Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Elvetett javaslatok (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=41)
-   -   Fajváltás 1A-ban (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=1134)

-Fegya- 12-04-2006 21:49

Fajváltás 1A-ban
 
Más témában már felvetettem, de az utolsó módosítások megint eszembe juttatták...

Javaslatom: Lehessen az 1A-ban fajt váltani.

Indokok:
Az 1A az egyetlen csoport, amelyikben hosszú időt töltenek az orik. Ha valaki felment 1500 hekiről mondjuk 6000 hekire, akkor nem szívesen indul újra. Ha már nem tud tovább fejlődni, akkor miért ne válthatna fajt?
Ha valaki évek alatt létrehozott egy hatalmas országot, annak is változatosabbá válhatna a játék, ha fajt válthatna.
Új taktikai elemmel bővülne az 1A.
Akik nem az új feltételeknek megfelelő fajjal játszanak, újrázás nélkűl válthatnának.

Megkötések:
Csak SZK-s ori válthat fajt. (Visszaélések elkerülése miatt)
Elfre top10%-n belül nem lehet váltani.

A fajváltás esetleg kerülhetne plusz pénzbe és plusz hekibe is.

Ati 12-04-2006 21:51

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 50596)
A fajváltás esetleg kerülhetne plusz pénzbe és plusz hekibe is.

Kerül. Újra kell kezdened a szintet. :)

laci 12-04-2006 21:57

Hmmm, és pontosabban hogy gondolod, Fegya? Nekiindulok berszerker orkként, ütök mint a veszett fene, aztán átváltok elfre, bebetonozom magam, regenerálódok, megint vissza orknak, és így tovább? Megfelelően sok pénzzel nagyon drasztikus változásokat lehetne véghez vinni néhány kör alatt.
Alapvető kérdés pl. hogy hányszor lehetne váltani, és milyen sűrűséggel?

Remedy 12-04-2006 21:57

A magam finom mondjan en is teljesen rossz otletnek nyilvanitanam.... ha uj fajt akarsz, vallald a restartot.

Fegya, felesegul ne vegyunk? :)

laci 12-04-2006 21:59

Quote:

Originally Posted by Remedy (Post 50603)
Fegya, felesegul ne vegyunk? :)

Én tuti nem fogom, nem férne el a feleségem mellett :D

-Fegya- 12-04-2006 22:08

Quote:

Originally Posted by laci (Post 50602)
Hmmm, és pontosabban hogy gondolod, Fegya? Nekiindulok berszerker orkként, ütök mint a veszett fene, aztán átváltok elfre, bebetonozom magam, regenerálódok, megint vissza orknak, és így tovább? Megfelelően sok pénzzel nagyon drasztikus változásokat lehetne véghez vinni néhány kör alatt.
Alapvető kérdés pl. hogy hányszor lehetne váltani, és milyen sűrűséggel?

Írtam, hogy csak SZK-s válthat fajt. Tehát a fajváltáshoz ki kell lépnie a klánból, majd visszalépni. Ez azért elég erős korlát, hiszen minden kilépés után több földet kell leadnia.

Gyula 12-04-2006 22:10

Elnézést egy kicsit OFF

Fegya nekem már néha herótom van az új ötleteidtöl :)

Gyula

-Fegya- 12-04-2006 22:10

Quote:

Originally Posted by Remedy (Post 50603)
A magam finom mondjan en is teljesen rossz otletnek nyilvanitanam.... ha uj fajt akarsz, vallald a restartot.

Azért indokaid is lehetnének.

Quote:

Originally Posted by Remedy (Post 50603)
Fegya, felesegul ne vegyunk? :)

Próbáld meg. :)

Remedy 12-04-2006 22:14

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 50622)
Azért indokaid is lehetnének.



Próbáld meg. :)

Ok, elso ami eszembe jut: vki orkkal parszar kor alatt feluti magat top 11%-ig. Atvalt elfre.

Mig elfkent esetlegesen jol megszenvedne azert a top 11%ert. Nemhiszem hogy ezt kompenzalni tudnad barmivel is.....

Steve 12-04-2006 22:52

VAgy egy elf rájön hogy hopp 10%ig felértem, most milegyen? jah persze, váltok gnómra:)
Szerintem is rossz ötlet.

monro 12-05-2006 07:36

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 50596)
Más témában már felvetettem, de az utolsó módosítások megint eszembe juttatták...

Javaslatom: Lehessen az 1A-ban fajt váltani.

A többséggel ellentétben nekem tetszik az 5leted, mint általában mindegyik. Többször mondtam már, hogy nagy újítónak tartalak és jó, hogy van azért ilyen is a fórumon.

A problémákat amiket a többiek felvetettek sztem lehet orvosolni a szabályozással a kérdés csak az, hogy mit nyerne a játékos ha tudna (mondjuk csak 1x) fajt váltani az A-ban?

laci 12-05-2006 07:39

Quote:

Originally Posted by monro (Post 50705)
A problémákat amiket a többiek felvetettek sztem lehet orvosolni a szabályozással a kérdés csak az, hogy mit nyerne a játékos ha tudna (mondjuk csak 1x) fajt váltani az A-ban?

Baromi sokat. Pl. ha csak fordulni akar, nekiindul egy hadis fajjal (ork), és amint elérte a szükséges helyezést, átvált egy védekezőre (ork vagy elf). Jelen pillanatban legalább (jobban) meg kell gondolni, mit akarok, mindennek van előnye és hátránya.

laci 12-05-2006 07:40

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 50617)
Írtam, hogy csak SZK-s válthat fajt. Tehát a fajváltáshoz ki kell lépnie a klánból, majd visszalépni. Ez azért elég erős korlát, hiszen minden kilépés után több földet kell leadnia.

Azért annyi földet nem veszítene, mint amennyi előnnyel a váltás járna.

Croissant 12-05-2006 07:44

Biztosan gyorsabbá válna a játék az adott ori számára, egyben sokkal egysíkúbbá is (minden ori számára). Ellenzem.

Steve 12-05-2006 08:17

Egy dipi a változtatás után:
"gazdag klán vár téged, tök mind1 mi vagy válts orkra, akkkor kapsz pőénzt, tfkét felütöd magad és utána eldöntheted hogy fegyvert termelő törp vagy kajaellátó elf leszel amíg ki nem árulsz fordulás előtt és teszel minket méggazdagabbá."
Vhogy eddig nem erről szólt. Most ha egy ork felüti magát akkor van fenn egy sebezhető ori...

monro 12-05-2006 08:30

Quote:

Originally Posted by monro (Post 50705)
a kérdés csak az, hogy mit nyerne a játékos ha tudna (mondjuk csak 1x) fajt váltani az A-ban?

Fegya?
Van olyan hozománya a javaslatodnak ami kompenzálja a többiek aggályait?
Én a magam részéről csak 1-et tudok mondani esetleg azon kivül, hogy változatosabb lenne a játék.

Mindenesetre az aggályok ellen sztem egy -30%-os földleadás viszonylag jó megoldásnak tűnne. A kérdés továbbra is csak az, hogy mit nyernénk vele?
(a felütöm magam és ott elfre váltok stratégia sztem a játék szempontjából nem tekinthető nyereségnek semmiképpen)

-Fegya- 12-06-2006 09:09

Quote:

Originally Posted by monro (Post 50718)
Fegya?
Van olyan hozománya a javaslatodnak ami kompenzálja a többiek aggályait?
Én a magam részéről csak 1-et tudok mondani esetleg azon kivül, hogy változatosabb lenne a játék.

Mindenesetre az aggályok ellen sztem egy -30%-os földleadás viszonylag jó megoldásnak tűnne. A kérdés továbbra is csak az, hogy mit nyernénk vele?
(a felütöm magam és ott elfre váltok stratégia sztem a játék szempontjából nem tekinthető nyereségnek semmiképpen)

Monro, amikor ezt a javaslatot tettem, akkor még úgy nézett ki, hogy nem nagyon fognak megváltozni a bevezetett fordulási követelmények. Ha az A-t nem lehet kihagyni és a B-s ország fordulásához az A-s országnak is magas követelményt kell teljesítenie, akkor teljesen logikus, hogy szinte senki sem fordulna A-ból kék számért.
Ebből következik, hogy az A-s országok nagyon hosszú ideig maradnak az A-ban.
Ha ez így van, akkor a fő ellenérv, hogy felütöm magam orkkal 10%-ra és ott elfre váltok, nem állja meg a helyét. Jó neki 10%-n esetleg évekig elffel állni? Nem akar továbbmenni? Miért nem?
Az ellenzők egy része megfeledkezik arról, hogy ez a lehetőség mindenki előtt nyitva áll. Ha sokan váltanak orkra, akkor ide-oda fogják ütögetni egymást az orkok és máris nem járnak ölyan jól.

A játék szempontjából az előny a változatosság.
Több előnye van az egyén szempontjából, de ezt nem részletezem.

Most azt gondolom, ha a fordulási feltételek a mostani szigorú feltételekhez lesznek hasonlóak, akkor érdemes ezen az ötleten gondolkodni, ha viszont az A-ban a fordulási feltétel megint 30% lesz, akkor nem.

Senki 12-06-2006 09:19

Szerintem akkor is érdemes megfontolni az ötleted, hogyha nem változnak a feljutási feltételek.... mivel megváltozott a felfedezés szabálya, így sok termelő van fedezésképtelen helyzetben, és sok került közel ahoz hogy minimum föld alá legyen kiütve... onnantól meg van lőve. szerintem ez egy lehetséges kiút arra az esetre, hogyha termelőként ellehetlenedik a helyzetük. fajt váltanak, akár ezzel a földleadással is, és felütnek minimum fölé forduláshoz,vagy úgy már nem is akarnának fordulni. Nem beszélve, hogy egy 'kicsit' felpezsdülne az élet top30% felett. :rolleyes:
(mielőtt jöttök azzal hogy ez táp stb stb megint szólok, hogy én pl ezzel félig magam alatt vágom a fát :D)

Szecsa 12-06-2006 09:41

Quote:

Originally Posted by Senki (Post 51507)
Szerintem akkor is érdemes megfontolni az ötleted, hogyha nem változnak a feljutási feltételek.... mivel megváltozott a felfedezés szabálya, így sok termelő van fedezésképtelen helyzetben, és sok került közel ahoz hogy minimum föld alá legyen kiütve... onnantól meg van lőve. szerintem ez egy lehetséges kiút arra az esetre, hogyha termelőként ellehetlenedik a helyzetük. fajt váltanak, akár ezzel a földleadással is, és felütnek minimum fölé forduláshoz,vagy úgy már nem is akarnának fordulni. Nem beszélve, hogy egy 'kicsit' felpezsdülne az élet top30% felett. :rolleyes:

Senkinél a pont!

lacqa 12-06-2006 13:52

Quote:

Originally Posted by -Fegya- (Post 50596)
Más témában már felvetettem, de az utolsó módosítások megint eszembe juttatták...

Javaslatom: Lehessen az 1A-ban fajt váltani.

Indokok:
Az 1A az egyetlen csoport, amelyikben hosszú időt töltenek az orik. Ha valaki felment 1500 hekiről mondjuk 6000 hekire, akkor nem szívesen indul újra. Ha már nem tud tovább fejlődni, akkor miért ne válthatna fajt?
Ha valaki évek alatt létrehozott egy hatalmas országot, annak is változatosabbá válhatna a játék, ha fajt válthatna.
Új taktikai elemmel bővülne az 1A.
Akik nem az új feltételeknek megfelelő fajjal játszanak, újrázás nélkűl válthatnának.

Megkötések:
Csak SZK-s ori válthat fajt. (Visszaélések elkerülése miatt)
Elfre top10%-n belül nem lehet váltani.

A fajváltás esetleg kerülhetne plusz pénzbe és plusz hekibe is.

támogatom, mint korábban is amikor ez felmerült. az indokok elég világosak, csakúgy mint az aggályok. ez utóbbiak miatt én egy időbeli korlátott is tennék a megkötések közé.


All times are GMT +1. The time now is 16:58.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu