![]() |
08.02. Ork
Milyen stratégiát lehet vele játszani? Mikre képes? Magányos, vagy szövetségi játék mellett jobb? Milyen egységeket célszerű tartania? Milyen épületeket célszerű tartania?
|
Eddig egyszer játszottam orkal ezért kiegészítések jöhetnek.
Kiknek ajánlom: - Akiknek sok idejük van - Akiknek van már némi tapasztalata - Akik nehéz fokozaton szeretnének hadi országgal játszani - Akik elviselik a veszteségeket is - Akik inkább szövetségben játszanak; illetve bátor magányos farkasoknak - Akik a kamikaze a taktikát szeretnék kipróbálni. - Akik az 1/A csoportban aktív hadiországal akarnak játszani. Stratégia: Egyértelműen hadi beállítottság, agresszív, támadó stratégiával. Íj/ló felállás a klasszikus de ij/elitel is játszhatunk. Az ork lovasok adják a hódító legnagyobb támadóerejét. A védekezésben a faji előnyök ellenére nem olyan erős. Tolvajból éppen annyit tartsunk amennyivel nem lop át minden jött-ment. Varázslókkal ugyanez a helyzet, annyi kell, hogy a magunkra ható varázslatokat fel tudjuk tenni, és a többi hadis lehetőleg ne tudjon ártózni. A faj nagy odafigyelést igényel. A tolvajlással lesz a legtöbb problémánk, tehát az állandó tekercslopásra és következményeire készüljünk fel anyagilag és lélekben is. Csak a legfontosabb tekercseket tartsuk magunknál és érdemes komoly tartalékokkal játszani, mert szükségünk lesz rá. Megéri a tekercsekel ügyeskedni a piacon. Csata idejére vegyük maximumra a szükséges tekercseket. Tekercslopásnál azonnali megtorlást javasolnék, azonban az ügyesebb tolvajok alulról és 2-3 körnél távolabbról lopnak. Egy jó szövetség azért sokat segíthet a védelemben és a visszavágásban. Mivel tanácsos készpénzt tartani országunkban ezért pár bankot is érdemes építenünk. 10-12 bank már elég jól véd. Felesleges katonai egységek eladásával elegendő pénzt kereshetünk az ország fenntartásához. Sikeres taktika lehet az állandó távolbanézés és seregküldés a támadóval szemben. A nagy támadóerő miatt tapasztaltabb magányos farkasoknak az információ nélküli, „vakon” támadás is taktikai lehetőség. Katonai szempontból egy orknak csak egy jól felépített elf jelenthet akadályt. Gyengéi: tekercslopás, nagyobb területen a földrengés és a gyújtogatás. Gyakori támadások esetén a teljeskrónika alapján támadók. Az 1/A csoportban az ork az egyik legkedveltebb hadis faj. Extrém erős, kiélezett, támadó ország építhető ki belőle. Tanyák nélkül, akár 70% fölötti barakk arány is megvalósítható. A jó szövetség, és a tartalékok a legfelsőbb csoportban fokozottan ajánlottak. Az orkhoz legjobban illeszkedő személyiségek: tábornok, harcos, tudós, kereskedő, (kisebb csoportokban: vándor). Az épület arányokkal kicsit bajban vagyok, mert kezdőknek nem ajánlom a fajt, a tapasztaltabbak meg már tudják mit érdemes építeni. Ezért alternatívák jöhetnek. Az általam kezdőknek, szövetségbe javasolt épületarányok: Ház: 20% Barakk: 38% Torony: 10% Tanya: 12% Kocsma: 10% Templom: 6% Egyéb 4% |
Tekercsekből csak annyit tartsunk amennyi feltétlenül szükséges.Valaki azt csinálja, hogy ütés előtt behúzza a haditekiket majd ütés után visszarakja a piacra.
|
ezt a fajt jellemzően profi, rengeteg játékidővel rendelkező játékosok játszák, ím egy éplista, ha komolyan gondolod:
Ház: 20% Barakk: 50% Torony: 10% Kocsma: 10% Templom: 5-6% Raktár és bank: 4-5% |
javítás:
Az ork lovasok adják a hódító legnagyobb támadóerejét. A védekezésben szintén hatalmas erővel bír, amennyiben a főserege éppen támadást hajt végre. Ebből adódóan az ork csak akkor érzi elemében magát, ha folyamatosan foglal, pusztít, mészárol, az otthon üldögélést nem szíveli. |
Quote:
|
Quote:
OFF: remélem, aki a témákhoz ír, az komoly gyakorlati tapasztalatokkal bír, vagy elfogadja a mások tapasztalatait én minden szinten voltam már orkkal mf.ként is, szövisként is |
Quote:
szal: 1,3*1,45*1,2*,1,2=2,7144 |
Quote:
a tornyok %-a maxon 1,3 a faji: 1,45 tudósként az extra 1,2 ez az összes bónusz! |
Quote:
ha a védelem szempontját (is) nézzük, akkor a tudós a hasznosabb, ha inkább a támadást, akkor viszont tábornok lennék:rolleyes: |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
a maximumot vette, tehát az ork maximális erejét szorzók alapján, amibe a 30% torony a számolandó, de a védelmet tényleg kihagyta (erre írta redback, hogy kihagytad a toronbónuszt, mert azt hitte az 1,3 a védvari nem a torony:o)
|
Quote:
bár annak semmi értelme, mert előbb leesik, aztán jön be a támadósereg, tehát két körre kéne feltenni min. a védelem varázslat valóban 30%, de annak nincs köze a fajokhoz, így nem számoltam vele |
Ha már meg lett említve az 1A ha egyszemélyiséges orkod van csakis tudós legyen mert a klántámadásoknál csakis az ad pluszt és ez fontos szempont mert az igazi nagy lehetőség földszerzésre a klántámadás az 1A ban.
|
Irok egy eplistat en is, mert kedvenc fajom az ork, es egyszeruen sirok, ha a kezdohozzaszolasban ranezek az eplistara :)
Haz: 18.8% Barakk: 59% Ortorony:10% Templom: 6% Bank: 20 db(!) Raki: 4% Kocsma: 2 (db) :) Pelda, 1000 hekire: Épületek Épületnév DB % Férőhely Ház 188 19% 12220 Barakk 590 59% 30680 Templom 60 6% 7800 Kocsma 2 0% 104 Raktár 40 4% 40000 Tanya 0 0% 0 Őrtorony 100 10% 5200 Könyvtár 0 0% 0 Kovácsműhely 0 0% 0 Bank 20 2% 150000 Bányák 0 0% 0 Összes 1000 100% - Hadsereg Típus Van % Íjász 5200 17% Lovas 25480 83% A kajaja 6+1 korre eleg, ehezni is tud, mi kell meg? Maganvelemeny: ez csak ilyen fanatikus, idomilliomos ork orulteknek valo, mint en, aki szerint orkba a toli csak disz (max hullatol jo embert lopni), es csak akkor kell, ha nagy gaz van, addig felesleges... :) 1/A-ban ennel annyival lehet jobban elezni, hogy esetleg kevesebb haz, 1 db raki, kevesebb templom. Bar ott egyeni utesekre en inkabb a 7,5% templomot preferalom (kitambonusszal ne rengesse ki senki alolam a tamado, sot, a vedobarakkokat), de klanuteshez eleg a minimalis. :) Nem tudom, miert volt a kezdohozzaszolasban a kezdo szo, az orkot kezdoknek egyaltalan nem ajanlom. :) Vigyazat, ez az ork nagyon borulekony es rengeteg ido kell hozza! Ellenben marha nagyon ut, es gyonyoruen nez ki :) |
a 2 db. kocsma azért több szituációban sem feltétlenül okos dolog :)
|
Quote:
|
| All times are GMT +1. The time now is 13:49. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu