon jól elrejthető a külvilág elől. Az én módszerem mindig a katonai egységek vásárlása volt. Mivel csak a tornyos íjászaim voltak állandóra benn az országban ezért leginkább lovasokat vettem és több tételben tettem ki őket. 1 tételt mindenképpen ár alá, hogy legyen pénzed ha szükséges vagy vissza tudd venni ha vissza kell támadni. A többi tételt is az alsó tételem fölé rakosgatva rövid időn belül teljesen átlátható egy 3-as szintű csoport katonai piaca. Ha nem vagy támadgatós típus akkor viszont jobb ha varikban és tolikban tartod a pénzed.

Mennyi pénzt hagyj az oriban?
Annyit mindenképpen, hogy az üresen álló barakjaidat fel tudd tölteni. Mivel azt javaslom, hogy az országban mindig legyen benn 20% baraknyi íjász ezért a maradék barakhelyed 45% baraknál ugye 25% üres barakk. Ezt tudd televenni ha támadnak és még 10K tekercset ha ellopják támadás közben.

Morálfenntartás


Nagyon fontos elem. Egy törpe akkor és csak akkor védheti meg magát sikeresen ha a katmorál 94% vagy fölötti. Ezt több féle módon is elérheted, de amikor elérted meg is kell tartani. A megtartása sem bonyolult ha a leírt éplistát alkalmazod. Amikor a morálod esni kezd akkor a seregeid felét kipiacolod. Esetleg tolikat varikat (természetesen nem mindet) is egészen addig amíg a katmorálod esése megáll. Ha a katmorál megtorpant onnantól kezdve tarthatsz benn sereget akár tele is nem fog tovább csökenni ha pénzosztással a lakossági morált is fenntartod 94% felett.

monro 09-08-2007 20:25

Most, hogy úgy érzem leírtam mindent amit a témában érdemes tudni remélem lesz is aki elolvassa néha :D Synk, Lacqa köszi ;)

Serg 09-09-2007 15:52

Quote:

Originally Posted by monro (Post 123725)
Most, hogy úgy érzem leírtam mindent amit a témában érdemes tudni remélem lesz is aki elolvassa néha :D Synk, Lacqa köszi ;)

Én már el is olvastam :D

Grabi 09-09-2007 16:03

egész jó...ez egyfajta taktika, nekem más van:

én azt szoktam h 50% barakk 10% torony, 8% kocsma, 8-10% bányával felütöm magam ahová csak tudom és ott rakok csak az orimba kovácsot, meg esetleg egy célzottat

mivel a törpe ha élezve van hasonló nagyot üt, mint egy gnóm, szóval teljesen jó hadit lehet belőle csinálni.

Smooth Scroller 09-09-2007 16:22

Quote:

Originally Posted by Hüpike (Post 123780)
egész jó...ez egyfajta taktika, nekem más van:

én azt szoktam h 50% barakk 10% torony, 8% kocsma, 8-10% bányával felütöm magam ahová csak tudom és ott rakok csak az orimba kovácsot, meg esetleg egy célzottat

mivel a törpe ha élezve van hasonló nagyot üt, mint egy gnóm, szóval teljesen jó hadit lehet belőle csinálni.

ez csak tanyafree lehet, mert amit meg nem irtal hozza, hogy kell ugy 7% templom, meg 17% haz. 50+10+8+8+7+17=100. es akkor az a banya csak 8%, es 1 szal tanya sincs. gondolom a kaja arat a nyersibol fedezned.

azert ehhez a torpehez eleg gyakran be kell nezegetni gondolom.

Grabi 09-09-2007 16:30

jól látod. ötös/négyes szinten pedig egy 100-120 bányát lazán lehet foglalni is, még fedezni se kell. vagy ha mindenáron akarsz ötösön 200-400ig célzottan fedezel kb. napi képzésből.

szóval úgy gondolom a törpe faj nem egy szintes faj, hanem több, akár az összes szinten átívelő faj, nem nagyon érdemes váltogatni.

Synkel 09-09-2007 16:37

Quote:

Originally Posted by Serg (Post 123778)
Én már el is olvastam :D


Én is elolvastam, már amikor született az alkotás:) Valami ilyesmit hiányoltam, ezért emeltem szót a régiekért, hogy inkább az ő tanácsaikat olvasnám, mint azokét, akik ismernek olyat aki játszott már törpével...

Hornet 10-11-2007 10:50

Köszi Monro a lényegek feltárását.

Én is fordulás után a törpét választom,és ebben nagyon sokat segítettél az általad leírt tapasztalataiddal.

A könyv hozzá szólásainak legalább megvan az etalonja:)

-Fegya- 10-11-2007 11:17

Quote:

Originally Posted by monro (Post 123604)
Ha a katmorál megtorpant onnantól kezdve tarthatsz benn sereget akár tele is nem fog tovább csökenni ha pénzosztással a lakossági morált is fenntartod 94% felett.

Nekem is az a tapasztalatom, hogy a 94% feletti lakossági morál lassítja a katonai morál csökkenését.
A sugó szerint viszont csak akkor van szerepe a lakossági morálnak a katonai morálra, ha 70% alatti a lakossági morál.
Nem igaz a tapasztalatom vagy nem jó a sugó?


All times are GMT +1. The time now is 08:56.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu