![]() |
Március: súgó-project
Sziasztok!
Nemrég tartottunk ugyan egy súgó-frissítési akciót, azóta azonban elég sok újdonság került be a Hódítóba, no meg el is telt egy kis idő, előjöhettek kérdések. Ezért ebben a hónapban a súgó is ismét előtérbe kerül. Aki úgy érzi, hogy valami olyat talál benne, ami már nem igaz, vagy hiányzik belőle, esetleg félrevezető, azt az infót szívesen látom ebben a témában. Ha valami nem teljesen tiszta, és érdemes lenne beleírni a súgóba, annak megbeszélésére szintén most van itt az alkalom. |
lehet, hogy en az atlagnal is vaksibb vagyok, de nekem megeroltato a voros alapon fekete betuket olvasni. Szolval en szivesen latnek a hattertol jobban elkulonulo betuket. :D
|
Quote:
|
"Támadó/Ártó varázslatok
Vihar Ha ellenfeledre vihart bocsátasz, minden körben, amíg a varázslat tart, embereinek 0,5%-a elhagyja az országot a szörnyű időjárás miatt, és új emberek sem költöznek be. Ellensúlyozni a napsütés varázslattal lehet." Ez így nem teljesen igaz. Másik topikban volt erről szó. A kórházak mellett igenis van bevándorlás. Szerintem ez félrevezető, és megtévesztő. :) |
a regisztrációs oldalon van néhány helyesírási hiba a szabályoknál...
elég hosszú lenne a lista, ha minden egyes hibát bemásolnék. (a Részletek linkek alatt is vannak hibák...) |
a varázslatok 25%-kal kisebb eséllyel sikerülnek, kivéve a magára ható varázslatokat, aminél kicsit több az esély a sikerre,
A törpénél. Én ezt egyértelművé tenném, mert egy kezdő játékosnak kétlem hogy ez tiszta. engeteg javaslat lett egy másik topicban, szerintem mindegy hogy mi, csak legyen nyilvánvaló:) |
Ha már szinte ugyanez a téma, akkor nem lehetne a másik topicot is átpakolni a megbeszélések alá?
http://forum.queosia.com/showthread.php?t=1385 Vagy be kéne másolni, ami eddig felmerült, és itt folytatni a további elsorolást? |
Quote:
A fenti nem túl kellemes hatás oka a kromatikus aberráció. Ennek lényege, hogy az optikai sugárzás hullámhossz szerint különböző mértékben hajlik el a szemen (mint lencsén). Ez azt okozza, hogy a kép 2 helyen képződik le a retinán, és szegény szemünk nem igazán tudja, hova próbáljon fókuszálni, próbál ide is, oda is, aztán közben fárad. Kékkel és pirossal a tuti... :D Attachment 10 Szóval én is támogatom, hogy legyenek mások a színek. |
Nem elsősorban színbeli, hanem tartalmi bővítésre gondoltam. :)
|
Quote:
Egyébkéként meg a viharral kapcsolatos pontosítást én is fontosnak tartom, nagyot néztem, mikor nemrég rájöttem, hogy is műxik. |
magas labdát adtál ezzel az aberrációval, de most nem csapom le.:)
a sugó szine tényleg lehetne más, viszont szerintem a forum pont jó, ahogy van. Nem tetszik mindenkinek, de olyan kombi nincs is ami mindenkinek klappolna. viszont olvasható, NEM zavaró, nem bántja a szemet, ergo a célnak megfelel |
1, Kerüljön be a túltöltés fogalma a súgóba!
Tahát valami ilyen formában: Ha több varázslód van, mint helyed a templomokban, akkor az egyes varázslatokat csak annyi varázsló végzi, amennyinek hely is van. Ha több tolvajod van, mint helyed a kocsmákban, akkor az egyes tolvaj akciókra csak annyi tolvaj indul, amennyinek hely is van. 2, HV súgóban benne lehetne, hogy a katona piac nem elérhető. Most már nincs elvi akadálya, mivel Vip HV-ban sincs katipiac. 3, Aréna súgóban benne lehetne, hogy az első belépéstől kezdve 72körös védelemmel rendelkeznek az országok. Majd még folytatom. :) |
tetszik az 5let támogatom:D
|
Quote:
|
betegséggel kapcsolatban kerestem egy infot a sugóban, mégpedig azt mi lesz, ha betegen szintet lépek, de ott erre nem találtam segitséget.
rákerestem itt a külsön és szerencsém volt egy kérdésre már megválaszoltad Ati, hogy elmúlik, de azért jó lenne, ha bekerülne pl. a feljutás menübe. |
Quote:
A (sötét)barna alapon fekete karakter kifejezetten szemrongáló... |
Sziasztok!
Nem találtam leírva a súgóban hogy mekkora a körönkénti bevándorlás, és a lakossági morál ezt hogyan módosítja.Így nem tudom pontosan! mit csinál a kórház, illetve ha több lenne mint a 300/fő akkor jobban nőne e a bevándorlás? még valami. Sosem volt kedvem kipróbálni, de azt sem találtam meg hogy ha éhezik a sereg akkor lelépnek e és ha igen, akkor mennyi idő után. /volt egy éheztetős orim,két körig tutira bírták kaja nélkül/ Egy lakos alapesetben körönként mennyi adót fizet?nekem valahogy törtszámra jött ki. Ha jól emlékszem 2a+ra. |
Quote:
De ez itt off.:) |
Quote:
a bevándorlás 2,5% ha jól tudom. A kórház 1%gig módosít max. Ha éhezik a sereg(ilyen küön nincs csak hogy az ország éhezik) akkor elmennek az emberek, ennyi. Az adófizetésről:: Függ a foglalkoztatottságodtól, mert guye csak a dolgozó népesség fizet adót, de 10 körül van azt hiszem 100%on :) |
Quote:
|
Sziasztok!
Lehet, hogy csak én voltam figyelmetlen a súgó olvasása közben (pedig már párszor végigolvastam), de azt az információt sehol nem találtam benne, hogy a 4. szinttől fölfelé épületfenntartsi költséget is kell fizetni. Ez elsőre kicsit meglepett, szerintem nem ártana erre is fölhívni a figyelmet a súgóban. |
Quote:
Fontos! Ha országod túllépi a 600 hektáros területet, vagy fellépsz az alsó szintről, akkor épületeid után fenntartási költséget kell fizetned. Ez minden körben épületenként 10 arany. |
Ötletek
Hali,
I. Az országok számánál és az országösszekötés résznél jó lenne ha leírnátok az összes kategóriára példát, nincs olyan sok kombináció, úgy sokkal érthetőbb lenne. Pl arra gondolok így átírni: Mikor szükséges az összekötés? Normál játékmód 5/Y csoport - Normál játékmód 4/P csoport Lassú játékmód 5/Y csoport - Normál játékmód 4/P csoport Gyors játékmód 5/Y csoport - Normál játékmód 4/P csoport Mikor nem szükséges az összekötés? Anarchista játékmód 5/Y csoport - Anarchista játékmód 5/Y csoport Anarchista játékmód 5/Y csoport - Normál játékmód 5/V csoport Mikor nem lehet több országod? Normál játékmód 5/Y csoport - Normál játékmód 5/V csoport Lassú játékmód 5/Y csoport - Normál játékmód 5/Y csoport Gyors játékmód 5/Y csoport - Normál játékmód 4/P csoport Gyors játékmód 1/A csoport - Normál játékmód 1/A csoport Lassú játékmód 1/A csoport - Normál játékmód 1/A csoport Gyors játékmód 1/A csoport - Lassú játékmód 1/A csoport Így én pl. érteném, hogy mit takar az a rengeteg sok szöveg erről a témáról. mint ahogy a súgó és szabályok sok egyéb részében is szerepel példa a dolgokra. (Ha vmit rosszul írtam az csak azért van mert még kicsit ködös ez a téma). II. Mindenki saját maga szerezze !!!mag!!! a szükséges információkat, csak a szövetségesek segíthetik egymást. ---> Betű elgépelés :) III. Ha nem vagytok szövetségesek, ne támadjátok ugyanazt a célpontot egyszerre, valamint ne cseréljetek információt sem! Ennél a résznél kifejthetnétek mit takar az információcsere példákkal: Nem oszthatod meg szövetségen kívüli emberekkel, kristálygömbjeid tartalmát, tolvajlással felmért épületszámokat stb stb. Mert aki csak most kezdi a játékot az pl. azt se tudja mi az a kristálygömb és lehet eszébe se jut, ha azt elküldi valakinek üzenetben, vagy ő kap ilyet abból baj lehet. IV. Meg jó lenne ha a regisztrációnál leírt szabályok elérhetőek lennének a normál súgóból is. Remélem ötleteimmel hozzájárulhattam a játék fejlődéséhez :) Csáó |
Ötletek #2
Hi,
V. Mivel a megnemtámadási egyezmények a szövetségek menüponton belül található (igaz ott van külön szövetségek és megnemtámadási egyezmény menüpont), de azért szerintem nem ártana, ha ott még1x felhívnátok az emberek figyelmét arra: A kölcsönös megnemtámadási/megnemtámadási egyezmény kötése, csak a támadásokra vonatkozik. Megkötése esetén továbbá is tilos bármilyen információváltás üzenetek formájában!!! Főleg mivel szerintem egy megnemtámadási egyezmény is valamilyenféle szövetségnek számít, és a szövetségek menüpont alatti elhelyezésével szerintem ti is valahogy így gondolhattátok. Szóval a lényeg pontosabban kéne definiálni ennek a fogalomnak játékon belüli értelmét. Bye |
Az imént a fórumetiketben kerestem valamit és erre a gyöngyszemre akadtam... a második elolvasott mondat volt.:P :D
"(Ez a lehetőgés csak a Hódító 6.2-es verziójától elérhető.)" |
Csak magamnak írom fel ide, hogy el ne felejtődjön: 1/A klánoknál kiegészítés, hogy a klán legrégebbi tagját nem dobhatod ki, akkor sem, ha nem ő a vezér épp.
|
Fontos! Csak olyan tekercset lophatsz, amilyet már a Te országodbeli tudósok is megírtak.
Azt hiszem, hogy ez már nem igaz a játékra, tehát akár el is tűnhetne a súgóból. |
Quote:
Le vagyok maradva? Ha valamiből 0db tekercsem van, akkor olyat nem tudok lopni, vagy mi van?!:confused: |
Quote:
Közben meg igen. Amire te gondolsz az jól van leírva, és jól működik. |
Ismét magamnak jegyzet, hogy a súgóba bele, hogy melyik csoportban mikor van körváltás...
|
Quote:
|
betegség Súgó
üdv!
én a betegségröl szóló részben a "Fontos" részeket kicsit átcsoportosítanám, és sok helyen ki is egészíteném. emiatt elnézést is kérek, de a teljes javasolt részt ideteszem. (a kiegészitéseket barna szinnel jelöltem, és meg is vastagitottam)(az ujrafertőződés mértékében pedig nem vagyok 100%-ban biztos:( ) (( Betegségek, járványok A középkorban - tekintettel az ekkor uralkodó higiéniai állapotokra - nem voltak ritkák a különféle járványok, megbetegedések. A betegség hirtelen felütötte fejét az ország egy zugában, majd végigsöpört az egészen. Kevesen élték túl az ilyen járványokat: sokan nem bírták a megpróbáltatásokat, és bizony a lakosság egy része meghalt. Ha fertőzött országot támadsz, akkor a visszatérő seregeid fertőzötten térnek vissza, és országodban felüti fejét a betegség. Ilyenkor vagy türelmesen vársz, míg a betegség levonul, vagy kórházakat építesz, hogy néped minél hamarabb túljusson ezen a válságos időszakon. Fontos! Az Élőhalott fajú ország mindig fertőzött, de védett a megbetegedéstől (lásd: faji súgó). Ha Élőhalott fajú országot más fajjal támadsz, akkor sereged mindenképpen betegen tér haza. Fontos! Azzal, hogy fertőzött seregeidet egy másik, még "tiszta" országba küldöd, nem fogod azt megfertőzni! Csak és kizárólag akkor fertőződik meg, hogyha Ő támad meg Téged. Fontos! Nem élőhalott fajú országba indított támadásnál a célország fertőzöttsége nem a támadás indításakor, hanem a beütéskor számít. Ha seregindításkor még tiszta volt, de közben ért haza fertőzött serege, akkor Te is megfertőződsz. Fontos! Attól, hogy a Te seregeid megfertőződnek egy támadás alkalmával, szövetségeseid nem kapják el a betegséget. Ha szövetségeseid segítséget kérnek vagy küldenek, miközben országod beteg, akkor sem kapják el a betegséget. Csak akkor, ha ők maguk indítanak támadást egy beteg ország ellen. Fontos! Betegséget csak katonai támadás útján szerezhetsz! Ha olyan országtól lopsz például embert, aki fertőzött, azzal országod nem fertőződik meg! A megbetegedés mértéke a földterülettől függ. Minden egyes hektár egy egységnyi megbetegedést jelent. (200 Ha-os ország 200 egységnyi fertőzést "szed össze".) A betegség ellen védekezni nem lehet. Ha megkaptad a betegséget, akkor annak mértéke körönként automatikusan csökken 1 egységet. Ha országod fertőzött és közben támadást indítasz, úgy visszatérő seregeid újrafertőzik országodat. Akárhányszor fertőzöd azonban újra az országodat, a betegség mértéke a területednek megfelelő mértékre módosul, azt nem haladja meg. A "gyógyulásban" segítenek továbbá a kórházak. Minden működő kórház körönként további 3 egységgel csökkenti a megbetegedés mértékét. Fontos! A fenti 1, illetve +3 egység nem az emberek számát jelöli! Ez csupán arra szolgál, hogy pontosan kiszámolhasd, mikor lesz vége a betegségnek! (Ez azt jelenti, hogy kórház és újrafertőződés nélkül az ország területének megfelelő körig tart majd a betegség. 1%-nyi kórház ~33 körre, 3%-nyi kórház ~11 körre csökkenti a betegség lefutását) Amíg a járvány tart, a népesség egyre kisebb része betegszik meg, és sajnos vannak, akiket már nem tudnak megmenteni: a betegség elején körönként sok ember meghal, a járvány vége felé már csak 1-2. Ezen kívül, ha fertőzött sereget küldesz támadni, akkor útközben dupla veszteségek érik seregedet (CSAK úközben, csatában NEM!). Hogy hogyan tudhatod meg, hogy ki fertőzött a csoportodban? Következtethetsz, hallgathatsz a szóbeszédekre, vagy tapasztalat alapján. Ha tudod, hogy egy ország fertőzött, akkor biztos lehetsz abban is, hogy minden olyan ország az lesz, aki megtámadta, valamint, aki a sereg visszatérte után őket megtámadta. )) |
alvilág Súgó
üdv!
A tolvajakciókat is csoportositani kellene (mint a varázslatokat). a tudománytekercseket azért tettem zárójelbe, mert épp fut egy fórumszál, ami a tekik autóvédelmének lehetőségét is boncolgatja. infószerző akciók (10k ponnál távolabb is hatásosak, ha a tolik bejutnak): - épületek felmérése - szövetségek felmérése - seregek felmérése vagyonszerző akciók: - pénzlopás - raktárak kirablása - templomok kirablása - (tudománytekercsek lopása ??) ártó akciók (autóvédelem lehet): - gyujtogatás - varázslók meggyilkolása - katonák meggyilkolása - emberrablás Tudománytekercsek lopásánál régi: Fontos! Csak olyan tekercset lophatsz, amilyet már a Te országodbeli tudósok is megírtak. Az ellopott tekercsek típusának megoszlása megfelel annak az aránynak, ami a már birtokodban levő tekercsek között áll fenn. helyette: Fontos! Csak olyan tekercset lophatsz, amelyekkel a rablás pillanatában Te is rendelkezel. Az ellopott tekercsek típusának megoszlását nagymértékben meghatározza az az arány, ami a már birtokodban levő tekercsek között áll fenn. (hiába van a rablónak, ha a célországnak nincs) Számok (4. bekezdés): Néhány tolvajakció (varázslók meggyilkolása, emberrablás, gyújtogatás, katonák gyilkolása) - mint néhány varázslat, (tűzgolyó, földrengés, tolvajok mérgezése) - automatikus védelmet eredményez, ... |
diplomácia Súgó
bár nagyon sokan irnak bele, mielött a súgóját elolvasnák, azértcsak legyen benne!
Fontos! Ne feledd, hogy a fórumetikett szabályai a hirdetőtáblára is vonatkoznak! Ezért: - A saját érdekedben minél kevesebb infót adj ki magadról, mert a Diplomáciát hiénák is olvassák, nemcsak szövetséget keresők. - Szövetség keresésen és békekötésen kivüli témájú hirdetést _ne_ adj fel, mert azért szankció jár! |
sziasztok!
lehet h csak én nem láttam bár párszor már átnéztem a súgót....de hova van az írva h az 1/A-ban hogyan kell kiszámolni a tám és véd erőt akár klán akár magán akcióról van szó??? tehát pontosan egyesével le kéne írni h mi az a tényező ami számít és mi az ami nem(klán és egyéni) mert így is sok ember retteg az 1/A-tól aki még nem volt ott és mivel teljesen más mint a többi szint ezért azt sem tudják h mikor tudnak beverni valakit és mikor nem... |
Sziasztok az örtornyokal kapcsolatban lenne egy kérdésem ami nincs konkrétan leirva igy nem tudom helyesen gondolom-e vagy sem, Súgoban ez szerepel:
Őrtorony: Az őrtorony növeli országod védelmét. Támadásnál semmi jelentősége, ám védekezésnél annál több. A felépített és teljes foglalkoztatottsággal működő őrtornyok az országod összterületéből elfoglalt százalékos arány kétszeresével növelik a védőerőt, de maximum 30%-kal (természetesen fajodtól függően ez is változhat. Bővebben lásd: fajok súgó.). Ezen kívül védekezéskor minden egyes őrtorony 40 íjásznak ad fedezéket és lőpozíciót (természetesen ezt az értéket módosítja a lakáshelyzet tudományában való jártasság mértéke. Bővebben: Tudomány súgó), ami által az őrtoronyban lévő íjászok védőereje megduplázódik. Ha nekem 20% tornyom van akkor is csak 30% nak számit vagy esetleg 15% ami kétszeres +5% amire már nem érvényes a bonusz és igy összesen ez 35% lenne? A felépített és teljes foglalkoztatottsággal működő őrtornyok az országod összterületéből elfoglalt százalékos arány kétszeresével növelik a védőerőt, de maximum 30%-kal. ebböl a Mondatbol számomra nem derül ki egyértelmüen |
Quote:
jelenesetben ha 20%tornyod van akkor30%al nő a védelem= 1,3-as szorzó a védőerőre |
Quote:
|
Quote:
Bennevan minden ezzel kapcsolatban. |
Quote:
|
All times are GMT +1. The time now is 10:53. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu