Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Segítség (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Katonai morál (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=1683)

Jakutszk 04-15-2007 20:18

Katonai morál
 
Sziasztok, akkor mi van ha egy orinak 0 a katonai morálja?
Ilyen esetben meg tudom lopni, bármennyi tolival??
Nincs kedvem kipróbálni, hogy ha mégsem.....:)

Ati 04-15-2007 20:20

Quote:

Originally Posted by Jakutszk (Post 88017)
Sziasztok, akkor mi van ha egy orinak 0 a katonai morálja?
Ilyen esetben meg tudom lopni, bármennyi tolival??
Nincs kedvem kipróbálni, hogy ha mégsem.....:)

Idézet az alvilág súgóból:

" A tolvajok és varázslók készültsége a katonai morállal közösen, e kettő átlagaként számít, mind támadáskor, mind védekezéskor. Ha például 50% a készültséged, de a katonai morálod 80%, akkor 65%-kal kell számolnod. Ugyanígy ha a készültségedet leviszik 0%-ra, akkor 80%-os morál mellett az nem lesz egyenlő a nullával, hanem 40%-ként számít. 0%-os morál és 0%-os készültség mellett azonban az adott terület védőereje nulla."

Jakutszk 04-15-2007 20:23

tehát ez fordítva is igaz?
0% morál és 100% készültség az 50% morált eredményez?

Ati 04-15-2007 20:25

Quote:

Originally Posted by Jakutszk (Post 88019)
tehát ez fordítva is igaz?
0% morál és 100% készültség az 50% morált eredményez?

Nem 50% morált, mert a morál az 0%, de egy 0,5-ös szorzót mindenképp, a 100%-os készültséggel közös átlagként.

(0+100)/2 = 50

Jakutszk 04-15-2007 20:28

Köszi!

Csak azt hittem, h ilyenkor nincs védelme!
Mert 5000 varázslója van, nekem meg 2000volt a gömbözéskor és sikerült.
A programban 50% készülit állítottam be és az szerint nem tudtam volna meggömbözni....

Kubbi 04-15-2007 20:43

Viszont be tudod ütni kb 200 lóval is.

Jakutszk 04-15-2007 20:44

Hát nem tudom ez a szorzó mit jelent amit írtál!?
De szerintem ha nulla a katonai morálja akkor azt csinálok vele amit akarok, de nem cseszegetem tovább. (Fele annyi tolival tudom lopni)

Kubbi 04-15-2007 20:48

Ha 100% a készültsége, és 60% a katonai morálja, akkor a tolvajok erőssége 80%-os lesz. (100+60)/2
Ha 100% a készültsége, és 0% a katonai morálja, akkor a tolvajok erőssége 50%-os lesz.(100+0)/2

A katonáknál viszont a védelem értékét szorzod meg a 0%-os kat morállal, és így 0-át fogsz kapni. :D

Jakutszk 04-15-2007 20:55

Na de azért mégis egy óriás 400 tolival, tolitekercs nélkül meg tudja lopni egy gnóm 900 tolvaját!
Nem tudom hogy van-e neki tolvajtekije, de a többiből hoztam tehát gondolom......
Pedig ez 50%-kal (ahogy írtad) nem jön össze akárhogy számolom.

Kubbi 04-15-2007 21:02

Quote:

Originally Posted by Jakutszk (Post 88028)
Na de azért mégis egy óriás 400 tolival, tolitekercs nélkül meg tudja lopni egy gnóm 900 tolvaját!
Nem tudom hogy van-e neki tolvajtekije, de a többiből hoztam tehát gondolom......
Pedig ez 50%-kal (ahogy írtad) nem jön össze akárhogy számolom.

Nem tudom, hogy pontosan melyik csopiban lehetsz, de ha egy 1700fős csopit nézünk, ahol közvetlenül egymás mellett van a két ország.
Ha egyikőtöknek sincs tolitekije, továbbá te mf-vagy, és ő lehasználta a készültségét pl 50% körül van neki, vagy még lentebb vitték neki ártóval, továbbá neki nincs fenn a tisztánlátása, akkor simán lelopod. :)

Sőt nem is kell mf-nek lenned. :)
Szöviben is lelopod. :D
Ha van neki 10% tolitekije, akkor is lelopod :D

Grabi 04-15-2007 21:04

egyikőtök sereges támadásról beszél, ahol a 0 katmorál üres országot jelent, a másik meg tolikrol, ahol a 0 katmorál 100-as készü 50%-os tolierőt jelent (+ távolságbónusz+ teki...)

Kubbi 04-15-2007 21:06

Quote:

Originally Posted by Hüpike (Post 88030)
egyikőtök sereges támadásról beszél, ahol a 0 katmorál üres országot jelent, a másik meg tolikrol, ahol a 0 katmorál 100-as készü 50%-os tolierőt jelent (+ távolságbónusz+ teki...)

Én mind2őről beszéltem...

Ha 100% a készültsége, és 60% a katonai morálja, akkor a tolvajok erőssége 80%-os lesz. (100+60)/2
Ha 100% a készültsége, és 0% a katonai morálja, akkor a tolvajok erőssége 50%-os lesz.(100+0)/2

A katonáknál viszont a védelem értékét szorzod meg a 0%-os kat morállal, és így 0-át fogsz kapni.

otto500 05-22-2007 17:00

A következő a problémám:
Most léptem túl a kocsmánkénti 500 katonai egységet(jelenleg:511fő/kocsma)
, ezért csökken a morálom. De alig telt el 6 óra az utólsó sikeres támadás óta, és előzőleg is végig max-on volt a morálom. Szóval az érdekelne hogy van-e valami fix érték, hogy mennyire kompenzálja a támadás, a kocsmából adódó morálcsökkenést?!

Fusio 05-22-2007 22:52

Quote:

Originally Posted by otto500 (Post 97515)
A következő a problémám:
Most léptem túl a kocsmánkénti 500 katonai egységet(jelenleg:511fő/kocsma)
, ezért csökken a morálom. De alig telt el 6 óra az utólsó sikeres támadás óta, és előzőleg is végig max-on volt a morálom. Szóval az érdekelne hogy van-e valami fix érték, hogy mennyire kompenzálja a támadás, a kocsmából adódó morálcsökkenést?!

Sztem nem azért csökken a morálod mert túlépted az 500 tolit,hanem az adot hekinen kevés még a kocsmád,vagy sok barakk/templom van mellete.... :) (habár ez fajoktol is füg h milyen orit akarsz magadból csinálni,ha toli leszel gondolom több lesz mint 500 toli,és ak a morálal nem lesz gond:D :D )

Princ 05-22-2007 23:08

Quote:

Originally Posted by otto500 (Post 97515)
Szóval az érdekelne hogy van-e valami fix érték, hogy mennyire kompenzálja a támadás, a kocsmából adódó morálcsökkenést?!

Úgy képzelem, hogy egy sikeres katonai akció hozzáad egy bizonyos fix értéket a morálváltozóhoz.
Valamint, ha az 500 egység/kocsma határt túlléped, akkor sztm a morálváltozódat a kocsmák nem befolyásolják. A nulla változást tehát nem is kell "kompenzálni".
Ami miatt a katmorál csökken a maximumról, az többnyire az "egyensúlyi helyzetre való törekvés", ami általában a 75%-ot jelenti.

És igen, biztos létezik vmi 'győzelmi sűrűség', ami épp kompenzálja ezt a középértékre való törekvését a katmorálnak, és azt a kívánt értéken tartja.
Ez a sűrűség vagy gyakoriság a magasabb katmorálnál szvsz nagyobb. Hadis ori vezetésekor 90-95% között tartani még nem igényel túl nagy odafigyelést a téma.

Természetesen kismillió dolog tartozik még ide, de talán fölösleges a súgó többi pontjánál is elmondani analóg módon ugyanezeket.

Andrew 05-22-2007 23:10

Quote:

Originally Posted by Princ (Post 97689)
Úgy képzelem, hogy egy sikeres katonai akció hozzáad egy bizonyos fix értéket a morálváltozóhoz.
Valamint, ha az 500 egység/kocsma határt túlléped, akkor sztm a morálváltozódat a kocsmák nem befolyásolják. A nulla változást tehát nem is kell 'kompenzálni'.
Ami miatt a katmorál csökken a maximumról, az többnyire az "egyensúlyi helyzetre való törekvés", ami általában a 75%-ot jelent.

És igen, biztos létezik vmi 'győzelmi sűrűség', ami épp kompenzálja ezt a középértékre való törekvését a katmorálnak, és a kívánt értéken tartja.
Ez a sűrűség vagy gyakoriság a magasabb katmorálnál szvsz nagyobb. Hadis ori vezetésekor 90-95% között tartani még nem igényel túl nagy odafigyelést a téma.

Természetesen kismillió dolog tartozik még ide, de talán fölösleges a súgó többi pontjánál is elmondani analóg módon ugyanezeket.

annyira nem igényel odafigyelést, hogy 90-95% táján magától meg is áll a csökkenés :D:D ha 100%-ról indult

Princ 05-22-2007 23:37

Quote:

Originally Posted by AndrewB (Post 97690)
annyira nem igényel odafigyelést, hogy 90-95% táján magától meg is áll a csökkenés :D:D ha 100%-ról indult

Attól még hogy nincs mellette kis piros nyíl, csökken az. Legfeljebb nincs türelmed megvárni. ;) De ebben különben sem velem vitatkozz, hanem a súgóval. :D

Quote:

Originally Posted by Súgó
Mindemellett a katonai morál törekszik egy bizonyos középérték felé. Ez azt jelenti, hogyha a katonai morálod nagyon alacsony, akkor valamennyire magától növekedne, viszont ha túl magas, akkor valamelyest mindig romlik.

Amit Ottó voltaképp kérdezett, hogy a fejében létező modell a katmorálról vajon más szerint is helyes-e. És én válaszoltam 10 sorban, hogy igen. :D
Sztd is jó? :)


All times are GMT +1. The time now is 05:37.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu