![]() |
15. Alvilág
Mi szükséges ahhoz, hogy sikeres legyek? Milyen fajnak specialitása ez? Milyen személyiségnek?
|
Quote:
A legtolisabb faj a fél-elf, de ő is csak az árnyak varázslat miatt. Nagyon csakran használt tolis ori, de a legfelső szinten (1A) életképtelen, csak azok választják akik nagyon szererik a kihívásokat. Fél-elf után az elf jön, segíti a magas védelmi bónusza és a fantomsereg. Legvégül a gnóm a sok férőhely és az állandó magas tudománytekercs miatt, mivel neki kell a legkevesebb torony-barakk %, így azok helyére is tud kocsma menni. Sokan az embert is ide sorolják, de őt csak a tükörvarázs miatt. Kevés varázslót kell tartania, így több kocsmája lehet. Viszont, kicsi a katonai védelme, így pár mészár után az országgal már bármi csinálható. Kezdő tolvajos oriknak az fél-elfet ajánlom, akiknek kevesebb idejük van az elfet. Személyiségnek, sok idővel tolvaj, kevés idővel túdós. |
ahhoz, hogy sikeresek legyünk fontos, hogy minél több tolvajunk legyen...ezt viszont ne a védelem és varázslók elhanyagolásával, hanem esetleges tanyák megspórolásával, vagy nagy részük raktárrá váltásával (a másik részük kocsmává vátásával) úgynevezett tanyafree ország játszásával érjük el.
egy-egy akcióért bizony a tolvajok keményen megfizetnek, ezért a lebukást a legtöbb tolvaj próbálja elkerülni: - nyit egy térkaput ( minden térkapu 10 körig marad nyitva), és a 10. kör előtt 2-3 perccel, mielőtt a térkapu becsukódna lelopja az illetőt...a célpont körváltás után megpróbálja felderíteni a rá nyitott térkaput, mely ekkor már bezárult (ezért a jó szövetségekben 9 körönte felderítik a térkapukat), így a tolvaj megúszta . - azonban módunkban állhat kideríteni, hogy ki a tettes, a pontlista elmentésével is, és a hírnévpontok változásának megfigyelésével, és azok mértékével (illetve, hogy kevesebb lett: lefele lopott, támadott, varázsolt, vagy több: felfele lopott, támadott, vagy varázsolt), ezért a jó tolvajok például felfele lopnak és lefele ártóznak, hogy hírnevükből ne derüljön ki, hogy ők a tettesek. - ha egy tolvaj egy másik tolvajt lop, tarthat a lebukástól, ezért gyakran használhatják a megtévesztés varázslatot. így ha lebuknak tolvajaid hazudnak, és egy másik országot mártanak be. mivel sokan ha látják, hogy az illető (akit a tolvajaid mondtak) lopott és lebukott, már nem derít fel térkaput, hanem egyből elkezdik azt az országot irtani, majd a tévedés csak jóval később derül ki, így megúszhatja a tolvaj. ha viszont összehangolt szövetség, vagy egy jobb mf ezt meglátja, előbb megnézi, hogy milyen ez az ország, aki "lebukott". ha tegyük fel az illetőnek kevesebb tolvaja lenne, ezáltal már elsőre le kellett volna bukjon, vagy más okból lehetetlennek tűnik a dolog, rögtön megnézik a térkapukat és kiderül, hogy ki a tettes. ajánlott fajnak, a gnóm, elf FÉL-ELF, vagy ember: fél-elf: föld: 200 ház: 36 18% 98% foglalkoztatottság tanya: 36 18% 2088/kör barakk: 22 11% őrtorony: 22 11% 1200 íjász templom 29 15% 4060 varázsló kocsma: 49 25% 2744 raktár: 3% föld: 200 ház: 36 18% barakk: 22 11% őrtorony:22 11% 1200 íjász templom: 29 15% 4060 varázsló raktár: 24 12% 10 körre elég kocsma: 67 33% 3752 ha sokat lop, hasznos lehet a tolvaj személyiség, amitől körönte +1%-ot regenerálódik, tehát 6%-ot, erre jöhet még a regenerálódás varázslat. |
Quote:
Ezért érdemes lehet fölfelé és lefelé is akciózni, hogy elrejtsük a hírnévváltozást. Ezeknél egyszerűbb módszer, ha olyanoktól lopunk, akik nem tudnak ártani nekünk. Tehát vagy 4-5körrel fölöttünk legyen a célpont, vagy legyen eléggé gyenge. |
Legfelső szinten a szövetségeseid között már nincs térkapu. Ezért csak akkor tudsz valaki ellen alvilági akciót végrehajtani, ha te nyitottad a kaput, vagy az adott ember rád nyitotta (de ezt a szívességet úgyse fogja megtenni neked :) )
|
Quote:
Akciót én magányos farkasokkal szemben ajánlom, mert egyedül nem sokat tud ártani egy jól védekező, esetleg 5-6 körre levő szintén MF országgal. Alacsony hektáron mindig maradj MF, így igen jó védelmi bónuszokkal fogsz rendelkezni (konkrétan +40%, tehát a védelmed kiszámításakor egy 1,4-es szorzószám még bejön, ami igencsak megnöveli a védelmed) így kevesen tudnak majd a lopás utána bántani. Amikor feljebb kerülsz, akkor már érdemesebb szövetségbe lépni, egyrészt mert feljebb inkább szövetségek vannak, és azok még akkor is tönkrevernek, ha jól védekezel, mert egyszerre 3 felé nem tudsz kiépülni. (értsd: nem lehetsz jó egyszerre csatában, varázslásban, tolvajlásban) Korábban felmerült egy jó javaslat, hogy tanyafree tolvajt érdemes építeni, mert sokkal több egységet tudunk akkor tartani. (több kocsma, templom fér el) Ez igaz, de egy kezdőnek, vagy ha már nem is vagy kezdő, de mondjuk első tolvaj országnak ezt a felállást nagyon nem javaslom. Véletlenül ha nem tudsz belépni megetetni a lakosságot, vagy bemészárolnak, és a népességhiány miatt nem működik a raktárad, nagy bajban leszel. Ha éhezik a nép, romlik a morálja. 70% alatt már káros az országra, 60% alatt nem fizetnek adót, és lázonganak, 50% alatt pedig az előzőeken túl még gyújtogatnak is. Elég egyértelmű, hogy a félelf faj az, amelyik az alvilági tevékenységekben a legjártasabb. Viszont én az elfet még ide sorolom, nagyon erős a földi védelme, és mágiában is eléggé jártas (ha ártani nem is tud varázslattal nagyon, de védekezésre és felderítésre kíválóan alkalmasak). 200 hektáros elf fajú ország: ház 39 barakk 20 tanya 35 őrtorony 20 1040 íjász kocsma 58 3016 tolvaj templom 28 3640 varázsló Ehhez tudós személyiséget ajánlok a 45% hadi tudomány és 45% mágia tudomány miatt, valamint a 35% mezőgazdasági tudomány jól jön, és a 35% tolvajlási tudomány is jól jön. Az elf faji sajátossaágai miatt, ha tisztánlátás varázslatot használsz, tulajdonképpen senki nem tud lelopni 200 hektáron. Ilyen felépítés mellett te viszont a faji varázslatot használó fél elfeken kíül (meg a tanyafree elfeken és félelfeken kívül) mindenkit fogsz tudni lopni. 200 hektáros félelf fajú ország esetén: ház 36 barakk 22 tanya 37 őrtorony 22 1200 íjász kocsma 52 2912 tolvaj (+ faji varázslat) templom 28 3920 varázsló Félelfeknél a tolvaj személyiséget ajánlom annak, aki sokat tud foglalkozni az országával. Regenerálósád varázslat alatt ilyenkor 7%-ot növekedik a készültséged körváltásonként. Szóval sokszor tudsz lopni egy nap alatt. Ha kevesebbet tudsz a gépnél lenni, a tudós, illetve túlélő személyiséget javaslom. Ha pedig finomságokra vágysz, akkor a vándor személyiség a tolvajlásnál is jól jön. (Legalábbis 3. 2. szinteken nem rossz, mivel szinte senki sincs 2 körön belül lopható. De még 3 körön elül sem. És jó az, ha te kilopsz 5 körre, de ő 6 körre van tőled. 12 körre - fél nap - nem fog kitámadni szinte senki.) Kezdőknek a gnóm és a törpe tolvajokat nem javaslom, mert nagy odafigyelést igényelnek, ezáltal sérülékenyek. (Ha nem nézel rájuk sűrűn, eléggé szét tudnak darálni.) Felmerült az ember, mint tolvaj. Valóban, a tükörvarázs miatt kevés varázsló is elég az országba, de ha MF vagy, hiába nem tudnak leártózni, ha nem látsz be sehova... Élőhalottat meg nem érdemes lopni. Rosszul adja. Nem ajánlom kezdő tolvajak ezt a fajt, akkor sem, ha sok jót lehet hallani rúla a későbbiekben. Magasabb szinten, erős szövetségben jól használható. Ha egyedül vagy, tönkrevernek földön (szinte bárki befér sajnos..), a fél elfek ugyanúgy le fognak lopni... Egyes egyedül a magányos farkas varázslókat tudod zavartalanul piszkálni... De hát az meg... Na mindegy. Kezdőknek nem ajánlom. Ha szövetségben vagy, akkor megéri az ember tolvaj, mert akkor kevés varázslóval is lesz "szemed" mondjuk egy óriás vagy egy gnóm varázsló személyében. És akkor a megspórolt templomok helyére felhúzhatsz kocsmát. De ha már ember... 200 hektáros (!!szövetségben lévő!!) ember fajú ország: ház 39 barakk 24 tanya 35 őrtorony 24 1248 íjász kocsma 66 3432 tolvaj templom 10 1300 varázsló A tolvajok másik előnye, hogy a katonai moráljuk mindig magasan van (95-100%) között mozog, mindenféle támadás nélkül, míg a varázslók és hadisok meg kell dolgozni ezért keményen. Az emberhez mindenképpen a tudós személyiséget ajánlom! Ha már alvilág, akkor lopás. Valakinek az jön be, hogy kinyitja a 10 körös térkaput, és az utolsó kör vége előtt 1 perccel lopkod, így nehezebb kiszúrni. Ez igaz, de a lebukás veszélye is nagyobb, mert fogy a készültséged. Én inkább az utolsó előtti körváltás előtt lopok szívesen, mert akkor magas készültséggel tudok többet lopni, így kisebb a legukás veszélye. Nyilván, ha van kristálygömböd az országról, és 'röhögve' tudod lopni, akkor nem érdemes így tenni. Íkkor lopj az utolsó kör vége előtt. Nagyon kevesen figyelgetik a pontlistát körönként 200 hektáron, én attól nem tartanék, hgoy így buksz le. (Persze ne olyanokat lopj, akik most fordultak le ötödször. Tehát ha kék szám van a neve mellett, inkább keress mást. Mert hiába 200 hektáros, van tapasztalata, és legtöbbször szövetségesei is.) Nagyjából ennyi. Hja és persze a lényeg a tudományos fejlettség, és az időzítés. Olyan időpontokat válassz a tevékenységhez, amikor a legkevesebben vannak internetközelben. Kora reggel (munkába vagy iskolába menet előtt), délben (ebédidőben), vagy éjszaka (éjfél után). Kinek hgoy van rá lehetősége. Akkor veszik észre legkésőbb hogy mit tettél. (Ha egyáltalán észreveszik, hgoy te voltál! Mert erre kicsi a valószínűség!) Szövetség ellen amár előttem szólókhoz csatlakozom, mindig az élőhalottra nyiss térkaput. Ha meg nincs, akkor meg olyan ellenséget válassz, aki nem tud ártani neked. Ebmerként varázslót, félelfként tolvajt, elfként hadist. (Nyilván a tolvajokat éri meg a legjobban lelopni, midnig csurran-cseppen valami tartalék... De vigyázz! Utolsó körben lopj, és csak akkor, ha tuti vagy benne, hogy erősebb vgy, mint ő. Pl félelfekkel előszeretettel lopkodok elfeket és embereket. Semmit nem tudnak csinálni velem, de midnig van bennük rúna és tudománytekercs.) |
Quote:
Tovaj személyiség: 56lopás/24kör, míg nélküle: 48. A tudóst jobbnakl tartom a tolvajnál, méfg félelf esetén is. Vándor: Egy tolvajnak baromira mindegy a körtávolság, mert sem a zsákmányt, se a készültséget nem befolyásolja! Ha nem vagyok vándor ugyanúgy lophatok 6körre, mintha az vagyok. |
Quote:
De én úgy gondolom, hogy biztonságosabb. Mivel 1 körrel messzebinek lát engem, mint én őt, az támadás esetén már 2 kör távolság (1 oda 1 vissza) szóval lophatok 3 körre "4 kör biztonságából". És azért ennek már van jelentősége, egy hadis kétszer is meggondolja, hogy bevállalja-e azt a +2 kör védtelenséget, illetve varázslók lopása esetén a varázslónak az a +1 kört keményen meg kell fizetnie, ha a lopásért cserébe le akar ártózni. Szóval biztonság szempontjából sokszor előnyös. |
Quote:
6körre van a célpont. Ha lopom, akkor nem jön ki a vándor előnye. Ha betámad engem, akkor őt nem fogja érdekelni, hogy én vándor vagyok-e, max annyiból, hogy nem tudós (nincs +5% haditekercs), nem fogok jobban védekezni, mert vándor vagyok. Hazakísérésnél szóba jöhetne, de 5körre hazakísérni tolvajjal? A varit szintén nem érdekli, hogy én vándor vagyok-e, mert attól nem lesz több a mágikus védőerőm. Aki úgy göndolja, hogy hülyeséget beszélek az írjon, és megpróbálom átgondolni. |
Nem beszélsz hülyeséget, csak ha vándor vagy, közelebbinek látod azt, aki messzebb van. Konkrét előnyöd nem lesz belőle, mert ha 10 körre lopkodsz egy varist, akkor te mindegy, hogy 9 körre látod, ő 10-re van. És így tovább. És nyilván a pontérték különbség a lényeg, nem a körtávolság. De egy kezdő játékos véleményem szerint nem fog értékpont különbségekből %-os arányokat számolgatni, hanem lopkodja akit közelinek lát. De az enm biztos, hgoy valóban közel van. Mert a variknak sé a hadiknak rettenetesen sokat számít a körtávolság. Tehát védettebb a kezdő toli, bár konkrétan erősebb nem lesz, de én még 5. szinten alacsony hektáron is meggondolnám azt, hogy kitámadjak fél napra...
Ez nekem hátrány, nem neki előny. :D Na szólval érted mit akarok kihozni. Hogy a látszat néha csal, de az a csalás lehet biztonságfokozó. És akkor itt felmerülnek további tolvaj összeállítások. Pl íjas-elites elf tolvaj... Lelopom, kijön, lepattan, hazakísérem, és előbb érek oda, mint ő, ezért ő már nem tud hazakísérni... ;):D |
All times are GMT +1. The time now is 23:59. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu